Dagens link om alt annet enn klima

Startet av seoto, august 24, 2011, 12:48:32 PM

« forrige - neste »

seoto

Tankene bak politikken til de "grønne" og skaperne av Agenda 21, er at alt bør eies og drives av private selskaper (konserner). Og da er det ikke snakk om private personer, som f.eks. en vanlig bonde. Vi ser jo hvordan eiendom kjøpes opp av private selskaper over det meste av verden. Henry Kissinger sa det så treffende: "He who controls the food supply controls the people."

Nå er det også danskenes tid for salg av jordbruksland til private selskaper.

SitatDanske gårdsbruk kjøpes opp av private selskaper
Dansk landbruk befinner seg i en dyp økonomisk krise. Det fører til at landets bønder selger jorda til pensjonsfond som senere ansetter dem.

Det er jo en kjent sak at forskjellige pensjonsfond (bl.a. BBC) har satset store verdier også i klimasaken (som i kvoter og vindmøller). Hvor mange mennesker vil i framtida miste det de trodde var en sikker pensjon?

Nå er det altså danske bønder som skal ansettes til å drive det som en gang var deres egen jord. Hvorfor skulle pensjonsfondene tro at de kan drive gårdene mer inntektsvennlig enn bøndene selv? Det ble langt fra mer effektiv og bedre drift på gårdene i Sovjetunionen da bøndene mistet sin eiendomsrett.

I USA inngås det nå avtaler mellom bønder og militæret. Hvorfor trenger militæret kontroll over og tilgang til så store områder?

SitatBønder i USA skal samarbeide med militæret
Bøndene sikres at jorda deres ikke bygges ut og hjelp til å drive jorda, militæret sikres tillatelse til å trene på bondens område og sikre forsyninger. Et unikt samarbeid er snart i gang i USA.

Journalisten som skrev denne artikkelen forstår nok ikke omfanget av det hun skriver om. Selv om det burde være åpenbart at dette er enda et tilfelle av økt kontroll over samfunnet og produksjonen av mat.

Den private eiendomsretten pulveriseres dag for dag ... Folk forøvrig presses mer og mer sammen i urbane rugekasser. Snart er det bare en utvalgt elite som bor på egne eiendommer i egne hus. Prisen vil være deres sjel. Da jeg besøkte Latvia i 1991, ble vi vist elegante eiendommer der de "rette" (de systemtro og KGB-folk) fikk lov til å bo. Fattigdommen forøvrig var stor - det var som å se Norge tidlig på 1950-tallet.

Og slik vil det bli framover:

Store aktører i USA presser på for GMO-hvete
Genmodifisert hvete er ikke tillatt i noe land. Store hvetebønder i USA - verdens største hveteeksportør - vil sikre framtida med ?genmodifiserte avlinger.

Der ser vi hvordan de store produsentene (selskaper), godt støttet av, kanskje til og med hel-/deleid av, selskaper som Monsanto, vil ta kontrollen over vår mat. Monsanto er et av de FN-beskyttede selskapene. Det vil allikevel finnes noen økologiske bønder, for eliten ønsker selvsagt bare den beste maten. De spiser ikke GM-mat.

Jeg gjentar så gjerne Kissingers ord: "He who controls the food supply controls the people."

I tillegg bør vi følge nøye med på hvem som eier vannet, for det er vi akkurat like avhengige av som mat!
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Forsøkskaniner i New York

Enten de ønsker det eller ei, blir New Yorks befolkning, i hvert fall de som benytter undergrunnssystemet og offentlig transport, utsatt for gasseksperimenter nå i juli. Her er en artikkel som forteller nærmere om det:

SitatNYPD releases toxic gases on non-consenting guinea pig citizens in subway 'attack drill'

You may not have heard much of anything about it, but millions of New Yorkers who use the Big Apple's underground public transit system recently become the victims of a major chemical attack -- no, not an attack by some unknown terrorist cell from the Middle East, but one initiated by the New York Police Department (NYPD).

Her er link til bloggen Washington Square Park Blog, som har formet et brev de ber folk sende til myndighetene i New York by.

SitatI DO NOT CONSENT

To: Brookhaven National Laboratory (BNL), NYC Mayor Michael Bloomberg, New York City Police Department (NYPD), the Metropolitan Transit Authority(MTA), U.S. Department of Energy(DOE), U.S. Secretary of Health and Human Services, New York State Governor Andrew Cuomo, and all elected city, state and federal officials of New York:

I do not consent to the gas experiments that will take place in the subways, buses, and streets of the five boroughs of New York City over a three day period during the month of July 2013, beginning on Tuesday July 9, with the other two days taking place sometime before the end of the month.

While the stated goal of these experiments — tracking airflow patterns in the subways and on the streets to best predict what might happen if terrorist released deadly chemical, biological or radiological agents in the city — may have some merit, this does not justify the potential health and environmental risks of the perfluorocarbon gases that will be used in these experiments, the meager information to and review by the public, nor the lack of proper oversight and approval by local and national health agencies. There are already enough studies and models of air dispersions; this study is not needed.

Scientific studies have linked Perfluorocarbons to infertility in women, menopause, birth defects, liver damage and thyroid damage among other conditions. I do not consent to myself or my family being exposed to gases that can potentially cause such harms. The city and state have many other options such as using computer models, studying the gas attack that took place in Japan, installing air monitors in every subway station, etc.
[...]
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Et godt og tankevekkende leserinnlegg av John Christian Elden i Dagbladet den 28. juni:

SitatFor å være helt sikker må Staten vite alt
Hvorfor må personvernet ved hver eneste korsvei vike for et rop om sikkerhet, spør John Christian Elden.

[...] Personvern er grunnleggende for den enkeltes livskvalitet. Vi trenger et frirom der vi kan mene og uttrykke det vi ønsker uten frykt for at Staten skal høre og se oss. Et frirom der vi sier ting som vi ikke sier rett opp i andres ansikter, og oppfører oss på en måte som ikke er høvelig blant storfolk. Der vi ikke behøver å være politisk korrekte av frykt for at Staten skal høre og referere dette til andre eller bruke det mot oss.

Vi trenger å være sikre på at ikke vår personlige eller yrkesmessige framtid avgjøres av hva vi sier på kjøkkenet til våre livsledsagere. Vi trenger å ikke måtte frykte at opptak fra soverommene ender i Statens — eller Se og Hørs — hender, som en videreføring av James Bonds berømte honningfeller fra den kalde krigs tid.

Vi trenger å være enkeltindivider som skal tørre å tenke og utforske tanker og ideer uten frykt for at de er gale og i strid med det konforme. Vi trenger ikke personer som bare danser etter og følger Statens pipe slik Staten til enhver tid definerer hvem som er Gode krefter og Onde krefter som en begynnelse av en Star Wars-trilogi. [...]

John Christian Elden: «Hver gang vi godtar at friheten må vike av hensyn til terrorbekjempelsen, er terroristene et skritt nærmere sin seier.»

Det som gjenstår er å definere hvem terroristene egentlig er.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Hvor lenge har vi nordmenn tenkt å finne oss i hva som helst?

SitatBompengeselskap delte ut over 11 mill. i utbytte

- Dette er en hån mot bilistene.

Jeg forstår godt at Hoksrud ser rødt (jeg ser et svakt rødskjær selv). Som sagt: Hvor lenge vil vi finne oss i at pengene vår går til helt andre ting enn hva de var planlagt for? Hvor lenge skal vi finne oss i en skjult beskatning, en beskatningsform som alltid rammer hardest de som har minst i samfunnet? Det samme ser vi skje på strømregningen, avgiftene øker. Gratulerer til de rødgrønne! De har lykkes over all forventning i å øke fattigdommen i Norge!
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Sitat fra: seoto på juli 17, 2013, 12:25:16 PMGratulerer til de rødgrønne! De har lykkes over all forventning i å øke fattigdommen i Norge!

Så har det da også vært planlagt. Ingen ting skjer ved en tilfeldighet. Øystein Sunde sa på et intervju en gang noe lignende Hvem skal stemme AP hvis de holder ord og avskaffer fattigdommen i Norge?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Spiren

Alaska's controversial HAARP facility closed -- will it come back online?

Alaska's High-Frequency Active Auroral Research Program (HAARP) has drawn its fair share of conspiracy theories over the years, as it sits in Gakona, an array of antennas intended to heat the Earth's ionosphere and study the effects. Fringe thinkers have tenuously linked HAARP to everything from the 2011 Japanese Earthquake to mind control and hurricanes.

http://www.alaskadispatch.com/article/20130717/alaska-s-controversial-haarp-facility-closed-will-it-come-back-online
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Jostemikk

Steven Goddard har en fin en i dag.

SitatProgressive Training
Posted on July 20, 2013 by stevengoddard

1) In order to become a white progressive, you have to go through a long training process.
2) You must learn to hate yourself
3) You must learn to direct your self-hate towards other white people
4) You must learn to gain self-righteousness from exercising step 2
5) You must not see or process anything going on around you in rational terms (Emperor's New Clothes schooling)
6) You must never actually learn anything about the subjects you like to talk about
7) All debate is based on prejudice, hatred and appeals to authority
8 ) You must make a religion out of your belief system, while condemning all traditional religions.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på juli 20, 2013, 19:00:39 PM
Steven Goddard har en fin en i dag.

SitatProgressive Training
Posted on July 20, 2013 by stevengoddard

1) In order to become a white progressive, you have to go through a long training process.
2) You must learn to hate yourself
3) You must learn to direct your self-hate towards other white people
4) You must learn to gain self-righteousness from exercising step 2
5) You must not see or process anything going on around you in rational terms (Emperor's New Clothes schooling)
6) You must never actually learn anything about the subjects you like to talk about
7) All debate is based on prejudice, hatred and appeals to authority
8 ) You must make a religion out of your belief system, while condemning all traditional religions.

Det der høres ut som skeptikerskeptikter klimakaos Goddard fra VGD...

Han har jo rappet avataren sin og "sitt" nyeste nick fra Steven Goddard, så hvorfor ikke dette...
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Myndigheter ønsker å bedrive sin kriminalitet i fred og ro!

SitatObama fjerna løfter om varslarar

På Barack Obama si valkampside frå 2008 lova han å gjere det enklare for statleg tilsette å varsle om maktmisbruk. Førre månad vart informasjonen fjerna frå nettet.

Under presidentvalkampen i 2008 markerte Barack Obama seg som ein sterk borgarvernsforkjempar. På den offisielle valkampsida hans, Change.gov, stod det svart på kvitt korleis Obama stilte seg til varslarar.

«Me må gjere det enklare for statleg tilsette å vere vaktbikkje dersom det skjer noko uregelmessig. Barack Obama vil styrke lovverket rundt varslarar for å beskytte statleg tilsette som avdekkjer sløsing, korrupsjon og statleg maktmisbruk. Obama vil sørgje for at føderale byrå tek varslarar på alvor, og at varslarane skal ha full tilgang til ei skikkeleg rettsbehandling.» - Change.gov, Obama si valkampside

Men etter å ha vore tilgjengeleg i mange år, var informasjonen brått fjerna frå nettsidene ein gong etter 7. juni, same tid som avisa The Guardian publiserte dei første artiklane basert på informasjon frå varslaren Edward Snowden om korleis NSA driv med omfattande overvaking. Bloggen Sunlight Foundation melde først om dette.

Men gjennom arkivtenesta Wayback Machine, kan ein framleis lese korleis Obama lova å betre forholda for varslarar i staten. [...]

Dog en takk til NRK for at de videreformidler denne nyheten :) Kanskje man burde lagre denne nettsiden, for presset fra USAs myndigheter for å få Waybak-maskinen til å fjerne opplysningene kan nok bli stort ...
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Kenyaneren Obama ligner mer og mer på en trojaner...
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

#820
Sitat fra: seoto på juli 27, 2013, 11:35:10 AM
Dog en takk til NRK for at de videreformidler denne nyheten :) Kanskje man burde lagre denne nettsiden, for presset fra USAs myndigheter for å få Waybak-maskinen til å fjerne opplysningene kan nok bli stort ...

Absolutt, takk til NrK for å videreformidle dette! Men det er jo slikt som dette vi betaler dem for å gjøre... kan de gjøre det i klimasaken også?

Du har rett at den siden bør lagres, og det har jeg nettopp gjort (ved hjelp av UnMHT plugin i Firefox). Her er originalteksten:

SitatProtect Whistleblowers: Often the best source of information about waste, fraud, and abuse in government is an existing government employee committed to public integrity and willing to speak out. Such acts of courage and patriotism, which can sometimes save lives and often save taxpayer dollars, should be encouraged rather than stifled. We need to empower federal employees as watchdogs of wrongdoing and partners in performance. Barack Obama will strengthen whistleblower laws to protect federal workers who expose waste, fraud, and abuse of authority in government. Obama will ensure that federal agencies expedite the process for reviewing whistleblower claims and whistleblowers have full access to courts and due process.

Jeg må innrømme at jeg var glad for at Obama ble valgt i 2008, for jeg ble lurt av hans løfter og det som seinere viser seg å være rene løgner. Det er ikke noe å være stolt av at jeg ble lurt, men det er sannheten, og jeg har forlengst innsett feilen. Kanskje den norske Nobelkomiteen kunne tenke seg litt om også?

Dagens løfter fra Obama-adminstrasjonen:
Sitat
- Vi lover å ikke torturere Snowden
USA lover også at de ikke vil henrette varsleren ved en utlevering fra Russland.

http://www.scribd.com/doc/156169259/Eric-Holder-Edward-Snowden-letter-to-Russia

Hva skal man si?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Sitat fra: Amatør1 på juli 27, 2013, 14:14:42 PM
...
Jeg må innrømme at jeg var glad for at Obama ble valgt i 2008, for jeg ble lurt av hans løfter og det som seinere viser seg å være rene løgner. Det er ikke noe å være stolt av at jeg ble lurt, men det er sannheten, og jeg har forlengst innsett feilen. Kanskje den norske Nobelkomiteen kunne tenke seg litt om også?

Dagens løfter fra Obama-adminstrasjonen:
Sitat
- Vi lover å ikke torturere Snowden
USA lover også at de ikke vil henrette varsleren ved en utlevering fra Russland.

http://www.scribd.com/doc/156169259/Eric-Holder-Edward-Snowden-letter-to-Russia

Hva skal man si?

Jeg også ble glad da Obama ble valgt, og jeg var i hvert fall overbevist om at ikke noe kunne bli verre enn under Bush-perioden. Så feil kan man ta :( Egentlig blir jeg sikrere og sikrere på at de som virkelig styrer, ikke har sine navn oppført på offentlige lister over lands offisielle ledere. Kanskje bør man sjekke nærmere hvem som eier all statsgjeld?

Dersom jeg hadde vært Snowden, ville jeg absolutt ikke stole på "løfter" fra Obama-administrasjonen! Kanskje er han tryggere i Russland enn noe annet sted akkurat nå? Men det spørs hvor lenge det varer. Presset er stort nå.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: seoto på juli 27, 2013, 15:17:38 PM
Dersom jeg hadde vært Snowden, ville jeg absolutt ikke stole på "løfter" fra Obama-administrasjonen! Kanskje er han tryggere i Russland enn noe annet sted akkurat nå? Men det spørs hvor lenge det varer. Presset er stort nå.

Snowdens far har skiftet mening, og er nå enig med deg:

SitatSnowdens far: – Min sønn bør bli i Russland

Det som har fått Lon Snowden til å endre oppfatning om hvor sønnen hans bør oppholde seg skal være det amerikanske justisdepartementets innsats for å presse andre land til å overlevere sønnen hans.

I tillegg synes han lite om det han mener er mangel på inngripen fra president Obama og justisminister Eric Holder etter at sønnen Edward har blitt fordømt som en landsforræder av enkeltmedlemmer av den amerikanske kongressen.

[...]

«Kvalm» av justisminister-brev
Fredag sendte også USAs justisminister Eric Holder et brev til russiske myndigheter der han lovet at Edward Snowden verken ville bli henrettet eller torturert dersom han utleveres fra Russland til USA.

Lon sier til AP at han og hans advokat ble kvalme av brevet. Det gjenspeiler en tankemåte der Edward Snowden antas å være skyldig uten rettssak, og at en dom på 30 år eller livstid er en rimelig straff, mener de.

Jeg ville nok også slått meg til ro i Russland en stund, om jeg var Snowden.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Saken om Edward J. Snowden fortsetter å utvikle seg. Et stadig oppdatert sted der man kan følge saken, er:
http://rt.com/usa/nsa-leak-snowden-live-updates-482/

Denne rapportsiden ble opprettet 10.06.13. De har ikke rukket å få inn opplysninger om brevet fra Snowdens far. Etter et søk kan det virke som om dette var det første nettstedet som skrev om brevet:
http://www.popularresistance.org/letter-to-obama-civil-disobedience-edward-j-snowden-and-the-constitution/

Brevet er også lagt ut på MSNBC MEDIA, men jeg finner det allikevel ikke i deres nyheter. Reddit.com ser ut for å ha en oversikt over flere artikler på msnbcmedia.msn.com, men dersom man skriver inn denne adressen i adressefeltet, får man en feilmelding (403 - Forbidden: Access is denied". Kan Reddit ha funnet en egen inngang?

Her er imidlertid Lon Snowdens brev til president Obama (mine uhevinger):

http://msnbcmedia.msn.com/i/msnbc/sections/tvnews/dateline%20nbc/obama.pdf

Brevet begynner slik:

SitatRe: Civil Disobedience, Edward J. Snowden, and the Constitution

Dear Mr. President:

You are acutely aware that the history of liberty is a history of civil disobedience to
unjust laws or practices. As Edmund Burke sermonized, "All that is necessary for the
triumph of evil is that good men do nothing."


Civil disobedience is not the first, but the last option. Henry David Thoreau wrote
with profound restraint in Civil Disobedience: "If the injustice is part of the necessary
friction of the machine of government, let it go, let it go: perchance it will wear smooth
certainly the machine will wear out. If the injustice has a spring, or a pulley, or a rope, or a
crank, exclusively for itself, then perhaps you may consider whether the remedy will not be
worse than the evil; but if it is of such a nature that it requires you to be the agent of
injustice to another, then, I say, break the law. Let your life be a counter-friction to stop the
machine."

Thoreau's moral philosophy found expression during the Nuremburg trials in which
"following orders" was rejected as a defense. Indeed, military law requires disobedience to
clearly illegal orders.


A dark chapter in America's World War II history would not have been written if the
then United States Attorney General had resigned rather than participate in racist
concentration camps imprisoning 120,000 Japanese American citizens and resident aliens.

Civil disobedience to the Fugitive Slave Act and Jim Crow laws provoked the end of
slavery and the modern civil rights revolution.
[...]

Hvor og hva ville Barack Obama ha vært i dag dersom ikke mange nok i tidligere generasjoner hadde kjempet mot myndighetene og forlangt rettferdighet og lov for alle? Les resten av brevet ved å følge linken ovenfor.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Spiren

Obamas valgløfter om beskyttelse av Whistleblower er fjernet fra nettet.

SitatChange.gov, the website created by the Obama transition team in 2008, has effectively disappeared sometime over the last month.

While the front splash page for Change.gov has linked to the main White House website for years, until recently, you could still continue on to see the materials and agenda laid out by the administration. This was a particularly helpful resource for those looking to compare Obama's performance in office against his vision for reform, laid out in detail on Change.gov.

According to the Internet Archive, the last time that content (beyond the splash page) was available was June 8th -- last month.

http://sunlightfoundation.com/blog/2013/07/25/obama-promises-disappear-from-web/
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.