Tallbloke søker rettslig erstatning - bidrag ønskes

Startet av Amatør1, desember 18, 2011, 01:39:42 AM

« forrige - neste »

Amatør1

Mer særdeles interessant utvikling:

1. Politietterforskingen av Climategate er overført fra Norfolk Constabulary til annen politimyndighet ifølge Bishop Hill Back to the haystacks

2. Bishop Hill refererer igjen til Tallbloke Breaking News: Norfolk Police to hand over Climategate inquiry

Dette skal være en følge av at Christopher Monckton har 'bedt om å få en kontakt' hos Norfolk-politiet. Som kjent planlegger Monckton å kreve forskerne etterforsket for de handlingene som dokumenteres i Climategate I+II epostene.

Sitat fra: TallblokeIn a sudden new development, your correspondent has learned that Norfolk Constabulary have decided that climategate is too big for them to handle. According to an un-named source, they intend to hand over the inquiry to another force.

This follows on the heels of a 'request for a contact' at Norfolk Constabulary by Lord Christopher Monckton in connection with his intention to have the police investigate  revelations in the 'climategate' emails placed in the public domain.

This is much bigger news than the raid at Tallbloke Towers, when police from three forces seized computers belonging to yours truly, on the basis of information supporting a  warrant which has not yet been revealed.

The request for a copy of said information made by solicitors Wilde & Co acting on my behalf has not yet elicited a response.

More updates as they arrive...

3. Tallbloke på TV ikveld...

Sitattallbloke says:
December 21, 2011 at 1:16 pm

I anticipate the climate blogosphere is about to become the climate agogasphere. 8)
We need someone in the East of England to record tonight's BBC local news edition and youtube it.

Any takers?

SitatSayNoToFearmongers says:
December 21, 2011 at 1:54 pm

BBC Look East is available on Sky boxes actross the UK (somewhere around 960-ish) if it's not your own region

[Reply] I stuck my boot through the Tallbloke Towers Television some years ago, during another 'global warming' report. Pretty please will someone promise to record and youtube it. I'll be making an appearance. – Rog
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ConTrari

Hummm...har en fornemmelse av at vi er på et slags "tipping point" her, når innsatsen høynes, blir det mer vanskelig for myndigheter og pressgrupper å feie denne saken under klimarøykteppet.

"In a sudden new development, your correspondent has learned that Norfolk Constabulary have decided that climategate is too big for them to handle. According to an un-named source, they intend to hand over the inquiry to another force.

This follows on the heels of a 'request for a contact' at Norfolk Constabulary by Lord Christopher Monckton in connection with his intention to have the police investigate  revelations in the 'climategate' emails placed in the public domain."

Jeg tolker dette slik at man også er i ferd med å rette politiets søkelys mot det som avsløres i Climategate?

Amatør1

Sitat fra: ConTrari på desember 21, 2011, 16:06:05 PM
Jeg tolker dette slik at man også er i ferd med å rette politiets søkelys mot det som avsløres i Climategate?

Vi kan jo håpe, men det er all grunn til å forvente noe helt annet. Dette basert på erfaring.

Håp det beste, forvent det verste. Kjøtere er farligst når de er presset opp i et hjørne.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Takker for oppdateringene!

Det er i det minste positivt at det nå begynner å komme litt lys på saken. Trollene tåler som kjent ikke lys, så dette er gode nyheter samme hvordan man ser på det. Om det bare fører til at et lite troll eller to popper, er det jo bedre enn ingen ting. Jeg velger å se positivt på dette i anledning årstiden. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

#19
Sitat fra: Amatør1 på desember 21, 2011, 15:33:51 PM
3. Tallbloke på TV ikveld...

Da ligger BBC lokal-TV innslaget med Tallbloke på Youtube

http://www.youtube.com/v/10lUiNvpOYM?version=3&hl=en_US

Legg merke til at BBC presterer å lage en sak om dette fullstendig uten å nevne den aktuelle Climategate II fra November i år som er enda mer kompromitterende enn versjon 1.0 fra November 2009 (som de omtaler).

Legg også merke til reporterens ordbruk: "The emails were posted on the internet to try and discredit the theories about man-made global warming" og "The scientists were cleared of manipulating their data". Alle som har fulgt med vet jo at de som skulle undersøke akkurat den saken var bokstavelig takt kjøpt og betalt av UEA (University of East Anglia), de spurte ingen vanskelige spørsmål til noen, og de viktigste kritikerne (som Steven McIntyre) ble ikke spurt i det hele tatt. 

BBC: "As yet, no-one has been arrested. Last week Norfolk police raided the home of Roger Tattersall, who's a climate change skeptic and writes an internet blog. They confiscated 2 computers."

Hva får en middels uinformert seer ut av dette? "Ingen røyk uten ild, han skumle skeptikeren har sikkert hacket universitetet, politiet konfiskerer jo ikke datautstyr uten grunn".

Igjen ser vi at BBC driver et ganske avansert spill der de forsøker å framstille klimaforskerne i best mulig lys, uten å nevne det de selv har innrømmet, samtidig framstiller de fullstendig lovlydige bloggere som Tallbloke som skumle lovbrytere.

Som sagt, dette er hva vi kan vente fra medier som BBC. Det er ikke vakkert.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Det er utrivelige greier dette, men flott at du la ut videoen!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på desember 22, 2011, 22:40:47 PM
Det er utrivelige greier dette, men flott at du la ut videoen!

Det var riktignok ikke jeg som la den på Youtube, en fugl hvisket meg i øret at den lå der.  ;) Da fant jeg å måtte kommentere den litt her.

Utrivelig? Det skal være visst.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ConTrari

Sitat fra: Amatør1 på desember 22, 2011, 22:34:18 PM
Sitat fra: Amatør1 på desember 21, 2011, 15:33:51 PM
3. Tallbloke på TV ikveld...


Legg merke til at BBC presterer å lage en sak om dette fullstendig uten å nevne den aktuelle Climategate II fra November i år som er enda mer kompromitterende enn versjon 1.0 fra November 2009 (som de omtaler).

Legg også merke til reporterens ordbruk: "The emails were posted on the internet to try and discredit the theories about man-made global warming" og "The scientists were cleared of manipulating their data". Alle som har fulgt med vet jo at de som skulle undersøke akkurat den saken var bokstavelig takt kjøpt og betalt av UEA (University of East Anglia), de spurte ingen vanskelige spørsmål til noen, og de viktigste kritikerne (som Steven McIntyre) ble ikke spurt i det hele tatt. 

BBC: "As yet, no-one has been arrested. Last week Norfolk police raided the home of Roger Tattersall, who's a climate change skeptic and writes an internet blog. They confiscated 2 computers."

Hva får en middels uinformert seer ut av dette? "Ingen røyk uten ild, han skumle skeptikeren har sikkert hacket universitetet, politiet konfiskerer jo ikke datautstyr uten grunn".

Igjen ser vi at BBC driver et ganske avansert spill der de forsøker å framstille klimaforskerne i best mulig lys, uten å nevne det de selv har innrømmet, samtidig framstiller de fullstendig lovlydige bloggere som Tallbloke som skumle lovbrytere.

Som sagt, dette er hva vi kan vente fra medier som BBC. Det er ikke vakkert.

Det er avskyelig. Det står den samme teksten på WUWT, og når man kan lese den flere ganger, ikke bare høre den på TV, så blir den ekstreme forvrengningen ekstra tydelig. Disse ordene vil for alltid stå som skampletter på BBCs rykte, og bidra til deres fall som nyhetsformidler.

seoto

Jeg har lurt på hvorfor så mange har lest Tallbloke-tråden i kveld, og tenkte jeg fikk sjekke litt.
Det er oppdatering på hendelsen:

Mike Haseler: The Norfolk Police were just making it up

Jeg vet fremdeles ikke hvorfor det har generert så stor trafikk, men kanskje jeg finner det ut etter hvert.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Jeg så det jeg også. En vanvittig trafikk her på forumet for å lese denne tråden. Har du klart å finne ut noe?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Bebben

Sitat fra: seoto på oktober 26, 2012, 22:03:23 PM
Nei, jeg fant ingen forklaring på trafikken.

Interessant .... innenriks eller utenriks?
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Utenriks, så vi snakker om et verdensomfattende mysterium. ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Telehiv

Hei alle sammen,

en forklaring på akutt økt trafikk på norske klimanettsider er kanskje at nettstedet climadepot.com har slått opp at den norske Nobelkomiteen har opplyst at Michael Mann ikke har noen rett til å påberope seg del i fredsprisen: http://www.climatedepot.com/

Dermed kan det være at f.eks. hele Norden (norsklesende) sjekker hva som står på norske nettsider?   

Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Ewer Gladblakk.

Automatske søkermotorer som klikker helt tulling med ei lang repe klikk på stikkord kansje...?

Uansett ellers veldig velfortjent, etter min mening....på tide at en hel mengde kopknotter rundt om i den store vide verden får opp øya for hvor verdifullt detta forumet er! :)
(Ellers så likte jeg svaret til Telehiv, enda bedre!)
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!