Klimaforskning.com 1 år

Startet av Amatør1, juni 15, 2012, 21:55:08 PM

« forrige - neste »

Bebben

Sitat fra: Josik på juni 18, 2012, 21:51:52 PM
Jasså Con Trari, så du vet ikke hva relativ fuktighet er?
Det betyr altså at du benekter at CO2 emitterer og reemitterer IR-stråling.
Ren klimasurrealisme!

(Dere trenger ikke Skallesirkuset her, jeg kan gjerne bidra med noen kjente og dypsindige onelinerere ;D)

Så mens jeg har sett på fotball har dere hatt det gøy? Det er uuuurettferdig...

Kaosskallenes strategi er åpenbart å forsøke å ta motet fra andre debattanter ved å late som de er vitenskapelig skolert, mens alle andre ikke er det. Muligens virker dette som en effektiv strategi for å skremme mer uerfarne folk fra å delta i debatten. For en nybegynner er det ganske tøft å møte denne holdningen, som har ett og bare ett eneste poeng: å ta motet fra motdebattanten - og dersom ikke dette lykkes, å trette ham ut gjennom endeløse kveruleringer der "offeret" lokkes til å debattere noe annet enn det som var utgangspunktet - målstolpene er flyttet. Dette har jeg følt på kroppen som nybegynner på AD, og jeg innrømmer at det ikke alltid var såre enkelt - til tross for at jeg var forberedt på det (hadde smuglest forumet på forhånd og var kjent med strategien - men likevel).


Alle foretak, også enkeltmannsforetak, bør visstnok ha et formål og en "visjon". Klimadumskallene har markedsført denne i rene ord i flere år nå:

"Og der feiget han ut ja." 

I denne ufine debatten er det noen som åpenbart har som overordnet formål å skremme bort flest mulig som har kritiske, selvstendige tanker. I all enkelhet er det jo dette som er budskapet - ja det eneste budskapet: "Du har ingen rett til å uttale deg, fordi du er amatør. Vi derimot, er målbærere av Konsensus og tolker Bibelen "forskerne" på den eneste riktige måten. Ikke bare dine tanker, men også deg selv, er særdeles uvelkomne her hvor vi Konsensus hersker. Så hold kjeft og kryp ned i hullet ditt i folkedypet igjen."

Etter flerfoldige år med dumklimasirkuskveruleringskaos er det åpenbart at det er dette debattklimaet som målbevisst etterstrebes. Med andre ord kunne både AD, forskning.no og nå også Nye Meninger ha høynet debattnivået betydelig ved hjelp av et par enkle utestengelser. Pluss noen advarsler til vår side, selvfølgelig, men det er særdeles vanskelig å drive gjørmebryting uten å bli skitten på knærne.

Derfor stor takk til deg Josik, ConTrari, Reparatøren og alle andre som hevder sin rett til å ha en stemme - det er ikke bare dere selv dere forsvarer.

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Josik

Takk for den, Bebben.

Du vet, noen av oss har muligens hatt en tøff barndom. Selv hadde jeg fru Erik Bye som lærerinne på ungdomsskolen, hvilket ikke var noen søndagsskole for en litt urolig og MEGET opponerende elev......

Men jeg lærte mye, noe jeg har hatt glede av hele mitt voksne liv ;)

Do remember to forget
anger, worry and regret.
Live while you've got life to live,
love while you've got love to give.

Piet Heine.

BorisA

Sitat fra: ConTrari på juni 18, 2012, 20:55:54 PM
Sitat fra: ebye på juni 18, 2012, 20:52:00 PM
Toppers, ConTrari. Vi er nå klare for rollespil - Klimarollespill.

"Let me play the fool, with mirth and laughter let old wrinkles come.."
Mao -jeg vil gjerne spille Trondhjem. Tror jeg kan ta den arroganse-ignoransen ganske så på kornet, og hvilket spillerom som åpner seg for irrelevante anekdoter!  8)
He he, det klarer du helt sikkert kjempefint. ;D
Bare husk barnebarna.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Amatør1

Sitat fra: Bebben på juni 19, 2012, 01:19:39 AM
Etter flerfoldige år med dumklimasirkuskveruleringskaos er det åpenbart at det er dette debattklimaet som målbevisst etterstrebes. Med andre ord kunne både AD, forskning.no og nå også Nye Meninger ha høynet debattnivået betydelig ved hjelp av et par enkle utestengelser.

Men det skjedde ikke, og det skjer ikke. Virksomheten er ønsket.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Og nettopp dette er en av grunnene til at Klimaforskning.com og Klimarealistene.com har sin berettigede plass i norsk klimadebatt. Som Abusland påpekte på ABCNyheter, som kommentar etter artikkelen til Martin Hovland

Klima-endring i revers?

http://www.abcnyheter.no/meninger/borger/2012/05/18/klima-endring-i-revers

SitatDet er på disse nettstedene publikum kan finne usensurert stoff. Det blir framtidens media.

Laubær er ikke til å hvile på., men det pynter da jammen fint opp!   8)

ebye

Sitat fra: Josik på juni 19, 2012, 02:43:59 AM
Takk for den, Bebben.

Du vet, noen av oss har muligens hatt en tøff barndom. Selv hadde jeg fru Erik Bye som lærerinne på ungdomsskolen, hvilket ikke var noen søndagsskole for en litt urolig og MEGET opponerende elev......

Men jeg lærte mye, noe jeg har hatt glede av hele mitt voksne liv ;)

Jeg skal hilse fra omgivelsen med takk, men vedkommende instruktør var ikke klar over slike skjulte evner - på begge sider!!

En må imidlertid være forberedt på å ikke bli behandlet med Silke-hansker!  ;)

ConTrari

Sitat fra: Bebben på juni 19, 2012, 01:19:39 AM
Sitat fra: Josik på juni 18, 2012, 21:51:52 PM
Jasså Con Trari, så du vet ikke hva relativ fuktighet er?
Det betyr altså at du benekter at CO2 emitterer og reemitterer IR-stråling.
Ren klimasurrealisme!

(Dere trenger ikke Skallesirkuset her, jeg kan gjerne bidra med noen kjente og dypsindige onelinerere ;D)

Så mens jeg har sett på fotball har dere hatt det gøy? Det er uuuurettferdig...

Kaosskallenes strategi er åpenbart å forsøke å ta motet fra andre debattanter ved å late som de er vitenskapelig skolert, mens alle andre ikke er det. Muligens virker dette som en effektiv strategi for å skremme mer uerfarne folk fra å delta i debatten. For en nybegynner er det ganske tøft å møte denne holdningen, som har ett og bare ett eneste poeng: å ta motet fra motdebattanten - og dersom ikke dette lykkes, å trette ham ut gjennom endeløse kveruleringer der "offeret" lokkes til å debattere noe annet enn det som var utgangspunktet - målstolpene er flyttet. Dette har jeg følt på kroppen som nybegynner på AD, og jeg innrømmer at det ikke alltid var såre enkelt - til tross for at jeg var forberedt på det (hadde smuglest forumet på forhånd og var kjent med strategien - men likevel).


Alle foretak, også enkeltmannsforetak, bør visstnok ha et formål og en "visjon". Klimadumskallene har markedsført denne i rene ord i flere år nå:

"Og der feiget han ut ja." 

I denne ufine debatten er det noen som åpenbart har som overordnet formål å skremme bort flest mulig som har kritiske, selvstendige tanker. I all enkelhet er det jo dette som er budskapet - ja det eneste budskapet: "Du har ingen rett til å uttale deg, fordi du er amatør. Vi derimot, er målbærere av Konsensus og tolker Bibelen "forskerne" på den eneste riktige måten. Ikke bare dine tanker, men også deg selv, er særdeles uvelkomne her hvor vi Konsensus hersker. Så hold kjeft og kryp ned i hullet ditt i folkedypet igjen."

Etter flerfoldige år med dumklimasirkuskveruleringskaos er det åpenbart at det er dette debattklimaet som målbevisst etterstrebes. Med andre ord kunne både AD, forskning.no og nå også Nye Meninger ha høynet debattnivået betydelig ved hjelp av et par enkle utestengelser. Pluss noen advarsler til vår side, selvfølgelig, men det er særdeles vanskelig å drive gjørmebryting uten å bli skitten på knærne.

Derfor stor takk til deg Josik, ConTrari, Reparatøren og alle andre som hevder sin rett til å ha en stemme - det er ikke bare dere selv dere forsvarer.

Selv takk Bebben,  8) jeg har opplevd det samme som deg mange ganger, men i det siste er frustrasjonen og sinnet avløst av en bunnløs forakt. Sirkusskallene har ingen kraft til å vinne noen debatt, bare til å ødelegge den. Og deres destruktive holdninger og ordbruk smitter over på de andre alarmistene som BM, Whit og Trondhjem.

Jeg tror de mer nøytrale personene som følger VGD er klar over dette. Og dumskalle må jo være en skatt for en fremtidig forskning på offentlig debatt etter pairavisenes tid. La oss håpe hans ord står til evig tid!

ConTrari

Sitat fra: BorisA på juni 19, 2012, 06:52:37 AM

He he, det klarer du helt sikkert kjempefint. ;D
Bare husk barnebarna.
[/quote]

Har noen tanker om omskolering ja, men hvem vet? Kanskje Trondhjems barnebarn tenker selv og kommer til andre konklusjoner? De fleste barnebarn gjør det  8).

ConTrari

Sitat fra: Amatør1 på juni 19, 2012, 07:48:48 AM
Sitat fra: Bebben på juni 19, 2012, 01:19:39 AM
Etter flerfoldige år med dumklimasirkuskveruleringskaos er det åpenbart at det er dette debattklimaet som målbevisst etterstrebes. Med andre ord kunne både AD, forskning.no og nå også Nye Meninger ha høynet debattnivået betydelig ved hjelp av et par enkle utestengelser.

Men det skjedde ikke, og det skjer ikke. Virksomheten er ønsket.

La oss si akseptert. Men det er forskjell på AD og VGD, for hvis man leser de politiske trådene på VGD, ser man et lavmål i argumenter og høymål i utskjelling som går dumskalle en høy gang. Langt mer røffere spill enn på AD. Faktum er er at dette gavner oss, for på VGD er det mulig å svare med samme mynt om man ønsker, uten å bli slettet, mens på AD måtte man bite ordene i seg, for der hadde trollene tydeligvis langt bedre kanaler inn til moderator.

Jeg tror trollene har opplevd dette som en ubehagelig overraskelse.

Amatør1

Sitat fra: ConTrari på juni 19, 2012, 12:02:04 PM
Sitat fra: Amatør1 på juni 19, 2012, 07:48:48 AM
Sitat fra: Bebben på juni 19, 2012, 01:19:39 AM
Etter flerfoldige år med dumklimasirkuskveruleringskaos er det åpenbart at det er dette debattklimaet som målbevisst etterstrebes. Med andre ord kunne både AD, forskning.no og nå også Nye Meninger ha høynet debattnivået betydelig ved hjelp av et par enkle utestengelser.

Men det skjedde ikke, og det skjer ikke. Virksomheten er ønsket.

La oss si akseptert. Men det er forskjell på AD og VGD, for hvis man leser de politiske trådene på VGD, ser man et lavmål i argumenter og høymål i utskjelling som går dumskalle en høy gang. Langt mer røffere spill enn på AD. Faktum er er at dette gavner oss, for på VGD er det mulig å svare med samme mynt om man ønsker, uten å bli slettet, mens på AD måtte man bite ordene i seg, for der hadde trollene tydeligvis langt bedre kanaler inn til moderator.

Spør Jamidentredje på VGD om dette stemmer....
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ConTrari

Sitat fra: Amatør1 på juni 19, 2012, 17:06:00 PM
Sitat fra: ConTrari på juni 19, 2012, 12:02:04 PM
Sitat fra: Amatør1 på juni 19, 2012, 07:48:48 AM
Sitat fra: Bebben på juni 19, 2012, 01:19:39 AM
Etter flerfoldige år med dumklimasirkuskveruleringskaos er det åpenbart at det er dette debattklimaet som målbevisst etterstrebes. Med andre ord kunne både AD, forskning.no og nå også Nye Meninger ha høynet debattnivået betydelig ved hjelp av et par enkle utestengelser.

Men det skjedde ikke, og det skjer ikke. Virksomheten er ønsket.

La oss si akseptert. Men det er forskjell på AD og VGD, for hvis man leser de politiske trådene på VGD, ser man et lavmål i argumenter og høymål i utskjelling som går dumskalle en høy gang. Langt mer røffere spill enn på AD. Faktum er er at dette gavner oss, for på VGD er det mulig å svare med samme mynt om man ønsker, uten å bli slettet, mens på AD måtte man bite ordene i seg, for der hadde trollene tydeligvis langt bedre kanaler inn til moderator.

Spør Jamidentredje på VGD om dette stemmer....

Jeg kan for egen del si at mange av mine krasse svar til trollene hadde blitt slettet tvert på AD. Og jeg er overbevist om at trollene spekulerte i dette, og hadde et slags møkkamonopol. Og at de er forbauset over -etter at AD ble stengt- at de ikke har samme fordel på VGD. Jeg har fått et par innlegg slettet, men det er peanuts i forhold til AD; og jeg har også sett mine egne klager resultere i sletting av trollenes utgytelser. Så jeg er rimelig godt fornøyd med VGD, selv om det beste hadde vært å sørge for en langt mer sivilisert tone. Men så var det dette med folkeligheten da....