Klimaforskning.com - en suksess!

Startet av Amatør1, desember 01, 2011, 00:09:12 AM

« forrige - neste »

ebye

Sitat fra: ConTrari på desember 01, 2011, 01:11:19 AM
Jeg blir glad og inspirert hver gang jeg er på klimaforskning. Men hvordan fremstår vi sett utenfra? Kan vi bli for rørende enige i alt? Ikke at jeg ønsker noen kunstige motsetninger, jeg er smått lykkelig her, prøver bare å spille djevelens advokat.

Det er faktisk underholdende, bare hvor like vi er! Det å være skeptisk til sin egen skeptisime har mange fortrinn. Jeg har vært inn på samme tanke. Mer debatt, og ikke bare en diskusjon, hadde skjerpet våre egg. Er dette bare generisk, eller er det også genetisk?

I undrerommet er det god plass!

Beklager at jeg avleder i opplæringsprogrammet: Hvordan bli en god AGW'er? Karakteristiske fraser.

ConTrari

#16
Sitat fra: ebye på desember 01, 2011, 01:24:01 AM
Sitat fra: ConTrari på desember 01, 2011, 01:11:19 AM
Jeg blir glad og inspirert hver gang jeg er på klimaforskning. Men hvordan fremstår vi sett utenfra? Kan vi bli for rørende enige i alt? Ikke at jeg ønsker noen kunstige motsetninger, jeg er smått lykkelig her, prøver bare å spille djevelens advokat.

Det er faktisk underholdende, bare hvor like vi er! Det å være skeptisk til sin egen skeptisime har mange fortrinn. Jeg har vært inn på samme tanke. Mer debatt, og ikke bare en diskusjon, hadde skjerpet våre egg. Er dette bare generisk, eller er det også genetisk?

I undrerommet er det god plass!

Beklager at jeg avleder i opplæringsprogrammet: Hvordan bli en god AGW'er? Karakteristiske fraser.

Veldig enig i det du skriver her..nei, ikke helt enig, altså..ehhh  :-\

Åssen skjerper man et egg? Eller kvesser en marshmellow? Verper våre egg? Nei det funker ikke.

Undrerommet er et flott ord.


ConTrari

Sitat fra: Bebben på desember 01, 2011, 01:21:12 AM
Moro ConTrari, men vi klarer bare nesten å emulere usaklighetene fra et velkjent troll.

Desto bedre for oss, håper jeg.

La det gå troll i ord!  ;D

Amatør1

Her kommer oversikten over aktiviteten på forumet i 2011  :)

Aktiviteten har vært utrolig flott, både kvalitetsmessig og kvantitetsmessig. Climategate 2.0 rundt 22. November representerer et foreløpig topp-punkt!

[attachimg=1 width=600]
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

En inspirerende og (farge)rik presentasjon, Amatør1:)

Jeg synes faktisk den likner på temperaturendringene vi har sett i det siste, med El Ninjo i 1998 som rekorden.  ;) Er likheten tilfeldig eller naturlig kausal?  ;)

Bebben

Det er en fin og jevn stigning frem mot Climategate 2.0, så går det litt ned igjen, men julestria og familie og ferie osv. kan jo være grunnen til en midlertidig nedgang. Når CO2-en fra champagnen i går kveld begynner å bli ferdig utrapet, kan vi fort få se en økning igjen...

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

Climategate 2.0 og novemberrekorden tilsvarte vår utgave av 1998. Desember måned satte forøvrig rekord i både nye innlegg og sidevisninger - til tross for julestria  ;D
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Bra dere likte den, jeg synes den var illustrativ  :D

"Søkket" i Desember er helt klart julestillheten og folk som er på familiebesøk. Før det er det noen effekter av julestria som Bebben ganske riktig påpeker.

For å få opp trafikken er det ganske enkelt behov for en jevn støm med gode artikler eller innlegg, som igjen skaper sidevisninger, som igjen rekrutterer nye medlemmer osv.

Jada, ebye, det ligner på temperaturendringene, men kanskje også på solflekktallene  ;D Juni/Juli var en slags Maunder Minimum rett etter at registreringene tok til  8)
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to