Dagens link om alt annet enn klima

Startet av seoto, august 24, 2011, 12:48:32 PM

« forrige - neste »

Amatør1

Sitat fra: stjakobs på mars 13, 2014, 10:28:51 AM

Det enkleste er ofte det beste.

Her er link til det mest fornuftige forslaget jeg har sett til nå:

http://mh370lost.tumblr.com/post/79214607814/what-happened-to-mh370

Det virker ganske plausibelt med slik dekompresjon. Det som overrasker meg mest er at primær-radarer ikke er istand til å detektere fly i stor høyde. Hvis dette stemmer og flyet fløy på autopilot i timer etterpå, blir leteområdet meget stort, for å si det slik. Opplysningene om at Rolls Royce-motorene sender status-informasjon tilbake til fabrikken er jo interessant i denne sammenhengen, for det er jo konsistent med lengre flyvning i stor høyde på autopilot og med transpondere ute av funksjon.

Det hele er jo særdeles mystisk. Jeg har hatt noen andre tanker også, men det er kun spekulativt.

Enig i at dette forslaget er det mest fornuftige så langt, selv om det i tilfelle er verdens underligste fly-ulykke om det er sant (det er det kanskje uansett).
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

#1141
Verden er et merkelig sted. Svært ofte virker den å være merkeligere enn merkelig. Det siste året har jeg begynt å få mer og mer sansen for Pål Steigan. Han er en av få som tør ta opp upopulært politisk og økonomisk stoff. For en stund siden ble dette nevnt her på forumet:

Sitat fra: Jostemikk på februar 02, 2014, 14:46:57 PM
Sitat fra: seoto på februar 02, 2014, 12:10:30 PMJa, forfordelingen blir større og større. Man kommer ikke langt med de menneskelige egenskapene vi mer normale mennesker besitter. Pål Steigan hadde et innlegg i går som tydelig viser forskjellene i rene tall:

SitatThe 0,00004% Community
Verdens 85 rikeste mennesker og deres familier rår i dag over like store verdier som den fattigste halvdelen av verdens befolkning til sammen, det vil si over 3,5 milliarder mennesker. Disse 85 personene ville fått god plass i en leddbuss. La oss se enda mer på de ekstreme forskjellene mellom rik og fattig.




Steigan skriver godt og tar opp mange interessante og viktige tema. Jeg gjentar allikevel noe jeg har nevnt tidligere i den forbindelse. I likhet med så mange andre, vil han aldri kunne forstå kreftene bak, altså den direkte årsaken til den kapitalismen og urettferdigheten han så til de grader med rette kritiserer.

Det Pål Steigan enten ikke forstår, eller med vilje velger å unngå å skrive om, er at hans kjære kommunisme ble bygget opp nettopp av de samme kapitalistiske kreftene han i så mange år har kritisert!


Cartoon by Robert Minor in St. Louis Post-Dispatch (1911). Karl Marx surrounded by an appreciative audience of wall street financiers: John D. Rockerfeller, J. P. Morgan, John D. Ryan of National City Bank, and Morgan Partner George W Perkins. Immediately behind Karl Marx is Teddy Rosevelt, Leader of the Progressive Party. Intro Wall Street and the Bolshevik Revolution, Arlington House Publishing 1974.

Nå kobler han ikke akkurat kapitalisme og kommunisme, men det sporet han nå følger vil før eller siden få ham til å trekke den konklusjonen. Det er i hvertfall mitt tips.

Pål Steigan er på sporet av Masters of the Universe

http://steigan.no/2014/03/11/hvem-er-larry-fink-og-hva-er-blackrock/

SitatHvem er Larry Fink og hva er BlackRock?

Jeg klandrer ingen dersom de ikke har hørt om Larry Fink, for det hadde ikke jeg heller. Men gjennom sitt selskap BlackRock kontrollerer Laaurence (Larry) Fink 4.000 milliarder dollar, eller nesten fem ganger det norske Oljefondet. Så det er all mulig grunn til å spørre Hvem i all verden er Larry Fink? Og hva er BlackRock.

Følg pengene


Et sentralt prinsipp for denne bloggen er Følg pengene. Jeg er ikke så opptatt av ideologi eller hvordan folk markedsfører seg sjøl. Jeg er mer opptatt av å se på hvem som eier hva, hvem som kontrollerer og hvem som blir kontrollert. Derfor følger jeg pengene.

Jeg kom på sporet av BlackRock da jeg gravde i de store amerikanske bankene.

BlackRock

Fem finansinstitusjoner hadde bygd opp en gjeld på 4100 milliarder dollar i 2007. Det var Lehman Brothers , Bear Stearns, Merrill Lynch,  Goldman Sachs og Morgan Stanley. Sammen hadde de skapt de mekanismene og instrumentene som skapte gjeldsbobla og spredde den over hele verden. I Norge ble denne manipulasjonen kjent gjennom Terra-skandalen da åtte kraftkommuner investerte i råtne lån gjennom amerikanske Citigroup.

Av de fem amerikanske finansbankene som skapte grunnlaget for den formen og størrelsen krisa fikk gikk Lehman konkurs, alle de andre fire fikk støtte av den amerikanske staten for å overleve.

...

I et intervju i Vanity Fair i 2010 heter det at selskapet «kontrollerer eller har oppsyn med» en kapital på 12.000 milliarder dollar.

Og sjefen for dette selskapet er altså Laurence (Larry) D. Fink. Forfatteren William D. Cohen kaller Fink «Trollmannen fra Oz, mannen bak teppet». Fink er født i 1952 i en jødisk familie fra California. Sitt virkelige gjennombrudd gjorde han på siste halvdel av 1990-tallet og BlackRock ble børsnotert i 1999. I dag er selskapet så stort at noen har kalt det «en skyggeregjering».

...

Så hvem er Larry Fink? Og hva er BlackRock?

Jeg har klart å følge pengene fram til BlackRock (og en liten håndfull andre selskaper), men jeg tror ikke sporet slutter der. Jeg tror ikke en enkelt mann går inn i den ypperste finanseliten på den måten uten at det står store penger bak ham. Og det er jo det å forvalte andres penger BlackRock driver med. Så spørsmålet gjenstår: Hvem står bak BlackRock, Vanguard, Fidelity og State Street? For de som gjør det er de virkelige Masters of the Universe.

Takk til Steigan for at han har både mot og integritet nok til å gjøre noe så aldeles unorsk som å rette blikket oppover, og samtidig tørre fortelle andre hva han ser. Jeg anbefaler alle å lese det han skriver. Det er mye interessant stoff på bloggen hans.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Amatør1 på mars 13, 2014, 11:27:56 AM
Det virker ganske plausibelt med slik dekompresjon. Det som overrasker meg mest er at primær-radarer ikke er istand til å detektere fly i stor høyde. Hvis dette stemmer og flyet fløy på autopilot i timer etterpå, blir leteområdet meget stort, for å si det slik. Opplysningene om at Rolls Royce-motorene sender status-informasjon tilbake til fabrikken er jo interessant i denne sammenhengen, for det er jo konsistent med lengre flyvning i stor høyde på autopilot og med transpondere ute av funksjon.

Det hele er jo særdeles mystisk. Jeg har hatt noen andre tanker også, men det er kun spekulativt.

Enig i at dette forslaget er det mest fornuftige så langt, selv om det i tilfelle er verdens underligste fly-ulykke om det er sant (det er det kanskje uansett).

Dette er jo helt vanvittig, nå letes det i det Indiske Hav

SitatDet hvite hus: Ny informasjon i Malaysia Airlines-mysteriet
(Dagbladet): CNN bringer ved 1850-tida torsdag kveld informasjon fra Det hvite hus om at det vil bli søkt etter Malaysia Airlines' flyvning MH370 i Det indiske hav.

Om ikke lenge utvides leteområdet til Stillhetens Hav, om dette fortsetter.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Spiren

Ukraine: War on 15 March?

Chopped emails reveal false- flag operation against the Russians





http://www.gerhard-wisnewski.de/Multilingual/english/War-on-15-March.html

Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Jostemikk

Sitat fra: Amatør1 på mars 13, 2014, 20:58:29 PMOm ikke lenge utvides leteområdet til Stillhetens Hav, om dette fortsetter.

En god kommentar, og var det ikke for at saken er såpass alvorlig, skulle jeg gjerne glist offentlig. Nå holder jeg latteren internt...

Som du ellers skrev, så begynner dette å bli ganske så vanvittig. Jeg har ikke spekulert særlig fram til nå, for mulighetene er så mange, men jo mer idiotisk en ting utvikler seg, desto mer politisk bakmakt har det lett for å være. Eller økonomisk makt.

Vi får håpe det ikke utvikler seg til å bli en ny Lockerbie-sak. Det skulle vært interessant å fått tilgang til passasjerlista, og litt opplysninger om hvem de var. Det har vel hendt tidligere at en hel besetning og alt av passasjerer har strøket med fordi en eller annen ønsket livet av én av passasjerene.

Vi får bare holde oss fast framover. Siste ord er nok ikke sagt. Hvis ferga fra Bergen til Newcastle forsvinner fra radaren en gang etter at de har fulgt den på GPS og radar godt og vel halvveis, skulle det ikke forundre meg om de begynner lete etter vraket i Oslofjorden.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Sitat fra: Spiren på mars 13, 2014, 21:24:03 PM
Ukraine: War on 15 March?

Chopped emails reveal false- flag operation against the Russians





http://www.gerhard-wisnewski.de/Multilingual/english/War-on-15-March.html

Jeg håper dette er en forfalskning, Spiren. Hvis ikke er komplikasjonene alt for store og voldsomme. Jeg går liksom rundt her og gleder meg til sommeren. Jeg skal undersøke litt rundt dette, og finner jeg et godt dementi, kommer jeg tilbake med det. Finner jeg det motsatte, drikker jeg meg full.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på mars 13, 2014, 21:27:16 PM
Sitat fra: Amatør1 på mars 13, 2014, 20:58:29 PMOm ikke lenge utvides leteområdet til Stillhetens Hav, om dette fortsetter.

En god kommentar, og var det ikke for at saken er såpass alvorlig, skulle jeg gjerne glist offentlig. Nå holder jeg latteren internt...

Her er kart over mulige steder å lete ....

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

#1147
Dette skjønner jeg mindre og mindre av, Amatør1. Hvis myndighetene har bestemt at det skal letes i nesten stikk motsatt retning av der flyet sist ble sett på radar, de samme myndigheter allerede vite mer enn de forteller.

En skikkelig illesmakende del av dette er de pårørende som har ringt sine savnede. De har nådd gjennom, men ingen har svart. Da må mobilene fortsatt ha vært i orden, og dessuten har de befunnet seg et sted med dekning. Da kan ikke flyet ha styrtet i havet, men de er jo nettopp der leteområdet ligger. I havet, og attpå til i feil retning fra siste radarobservasjon.

Ikke så merkelig at MSM har skrevet mye rart denne gangen. Må jo være magi inne i bildet.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

VG kommer med "alle" mulige forslag til hva som kan ha skjedd med flyet:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10138035

De glemte et alternativ. Full take-over fra dette systemet:

http://no.wikipedia.org/wiki/Airborne_Warning_and_Control_System

Det går rimelig hardnakkede rykter på nettet om at det fantes en del ingeniører ombord på flyet, og at disse hadde forbindelser til forsvarsindustrien. Likeledes sirkulerer det et velkjent navn, men dette får jeg komme tilbake til hvis det viser seg å være hold i det.

Det nevnes også litt om årsaken til det overraskende søkeområdet de nå har konsentrert seg om, og det er at en militær radar i Malaysia fulgte flyet etter at øvrig kontakt og forbindelse forsvant, og at flyet da gikk i den retningen.

En kan begynne undres over om vi noen gang vil få høre hva som har skjedd. Fjernkontroll av et Boing-fly er ingen utopi. Det er ikke bare bilene våre de kan ta kontrollen over.


Siste kjente lokasjon var utenfor Koreahalvøya for ca. 1 månd siden

Selv vet jeg ikke hva jeg skal tro om noe som helst i denne saken. Den som lever har kanskje så flaks at han/hun får se når den tiden kommer. Monsterradar-skipet til USA var også i området, men bortsett fra å grille fugl og koke fisk og sjøpattedyr, er det få sivile som vet hva det er i stand til, ei heller jeg.

Eneste håndfaste opplysning er egentlig dette med telefonene som fortsatt virket lenge etter at flyet forsvant. Men dette var det MSM som skrev, så hvem vet?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på mars 13, 2014, 23:41:57 PM
En skikkelig illesmakende del av dette er de pårørende som har ringt sine savnede. De har nådd gjennom, men ingen har svart. Da må mobilene fortsatt ha vært i orden, og dessuten har de befunnet seg et sted med dekning. Da kan ikke flyet ha styrtet i havet, men de er jo nettopp der leteområdet ligger. I havet, og attpå til i feil retning fra siste radarobservasjon.

Det er ikke 100% klart. Det kommer an på hvordan telefonsystemet virker.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Sitat fra: Amatør1 på mars 14, 2014, 07:38:17 AM
Sitat fra: Jostemikk på mars 13, 2014, 23:41:57 PM
En skikkelig illesmakende del av dette er de pårørende som har ringt sine savnede. De har nådd gjennom, men ingen har svart. Da må mobilene fortsatt ha vært i orden, og dessuten har de befunnet seg et sted med dekning. Da kan ikke flyet ha styrtet i havet, men de er jo nettopp der leteområdet ligger. I havet, og attpå til i feil retning fra siste radarobservasjon.

Det er ikke 100% klart. Det kommer an på hvordan telefonsystemet virker.

http://www.veteranstoday.com/2014/03/15/mh370/

SitatMalaysian plane disappearance linked to 9/11

Transponder signals mysteriously disappear. Jetliners veer off course, then vanish without a trace. Seemingly impossible cell phone calls add to the mystery.

It happened on 9/11. Now it has happened again in Malaysia.

Family members of the passengers on Malaysian Airlines MH370 report getting ring tones when they call their missing loved ones. Social networking sites show the missing passengers "on-line." The airline reports getting ring tones on the crew's cell phones.

According to the London Daily Mail, "a Malaysia Airlines official, Hugh Dunleavy has confirmed to families that his company had tried to call the cellphones of crew members and they too had also rang out. According to China.org.cn, 19 families of those missing have signed a joint statement confirming that their calls connected to their loved ones but that they rang out."

The implications are astonishing. Again quoting the Daily Mail:

"Telecoms expert Alan Spencer told MailOnline that if the phones are really ringing, they can categorically not be under the sea. He added that the phones will only be ringing if they are 'switched on, not in water, the battery is charged, and [they are] near a mobile cell site.' This means that if the phones are genuinely ringing, the plane needs to have landed on land – not in the sea – and be in a location where there is cell service, rather than landing in the middle of a jungle, for example."

Et av poengene som nevnes oftere og oftere har med meget store pengesummer å gjøre i forbindelse med patentrettigheter som har sammenheng med militært stoff. Fire av rettighetshaverne til et viktig patent var om bord på flyet. Den femte, som i så fall overtar alle rettigheter, befant seg hjemme. Denne femte var en kjent figur.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

#1151
Det presenteres stadig flere kart, men stadig større og nye leteområder.
For eksempel som hos NRK http://www.nrk.no/verden/parorende_-_-dette-gir-oss-et-hap-1.11609098

Eller som hos BBC


Dette er etter at vi har vært igjennom Sør-kinahavet, Thailand-gulfen, Malacca-stredet, Andaman-havet, Bengal-bukta og ikke å forglemme det indiske hav utenfor India. Nå utvider man altså til Sør-Indiahavet og hele det Tibetanske platået, med forlengelse Fra Nord-Thailand helt til sentral-asia.

Dette virker ikke troverdig.

Det gir jo et bestemt inntrykk av at noen vil henlede oppmerksomheten til alle andre steder en hvor flyet mest sannsynlig befant/befinner seg. Hvorfor har det f.eks. blitt så stille om oljearbeideren på den (Norskeide!) riggen "Songa Mercur" Utenfor kysten av Vietnam,


som skriftlig rapporterte til Vietnamesiske og Malaysiske myndigheter at han ".. observed (the plane?) burning at high altitude and on a compass bearing of 265 deg to 275 deg from our surface location"

og "While I observed the burning (plane) it appeared to be in ONE piece"

Riggen befant seg her


Brevet


Se
Oil rig worker saw Malaysia Airlines Flight MH370 go down: report
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

translator

#1152
Hans Wilhelm Steinfeldt var gjest i fredagens Skavlan og fortalte om den dramatiske dagen han opplevde i Kiev da 80 mennesker ble skutt og drept. Han sa det er foraktelig å hevde at snikskytterne var utplassert av lederne av Maidan-bevegelsen og ikke av Janukovitsj' egen sikkerhetsstyrke.

Steinfeldt fortalte også om sin jødiske familiebakgrunn, som han deler med programmets hovedgjest, tidligere Volvo-sjefen Pehr G. Gyllenhammar, og at store deler av familien ble sendt til Auschwitz under 2. verdenskrig.
http://tv.nrk.no/serie/skavlan/kmte60003013/14-03-2014#t=23m29s

Også interessant: Den tidligere Secret Service-agenten Clint Hill fortalte om sin dramatiske dag; 22. november 1963 var han agenten som hoppet opp på presidentens bil da skuddene falt i Dallas. Hill er tydelig på at det var tre skudd som ble avfyrt, det andre skuddet såret alvorlig to personer, president Kennedy og guvernøren i Texas, John Connally, som satt i setet like foran ham. Det tredje skuddet var det dødelige og traff presidenten i bakhodet og blåste ut store deler av hjernemassen hans. Clint Hill avviste bestemt at det var andre som avfyrte skudd den dagen og han sa at eneste gjerningsmannen (lone assasin) var Lee Harvey Oswald.

Attentatet på Kennedy er vel kanskje den hendelsen det verserer mest teorier om på nettet, det mange kaller konspirasjonsteorier. Og argumentene for å betvile at Oswald utførte drapet alene er ganske gode: Det dramatiske attentatet på Oswald et par dager etterpå, bildene som viser at presidenten falt bakover kan få en til å tro at skuddet eller skuddene kom forfra, "the magic bull theory" - dvs. det andre skuddet som ble avfyrt av Oswald fra boklageret gikk gjennom både presidenten og guvernøren, der sistnevnte ble truffet på tre steder, i hånden, brystet og kneet. Den såkalte Zapruder-filmen som viser attentatet i farger, og som først ble vist offentlig i 1975, forsterket teoriene om at det tredje skuddet kom fra en annen vinkel enn boklageret.
http://en.wikipedia.org/wiki/Assassination_of_John_F._Kennedy

Det finnes noen likhetstrekk mellom skuddene i Dallas og i Kiev. I begge tilfeller fantes det folk til stede som forteller hvordan de opplevde det som skjedde. Vi kan velge å tro på dem eller vi kan lage våre egne teorier basert på studier av filmopptak, kart, skuddskader, vinkler osv. Uansett hva vi legger mest vekt på, så tror jeg vi skal være så ydmyke å innrømme at det å studere en hendelse i ettertid aldri kan erstatte opplevelsen av å være til stede selv. 

seoto

Når det gjelder Ukrainakrisen, kan man gjerne lytte også til hva en ung kvinne forteller, en kvinne som har familie på begge sider av konflikten, men vel anser seg selv for å være russisk. I løpet av intervjuet nevner den ukrainske kvinnen klimasaken, noe intervjueren i et innlegg under videoen har følgende å si om:

SyrianGirlpartisan
With respect to my guest, climate change is a very elaborate scam.

Hun står åpent fram med hvem hun er:

Syrian patriot and Sunni Muslim from Damascus, anti-neocon, anti-NWO, anti-Zionist. • http://twitter.com/partisangirl http://www.facebook.com/partisangirl




Kanskje ikke spesielt profesjonelt, men vi trenger å høre også hva vanlige folk har å fortelle.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

translator

#1154
En annen stemme. Denne amerikanske reporteren trakk seg på direkten etter å ha jobbet i to år for Russia Today som hun mener er blitt en propagandakanal for Putin:

Russia Today anchor resigns on-air
https://www.youtube.com/watch?v=rE3hGrf4s8I

(jeg prøvde å legge skjermbildet rett inn i teksten slik som over, men får det ikke til)