Dagens link om alt annet enn klima

Startet av seoto, august 24, 2011, 12:48:32 PM

« forrige - neste »

Gloføken

It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

seoto

Sitat fra: Gloføken på mai 20, 2013, 02:41:44 AM
Til ettertanke.

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/Flagg-til-side-7204281.html#.UZluPj525GR

Kanskje Ben Mcpherson hadde sett litt annerledes på det dersom han selv hadde kommet fra et fritt land med selvstyre, etter århundrer med undertrykkelse? Jeg tror at han som skotte er litt misunnelig ;)
(Jeg skal ikke snakke om hvilket reelt selvstyre vi har hatt og har i Norge.)

Han kunne jo ha viftet med andreaskorsflagget sitt? Til minne om den gang Skottland beseiret anglerne. Men senere tapt selvstendighet er kanskje ikke det man helst feirer?

Dårlige og smakløse norske tomater? Han må snakke om de fra Nederland og Spania som selges i de fleste butikkene. Jeg velger Orre gartneri ;) Men jeg tror nok at de har et langt bedre utvalg av grønnsaker i Storbritannia enn i Norge. Forresten, har de ikke-industriproduserte pølser i Skottland?

Men man bør jo være ærlig, så jeg innrømmer at det er veldig mange år siden jeg selv gikk i, eller sto på sidelinjen av, et 17. mai-tog. I dag føler jeg at vi feirer en falsk form for frihet. Vår Grunnlov brytes, og det som tidligere var en del av vårt felles samfunn, selges ut til internasjonal storkapital. Siden vi er så rike pga. olje, er det viktig å finne måter å få pengene til å strømme ut av Norge, og der tror jeg kanskje den norske regjeringen må være blant de flinkeste.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: Gloføken på mai 20, 2013, 02:41:44 AM
Til ettertanke.

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/Flagg-til-side-7204281.html#.UZluPj525GR

Jeg synes han har et poeng. Det med lydighetsærklæring overfor kongen er faktisk ikke noe dårlig poeng. Slik jeg ser det, foregår det svært mye lydighetstrening i dette landet, også på mikronivå. Resultatet er ensretting.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Ewer Gladblakk.

SitatNoen av mine nærmeste venner er nordmenn, og jeg vet at 17.mai betyr veldig mye for dere. Så jeg beklager, jeg forstår at dette kan fremstå som litt uforskammet, men ikke gi meg et flagg. For da kommer jeg til å si på mitt britiske vis "Jeg beklager, jeg ønsker ikke å fornærme deg..." og gi deg flagget tilbake.
Kan forstå fyr'n....like så godt som grunnloven vår!
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Jostemikk

Jeg har i krasse ordelag kritisert politikernes råe oppbygging av NGOer, som ettersom de blir startet av eller for politikere, er alt annet en Non Governmental. Jeg har sågar skrevet at jeg ikke vil stemme ved stortingsvalg før alle NGOer er forbudt ved lov i Norge.

Jeg har også kritisert Arbeiderpartiet, Gro Harlem Brundtland og hennes råe maktmisbruk med tanke på disse NGOene. Nå har sannelig Mr EU, Torbjørn Jagland, klint til bare for å dokumentere hvor rett jeg har hatt. Han og de andre NWOerne er avhengige av NGOer de bygger opp for å skaffe seg mest mulig makt raskest mulig.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Refser-Putin-for-nye-lover-7206699.html#.UZuxdr2dySo

SitatRefser Putin for nye lover

Thorbjørn Jagland kritiserte Vladimir Putin under et møte i den russiske OL-byen Sotsji.


Thorbjørn Jagland uttrykte "sterk bekymring" overfor Vladimir Putin for den nye loven som påbyr en rekke frivillige organisasjoner i Russland, såkalte NGOer, å registrere seg som utenlandske agenter.

- Europarådet oppretter nå et betydelig kontor i Moskva. Det skal ha til hovedoppgave å jobbe med reformer innen hele justisvesenet, særlig med vekt på å få til en appelldomstol, sa Jagland til Aftenposten etter at møter var over i mandag ettermiddag.

Går det an å si det mer rett ut enn at politikerne bruker disse "frivillige, ikke-statlige" organisasjonene for å mele egen kake? Heldigvis er Jagland så direkte uintelligent at han gjennom dette innrømmet svindelen.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Han innrømmer jo ganske klart hvorfor det er så viktige med NGO-er som er opprettet av folk som styrer! ;) Så han skal ha takk for den innrømmelsen. Ellers er jeg enig med deg i at Jagland er svært uintelligent, han er mer utspekulert. Noen ganger har jeg i det stille undret meg over hva slags hemmeligheter han sitter på som er viktige/farlige nok dersom de røpes til at han har fått en slik stilling. Han sitter nok med kjennskap til mye rart. ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Obelix

Sitat fra: Jostemikk på mai 21, 2013, 19:46:05 PM
Går det an å si det mer rett ut enn at politikerne bruker disse "frivillige, ikke-statlige" organisasjonene for å mele egen kake? Heldigvis er Jagland så direkte uintelligent at han gjennom dette innrømmet svindelen.

Jeg kom til samme tanke da jeg leste at Jagland "refset" Putin. - Den første tanken var "Går det an??? (å være så dum)"  Den andre tanken var dette "Putin er jammen flink til å holde maska"...   ;D

Dette er et eksempel på hysterisk ufrivillig morsomhet! - Men det vet vi jo at Jagland er flink til...  :D
No fear for the real men! No hope for the scared!

Jostemikk

Sitat fra: Obelix på mai 21, 2013, 20:00:18 PM
Dette er et eksempel på hysterisk ufrivillig morsomhet! - Men det vet vi jo at Jagland er flink til...  :D

Hehe! Ja, han er historisk på den måten. Men det skal han ha, muligens grunnet det seoto var inne på, at han har ordnet seg greit her i livet. Bor gratis i herskapshus fullt av tjenere. Kjempegod lønn. Null skatt. Jo mer dumt han har sagt og gjort, desto mer har han tjent økonomisk på det. Ikke at slikt er noe nytt i gutte- og jenteklubben grei. Når de har gjort en kjempedårlig jobb så de ikke lenger kan besitte stillingen, blir de sparket oppover i systemet. Mye kan tyde på at dette skyldes at de vet hvor alle andres største synder ligger begravd.

Ganske urettferdig, når jeg tenker på det. Gjør jeg noe galt, får jeg kjeft og null klapp på ryggen. Når disse maktmenneskene begår gigantiske tabber, da får de utmerkelser og høyere lønn i bedre stillinger. Kanskje jeg burde satset på mafia politikk i stedet for å utdanne meg til plogsliper og slipesteinssveiver? Null utmerkelser. Kjempestort minus på bankkontoen. Dystre framtidsutsikter. Hmmm... Ja, jeg tror jeg ville tjent mer på å bli korrupt politiker. Bare å innrømme at jeg valgte feil.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Spiren

20 years in prison -- all for something he posted on Facebook.

On May 1st, Cam was skipping school and messing around online. He posted some lyrics that included a vague reference to the Boston Marathon Bombing and called the Whitehouse a "federal house of horror." Shortly after that he was arrested and charged with Communicating a Terrorist Threat, a felony that carries 20 years in prison.

http://cms.fightforthefuture.org/teenager/
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Gloføken

It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

Spiren

Politisk korrekthet blir mere og mere galskap.  :'(

Berlin har en emigrant hårdt og brutalt slaktet (på en slakterdisk) en 82 års gammel mann. Og hva ble gjort ved denne saken? Nej nemlig det må det ikke snakkes om.

http://info.kopp-verlag.de/hintergruende/deutschland/christine-ruetlisberger/hoch-lebe-der-mob-politische-korrektheit-wird-immer-verrueckter.html;jsessionid=84C5A029EE192346AA4C5B29CFD646B6
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Jostemikk

Etter 22. juli 2011 sto statsminister Jens Stoltenberg fram og lovet en respons med mer åpenhet, mer demokrati. Som jeg stadig oftere poengterer, er det av ytterste nødvendighet at vi tar alt våre politikere sier, ikke bare med ei klype salt, men setter motsatt fortegn på det. Først da kommer sannheten fram. Først da gir deres utsagn mening.

Aftenposten - Sier nei til mer 22. juli-åpenhet

Sitat

Nestleder i Politiets sikkerhetstjeneste Roger Berg, som var fungerende sjef 22. juli. Hans forklaring til
22. juli-kommisjonen er hemmelig, av hensyn til "intern saksforberedelse" av Riksarkivet og kultur-
minister Hadia Tajik (Ap) .

FOTO: SCANPIX NORWAY


Sier nei til mer 22. juli-åpenhet

Syv av ti forklaringer til 22. juli-kommisjonen blir hemmeligstemplet av Stoltenberg-regjeringen. Politifolk, AUF-leder Eskil Pedersen og polititopper må vernes mot offentlig eksponering, mener riksarkivar Ivar Fonnes og kulturminister Hadia Tajik.


- Etter Riksarkivarens skjønn vil det å utvise meroffentlighet for disse referatene i liten grad bidra til å ivareta formålet med offentlighetsloven. Samtidig taler hensynet til å bli vernet mot offentlige eksponering mot å utvise meroffentlighet, svarer riksarkivar Ivar Fonnes.

Seks måneder etter at Aftenposten ba om innsyn i flere av de hittil hemmeligstemplede vitneforklaringene i 22. juli-saken, har riksarkivar Ivar Fonnes nå tatt sin beslutning.

Sjefen for åpenhet nekter innsyn oftest

Forklaringene fra flere av de mest sentrale og viktige øyenvitnene til 22. juli-terroren skal forbli nedlåst i Riksarkivet på Sognsvann, blant annet:


  • AUF-leder Eskil Pedersen og generalsekretær i AUF Tonje Brenna.
  • Nestleder i Politiets sikkerhetstjeneste Roger Berg, som var fungerende sjef 22. juli.
  • Stabssjef i Oslo Johan Fredriksen, som var sentral i Oslo-politiets håndtering.
  • Politifolkene fra Nordre Buskerud som kom først til Utøya.
  • Sjefen for beredskapstroppen Anders Snortheimsmoen.
  • Sjef for sikkerhetsavdelingen i Regjeringskvartalet Ole Peder Nordheim, som gikk av med umiddelbar virkning i fjor.


Her ser vi det igjen. Det er ikke mer åpenhet i samfunnet ment å komme landets innbyggere til gode. Atter en gang ser vi at det er folk tilknyttet embedsverket som skal vernes, og at vi som borgere av Norge får stadig mindre innsyn i handlingene til de som er satt til å forvalte nasjonen. Når det gjelder de vanlige borgerne i Norge er det det stikk motsatte som skjer. Vi mister mer og mer rettsvern, men åpenhet? Joda, etter 22. juli har vi opplevd at myndighetene kan få lese oss som ei åpen bok gjennom DLD og muligheter for full overvåking av det vi foretar oss på Internett og andre steder. Politikerne og de offentlige forvalterne deres oppnår kraftigere og kraftigere vern, mens det for vanlige mennesker er det stikk motsatte som skjer.

SitatAdvokater fikk ikke stille spørsmål

Flere av de 88 personene er offentlige ansatte, og har hittil ikke sagt et eneste ord offentlig om erfaringene de gjorde 22. juli.

Under 22. juli-rettssaken ble bistandsadvokatene nektet av dommeren å stille spørsmål til politifolkene da de forklarte seg. Tingrettsdommeren henviste til at dette var 22. juli-kommisjonens ansvar.

Forklaringene til embetsmenn utnevnt av Kongen, de øverste sjefene, ble offentlig etter at Stortinget krevde innsyn før 22. juli-høringene.

Får ikke lenger advokater stille relevante spørsmål under en pågående rettssak fordi myndighetene har nedsatt en kommisjon?

Så en kommentar grunnet den tilfeldighet at det på høyre siden av hovedartikkelen i Aftenposten vises et bilde av Stortingspresidenten. Der står følgende:

Sitat

Vil gi stortingsrepresentantene unik skattefordel

Stortingets presidentskap mener stortingsrepresentantene har en så
spesiell jobb at de bør trekkes mindre i skatt enn andre arbeidstakere.

Våre toppolitikere bryter oftere og oftere Grunnlovens paragrafer. De bryter straffelovens paragrafer. De kaster Norge ut i rå krigshandlinger og herjinger mot nasjoner som aldri har gjort oss som nasjon noe galt. Avgjørelsene til dette blir tatt ved et par mobilsamtaler mellom stats- og utenriksminister. De stjeler nasjonens penger ved at hundrevis av milliarder kroner blir sendt ut av nasjonen hvert år til mer enn ulne destinasjoner, uten at vi som innbyggere har en eneste demokratisk mulighet til å få hindre dem i å gi bort våre egne penger. De har i større og større grad fjernet muligheten for at vi skal kunne få dem stilt strafferettslig til ansvar, og de bevilger seg selv stadig større og flere særfordeler fordi de gjør en så framifrå og viktig jobb.

Så vidt jeg kan se er den eneste økningen i åpenhet våre beslutningstakere har ført til, de norske innbyggeres bakre kroppsåpning etter at vi gang på gang, og i økende takt, blir kommandert til å brette ned buksa og bøye oss framover for statlig regissert rævkjøring. Fantes snev av rettferdighet i Kongeriket Norge ble vi alle født med en boks vaselin for hånden for i det minste å lindre smerten.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på mai 25, 2013, 13:54:41 PM
Etter 22. juli 2011 sto statsminister Jens Stoltenberg fram og lovet en respons med mer åpenhet, mer demokrati. Som jeg stadig oftere poengterer, er det av ytterste nødvendighet at vi tar alt våre politikere sier, ikke bare med ei klype salt, men setter motsatt fortegn på det. Først da kommer sannheten fram. Først da gir deres utsagn mening.

Debattens Fugl Føniks uttalte seg om nettopp dette den 30. Juli 2011, bare en uke etter hendelsene på Utøya og 6 dager etter Stoltenbergs tale. Vurderingen var denne:

Sitat
Statsminister Jens Stoltenberg holdt en flott tale 24. Juli i Oslo Domkirke, der han bl.a. sa følgende "Vårt svar er mer demokrati, mer åpenhet og mer humanitet". Første reaksjon på dette er å være 100% enig, samtidig som en er 99% sikker på at ambisjonen ikke vil bli fulgt opp i praksis.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Jeg reagerte på samme måte da jeg leste disse artiklene. Det eneste oppmuntrende er at de kom på trykk i Aftenposten  ;D Men selvsagt er folk nektet muligheten til å kommentere. Selv ikke at det står i Aftenposten er nok til å vekke folk. De sover godt, og jeg lurer på om den svake lyden jeg hører i bakgrunnen kan være et kollektivt snork? ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Gloføken

It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau