Dagens link om alt annet enn klima

Startet av seoto, august 24, 2011, 12:48:32 PM

« forrige - neste »

seoto

Sitat fra: Telehiv på februar 03, 2012, 11:31:13 AM
To vaksinepådrivere her hjemme er jo Jens Stoltenberg (han forstår sikkert behovet bedre enn de fleste, med søstra som nestleder i WHO og all ting...) og kronprinsen, som kanskje trenger mer spons til familiens håndvesker. Av en eller merkelig grunn begynte de å rope opp om nye vaksinebehov under 1 uke etter at de returnerte fra siste Bilderbergermøte. Dette kan enkelt bekreftes gjennom nettsøk for dem som stusser.

Tilfeldig? Tja, jeg spør med keiser Augustin da han fant det nødvendig å fjerne en av sine nærmeste medarbeidere: "Kan jeg hjelpe for at jeg ser hva jeg ser, blir man ondere av det?  8)
Min utheving i sitatet fra Telehiv.

Det er nok mange som mener at hennes vesker er altfor dyre!
Prislapp på Mette-Marits nye veske: 64.000 kr!


Avstemning blant leserne:
De er altfor dyre! (69%, 4,326 Votes)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Sitat fra: ebye på februar 22, 2012, 12:57:13 PM
Interessant, seoto.

En pris til i samme retning, så blir det Sverige som "tar" prisen.  ;)

Enig. De bør være ekstremt nøye og tenke seg godt om før neste pris. Nå får det være nok med politiske fredspriser! Jeg anser også prisen til klimarørsla for å være en politisk pris, som heller øker krigsfaren enn senker den.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

VG avslører:

Neue Welt:
Hurra, ein Junge!
Silvia weinte vor Glück

[sark] Jeg er SÅ glad for å se hvor nøye journalister er med å undersøke sannheten i det de skriver! [/sark]
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Siden dette ikke har med klimapolitikk å gjøre, poster jeg det under "Om andre ting enn klima."

Lysbakken politianmeldt

Mikkel Dobloug fra Venstre i Oppland har anmeldt Lysbakken for korrupsjon. Litt lenger nede i artikkelen leser jeg:

- Når Transparency International kaller dette for politisk korrupsjon, så mener jeg det er rett at dette også etterforskes av politiet, selv om vi ikke har et lovverk om politisk korrupsjon, sier Dobloug til TV2.

Dette uttalelsen forvirrer meg litt. Hva betyr det at vi ikke har et lovverk om politisk korrupsjon?

Og partiet Venstre feiger ut, og sier at dette er en privat anmeldelse, noe det vel også er. Men synes Venstre for øvrig at korrupsjon er OK?

Hurra for Mikkel Dobloug, sier jeg ;) Godt at noen tør.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Hva i all verden hadde Putins bil i luften å gjøre?

SitatVG nyheter

Hevder terrorister skulle sprenge Putins bil i luften

Russland-ekspert tror attentatsplanene kan være valgpropaganda

Nei, slikt blir for komplisert. Måtte da være mye lettere å sprenge den mens den var på bakken. Alltid skal folk gjøre ting mer tungvint enn strengt nødvendig.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: seoto på februar 27, 2012, 17:15:59 PM
Dette uttalelsen forvirrer meg litt. Hva betyr det at vi ikke har et lovverk om politisk korrupsjon?

Det er vel samme årsak som at vi ikke har lovverk om tyveri av grønne 7-setere med punktert høyre bakhjul og sprekk i frontruta. Har du noen gang hørt om slike saker? .... Akkurat.

Du kan jo teste lovverket om politisk korrupsjon ved å traske inn på kommunehuset, klaske 10 tusenlapper i kateteret og spørre om det er greit at du bygger en hytte på den strandtomta du har.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Det er mye rart man kommer over når man begynner å følge linker ;)

I dag kom jeg over The Singularity Is Near på Wikipedia, og sakser litt fra spådom om 2030-årene:

Sitat2030s

*   Mind uploading becomes possible.
*   Nanomachines could be directly inserted into the brain and could interact with brain cells to totally control incoming and outgoing signals. As a result, truly full-immersion virtual reality could be generated without the need for any external equipment. Afferent nerve pathways could be blocked, totally canceling out the real world and leaving the user with only the desired virtual experience.
*   Brain nanobots could also elicit emotional responses from users.
*   Using brain nanobots, recorded or real-time brain transmissions of a person's daily life known as "experience beamers" will be available for other people to remotely experience. This is very similar to how the characters in Being John Malkovich were able to enter the mind of Malkovich and see the world through his eyes.
*   Recreational uses aside, nanomachines in people's brains will allow them to greatly expand their cognitive, memory and sensory capabilities, to directly interface with computers, and to telepathically communicate with other, similarly augmented humans via wireless networks.
*   The economy transits in GDP percentage to more meta services such as reality fabrication, mind enhancement, mental software.
*   The same nanotechnology should also allow people to alter the neural connections within their brains, changing the underlying basis for the person's intelligence, memories and personality.

Hvor blir det da av mennesket? Blir det plass tilbake til menneskelige følelser?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Ikke vær engstelig, seoto:) Menneskene må i det minste ordne opp når det går riktig galt!  ;)

Når vi har tatt oppvasken, blir det vår jobb å fremskaffe neste "fremskritt".  8)

That's life, and somebody hates it!  ;D

seoto

Sitat fra: ebye på februar 28, 2012, 15:32:28 PM
Ikke vær engstelig, seoto:) Menneskene må i det minste ordne opp når det går riktig galt!  ;)

Når vi har tatt oppvasken, blir det vår jobb å fremskaffe neste "fremskritt".  8)

That's life, and somebody hates it!  ;D

Det er ingen tvil om at menneskeheten er full av ideer - på godt og vondt.
Men hvor hadde vi vært uten oppfinnsomhet? Bodd i en stor hule med storfamilien, hatt varme dager, gode dager, sultne dager. Og tid til å finne opp ting som gjør livet enklere? Har lest Spencers bok "Fundanomics", og han har noen morsomme historier om det frie markeds opprinnelse ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

jarlgeir

Ting skjer hos Tallbloke, fysikerne ser ut til å snu opp-ned på sandkassen sin:

Stefan-Boltzmann Law and the Construction of a Perpetuum Mobile, by Hans Jelbring
http://tallbloke.wordpress.com/2012/02/25/hans-jelbring-stefan-boltzmann-law-and-the-construction-of-a-perpetuum-mobile/#more-5058

Abstract

By analyzing two concentric spheres where one is placed inside the other some far reaching conclusions can be made concerning temperatures on two concentric spherical surfaces. The volume in between the inside surface of the outer sphere and the outside surface of the inner surface is of interest when there is vacuum in that volume.  These surfaces are assumed to emit electromagnetic radiation according to the Stefan-Bolztmann law. It is shown that the outer spherical surface will be heated by electromagnetic radiation to a temperature above the temperature of the inner surface.  The maximum difference of surface temperatures at power balance will depend on geometry, that is to say the ratio of the spheres. The result implies that either it is possible to build a simple heat generator by small means for anybody or alternatively the Stefan-Boltzmann law is not applicable in a real world, at least not at close to ambient temperatures where the radiation isn't directed towards empty space.

Det følger relativt mye matte....

Conclusions and comments

It is acknowledged that the author is insecure of exactly why the contradictions between the results above and the first law of thermodynamics emerge. However, the results in this article should be seen in a wider context than what has been done in the postulates. Below are some possible explanations for the derived result and alternative consequences:
1. My calculations are wrong
2. The S-B law is not applicable at ambient temperature in an enclosed vacuum chamber
3. The S-B law is not applicable at (close to) ambient temperatures  in our atmosphere
4. The first law of thermodynamics is not valid
5. A perpetuum mobile can be constructed and work

As can easily be understood the consequences for science as such is enormous if my calculations happens to be correct.  In that case it is of utmost importance to discuss point 2-5 above very carefully by responsible scientists and apply this new knowledge to a multitude of inaccurate models now in use in the scientific community.

Mange muligheter her, og stor mulighet for mye ekstraarbeid for de som mekker på diverse modeller - med mindre de bruker prinsippet for Mann-made global warming. Får jeg valget mellom å satse på julenissen eller Trenberths perpetuum mobile, så er julenissen et lukrativt valg. Ganske utrolig at Trenberth har sluppet unna med snusket sitt så lenge.
It's the sun, stupid!

Jostemikk

Jeg setter også min slant på julenissen, jarlgeir.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Gloføken

Selvføllgelig skal ikke resten av landet ha samme ordning..... vi driver da ikke med miljøvern i Norge.

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.8015994

It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

seoto

Ha-ha-ha!
Kanskje noen synes det er mye bedre å forurense på landet enn i byene?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: seoto på mars 01, 2012, 10:35:28 AM
Ha-ha-ha!
Kanskje noen synes det er mye bedre å forurense på landet enn i byene?

CO2 er ikke forurensning...

Jeg satte faktisk inn en ny oljefyr i 2005, og det er jeg glad for nå  ;D
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Du har helt rett i det, CO2 forurenser ikke. Men de som lager reglene og belønningssystemene mener muligens noe annet ...
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.