Dagens link om alt annet enn klima

Startet av seoto, august 24, 2011, 12:48:32 PM

« forrige - neste »

seoto

Dagens gratisreklame for Bill Gates og malariavaksiner:
Malaria krever langt flere liv enn tidligere antatt

Ifølge denne artikkelen kan man ikke stole på FNs tall, de er altfor lave!

Ja, skal man selge vaksiner, så må man jo begynne forberedelsene til å skremme folk til å tro at situasjonen er verre enn antatt.

Dessuten er det et nært samarbeid mellom Institute of Health Metrics and Evaluation og Bill & Melinda Gates Foundation. Alle tjener godt på at antallet malariatilfeller økes.
http://humanosphere.kplu.org/tag/bill-melinda-gates-foundation/

Som det sies HER:
The study was funded by the Bill & Melinda Gates Foundation, which also provided the original seed money of $105 million to create the IHME at the UW in 2007 aimed at improving information and statistics in global health.

Dessuten er en ny flåttsykdom oppdaget, så da blir det vel enda flere vaksiner ...

Det sies at et gjennomsnittlig barn i USA får ca. 100 vaksinestikk i sin oppvekst. Noe å tygge på? Men husk å spytte ut aluminiumsinnholdet først ;)

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Telehiv

To vaksinepådrivere her hjemme er jo Jens Stoltenberg (han forstår sikkert behovet bedre enn de fleste, med søstra som nestleder i WHO og all ting...) og kronprinsen, som kanskje trenger mer spons til familiens håndvesker. Av en eller merkelig grunn begynte de å rope opp om nye vaksinebehov under 1 uke etter at de returnerte fra siste Bilderbergermøte. Dette kan enkelt bekreftes gjennom nettsøk for dem som stusser.

Tilfeldig? Tja, jeg spør med keiser Augustin da han fant det nødvendig å fjerne en av sine nærmeste medarbeidere: "Kan jeg hjelpe for at jeg ser hva jeg ser, blir man ondere av det?  8)
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

seoto

Ja, Stoltenberg og Gates har jo blitt riktig så gode venner ;)

Men hvor mye makter man egentlig å ta inn over seg?

Tilbake på nittitallet var jeg på et diskusjonsforum på Internett. Der ble jeg fortalt: "You're so gullible!" Jeg måtte slå opp på ordet, og det fikk meg inn i tenkeboksen en stund ...
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Telehiv

Ikke fortvil, seoto, om de kalte deg "gullible", de mente sikkert "gull verdt"....
Jeg syns du er godt opplyst, jeg!  8)
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Telehiv

Hva skjer når en klassisk "skeptikermobber" (Andrew Revkin) oppdager at flere grupper på Facebook m.m. har oppdaget at Michael Mann skal holde foredrag om tema de vet han driver notorisk fusk med, og derfor ber Penn State "disinvitere" fyren, dvs. trekke tilbake invitasjonen?

Jo, den godeste Andy Revkin går skummende amok i meningsspaltene i New York Times, dere kan kose dere med klimatrollet selv her:

http://dotearth.blogs.nytimes.com/2012/02/02/a-shameful-attack-on-free-speech-by-a-group-claiming-to-speak-for-coal-dependent-workers/?smid=tw-nytimesscience&seid=auto

Snakk om reaksjon når han oppdager noe vi andre har blitt utsatt for i flere årtier!   
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Amatør1

Sitat fra: seoto på februar 03, 2012, 11:14:21 AM
Ja, skal man selge vaksiner, så må man jo begynne forberedelsene til å skremme folk til å tro at situasjonen er verre enn antatt.

Dessuten er det et nært samarbeid mellom Institute of Health Metrics and Evaluation og Bill & Melinda Gates Foundation. Alle tjener godt på at antallet malariatilfeller økes.
http://humanosphere.kplu.org/tag/bill-melinda-gates-foundation/

Dette er litt på siden av tråden, men innlegget fikk meg til å tenke på en melodi og en tekst jeg har hatt i hodet siden midt på 1970-tallet  8) Og så er det Fredag, og jeg har hatt en stri dag på mer enn én måte...!

The Institute Of Mental Health, Burning
http://www.youtube.com/v/-Vkr90OMhJI?version=3&hl=en_US

It was the first day of July;
no wind breathed in the sky
when a pin-striped suit
saw that the Institute of Mental Health was burning.

He stood upon the corner
where the sun was warmer...
looking across the street,
he moved the shackles on his feet
as the Institute was burning.

Flames were roaring, singing like a thunderstorm;
smoke was pouring straight up to the sky;
windows smashing, Gothic doors and lintels fall;
timbers crashing and we both know why.

Nobody else came by to stare;
you see, they didn't really care.
Can't call the fire brigade -
none of them had been paid
and so the Institute was burning.

Throughout the city, people say it isn't pretty,
everyone agrees, and everyone feels glad;
doctored brains celebrate and everyone waves their chains...
It's a pity they're all mad.


The Institute of Mental Health
spontaneously killed itself.
Ashes to ashes
and dust to dust:

my chains began to rust
as the Institute was burning, burning, burning.

====

Vi kan ta det som et bilde på CAGWs situasjon for tiden...





It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Det er vel ikke bare den mentale helsen som slingrer litt. ;)

Kom over en link i dag, visstnok fra 2007, men minst like aktuell i dag. Det var en artikkel i Aftenposten av Niels Chr. Geelmuyden:
Maten plyndres for næring

I denne artikkelen nevnes også Linus Pauling, en forsker med to Nobel-priser, freds- og kjemiprisen, og han var alene om begge prisene.

Hvorfor har verden stått så stille på dette området? Folk virker like lite interessert i å vite fakta om dette, som de virker interessert i å vite fakta om klima. De antar alt er i orden så lenge myndighetene ikke sier noe annet.

Mange bønder sliter med å få solgt sine økologisk dyrkede avlinger. Er folk stort sett så lite interesserte i fakta?

Selv kjøper jeg økologiske produkter når jeg får muligheten, men utvalget er dessverre svært begrenset. COOP har et visst utvalg, men det står dårlig til med de andre kjedene. Må vi gå tilbake til gårdshandel for å få produktene vi ønsker? Få tilbake den gamle torgboden?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Sitat fra: seoto på februar 05, 2012, 09:26:35 AM
Det er vel ikke bare den mentale helsen som slingrer litt. ;)

Kom over en link i dag, visstnok fra 2007, men minst like aktuell i dag. Det var en artikkel i Aftenposten av Niels Chr. Geelmuyden:
Maten plyndres for næring

I denne artikkelen nevnes også Linus Pauling, en forsker med to Nobel-priser, freds- og kjemiprisen, og han var alene om begge prisene.

Hvorfor har verden stått så stille på dette området? Folk virker like lite interessert i å vite fakta om dette, som de virker interessert i å vite fakta om klima. De antar alt er i orden så lenge myndighetene ikke sier noe annet.

Mange bønder sliter med å få solgt sine økologisk dyrkede avlinger. Er folk stort sett så lite interesserte i fakta?

Selv kjøper jeg økologiske produkter når jeg får muligheten, men utvalget er dessverre svært begrenset. COOP har et visst utvalg, men det står dårlig til med de andre kjedene. Må vi gå tilbake til gårdshandel for å få produktene vi ønsker? Få tilbake den gamle torgboden?

Ja, for oss kjemikere er Pauling en av "The God Fathers". Boka hans "The Chemical Bond" er bibelen. Men C-vitamin-kuren hans har nok aldri vunnet noen sterk plass innen vitenskapen. Var det kun en sterk personlig tro på effekten?  :-\

Og Pauling hadde et enormt kunnskapsområde, som illustrert i din link fra Wikipedia. Men om synet hans på at årsaken til alle sykdommer ligger i mineralmangel er jeg sterkt i tvil om medisinere, biokjemikere og pharmacologer i stort vil stille seg bak. Samtidig er det nok mulig å få med de fleste sykommer her, om definisjonen på mineraler er alle sporstoffer, hentet ut som "forbindelser" fra det periodiske system.  ;)

Han hadde nok sansen for spektakulær formidling. Han var på Blindern, Kjemisk institutt, rundt 1990, og holdt et glitrende foredrag om strukturkjemi. Han harsellerte godmodig med sin PhD-student, som brukte en enorm computer for å regne ut atomære avstander. Han opererte med 10 signifikante siffer. Linius kunne ikke så mye om computere (sa han), så han klarte seg med tre signiikante siffer, og regnet ut en viktig parameter på tavlen, langs diagonalen i en kube! Og han forklarte strukturen godt nok med det! Til ovasjoner fra auditoriet.  :)

Han var en intens person, med en enorm utstråling, og med et umettelig sug etter mer kunnskap. Jeg har snakket med ham, i et lunsjrom ved ETH, Zurich. Det var sterkt som ung å få anledning til å fortelle om det jeg hadde gjort og det jeg holdt på med på ETH. Det er noen som fyller ethvert rom de er i!  :)

Og, det er nok betydelig uenighet om økologisk landbruk. Internajonalt gir det for små avlinger til å brødfø milliarder i den 3. verden. Bortsett fra at en ikke bruker kunstgjødsel, finner man svært få ernæringsmessige fordeler i ø-maten. Som du selv sier, det er fort gjort å bli forledet av myndigheter, som vil noe. 8) 

seoto

"Han var en intens person, med en enorm utstråling, og med et umettelig sug etter mer kunnskap."

Ja, det tror jeg på - noen ganger kan et bilde fortelle mer enn tusen ord, og det gjør bildet av ham på Wikipedia.

De fleste medisinere (moderne medisinmenn?), biokjemikere og pharmacologer vil nok neppe stille seg bak hans synspunkter. Og han var vel for intelligent til å påstå at alt av sykdom skyldtes mangel på vitaminer og mineraler? Vi må nok også bare innse at vi to i dette tilfellet bør være enige om å være uenige ;) En debatt om dette vil bli altfor vidløftig og langvarig.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Jeg vokste selv opp på gård på samme tiden som deg, og var med i alt arbeidet. Vekseldrift var viktig. Husdyrgjødsla ble spredd om vinteren - ja, menneskegjødsel også, men ikke på jorder der det skulle dyrkes menneskeføde den etterfølgende sommeren ;) Jeg håper det finnes noen som kan føre videre de viktige grunnkunnskapene, de kunnskapene som var arvet gjennom så mange generasjoner. I dag legges større og større jordbruksområder i viktige jordbruksområder brakk, fordi de er tynt til de ikke kan produsere mer.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto


Når lekkasjer tjener demokratiet


Det riksadvokat Busch nå ytrer ønske om, er direkte skremmende. Vi har allerede altfor mye hemmelighold. Mer og mer hemmeligstemples. Det virker som om hemmeligstempling er blitt mer en rutine enn en vurdering.

Derfor er jeg for en gangs skyld enig med Hilde Haugsgjerd - dette må det kjempes mot! Skulle bare ønske hun også hadde tatt en titt på IPCC-systemet, eller kanskje hele FN-systemet?

PS: Aftenposten har pr. nå hatt problemer med at bildet til redaktøren skjuler begynnelsen av første setning. Der står det: Meldingen om at politiet med elektroniske spor ...
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Skal det være en hamburger?

SitatThe Telegraph:
Test tube hamburgers to be served this year

The world's first test tube hamburger will be served up this October after scientists perfected the art of growing beef in the lab.
[...]
The work is being financed by anonymous and extremely wealthy benefactor who Prof Post claims is a household name with a reputation for "turning everything into gold"
.

Skal vi ta sjansen på å gjette at sponsorens initialer er BG?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto


Flertallet av de som har stemt i VG-poll om hvorvidt Nobels Fredspris bør deles ut av
1. Norge
2. Sverige
3. bør gå på rundgang
4. vet ikke

er tydeligvis svært skeptiske til den norske nobelpriskomiteen. Slik stemmer de:

http://www.vg.no/poll/?id=15546&voted=1

Godt å se at folk endelig begynner å reagere! Og ikke minst at de kan få vist sin misnøye med den sittende komiteen.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Interessant, seoto.

En pris til i samme retning, så blir det Sverige som "tar" prisen.  ;)