Dagens link om alt annet enn klima

Startet av seoto, august 24, 2011, 12:48:32 PM

« forrige - neste »

Amatør1

Sitat fra: seoto på november 29, 2011, 19:26:32 PM
Jeg forstår at folk reiser med katt og hund, og også hest - men hvor mange er det som reiser med ilder?

Noen som er mer enn middels opptatt av artsmangfoldet? Eller sånne som Prestrud :-)
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Kan PP da bringes over grensen som en ilder?  ;D
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

Sitat fra: seoto på november 29, 2011, 22:05:13 PM
Kan PP da bringes over grensen som en ilder?  ;D

Temperamentet er jo der  ;D

Gloføken

It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

Bebben

Sitat fra: Gloføken på desember 04, 2011, 19:22:33 PM
Ha-ha ;D 

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7902609

Jøye meg, skal man være kriminell for å ha avbitertang, gummihansker, finlandshette og bil?

Selv mangler jeg av dette bare finlandshetten for å bli registrert som en farlig kriminell/terrorist. Lurer på hvor stor del av Norges befolkning som ikke har noen av delene?
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

Jeg også mangler bare en finlandshette! Hvor får jeg kjøpt en slik?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Løftet Jens ga

Jens Stoltenberg lovet at svaret på terroren 22. juli skal være mer demokrati og mer åpenhet. Det er langt fram dit.


...Den nye logikken bygger på at de myke verdiene ikke kan forsvare seg selv, men må omgis av maktens håndfaste respons: mer kontroll og mer overvåking...

J.O. Egeland - Dagbladet
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Da PST-sjef Janne Kristiansen fortalte mediene at hun fortsetter i stillingen, satt flere av de ansatte på kontorene sine og gråt. Det var ikke gledestårer.

Hva slags ledere har vi fått i viktige stillinger i dagens samfunn?
Er det viktigere i dag å ta vare på partipolitikere, familie, venner og nettverk enn å søke dyktighet?
Hvor går egentlig grensen for korrupsjon?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Gloføken

It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

ConTrari

Sitat fra: Gloføken på desember 07, 2011, 15:19:36 PM
Hmm.....burde ikke Eldorado fredes ???

http://oslopuls.aftenposten.no/film/article645176.ece

Eneste bevaringsverdige er halvkuppelen mot Torggata og navnet, og begge deler blir bevart i den nye bokhandelen som kommer.

Kommer ikke til å savne denne kinoen.

Jostemikk

Minner meg om den gang en kamerat og jeg skulle forsøke å komme oss inn på Sentrum kino i Oslo for å se Rocky. Jeg husker jeg var spent, for det var første gang jeg forsøkte å komme meg inn på voksenfilm, og jeg manglet litt på korrekt alder.

Jeg skulle kjøpe billettene fordi jeg var høyest, og min vane tro sa jeg til dama i billettluka:

To barn.

Heldigvis var hun snill, og med et bredt glis ga hun meg to billetter, og vi kunne gå inn for å se Sylvester Stallone få sitt ansikt ommøblert.

To år senere tok kameraten min NM-gull i juniorboksing, bantamvekt. Tror sannelig bokseklubben het Sentrum bokseklubb, så det var vel i samme område som der vi lurte oss inn på vår første voksenfilm.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Gloføken

It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

seoto

Sitat fra: Gloføken på desember 08, 2011, 14:49:24 PM
Ho-ho ;D  Var nok ikke mange som duppet av der :)

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/elevavisen/artikkel.php?artid=10032269

Kanskje Jørgen Randers, professor i klimastrategi ved Handelshøyskolen BI, tidligere visegeneraldirektør i WWF International i Sveits, burde benytte Tor Haugnes når de skal forkynne AGW?  ;D
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Bebben

SitatKanskje Jørgen Randers, professor i klimastrategi ved Handelshøyskolen BI, tidligere visegeneraldirektør i WWF International i Sveits, burde benytte Tor Haugnes når de skal forkynne AGW?

Ja, for ingen har vel ropt eller gestikulert i klimadebatter..... :)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

Sitat fra: Bebben på desember 08, 2011, 18:15:19 PM
SitatKanskje Jørgen Randers, professor i klimastrategi ved Handelshøyskolen BI, tidligere visegeneraldirektør i WWF International i Sveits, burde benytte Tor Haugnes når de skal forkynne AGW?

Ja, for ingen har vel ropt eller gestikulert i klimadebatter..... :)

Det tviler jeg ikke på - men det ser ut for at de kan trenge nye krefter? ;) Kanskje vi burde leie ham? Men han er vel klimafrelst allerede ...
Når jeg tenker meg litt om, har jeg litt problemer med å se at skeptikere skulle skape halleluja-stemning når vi forteller "du har blitt lurt ..."
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.