AR5 er meldt i morgen, men jeg regner med vi bare får et utdrag som er tilpasset en samlet bortforklaringsplan?
Kort sagt: Jeg vil tro vi bare får et selektivt utvalg av funn der man kan klare å snekre sammen at man på den ene siden sier at man nå ikke lenger er 90% sikker på sitt klimaplukkingssnekkeri, men 95% - samtidig som gapet mellom IPCCs klimamodellerte projeksjoner versus faktiske observasjoner er enda større enn noen gang....
Dette minner meg om en representant for et tidligere regime man normalt ikke ønsker å sammenligne seg med, som skal ha sagt at dersom man skulle lyve offentlig, var det viktig å gjøre løgnen så stor at enhver mulighet for kritisk oversikt forsvinner. Det er vel det vi har sett her, og vil fortsette å se....?
Jeg tror dine dystre spådommer vil bli bekreftet, og vel så det, Tele.
Det er SPM, Summary for Policymakers, som legges fram i morgen klokka 10:00. En gjeng med byråkrater uten reell kompetanse innen verken forskning eller særlig annet skal presentere verden for det
de synes bør trekkes fram. I ettertid må den vitenskapelige delen justeres slik at den henger på greip med det byråkratene har funnet akseptabelt.
Da vil vi bli servert fullstendig hjernedød som i AR4 SPM, der temperaturkurvene er ren svindel, stopper 7 år for tidlig slik at temperaturnedgangen ikke skal synes, og alt henger perfekt sammen med modeller kun kalibrert for et allerede fastslått "pådriv" som kun kan forklares gjennom økt atmosfærisk innhold av CO2 som vi mennesker har skylden for.
http://www.ipcc.ch/pdf/assessment-report/ar4/wg1/ar4-wg1-spm.pdf[attachimg=1]
Det hele akkompagnert av hva disse modellene forteller om vår dystre, felles framtid. Legg spesielt merke til at virkeligheten jo har vist at vi ligger langt
under det som vises av modellene som forholder seg til fullstendig null-stigning av CO2 etter år 2000.
[attachimg=2]
Det geniale er jo at de nå allerede forlengst har bestemt at de har gått opp fra sine 90 % til 95 % sikkerhet for at det er vi mennesker som står bak den oppvarmingen som
ingen har sett noe til.
Det er fantastisk dyktig gjort, er det ikke? Jo mer modellsøppelet deres spriker og skrever seg bort fra virkeligheten, jo sikrere er de på at de har rett.
Winston Smith: Does Big Brother exist?
O'Brien: Of course he exists.
Winston Smith: Does he exist like you or me?
O'Brien: You do not exist.George Orwell, 1984Selv disse forlengst forfalskede modellene var ikke nok for
Jørgen Randers og Club of Rome. I det innlegget la ut jeg denne linken, og følgende graf som viser Jørgen Randers og Club of Romes påstander om temperaturutviklingen fram til 2052, en rapport som ble trykket til alarmistenes hjerter.
New Report issues a warning about humanity’s ability to survive without a major change in direction PDF 2011
Dette har aldri dreid seg om verken vitenskap eller sannhet. Vi har blitt tvunget inn i en politisk illusjon, der den store majoriteten av oss ikke har fått billetter til fremtidens Edens Hage slik de har planlagt den.