Dagens link om alt annet enn klima

Startet av seoto, august 24, 2011, 12:48:32 PM

« forrige - neste »

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på april 22, 2012, 09:30:06 AM
Datalagringsdirektivet er under angrep fra mange sider, og det er sannelig bra. Her er dagens bombe i Aftenposten:

SitatPST vil legge nettdebatter under Datalagringsdirektivet

Politiets sikkerhetstjeneste mener det er nødvendig for å etterforske trusler mot myndighetspersoner eller hatefulle ytringer.

Landets innbyggere skal overvåkes. Vi skal ikke lenger kunne bidra i samfunnsdebatten uten å bli overvåket av sikkerhetspolitiet. Myndighetene har satt PST til å overvåke oss, for å beskytte seg selv! Snakk om å snu ting på hodet!

Ja, dette er Patriot Act for norske forhold, dvs. slike lover som tilfeldigvis dukker opp etter større terror-anslag og som skal hjelpe ossl med å få til mer demokrati, mer åpenhet og mer humanitet.

Jeg må bare gjenta at tiden for nett-debatter i regi av MSM er ugjenkallelig forbi. Kravet om fullt navn i debattene ("åpenhet") samt at tanken på STASI det kjernesunne PST skal banke på døra tidlig en morgen i halv tretiden ("mer demokrati") er en effektiv form for sensur. Så gjenstår det bare å lure på hva som menes med mer humanitet.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Gloføken

It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

seoto

Ja, det skjer mye rart i det som en gang ble sett på som frihetens land. Nå må man selv bevise at man er uskyldig. Han får være glad for at de ikke påsto at han var terrorist, for da ville neppe moren hans visst hvor han befant seg i dag - mistanke om terror setter alt lovverk til siden. Merkelig å se enkelte av de tingene som skjer i dag. Rettigheter står på vaklende føtter ... rene Nord-Korea.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Gloføken

It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

Jostemikk

Dette er blant annet en meget sterk advarsel mot folk som har tenkt seg til USA som turister. Det hele virker surrealistisk, men er dessverre en del av virkeligheten i en nasjon som får mer og mer å stri med.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Jeg har en følelse av at den vestlige verdens tak på virkeligheten er i ferd med å slippe.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Men klimasaken står det ikke noe om.

http://tjen-folket.no/sentralt/view/10253#Kommunismen

Sannelig er vi mennesker forskjellige. Er det herfra norske journalister og redaktører rekrutteres? Hmm. Jaja, nok om det. Foruten å arbeide for Væpna revvvvolusjon!, har de sannelig en helt egen nettbutikk. Interessant utvalg:

[attachimg=1]

SitatVæpna revolusjon

Borgerskapet gir ikke fra seg makta frivillig. Hver gang folk har prøvd å avskaffe kapitalismen, har de som styrer staten og kapitalen brukt makta si for å hindre det. Også i Norge har vi mange erfaringer med at staten og kapitalen bruker enorme ressurser mot folket. Hvis folket vil ha kommunisme, må vi gjøre revolusjon. I en revolusjon må folket være sterkere, også militært, enn borgerskapet. Revolusjoner er forskjellige fra land til land. I noen land kan soldatene vinnes for sosialismen, og da kan ikke borgerskapet bruke hæren mot folket. I noen land må folk gjøre som i Kina, og Nepal i dag, og lage sin egen hær for sosialisme. Vi sier at væpna revolusjon er den eneste måten å lage sosialisme. Ikke fordi vi liker vold eller våpen, men fordi historien er full av eksempler på at de som styrer bruker vold og våpen mot folk som gjør opprør. Godt forberedte og utrusta opprørere er det eneste som kan begrense vold i en revolusjon.

Altså er det meningen å sende vanlige Karier og Olaer ut som kanonføde for at en liten elite skal få makta. Ingen elite under ekte kommunisme, sa du? Joda, de har det programerklært:

SitatLenin utvikla marxistisk teori for hvordan kommunister bør organisere seg. Vi er marxist-leninister fordi vi er enig i at vi trenger et kommunistparti som - er stramt organisert og disiplinert - bare er åpen for folk som er villige til å studere kommunismen, være aktive i partiet og utvikle seg til gode ledere for kampene som vi må føre - baserer seg på demokratisk sentralisme, det vil si at alle medlemmer deltar i å lage partiets politikk, men at mindretallet godtar flertallets beslutninger og jobber for dem.

Snakk om klasseløst samfunn. Kanonfødematerialet skal arbeide og bli drept for at sentralstyret skal ha det godt.

Tja, hva skal jeg avslutte et slikt innlegg med? Av folket, for folket!

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Jeg tror nesten ikke at det jeg leser er sant! England, det nyeste kommunistdiktatur? Der folk oppfordres til å bli angivere! Skrekk og gru, minner meg om 1984 der barn ble oppfordrer til å angi sine foreldre. Angiveri er vel ikke noe nytt i menneskets historie, men gir meg allikevel frysninger på ryggen.

Og hva forårsaker dette dype ønsket om overvåkning og angiveri? Jo, OL London 2012!

Twitter vil overvåkes og sensureres. (Spiller egentlig ingen rolle for meg, for jeg skal ikke til London under "lekene", og jeg bruker ikke Twitter.) Men det har noe å si i forhold til hva jeg frykter når det gjelder økende sensur og overvåkning.

En slik melding:

"– @danieleriksen nyter en iskald Litago med banansmak, siden det er så fint vær under #london2012"

er et eksempel på en tweet som vil bli sensurert. Grunnen er at Litago ikke er en offisiell London 2012-partner.

Det blir også ulovlig for enkeltpersoner som har kjøpt billett å legge ut bilder fra lekene på Facebook.

Norges Idrettsforbund har sendt ut reglementet når det gjelder OL London 2012:

  • Alle kommentarer må være i jeg-form og i dagbokformat
  • De vil ikke ha lov til å tvittre om andre deltagere, eller om andre konkurranser.
  • Alt som postes, blogges og tweetes må være i overensstemmelse med den olympiske ånd og de grunnleggende olympiske prinsippene som er angitt i det Olympiske Charteret
  • De kan legge ut bilder av seg selv, men disse kan kun benyttes til personlig bruk, og kan ikke distribueres. (På feks. Facebook eller Twitter)
  • Deltagerne får heller ikke lov til å poste video- eller lydopptak fra arrangement, konkurranser eller andre aktiviteter som finner sted i Olympiske Anlegg.
  • De 5 OL-ringene må ikke under noen omstendigheter benyttes av deltagerne og andre akkrediterte personer.
  • Deltagere må også passe på at navnet deres ikke blir benyttet i markedsføringsøyemed, uten at IOC sitt styre har godkjent det.
  • Lager en deltager en hjemmeside, så vil det ikke være lov mellom 16. juli og 15. august å ha et domene som inkluderer ordet "olympisk" eller andre lignende ord uten at IOC har gitt tillatelse til det i forkant.


Her kan du lese resten:
Sensurerer Twitter under London-OL


Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Heldigvis boykotter jeg forlengst Facebook og Twitter.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Det er du nok ikke alene om! ;)

Selv har jeg beholdt Facebook av 2 grunner.

Den ene er at jeg liker å holde styr på slektninger og nære venner, og jeg har de fleste av mine nieser og nevøer der, samt selvsagt søsken. Da kan jeg se at de fortsatt er til og har det bra, noen ganger ikke så bra, og jeg kan gratulere dem med dagen, noe jeg i de fleste tilfeller ville ha glemt uten påminnelse ;)

Den andre grunnen er at jeg følger en del blogger, og da er det greit å få raske oppdateringer uten å måtte gå til hver enkelt side hele tiden. Fra andre mottar jeg oppdateringer via e-post.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Gloføken

It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

Gloføken

It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

Jostemikk

Ja den stekepanna kostet nok samfunnet både overtidsbetaling, slitasje av fingertupper, fortrinnsvis høyre og venstre pekefinger, under skriving av anmeldelse, samt sinnstilstander som nær førte til hjerteattakk, nattlige traumer, og kanskje et lite snev av skrekksengevæting. Mjælke og trøste! ::)

For de som føler for en særdeles dyptpløyende samfunnsdebatt kan jeg anbefale denne tråden på VGD på det aller varmeste. Den er rett og slett et must!

http://vgd.no/samfunn/innvandring-rasisme-og-flerkultur/tema/1717470/tittel/tigere-paa-gaten
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Ha-ha-ha! Sjelden jeg får lyst til å le på de debattsidene.  ;D  8)
Litt stygt å fleipe med folk, men noen ganger er det vanskelig å la være.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.