Dagens link om alt annet enn klima

Startet av seoto, august 24, 2011, 12:48:32 PM

« forrige - neste »

seoto

Jeg innser mine sterkt begrensede kunnskaper om disse "guttetingene"! Men morsomt er det ;)

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amateur2

Respect those who seek the truth, be wary of those who claim to have found it
[Mark Twain]

The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
[Richard P. Feynman]

Amatør1

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Dette er fascinerende. Vi går 2000 år tilbake i tid. Ta en titt. Klikk på bildene som viser skulpturer og malerier. Det finnes mange flere av dem ellers på Internett for de som har interesse for slikt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ajanta_Caves

Her er et bilde av en av huleinngangene. Klikk på bildet for full størrelse.

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Obama Says Iran A Year Away From Nuclear Weapon

http://washington.cbslocal.com/2013/03/14/obama-says-iran-a-year-away-from-nuclear-weapon/

SitatJERUSALEM (AP) — Iran is about a year away from developing a nuclear weapon and the United States remains committed to doing everything in its power to prevent that from happening, President Barack Obama said in an exclusive interview aired Thursday on Israeli TV.

Just days before he is to arrive in Israel for his first presidential visit, Obama told Israel's Channel 2 TV that while he still prefers diplomacy over force, but that a nuclear Iran is a "red line" and all options remain on the table to stop it.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Makt i gale hender er farlig for hele verden, noe historien forteller. Vi kunne hatt en fredelig verden dersom sykt maktbegjær og særinteresser ikke hadde eksistert. Men det er kanskje slik menneskets natur er? Kanskje mange ville blitt maken dersom muligheten lå til rette?

Jeg tror vi trenger en nøytral, historisk gjennomgang av hva som har ført til hva. Hvorfor blir det frihetskjempere? Hvorfor blir det flere terrorister? Hvem definerer begrepet "terrorist"? Hvorfor føler Iran seg truet? Hvorfor mener USA/Israel at de har retten til å styre verdens utvikling?

Mye av det vi har sett i senere tid, blir forklart i denne videoen, der 4-stjerners general Wesley Clark i et "The Commonwealth Club"-møte i 2007 forteller om planene om å angripe land som Irak, Syria, Libanon, Libya, Somalia, Sudan og Iran. Visstnok ønsket de at dette skulle skje i løpet av fem år, så det har nok tatt litt lenger tid enn planlagt. Han forteller også om sitt møte med Paul Wolfowitz i 1991. (3:12: shia-opprøret i Irak i mars [1991] "... which we had provoked"). Og hvem er så "we" som Wolfowitz snakker om? Er det bare "the hawks", eller minst like mye de mer skjulte som presser dem fram i maktposisjoner? Her snakker vi vel om sionister som trekker i trådene. (Sionist og jøde er slett ikke alltid synonymt, selv jødene protesterer mot sionistene, og det finnes også mange kristne sionister.) Det er ikke betryggende dersom en ekstrem militærmakt som USA har bakenforliggende og sidetunge krefter som skal bestemme deres politikk i områdene rundt Israel.




Jews against sionists
(Denne siden er nede akkurat mens jeg skriver dette, men det er bare dager siden jeg besøkte den.)

Jews not Zionists (Difference between Judaism and Zionism)

True Torah Jews

Det finnes veldig mange sider og diskusjoner om dette på nettet (søk på "jews against sionists"). Selv sitter jeg igjen med et inntrykk av at sionisme handler langt mer om politikk enn om religion i seg selv.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Det rører et disillusjonert menneskes sjel å se at det fremdeles finnes journalister som tør å stille vanskelige spørsmål! Men så er han ingen unggutt, heller. Dette må vel høre med i gruppen "spørsmålene ingen vil svare på".

Banker left Speechless by Irish Journalist
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Spiren

Han presenterer de ægte journalister. 8)
Desverre er det ikke mange igjen.  :'(
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

seoto

Betyr vanlige mennesker noe som helst i det spillet som nå utvikler seg i Europa, og akkurat nå på Kypros? Hva er det som engasjerer mediene mest - banker, børs, EU og myndigheter, - eller befolkningene?

Aftenposten 18.03.12:
- Vurderer å skjerme Kypros' småsparere
Avtalen om økonomisk krisehjelp til Kypros kan bli endret i siste liten, ifølge en regjeringskilde. Myndighetene vurderer å hente mindre penger fra vanlige folks bankkontoer.

Det de velger å utheve, er teksten: "Det betyr imidlertid at avgiften må økes fra 9,9 til 12,5 prosent for innskudd over 100.000 euro."

Og hva ønsker så de kypriotiske myndighetene? De er tydeligvis redde for ikke å få flertall for forslaget, så hva er da bedre enn å "redde" flertallet av befolkningen, for at de da skal stemme for avgjørelsen? Hvordan kan egentlig EU forlange noe slikt av et land? Hvordan kan de forlange at folket skal betale for bankenes tyverier? Jeg synes ikke spesielt synd på de rike som har bankkontoer på Kypros, for de har ofte sviktet sine egne land for personlig rikdomsøkning.

Kypros frykter at rikingene rømmer
Ja, selvsagt gjør de det - det er jo det de alltid gjør, for de føler ikke noe ansvar for andre enn seg selv. Gjennom de siste par årtiene er vi jo også blitt opplært til å kun å bry oss om oss selv, bortsett fra når det ønskes mer penger i FN-systemet (og deres NGOer), da får vi se bilder av sultne barn (men får ikke vite hvorfor de er sultne). Da gir også de rike, bare det blir vist fram på TV.

Kypros' president i kappløp med tida
Asiatiske børser reagerer kraftig på Kypros-uro
Spetalens rigg-selskap rammes av Kypros-krise
Uro på Kypros ga børsras i Asia
Oljeprisen presses ned av Kypros-uro
Kypros skremmer markedene
Russiske penger vil gå fra Kypros
Tror dagen starter rødt over hele Europa

Det får holde. Det var ikke mye bekymring for folket i disse overskriftene. Men folk er jo ikke så viktige, så lenge de bare jobber for å skaffe de rike penger ...

Hvor mange milliarder har forresten Norge overført til IMF? Er det noen som har oversikt over hvor mye penger som forsvinner ut av Norge? Hører akkurat på nyhetene at de er bekymret over nordmenn som ferierer i utlandet og legger igjen 79 milliarder kroner i året. Javel, men blir ikke det småpenger i forhold til hva styresmaktene overfører til de forskjellige institusjonene? Skal folket få skylden nå også? Klimaet er vår skyld, penger som "forsvinner" er vår skyld, ... da er det vel også vår skyld at vi ikke forstår hva som skjer.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Norsk rekord - løser Rubiks kube i blinde på 50 sekunder

Da jeg var guttunge løste jeg den i blinde - eller med kuben holdt bak ryggen - på 38 sekunder. Mener å huske jeg holdt familierekorden, men er ikke helt sikker. Far min var omtrent like rask.

Vekker gamle minner til live dette, og jeg ante ikke at kuben fortsatt var til glede (og sorg) for folk.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Sjelden har noen blitt mer latterliggjort og forfulgt enn dr. Andrew Wakefield, som mente at det var sammenheng mellom autisme og MMR-vaksinen mot kusma, meslinger og røde hunder. Han har hatt hele legemiddelindustrien mot seg, og derfor også medier og styresmakter. Han ble tvunget til å slutte i sin jobb, ta med seg familien og flytte til Texas, hvorfra han har fortsatt sin kamp og undersøkelser.

SitatNy studie bekräftar dr Andrew Wakefields fynd från 1998 – autistiska barn har en inflammatorisk tarmsjukdom

År 1998 upptäckte och rapporterade doktor Wakefield tarmsjukdom hos barn med autism.[ix] Baserat på barnens medicinska historia kopplade han deras sjukdom och deras autistiska regression till mässling, påssjuka och röda hund-vaccinet (mpr-vaccinet). Han har sedan dess blivit utsatt för obevekliga personangrepp samt yrkesmässiga angrepp i media, från regeringar, läkare och läkemedelsindustrin. Efter uppenbart falska och mycket skadliga anklagelser om forskningsfusk från den brittiske journalisten Brian Deer och British Medical Journal, driver doktor Wakefield förtalsmål mot dessa i Texas.[x ]

Forskningsartikkelen finnes her:
Identification of Unique Gene Expression Profile in Children with Regressive Autism Spectrum Disorder (ASD) and Ileocolitis

Det er også en liten artikkel på Wikipedia
der man under Bivirkninger og kontrovers ser denne uenigheten nevnt. Hvor lang tid vil det ta før dette oppdateres?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

#596
Sitat fra: Jostemikk på mars 18, 2013, 15:04:53 PM
Norsk rekord - løser Rubiks kube i blinde på 50 sekunder

Da jeg var guttunge løste jeg den i blinde - eller med kuben holdt bak ryggen - på 38 sekunder. Mener å huske jeg holdt familierekorden, men er ikke helt sikker. Far min var omtrent like rask.

Vekker gamle minner til live dette, og jeg ante ikke at kuben fortsatt var til glede (og sorg) for folk.

Samme her, bortsett fra at jeg var 20år og gikk på NTH. Kuben ble omtalt i en artikkel i Scientific American, som dengang var et aktet og verdifullt magasin om vitenskap, som man gledet seg til hver måned. Dagens utgave kan du kaste.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Ewer Gladblakk.

Husker at jeg hadde en slik Rubiks-kube i mitt eie en gang jeg også....endte opp med dyppe den i hvitmaling, og male 1-2-3-4-5-6 svarte prikker på den med bengalakk....for så å rope YATZY, når jeg kasta den veggimellom.... :(
http://www.google.com/url?q=http://no.wikipedia.org/wiki/Yatzy&sa=U&ei=8VZHUY65CoKm4gSR5oHQBQ&ved=0CBsQFjAA&usg=AFQjCNE8KGjJ6jRx4QA4uxA9RijW85tJbA
Hadde mye mer lykke med Coca-Cola jo'joen...for da snøret røyk på den (etter et par stuss her og der), så traff den "litt over kneet" på rektor! :D
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Jostemikk

Haha! Du kan få sagt det, Ewer! Jeg var en gang borti en boksåpner jeg hadde et lignende forhold til.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Ewer Gladblakk.

#599
Husker boksåpneren din like godt som du husker jo-jo'en og "kuben" min jeg også, Joste.....og ingen har vel sett dem siden! ;D
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!