Politiet har raidet hjemmet til Tallbloke

Startet av Jostemikk, desember 15, 2011, 01:33:23 AM

« forrige - neste »

Jostemikk

Først fra hans egen blogg, Tallbloke towers raided: many computers taken

Også nevnt i den nye posten hos Climate Audit av Steve McIntyre, Police Raid on Tall Bloke

Jeff Id på The Air Vent, Crackdown – Shooting in the Dark

Jeg har ikke lest noen av kommentarene, så jeg vet ikke hva dette dreier seg om. Regner med at det har med Climategate 2.0 å gjøre. Han har allerede blitt kontaktet av en journalist som var ute på fisketur.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Wattsupwiththat, UK police seize computers of skeptic in England

Det virker også som om politiet har fått tilgang fra blogg-leverandør Wordpress. Det er litt baluba hos Jeff Id nå også.

Har det kommet så langt at politiet kaster seg over skeptiske bloggere?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Her skjer det sannelig saker og ting!

Jeg forstår det slik at det gjelder en anmodning fra det amerikanske Justisdepartementet, og er rettet mot de tre bloggene Tallbloke, the Air Vent og Climate Audit. De tar "beslag" i opplysninger fra dagene 21.-23. november - tidspunktet da Climategate 2.0 ble lekket.
(Men Climategate 2.0 ble ikke lekket til Climate Audit, såvidt jeg husker.)

Jeg har også forstått det slik at all informasjon om selve bloggen ligger hos wordpress, og det eneste som da kan være interessant for dem er e-poster og annen info på maskinen?

Hva som er bakgrunnen for dette, kan man jo foreløpig bare spekulere om, men på grunn av datoene er det nesten nødt til å ha noe med Climategate å gjøre.

Er det makthavere i kulissene som prøver å få has på vår venn FOIA? I så fall risikerer de nå at 200.000 nye e-poster blir dumpet på Internett ved at passordet blir røpet...

Eller er det andre krefter i sving? Hvem vet?
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Amatør1

Dette er en skremmende utvikling, og det er nettopp det som er hele hensikten. Kritikk skal skremmes til taushet - med alle midler.

Det er neppe tilfeldig at IPCC anser seg hevet over loven, der de hevder at befolkningen ikke skal ha tilgang til deres egen informasjon, mens de samtidig bruker politimakt til å trenge seg inn i hjemmene til skeptikere for å få tilgang til deres informasjon, som faktisk er privat (i motsetning til Climategate-epostene).

Her må politikerne ta affære. Hvis ikke kan vi konkludere at George Orwell bare var et par tiår for tidlig ute med 1984 og Thought Police.

"It is the job of the Thought Police to uncover and punish thoughtcrime and thought-criminals, using psychology and omnipresent surveillance from telescreens to monitor, search, find and kill members of society who could potentially challenge authority and status quo, even only by thought, hence the name Thought Police."
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Jeg mottar daglig nyhetsbrev fra Natural News, og det er mye rart på gang når det gjelder folks rettigheter i USA. Etter 911 har mye endret seg lovmessig der, og folk har ikke lenger alle de rettighetene de en gang hadde, og mange fortsatt tror at de har. (Ja, jeg er klar over at Tallbloke er engelsk, og der har folk fremdeles de fleste lovmessige rettigheter.) Det jeg tenker på, er at veldig mange nettstedeiere leier serverkapasitet av eiere i USA. Dette bør være et tankekors.

Tar jeg ikke feil, er vel Wordpress amerikansk? Kanskje noe å ha i bakhodet. Ikke at jeg tror noe galt vil skje, men man blir enda litt mer skeptisk når man ser hvordan IPCC nå prøver å heve seg over loven (FOIA). En ny verdensorden ønsker seg vel også en ny verdenslov?

Grunnen til at jeg nevner US i sammenhengen med Tallbloke, kommer av at Joanne Nova skriver følgende på sin nettside:

SitatJeff ID writes:   Tallbloke a fellow recipient blog of the climategate emails, and linked on the right, was raided today in what seems to be a coordinated effort by Metropolitan Police, the Norfolk Constabulary and the Computer Crime division and the U.S. Department of Justice Criminal Division.
(Min uthevelse.)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Bebben

Et lite interessant tilbakeblikk på Climategate 1.0 -

I ettertid ble det kjent at Universitetet i East Anglia, eller CRU, leide inn PR-byrået Outside Organisation for å "fire a shot back" på vegne av klimaforskerne. Steve McIntyre spekulerte på hvor mye, om noe, dette hadde å si for hvilken vei politietterforskningen tok:

SitatI wonder how much Outside Organisation contributed to misdirecting the police about international security services, and thus the involvement of Counter-Terrorism officers.

CA readers may recall that a Counter-Terrorism officer contacted me and other people who had submitted FOI requests asking about our views on climate change. Later I got an inquiry from the Royal Canadian Mounted Police agent for Interpol who wanted to know if I was the Stephen McIntyre referred to in the emails so that they could give my contact particulars to UK police. On the one hand, I resented the intrusion, but co-operated with their questions, the relationship of which to the inquiry seemed remote.

I realize that reasonable people can disagree about whether the incident was a hack or a leak, but was there ever any reasonable grounds to involve Counter-Terrorism officers in the incident? Was Outside Organisation involved in pointing the police in that direction?

Rimelig spesielt å bli oppsøkt av anti-terrorpolitiet fordi man skriver om vitenskap, ja.

Her foregår det et stort spill i kulissene.

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ConTrari

Siste fra WUWT:

UPDATE: I've been in contact with Roger (Tallbloke) and he tells me that he is not a suspect, and that they'll clone his hard drives and return the computers to him. – Anthony

seoto

Uansett går det utover menneskers rettigheter som privatpersoner. De får bl.a. tilgang til veldig mange e-postadresser og IP-adresser til skeptikere. Opplysninger er kjekt å ha ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Klimasaken er historiens største politiske svindel. At de nå begynner å benytte antiterrorloven for å få bukt med IPCC-skeptikere er skremmende, og er kun nok et eksempel på politikken bak.

Er ikke Norge i farta for å gi staten samme rettigheter til overvåking etc. overfor sitt lands innbyggere som USA?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

E. M. Smith (The Chiefio) har også tatt opp denne saken. Han har frem til nå latt være å ta opp Climategate-sakene, men nå fikk han sannelig ut fingeren! Les det han skriver.

Jeg kopierer fra et av innleggene han siterer på siden sin:

Sitat15 12 2011
P.G. Sharrow (01:44:00) :

ATTENTION Tallbloke's home raided by the constabulary under direction of the US Dept. of Justice. see his blog site. pg
15 12 2011
George (02:33:41) : edit

This is huge. I would speculate that they are looking to see if he might have had the password for that file or they are looking to see if they can glean details of "foia".

Now the interesting thing is, why is the government, actually two governments, pulling out all the stops to locate THESE particular email leaks. These leaks have done nothing but good. They have exposed fraud. This action speaks very loudly. It says that our government will stop at nothing to stamp out those who would expose the fraud of CAGW.

There are hundreds of billions of dollars to be made from CAGW and they aren't going to let someone kill that goose.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: ConTrari på desember 15, 2011, 10:38:27 AM
Siste fra WUWT:

UPDATE: I've been in contact with Roger (Tallbloke) and he tells me that he is not a suspect, and that they'll clone his hard drives and return the computers to him. – Anthony

Heri ligger 1984-aspektet: Du får besøk av politiet som forteller deg at du "ikke er mistenkt", men på tross av dette konfiskerer de PCer og ADSL-modem.

Oversatt:
Du som har feil meninger må regne med at politiet tropper opp mannsterke, gjennomsøker hjemmet ditt og konfiskerer det de måtte finne for godt, selv om de sier du ikke er mistenkt for å gjøre noe ulovlig.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

De samme politietterforskerne fikk full tilgang til e-post serverne til UEA i forbindelse med etterforskningen etter Climategate 1.0. Dermed må vi kunne anta at politiet, og således myndighetene, vet hva som står i de drøye 200.000 krypterte e-postene FOIA la ut for nedlasting.

Søker man etter kjente politikeres navn i Climategate 1 og 2, oppdager man raskt at e-postene er noe nær kjemisk renset for slikt. De/den som står bak Climategate må ha hatt en kolossal jobb med å sortere alt dette, og etter alle solemerker ligger det kraftigste sprengstoffet gjemt i de krypterte filene. Dette er britiske myndigheter fullstendig klar over, og jeg tror vi kan forvente en god del bisarre handlinger i tiden framover.

En annen ting å tenke på er om myndighetenes handlinger vil føre til at FOIA offentliggjør passordet/passordene til de krypterte filene. Hvis dette skjer vil jo opplysningene gjemt i de krypterte filene plutselig være å finne på titusener av PC-er, og således vil de ta fra myndighetene enhver rasjonell grunn til å beslaglegge enkeltpersoners PC-er. Jeg antar at FOIA gjør seg noen tanker om alt dette i dag. Vi lever i spennende tider. Det er nesten uvirkelig det som skjer.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Vi lever i en spennende tid! :-X

Siden de misliker disse e-postene så fryktelig, har jeg tatt jobben med å lage "FOIA"s "README" til en pdf-fil, med den innledende teksten, samt de e-postene "FOIA" la i dette dokumentet - sikkert av en grunn. Her kan det søkes, og det er også en innholdsfortegnelse.
Kanskje jeg også legger den ut på forsiden etter hvert, slik at flest mulig kan laste ned dersom de ønsker det.

[attachurl=1]
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

Sitat fra: seoto på desember 15, 2011, 13:19:37 PM
Vi lever i en spennende tid! :-X

Siden de misliker disse e-postene så fryktelig, har jeg tatt jobben med å lage "FOIA"s "README" til en pdf-fil, med den innledende teksten, samt de e-postene "FOIA" la i dette dokumentet - sikkert av en grunn. Her kan det søkes, og det er også en innholdsfortegnelse.
Kanskje jeg også legger den ut på forsiden etter hvert, slik at flest mulig kan laste ned dersom de ønsker det.

[attachurl=1]

Veldig bra! Forøvrig vil jeg anbefale litt is i magen, her er en god kommentar fra WUWT;

"Noblesse Oblige says:
December 14, 2011 at 5:00 pm

Rest easy: This is mostly for show to demonstrate that the gov takes the leaks seriously. But in reality they do not really want to apprehend the culprit(s) because they would need to charge them with some crime or other. This would likely produce a 'trial of the century' in which the defendant would be branded as the worst criminal since (fill in the blank), while being hailed as hero by skeptics aroudn the world. Famous lawyers would rush to be chosen to defend the case. And here is the rub: The media would be forced to cover the case, and this is the last thing the gov wants."


Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren