Dagens link om alt annet enn klima

Startet av seoto, august 24, 2011, 12:48:32 PM

« forrige - neste »

Amatør1

God Jul, ConTrari! Og alle dere andre også  ;D

Stikk innom så det ikke blir helt stille her i romjula!
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Enig med de to siste talerne. Nå tar vi juleferie. Selv har jeg stupt ut i et (fem-seks ;D) glass med rødvin i godt lag. Ute er det skikkelig vinter, og bedre samarbeid for julestemning enn værgudene har gitt oss nå er vanskelig å tenke seg for en nordmann som er glad i årstidene.

God jul, folkens!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Amatør1 på desember 23, 2012, 23:56:25 PM
God Jul, ConTrari! Og alle dere andre også  ;D

Stikk innom så det ikke blir helt stille her i romjula!

Skal så  8)

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på desember 24, 2012, 00:00:38 AM
Enig med de to siste talerne. Nå tar vi juleferie. Selv har jeg stupt ut i et (fem-seks ;D) glass med rødvin i godt lag. Ute er det skikkelig vinter, og bedre samarbeid for julestemning enn værgudene har gitt oss nå er vanskelig å tenke seg for en nordmann som er glad i årstidene.

God jul, folkens!

Da ligger du foran meg i løypa, men nå skal det skrives til-fra kort, og hånden må være stødig!

Som det står skrevet i Bronskimlets slektssoga om han Hjalte og Guringuten:

"No må du halde opp med å drykkje, Hjalte, for no vert du så utydeleg!"

Jostemikk

Sitat fra: Telehiv på desember 24, 2012, 00:13:09 AM
Sånn, da er et par av mine innlegg slettet, maskinen min ble åpenbart tatt over av en ond ånd som ikke respekterte julefreden.
Trolig var det moderatorene på VGD?
Men noen få våkne lesere her har jo hukommelse som hester, så da er vel skaden gjort....

God jul alle sammen!

PS: Det sies at det sies at dersom flere små sjeler fortsetter å kødde med skikkelige menneskers ytringsfrihet og integritet, kan man risikere at hele telefonkataloger slenges ut på markedet! Hva nå det kan bety?

Tele, har innlegg du har skrevet her på Klimaforskning blitt borte?

Hvis du er utestengt fra VGD, så ta det som et hederstegn!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Sitat fra: Telehiv på desember 24, 2012, 00:33:44 AM
Joste,
nei jeg slettet dem selv. For at ikke klimaforskning skulle få skylden for noe.
Men moderatorene på VGD er langt ute å kjøre. De sletter de saklige og lar trollene stå.
Men jeg har fått full navneoversikt på alle trollene nå, så neste gang dumskalle et al ber moderator om å slette noen skikkelige mennesker kommer hele telefonkatalogen på nettet. Skjønner?

Den er grei, Tele. Regner med at det er en gjeng med vannmeloner. Grønne på utsiden, men så røde på innsiden at det svir å se på dem. De har snart kuppa all samfunnsdebatt. Klimasaken er bare en liten del av det.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Telehiv på desember 24, 2012, 00:33:44 AM
Joste,
nei jeg slettet dem selv. For at ikke klimaforskning skulle få skylden for noe.
Men moderatorene på VGD er langt ute å kjøre. De sletter de saklige og lar trollene stå.
Men jeg har fått full navneoversikt på alle trollene nå, så neste gang dumskalle et al ber moderator om å slette noen skikkelige mennesker kommer hele telefonkatalogen på nettet. Skjønner?

Nei, så overrasket vi ble over VGD. Pussig at de blir nøyaktig like kaotisk der som på AD. Du skal se at VGD blir slettet snart, slik som AD. De vil jo ikke ha bevisene liggende helt åpne når saken en kald og vakker dag skal pådømmes.

Tør vi spørre om oversikten stammer fra en pålitelig kilde? Er det en aldri så liten ClimateGate vi har fått til jul?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på desember 24, 2012, 00:24:19 AM
Hvis du er utestengt fra VGD, så ta det som et hederstegn!

Høh, og jeg da? Hva skal jeg gjøre liksom?

;D
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Den er grei, Tele. Har lest. ;)

Amatør1, du får klare deg alene på samfunnstoppen sammen med fiffen alene en stund. ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Amatør1 på desember 24, 2012, 00:41:53 AM
Sitat fra: Jostemikk på desember 24, 2012, 00:24:19 AM
Hvis du er utestengt fra VGD, så ta det som et hederstegn!

Høh, og jeg da? Hva skal jeg gjøre liksom?

;D

Din status vil bli evaluert i komiteen  8)

ConTrari

#371
Sitat fra: Jostemikk på desember 24, 2012, 00:24:19 AM
Sitat fra: Telehiv på desember 24, 2012, 00:13:09 AM
Sånn, da er et par av mine innlegg slettet, maskinen min ble åpenbart tatt over av en ond ånd som ikke respekterte julefreden.
Trolig var det moderatorene på VGD?
Men noen få våkne lesere her har jo hukommelse som hester, så da er vel skaden gjort....

God jul alle sammen!

PS: Det sies at det sies at dersom flere små sjeler fortsetter å kødde med skikkelige menneskers ytringsfrihet og integritet, kan man risikere at hele telefonkataloger slenges ut på markedet! Hva nå det kan bety?

Døh, addmininstrator, nå er nissene på ferd her. Hva skjedde med Telehivs innlegg som du nettopp svarte på ?? Det er borte vekk!

Og jeg som har satt ut grøt til både Drange og Benestad. Utakk er verdens lønn.

PS Nei, det var visst flask alarm. Puh. Blir litt nervøs av alt dette.


stjakobs

Jeg lurer på om noen her har beskrevet boken Sustainable Energy - Without the Hot Air?
Så vidt jeg skjønner, inneholder den en del tankevekkende argumentasjon.

Link til kortversjonen: http://www.dn.no/forsiden/kommentarer/article1687729.ece.

Eksempel:

Ta følgende: Hvis amerikanere i utgangspunktet halverer sitt energiforbruk (hvilket skal bli hardt nok) og så fordeler energiproduksjonen på tre viktigste alternative energiformene, vind, solkraft og atom-energi, vil det trengs:

80 kvadratmeter solcellepaneler per amerikaner.

En vindmøllepark på størrelse med arealet av staten California (200 ganger så mange vindmøller som finnes i USA i dag).

525 nye atomkraftverk (som produserer en gigawatt hver), en femdobling av dagens produksjon.


og

Det går rundt 5.000 vindmøller på hvert atomkraftverk
"IPCC is a four letter word."

jarlgeir

Jeg ønsker dere alle sammen en riktig God Jul!

Og husk å legge ut litt julemat til klimatistene som sitter og skjelver i et mørkt jordhull ute i skogen.
It's the sun, stupid!

Telehiv

Vel overstått julaften, folkens!

Bare et praktisk spørsmål til dere som har anledning til å sjekke på VGD: Ryktene sier at det verste klimatrollet på flere fora de siste årene, dumskalle, plutselig forsvant fra VGD-spaltene for et par dager siden?

Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten