Dagens link om alt annet enn klima

Startet av seoto, august 24, 2011, 12:48:32 PM

« forrige - neste »

Telehiv

Takk for å bli minnet på Dagsavis-linken!

Har surfet gjennom angrepene på Engene og Inge Kristiansen m.fl. som prøver å vise til den fundamentale svikten i IPCCs CO2-påstander, og syns i den forbindelse der er sterke tegn til troll-atferd der også, denne Håvard Moen er jo et eksempel på en omtrent like kverulantisk og manisk ignorant som de klassiske forumtrollene sirkumsnirkumklimasirkusdumkaosskaller.
Kan en av disse kanskje ha tatt seg tid til å få en sønn i 1977?
Kan det være genetisk mulig å ikke være i slekt med de nevnte sirkumsnirkumklimasirkusdumkaosskaller - og likevel være så infernalsk energisk med å skrike ut sin ignorans?
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

seoto

Jeg legger merke til Møllersen. Svarer ikke på spørsmål, og vrir på det som blir sagt. Og har veldig mange innlegg. Hvordan vet man om det er virkelige navn? Sjekkes navnet mot mobil og/eller folkeregister når man registrerer seg? Dersom det er virkelige navn, burde det vel være mulig å kjenne igjen måte å skrive på i forhold de kjente trollene.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Telehiv

Seoto,
godt poeng med denne Møllersen, like påståelig ignorant som Moen, men i tillegg like udannet som visse folk vi kjenner fra andre fora.
Her er det vel ikke engang snakk om en sønn av sirkumsnirkumklimasirkusdumkaosskaller, men bortimot en av dem?

Jeg har jo stilt spørsmålet før: Hvor mange slike er det genetisk mulig å frambringe i samme geologiske periode i et land med bare knappe 5 mill. innbyggere?!
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

seoto

Jeg antar vi har samme utvalget, selv om vi er få innbyggere i Norge. Vi har mobberen, kverulanten, offeret, selvhevderen, den usikre, den skråsikre, psykopaten, den egoistiske, den empatiske, den rasende, den forurettede - ja, dette er nok ikke hele utvalget. Hva er gener og hva er livet? Og de fleste kan vi se i diskusjoner, ofte uten reservasjoner og selvkritikk så lenge de er anonyme. Men det er ganske interessant, da ... ;)

Når det gjelder Møllersen, så er han nok ikke et av våre vanlige troll, til det virker det som om han har et for bredt interesseområde. Han har bare til tider samme måte å oppføre seg på! Kanskje en kverulantisk mobber? Antar mange av beskrivelsene kan kombineres.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: Bebben på november 07, 2011, 19:01:46 PM
Ikke uventet nei.

Ser at en av kommentatorene på Aftenposten etterlyser muligheten til å få tilgang til sine egne innlegg, som han tross alt har lagt ned mye arbeid i. Men det får han altså ikke.

Velvel, like greit for min del. Debatten lever videre og finner seg nye hus, som dette.

Ser ellers at et par av medlemmene her også er aktive på Dagsavisens Nye meninger

http://www.nyemeninger.no/alle_meninger/cat1003/subcat1012/

Virker som et OK forum, men man har altså ikke anledning til å være anonym.
Da holder kanskje de verste trollene seg borte også?

Jeg mener det er all grunn til å ta lærdom fra Debattsentralens skjebne. Aftenposten har på vegne av samtlige medier vist at MSM ikke må få anledning til å være "vertskap" for nett-debatter slik Aftenposten var det med Debattsentralen. Årsaken er at vi som debattanter er prisgitt medienes aggressive agendaer og "moderering"; de bryter egne regler, sletter for fote og fremelsker troll. Til slutt sletter de hele greia. Og disse folkene mener de er bærere av fri og åpen debatt?

Hvis noen tror Debattsentralen var et unntakstilfelle, se på VGD. Den samme utviklingen er iferd med å slå igjennom der, til og med ved "hjelp" av de samme folkene. Etter en tid bestemmer så VG at "den tekniske løsningen på debattforumet passet ikke med publiseringssystemet". Bort med debatten, men vi er selvsagt for en åpen og fri debatt. Dette er som hentet ut av Ministry of Truth.

Derfor: Dyrk klimaforskning.com og uavhengige blogger.



Referism

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Bebben

Hm, jeg synes VGD er mye kjedeligere enn AD var. Det kan være så enkelt som at jeg savner noen av de faste på AD, eksempelvis Marstrander, som alltid var så elskverdig å stille den ikke så veldig sexy "klimafilologiens" nakenhet til skue...

Selv dumskalle ser ut til å dele mitt syn, ikke så veldig aktiv der, i motsetning til det velvalgte nicket Klimasirkus, som en Klima-Gud som våker over over de ikke-klimaopplystes mørke vann....

Til tross for dette er det et par utmerkede debattanter der som jeg ikke har sett andre steder - eller kanskje de bare har andre nicks.

På AD var det ellers tre store J-er, jeg har snøring på Jostemikk og Josik, men ikke Jarlgeir... og jeg savner nok flere andre - hvor er Translator, og deltar AndersV fortsatt? "Trond A" som dukket opp på tampen av AD, kommenterer nå hos Terje Wahl ser jeg.

Litt løstflytende denne suppen min i dag, men til Amatør1: Jess, dyrk klimaforskning.no og andre forum. Det kan være greit å slenge inn en kommentar under en avisartikkel, men det er ikke verd noen innsats/tid/arbeid. En redelig debatt blir stående for ettertiden, inkludert der du selv driter deg ut og tar feil. Det som er sikkert, er at denne debatten ikke lar seg kvele, til det er den alt for viktig.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Bebben

Sitat fra: seoto på november 07, 2011, 21:42:19 PM
Jeg antar vi har samme utvalget, selv om vi er få innbyggere i Norge. Vi har mobberen, kverulanten, offeret, selvhevderen, den usikre, den skråsikre, psykopaten, den egoistiske, den empatiske, den rasende, den forurettede - ja, dette er nok ikke hele utvalget. Hva er gener og hva er livet? Og de fleste kan vi se i diskusjoner, ofte uten reservasjoner og selvkritikk så lenge de er anonyme. Men det er ganske interessant, da ... ;)

Hehe, jeg må innrømme at jeg har fulgt lite med på andre nettdebatter enn klima. Jeg vet f.eks. ikke hva som er blitt skrevet på AD om slike ting som innvandring/muslimer osv., som sikkert er et tema som er i stand til å hisse opp folk like mye som "klimakrisa".

Vet ikke hva dere andre vet om disse debattene. For alt jeg vet, kan det være bedre grunner til å stenge anonyme debattforum enn det jeg har vært klar over.

På den annen side var AD moderert - i den grad at jeg selv opplevde å få slettet innlegg som var en uskyldig spøk - der jeg selv var offeret for spøken! Med en slik nidkjærhet, klarte de virkelig ikke å fjerne eksempelvis rasistisk hets?

Samtidig ser jeg på VGD at Klimasirkus i ly av sin anonymitet får fortsette å hetse navngitte personer, mens jeg selv ikke får lov til å kalle Klimasirkus det samme som det Klimasirkus kaller disse andre personene, eksempelvis "bølle".

Men de får sitte der med skjegget i postkassen: Nå tar vi Internett tilbake, folkens... vi har fått givendes et ypperlig verktøy for den frie ytring. Jepp vi er få men blir flere...
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ConTrari

Sitat fra: Gloføken på november 07, 2011, 14:42:47 PM
Kroken på døra.

http://www.aftenposten.no/meninger/kommentarer/Debattsentralen-avvikles-6690844.html

Hmmmm, "det er verre enn vi fryktet"....bortforklaringene til Aftenpostens utskremte er pinlig ubehjelpelige. Det er ufattelig frekt å avfeie spørsmål om tilgang til innleggene på AD med "det er ikke teknisk mulig". Tøys. For meg står det klart at ÅPEN DEBATT er det siste Aftenposten ønsker. En spiker til i kista til "tanta".

Frihet er aldri noe vi kan ta for gitt.

ConTrari

Sitat fra: seoto på november 07, 2011, 21:42:19 PM
Vi har mobberen, kverulanten, offeret, selvhevderen, den usikre, den skråsikre, psykopaten, den egoistiske, den empatiske, den rasende, den forurettede - ja, dette er nok ikke hele utvalget.



Nei, nå syns jeg du er slem mot meg.... :-[

seoto

Sitat fra: ConTrari på november 07, 2011, 22:45:34 PM
Sitat fra: seoto på november 07, 2011, 21:42:19 PM
Vi har mobberen, kverulanten, offeret, selvhevderen, den usikre, den skråsikre, psykopaten, den egoistiske, den empatiske, den rasende, den forurettede - ja, dette er nok ikke hele utvalget.



Nei, nå syns jeg du er slem mot meg.... :-[

He-he! Glemte jeg deg? Hva med den selvstendig tenkende? Nå er vi vel venner igjen? ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Hehe! Holdt på å svare noe lignende ConTrari. ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Jeg håper vi ikke har kommet til et slikt punkt her i Norge? Ekte honning er et flott og viktig produkt, til og med diabetes 2 kan ha fordeler av det ved et moderat inntak.

Shock finding:
More than 75 percent of all 'honey' sold in grocery stores contains no honey at all

Det kan virke som om gårdsutsalg vil bli mer viktige i framtida. Kanskje størst og billigst absolutt ikke er best?
Har de store kjedene fått altfor stor makt over hva vi får lov til å spise?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Penn State - eller State Pen?

Det virker som om dette universitetet har vært villige til å gjøre hva som helst for ikke å tape penger.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Josik

Sitat fra: Jostemikk på november 11, 2011, 01:32:04 AM
Penn State - eller State Pen?

Det virker som om dette universitetet har vært villige til å gjøre hva som helst for ikke å tape penger.

Oj, oj oj.... Det er nok flere ansatte ved Penn State University som sover dårlig om natten nå. .....
Det går greit så lenge sjefen også er en kjeltring for da beskytter alle hverandre. Men når sjefsskurken, som også er deres beskytter forsvinner, hva da? Ansetter de en ny skurk eller vil det bli krevet av nestemann at han forholder seg til gjeldende lover og direktiver?

Det er i alle fall én Mann som ikke synes noe om dette, det er sikkert.
Do remember to forget
anger, worry and regret.
Live while you've got life to live,
love while you've got love to give.

Piet Heine.

seoto


Mattilsynet har en litt morsom melding i dag - i hvert fall fant jeg den morsom.

Snart blir det enklere å reise med hund, katt og ilder

Jeg forstår at folk reiser med katt og hund, og også hest - men hvor mange er det som reiser med ilder?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.