Dagens link om alt annet enn klima

Startet av seoto, august 24, 2011, 12:48:32 PM

« forrige - neste »

seoto

Vi fikk et veldig kraftig tordenvær her i Indre Østfold, imponerende på sitt sterkeste. Da jeg ikke rakk å telle mellom lyn og torden, trakk jeg like godt ut noen kontakter og tok meg en ettermiddagslur :)

Tordenvær fascinerer meg, og det har det alltid gjort. Man får en påminnelse om hvor man hører hjemme i naturens krefter.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Zevdo Nym

Les denne nøye:
– WWF fusker med reketall

Legg spesielt merke til denne setninga (min utheving):
Sitat– Jeg mener at rekefiske fra Nordsjøen og Skagerrak nå ikke er bærekraftig, og dermed kan man heller ikke spise reker med god samvittighet i år, sier Andaur.

Det virker veldig velkjent. Ingen må gjøre noe, men det er viktig at vi alle rynker panna og har dårlig samvittighet når vi nyter noe som helst.
Akk, så lett det er å bryte fysikkens lover for egen vinnings skyld når det ikke er straffbart.

Spiren

Putin to West: Stop turning world into 'global barracks,' dictating rules to others

'West should stop turning world into 'global barracks'

Speaking in front of ambassadors on Tuesday, Putin expressed hope that Western partners will stop imposing their principles on other countries.

"I hope pragmatism will still prevail. The West will get rid of ambitions, pursuits to establish a 'world barracks' – to arrange all according to ranks, to impose uniform rules of behavior and life of society," Putin said.

"I hope the West will start building relations based on equal rights, mutual respect and mutual consideration of interests."

http://rt.com/news/169628-putin-ukraine-west-barracks/
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

seoto

Takk, Spiren :) Takket være nettsteder som RT, sott.net og Global Research har vi en mulighet til å balansere mot propagandaen i norske MSM.

Hvorfor i all verden sluttet vi egentlig å dyrke hamp? Industrihampen gir ikke akkurat mye av en rus, men har utrolig mange viktige egenskaper. I tillegg til egenskapene nevnt nedenfor, gir den også helsemessige fordeler.

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Her får dere varselet om hva som skulle skje. I god tid før det skjedde. Eneste sted jeg klarer finne hele saken fra den israelske avisen, er gjennom mobil-tjenesten deres. Den normale krever abonnement.

http://www.haaretz.com/mobile/.premium-1.598751?v=9E19E997AD217B5941AFCD9189E2CE76

SitatMossad chief's chillingly prescient kidnap prophecy

Ten days ago, Tamir Pardo outlined a scenario that was spookily similar to the kidnapping of three teens missing in the West Bank since Thursday

[attachimg=1]
Tamir Pardo / Photo by Moti Milrod

SitatBy Barak Ravid
Published 06:08 15.06.14

Ten days ago, at a security cabinet meeting, Mossad Chief Tamir Pardo outlined a scenario spookily similar to the kidnapping of the three Israeli teens missing since Thursday night.

The meeting dealt with the report of the Shamgar Committee on prisoner exchanges and on the Habayit Hayehudi bill that prohibits granting pardons to terrorists.

Pardo, along with other defense establishment officials present, tried to convince the ministers not to advance the bill. He was against it because it would limit the government's room for maneuver in future abduction cases, would keep its hands tied, and prevent it from considering other solutions for dealing with a potential crisis.

Pardo gave as an example the kidnapping of the 200 schoolgirls in Nigeria by the militant group Boko Haram. He addressed Economy Minister Nafatali Bennett, whose party promoted  the bill, and used it to draw a comparison of something that could happen in Israel in the future.

"What will you do if in a week three 14-year-old girls will be kidnapped from one of the settlements?,"  he asked. "Will you say there is a law, and we don't release terrorists?"

Pardo did not convince the ministers, however. At the cabinet meeting three days later, the appeal of Science and Technology Minister Jacob Perry was rejected and the bill passed to a Knesset vote.  By Wednesday, the bill passed its preliminary reading in the Knesset.

Det alle forstår er at den israelske khazar-regjeringen nå er gitt blancofullmakt av resten av vestens regjeringer å skape enda mer vold, uhygge og terror mot den palestinske befolkningen.

Folk må få opp øynene for hvem som er terrorister, hvem som begår forbrytelser mot menneskeheten. Les mer om apartheid-sionismen i Israel i denne utgaven av Klassekampen:

http://www.klassekampen.no/article/20140630/ARTICLE/140639997

SitatIsraelsk fredsaktivist kaller israelske soldater i Palestina brutale okkupanter:
Som romerske legionærer

BOIKOTT: – Det er allerede en enstatsløsning i det historiske Palestina. Men det er en apartheidstat, sier Miko Peled, israelsk fredsaktivist.


Israel

– De tramper rundt på Vestbredden som romerske legionærer, ødelegger palestinske hjem og raserer enorme verdier, sier Miko Peled om hæren han en gang var soldat i.

Den israelsk-amerikanske fredsaktivisten er i Norge for å delta på arrangementet The Oslo Wall, og for å presentere sin bok «The Generals Son».

– Israel og sionistene taper på alle felt nå, både demografisk og PR-messig. Det er derfor de er så desperate, brutale og voldelige, sier han.

– Seieren over sionismen er innen rekkevidde. Men palestinerne lider fryktelig, og alle gode krefter må kaste seg inn for å styrke presset på Israel, med boikott, sanksjoner og de-investeringer (BDS).

...

- See more at: http://www.klassekampen.no/article/20140630/ARTICLE/140639997#sthash.TwnIMeoQ.dpuf
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Alle disse sammenslåingene av kommuner blir altfor kostbare, spesielt vil befolkningen bli den lidende part. Tilbake til mindre enheter og bedre oversikt, med lokale politi- og lensmannsenheter! Mer kontroll tilbake til kommunene og de mindre samfunnene, for staten er ikke voksen for oppgaven. Da kunne vi kanskje også beholde siste rest av noe som kaltes demokrati, nemlig lokaldemokratiet. Det nytter ikke å ha et demokrati med dagens rikspolitiske system. Dessuten er dagens system altfor kostbart, mengden byråkrater vokser og vokser, og ender vel opp i et "klippe-håret-på-hverandre"-system.

Fritt fram å begå forbrytelser på Romerike:

SitatDisse sakene skal IKKE etterforskes

Innbrudd, underslag, tyverier, skadeverk, narkotikabruk og slagsmål. Dette er forbrytelser politiet på Romerike ikke lenger skal etterforske.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Ewer Gladblakk.

SitatAlle disse sammenslåingene av kommuner blir altfor kostbare, spesielt vil befolkningen bli den lidende part. Tilbake til mindre enheter og bedre oversikt, med lokale politi- og lensmannsenheter!
Ja det trur jeg også, Seoto!
En stort bedre oversikt enn en lokal en, blir vel bare tull, hvis man først begynner å hoppe over å lete etter en sådann litt nærme seg skjøl! :)
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

translator

#1282
Sitat fra: seoto på juli 04, 2014, 12:35:03 PM
Alle disse sammenslåingene av kommuner blir altfor kostbare, spesielt vil befolkningen bli den lidende part. Tilbake til mindre enheter og bedre oversikt, med lokale politi- og lensmannsenheter! Mer kontroll tilbake til kommunene og de mindre samfunnene, for staten er ikke voksen for oppgaven.

Her et eksempel på at dette kanskje ikke er så veldig lurt, snarere bedre med omvendt.
http://www.nrk.no/buskerud/samferdelsministeren-onsker-mer-sta-1.11815444

Jostemikk

Fra kortnytt på Forskning.no, og hvis dette er sant, forklarer det til fulle hvor skoen trykker i dagens samfunn. Ødelagte mennesker:

http://www.forskning.no/kortnytt

SitatFolk flest takler et kvarter alene med seg selv

Hva skjer hvis du setter en person i et rom alene med sine egne tanker? Etter et kvarter slår ubehaget inn for de fleste av oss.

Det kommer fram i en ny studie som har sett på hvordan folk trives med sine egne tanker.

Mange har vel kjent på behovet for å sette seg ned i ro og samle tankene. Men studien, som publiseres i vitenskapstidsskriftet Science viser at de fleste ikke synes det er særlig avslappende, men tvert om.

De fleste av studiens forsøkspersoner fortalte nemlig at det var vanskelig å sitte alene i et rom i mer enn 15 minutter uten å gjøre noe annet enn å tenke.

Ett av forsøkene viste til og med at enkelte heller ville gi seg selv elektriske støt enn å sitte alene for seg selv. I denne gruppen var menn overrepresentert.

...
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Her er direktelinken til artikkelen, slik at den kan finnes igjen også senere:
http://www.forskning.no/kortnytt/396708

Det som skrives i den kortartikkelen overrasker meg ikke i det hele tatt, for det er lenge siden jeg forsto at mange mennesker er redde for sine egne tanker, redde for stillhet, og redde for å være alene. De har mistet kontakten med det opprinnelige og kontakt med natur. Hva er det dagens samfunn gjør med folk? Personlig tror jeg ikke at jeg hadde holdt ut dersom jeg ikke hadde hatt stillhet nok for egne tanker. Men kanskje det er noe annet å være satt til å tenke i enslig stillhet i en ikke helt ønsket situasjon?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Fint du fiksa linken. ;)

Sitat fra: seoto på juli 05, 2014, 23:53:01 PMMen kanskje det er noe annet å være satt til å tenke i enslig stillhet i en ikke helt ønsket situasjon?

Det er det sikkert, men det er allikevel et trist forskningsresultat hvis det er sant. Har også som deg sett at folk blir rastløse hvis de ikke har noen rundt seg, eller hvis de ikke har noe spesielt å holde på med.

Hvordan skal folk noen sinne finne ut av seg selv eller andre når det er slik? Hvordan skal de kunne lage tankerekker i eget hode for å finne ut av sammenhenger og ikke minst hvem og hvorfor? Panikk for virkeligheten? Personlig og privat VM i kognitiv dissonans? Er det derfor folk skyver autoriteter foran seg i stedet for å benytte argumentasjon?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Sitat fra: translator på juli 04, 2014, 23:10:16 PM
Sitat fra: seoto på juli 04, 2014, 12:35:03 PM
Alle disse sammenslåingene av kommuner blir altfor kostbare, spesielt vil befolkningen bli den lidende part. Tilbake til mindre enheter og bedre oversikt, med lokale politi- og lensmannsenheter! Mer kontroll tilbake til kommunene og de mindre samfunnene, for staten er ikke voksen for oppgaven.

Her et eksempel på at dette kanskje ikke er så veldig lurt, snarere bedre med omvendt.
http://www.nrk.no/buskerud/samferdelsministeren-onsker-mer-sta-1.11815444

Akkurat når du nevner vei, så er jeg enig med deg. Hovedfartsveier er noe som binder landet sammen, og også gir oss forbindelser ut og inn av Norge, så det bør definitivt være et statlig prosjekt. Likeså for jernbane. Problemet er bare at staten også her har fryktelig dårlig kontroll med sine prosjekter, og det meste blir langt dyrere enn hva som hadde vært nødvendig. Se f.eks. skandalen med E6 forbi Mjøsa. Det var tydeligvis ingen som tenkte på samfunnskostnadene (som f.eks. all bortkastet ventetid for de kjørende) da de tok avgjørelsen om trasé. Selvsagt må kommunene ha uttalerett i forbindelse med nye anlegg av vei. Men de bør ikke ha treneringsrett.

Jeg mener også at staten forvalter våre penger dårlig, altfor mye går ut av landet og til fullstendig unødvendige ting (og unødvendig reisevirksomhet). Kommunene burde ha fått en langt større andel av potten for å kunne utføre sine oppgaver på en anstendig måte. Det burde vel generelt manes til måtehold i den offentlige administrasjonen.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

translator

Gaddafis hemmelige liv

Br. dokumentar. Menneskene som kjente den tyranniske diktatoren som hersket i Libya i 40 år, forteller om den voldelige og noen ganger sårbare mannen de arbeidet for. (Mad Dog: Inside the Secret World of Muammar Gaddafi)

Varighet:
1 time, 25 minutter

http://tv.nrk.no/program/KOID21001114/dokusommer-gaddafis-hemmelige-liv

Spiren

#1288
Hvem tyraniserte tyranen, og hvem tyraniserer i Libya i dag?

jeg synes noen her virker så opptatt av å male fanden på veggen ;D

Sitat fra: translator på februar 05, 2014, 00:41:53 AM
Men jeg synes noen her virker så opptatt av å male fanden på veggen at de ikke legger merke til (eller ikke vil legge merke til) den mørke skyggen like bak dem.
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

translator

Sitat fra: Spiren på juli 07, 2014, 23:36:56 PM
Hvem tyraniserte tyranen, og hvem tyraniserer i Libya i dag?

jeg synes noen her virker så opptatt av å male fanden på veggen ;D

Sitat fra: translator på februar 05, 2014, 00:41:53 AM
Men jeg synes noen her virker så opptatt av å male fanden på veggen at de ikke legger merke til (eller ikke vil legge merke til) den mørke skyggen like bak dem.

???