Dagens link om alt annet enn klima

Startet av seoto, august 24, 2011, 12:48:32 PM

« forrige - neste »

seoto

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

#706
Litt mer om NIKE-batteriene og stråling fra radarer brukt av forsvaret.

Dagbladet - Kreftgåte i Luftforsvaret

SitatStrålen slo i ansiktet

-  Da vi var på opplæring i USA, var utstyret merket med store, gule fareskilt. Disse var borte eller malt over da utstyret ble satt opp i Norge.

Vi måtte daglig inn i selve radardomen for å jobbe med justeringer mens radaren sto og gikk. Vi fikk ofte strålen rett i ansiktet, og i kroppen. Du kjente det dunket skikkelig til når strålen traff, forteller Odd Halvard Hauge til Dagbladet.Hver dag i mange år var han i nærkontakt med både selve radarstrålen og stråleaktive komponenter inne i radaren.

-  En gang i uka hadde vi lengre vedlikehold, som betydde at vi måtte oppholde oss i områder med sterk stråling over lengre tid, forteller Hauge. Det var ikke bare befal som ble utsatt for strålingen, også vanlige vernepliktige soldater kunne til tider være med inn i radardomen for å assistere.

-  Når de fire radarene på toppen av berget her sto og gikk samtidig, slo jo strålene i alle retninger, du kan jo tenke deg. Dessuten lakk det stråling som en sil fra flere av radarene, sier Hauge.

Som radarsjef på Trøgstad var han også med på å bytte ut ødelagte komponenter i radarene.

-  Vi hadde ikke noe beskyttelsesutstyr, det var aldri noen som snakket om det. Jeg kunne komme inn på verkstedet med en ødelagt magnetron i hendene, og da lyste lysstoffrørene i taket av seg selv, forteller Hauge.

Et slikt NIKE-batteri fantes også i min hjemkommune da jeg vokste opp. Ingen fikk høre noe som helst om mulige farer. Det eneste som gjaldt var et strengt forbud mot fotografering i området.

Les hele artikkelen i Dagbladet, og legg spesielt merke til at utstyret som kunne vært testet nå i ettertid har "forsvunnet". Båter er hugget opp, annet er "sendt tilbake til USA". Dette minner meg om den rettsaken som tok sin tid en stund tilbake, der det var noen som krevde tilgang til arkivet til Arbeiderpartiet. Til slutt vant de fram, men så viste det seg at ved ren uflaks brant arkivet dagen før domsavsigelsen.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Obelix

Sitat fra: Jostemikk på mai 15, 2013, 19:13:00 PM
Dette minner meg om den rettsaken som tok sin tid en stund tilbake, der det var noen som krevde tilgang til arkivet til Arbeiderpartiet. Til slutt vant de fram, men så viste det seg at ved ren uflaks brant arkivet dagen før domsavsigelsen.

Uff - så ubeleilig,da....

Når det gjelder de forskjellige delene av de siste innleggene, om våpen og om skader på norske forsvarsansatte, så er det selvsagt slik at det som Forsvarstoppene vet, er noe helt annet enn det de kommuniserer utad.

Sånn har det alltid vært. Og hadde det ikke vært for at vi har gravende journalister og ex-politikere, (så som Ronald Bye, Finn Sjue, med mer) så hadde vi ikke fått sett dokumentert det som vi egentlig har gjettet oss til har skjedd.
Holdningen er kynisk, de brydde seg ikke om de vanlige ansatte på gulvet, som Jostemikk har vist oss med fortellingene fra Nike-anlegget. Sannheten er vel at bryr seg vel fortsatt ikke om oss vanlige mennesker....?

Fellesnevneren er jo de ultrarike menneskene og firmaene som vaker i bakgrunnen. De meler jo sin egen kake, og som vi vet har de ingen skrupler!
No fear for the real men! No hope for the scared!

Jostemikk

Det er vanskelig å skjønne annet enn at dette er ren rasisme fra Aftenposten. Dere kan tolke det nøyaktig slik dere vil...

[attachimg=1]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Spiren

Det menneskelige kopi fra lab.

Det er lykkedes for første gang for celle biologerne i USA, at klone menneskeliv. Således kan man nu kopiere sig selv - et videnskabeligt gennembrud.

                               


http://www.handelsblatt.com/technologie/forschung-medizin/medizin/durchbruch-beim-klonen-die-menschliche-kopie-aus-dem-labor/8215912.html
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Jostemikk

Roy Spencer kom med et rimelig motbydelig innlegg nå i dag, men en ting skal ha takk for, og det er at han gjorde meg oppmerksom på at det fantes noe så vakkert på himmelen vår.

Jeg viser et eksempel, og med tanke på hvor det er fra, setter det tankene i sving når det gjelder "gudommelige" byggeskikker.

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Det var en fascinerende skydannelse! Mye vakkert i naturen. Og mange flere imponerende bilder i linken din.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Ewer Gladblakk.

#712
Et fantastisk bilde! :)
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

seoto

Tidligere har jeg såvidt stilt spørsmål om hvorvidt folks intelligens generelt er lavere i våre dager enn hva de var i tidligere tider. Kan dagens informasjonssamfunn føre til at vi har litt kunnskap på altfor mange områder? Lever vi så hektisk at vi ikke har tid til å dvele ved informasjon, slik at vi derfor mangler tid til helt å forstå informasjonen? Mottar vi for mye ferdig drøvtygd informasjon - uten å stille kritiske spørsmål? Eller bygger undersøkelsen nevnt nedenfor på overklassen tilbake på 1800-tallet, mens det mer bygger på "allmuen" fra vår tid?

Utdrag fra Science Direct (Elsevier):

Were the Victorians cleverer than us?
The decline in general intelligence estimated from a meta-analysis of the slowing of simple reaction time

Highlights

  • Simple reaction time has slowed since 1889.
  • Simple reaction time genetically correlates with g.
  • Psychometric meta-analysis reveals a decline in g of − 1.23 points per decade.
  • The decline between 1889 and 2004 is − 14.1 points.
  • This is the first direct measurement of a probable dysgenic trend in IQ.


Den britiske biologen Charles Darwin trodde at menneskene skulle utvikle seg og bli enda smartere. Tok han feil?

Med takk til Friatider.se
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Dette må være beviset på at Darwin tok feil (se innlegget ovenfor):

Soveromsavgift? Noe vi vil få i Norge også? Ikke rart at antallet av folk i nød øker. I England er det tydeligvis viktig å gjøre de fattige enda fattigere - og helst presse dem ut på gata.

SitatThousands Of Social Housing Tenants Fail To Pay Bedroom Tax

Housing associations have reported that thousands of social housing tenants have failed to account for the shortfall in their rent as a result of the government's controversial 'bedroom tax'.

Cuts to housing benefits mean that social housing tenants must contribute to their rent if they have a spare bedroom. A household with one spare bedroom will lose 14% of their housing benefits, whilst those who have two or more spare rooms, will see their benefit cut by as much as 25%. On average it is expected that those affected will see their housing benefit reduced by around 16%.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

8 måneder før han går av med pensjon, står politimannen fram med sine oppdagelser. Hvor mange andre kunne ha stått fram, men mangler motet? Det er risikabelt å stå fram mot mektige krefter i samfunnet.

SitatPolitimann: Slår Frimurer-alarm

Etter vel 40 år som politimann slår Roy Riksvold alarm. Han mener det er betenkelig at ansatte i påtalemyndigheten er medlemmer av frimurerlosjen.

Om åtte måneder går politimannen Roy Riksvold av med pensjon, etter 41 år som politimann. Etter å ha tenkt seg nøye om, velger han nå å stå fram som varsler.

Riksvold oppdaget gjennom en konkret straffesak at det var frimurere på begge sider av loven - både påtaleansvarlig og den anmeldte i en kriminalsak. Forholdet ble etter Riksvolds mening aldri etterforsket ordentlig.

- Derfor begynte jeg å følge med, og oppdaget at flere saker ble liggende i påtalesystemet.

Dette mener Riksvold er årsaken til at han kan stille spørsmål ved rettssikkerheten i Norge.

- I et demokrati skal det ikke være slik at noen slipper «billigere» fra kriminalitet, fordi de kjenner noen, sier den 62 år gamle politiførstebetjenten til Dagbladet.

Denne saken har allerede fått en oppfølger, av politimester Sissel Hammer i Nordre Buskerud politidistrikt. Ingen kan beskylde henne for å være frimurer ;) Men er hun i ferd med å få flere sjokk når hun tror at denne saken vil få en uhildet behandling av Spesialenheten for politisaker? Hva med frimurere innen dommerstanden? Innen advokatstanden? Og i ledende stillinger innen politiet? Bankvesenet? Til og med innen presteveldet? Men kanskje er ikke Sissel Hammer egentlig så interessert i å finne ut av dette?

SitatHar bedt spesialenheten om å etterforske

- Riksvold sier han har prøvd å få kontakt med deg, men at du avviste ham?

- Jeg ba politiførstebetjent Roy Riksvold gå tjenestevei. Skulle jeg gå inn i hver sak, hadde jeg ikke hatt tid til å gjøre jobben min. Alle saker i Nordre Buskerud politidistrikt skal gå tjenestevei, sier politimester Sissel Hammer til Dagbladet.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: seoto på mai 18, 2013, 13:09:42 PM
Denne saken har allerede fått en oppfølger, av politimester Sissel Hammer i Nordre Buskerud politidistrikt. Ingen kan beskylde henne for å være frimurer ;) Men er hun i ferd med å få flere sjokk når hun tror at denne saken vil få en uhildet behandling av Spesialenheten for politisaker? Hva med frimurere innen dommerstanden? Innen advokatstanden? Og i ledende stillinger innen politiet? Bankvesenet? Til og med innen presteveldet? Men kanskje er ikke Sissel Hammer egentlig så interessert i å finne ut av dette?

Det er ikke noe tvil om at det finnes frimurere innen prestestanden her til lands, for det gjør det. Jeg kjenner til en konkret historie som ingen helt tror på når den blir gjenfortalt (den er av en slik natur at den ikke gjengis her), men jeg sitter med førstehånds opplysninger og vet at alt stemmer, og jeg vet også med 100% sikkerhet at minst 2 nåværende biskoper har samme kunnskap om forholdene. Frimurer-prester i Norge setter definitivt sitt frimureri over kirkebokens regler, og de går bokstavelig talt over lik når de gjør det.  Spørsmålet er om det vil bli tatt affære fra biskopene. Det gjenstår å se.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Ewer Gladblakk.

Har et ganske bestemt inntrykk av at frimurere er utvalgte innen "den øverste sossitett", som ofte kun bidrar for sin egen del, og at dem vasker hverandres bakende ettersom det passer og trengs, og at noen i den fine speiderklubben har driti seg ut eller trenger ekstra drahjelp i et privat prosjekt...
Men hva veit jeg....jeg har aldri tilhørt andre enn dem i min egen familie! :)
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Amatør1


Sitat- Uholdbart å være frimurer og politi
Arne Johannessen - politiets øverste tillitsmann - mener det er uforenelig å være frimurer og jobbe i politiet eller påtalemyndigheten.

Men det er ikke bare der disse muldvarpene gjør skade.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Spiren

Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.