Dagens link om alt annet enn klima

Startet av seoto, august 24, 2011, 12:48:32 PM

« forrige - neste »

Spiren

Right 2 water.
Europas borgere er oprørte mod vannn privatisering. 
Det europæiske borger initiativ "right 2 water" har samlet en million underskrifter.
http://deutsche-wirtschafts-nachrichten.de/2013/02/11/europas-buerger-laufen-sturm-gegen-wasser-privatisierung/

Vann en milliardforetning.
Se også denne linken (med video) den viser til hvad som sker om vann blir privatisert.  :'(   >:(
Finder bare disse linkene på tysk.
http://www.politaia.org/umwelt-und-gesundheit/die-geldquelle-das-milliardengeschaft-mit-dem-wasser/
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

seoto

Fint at du kommer med disse linkene, Spiren. Og det er godt å høre at folk er klar over dette problemet. Jeg husker hvor sjokkert jeg selv ble for noen år siden da jeg hørte om hvordan bl.a. Verdensbanken oppførte seg i Bolivia - kunne ikke tro at noe slikt virkelig kunne skje!
Nå er det snart på tide at folk forstår hva som skjer i verden!

Jeg kom over en plansje som viser oss hvordan pengene strømmer:

http://www.thrivemovement.com/images/infographics/followthemoney.html

Vi som er på bunnen har ingen verdi, annet enn gjennom vårt arbeid og våre penger.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Kast ikke kaffegruten!

For et halvt års tid siden fortalte en  av mine medborgere i borettslaget at jeg måtte ta vare på kaffegruten, og bruke den til plantene mine. Siden jeg antok at hun hadde positive erfaringer med dette, så har jeg prøvd det ut på et par planter. Og plantene lever i hvert fall, men de står akkurat nå stuvet vekk i påvente av ny vekstsesong. Nå lurer jeg sannelig på om jeg skal begynne å ta vare på gruten, og bruke den til uteblomstene så snart tiden er moden.

Her er en artikkel om dette:

Coffee grounds should not be waste
Coffee grounds contain a lot of antioxidants even when they have been used already. This is why a lot of gardeners have stocks on hand because they have seen how their gardens flourish when they have coffee grounds in their soil. It is not surprising that scientists are finding ways for these grounds not to be sent to the garbage bin, but instead, turned into something more beneficial for the body.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Spiren

Kast ikke kaffegruten!

Har brukt kaffegruten til blomster i mange år, Også kaffegrut i kjøkkenhage er veldig godt snegle, mauer og annet krypp liker ikke kaffegrut.
Vask hender i kaffegrut, fukt hender med vann en håndfull kaffegrut tilsett sulfo og gnid godt, maling, olie og lignene er borte.  ;)
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Amateur2

Jeg har svært gode erfaringer med å bruke kaffegruten i biotoalettet på hytta samen med litt bark.
Det får fart i omdanningsprosessen ser det ut til. Etter passe tid i dunken får vi et utmerket jordforbedringsmiddel :)
Respect those who seek the truth, be wary of those who claim to have found it
[Mark Twain]

The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
[Richard P. Feynman]

seoto

Fint å se at kaffegruten kan ha et etterliv ;)
Nå må jeg begynne å spare på kaffegrut, for det nærmer seg våren  ;D
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

#501
Florida Middle District Court har listet et søksmål, registrert 13. april 2012. Det er ei opsiktsvekkende liste med saksøkte.

SitatPlaintiff: Adnan Sakli

Defendants: Deutsche Bank -Board of Governors, Bank of America Board of Governors, Wells Fargo Board of Governors, Citi-Board of Governors, HSBC-Board of Governors, Time Warner, Disney, Koffi Annan, Eco Soc, David Rockefeller, Henry Kissenger, Secretary of State, President, Head of the Stock Exchange, Mark Weldon, JP Morgan Chase the Governors, Ben Bernanke, Bloomberge, Steve Winne, Council of Foreign Relations, Jesse Jackson, State of Georgia, Prime Minister of France, Prime Minister of Germany, Washington based German Marshal Plan, Joseph Akerman, Council of the Grand Order of the Masons of Washington DC, US Trust Corporation, Grand Council of the Masons, Northern Trust Corporation, Southern Trust Corporation, John G. Roberts, Antonin Scalia, Anthony M. Kennedy, Clarence Thomas, Ruth Bader Ginsburg, Stephen G. Breyer, Samuel Anthony Alito, Jr., Sonia Sotomayor, Elena Kagan, Berlin Government, Frankfurt Government, Queen of England, Queen of the Netherlands, Beatrice, King of Spain, The Vatican, George Soros and Soros Fund

Cause: 18:1961
Jurisdiction: Federal Question

Her kan dere lese en definisjon av straffelovsparagraf 18:1961. Det er meget alvorlig, og konspirasjon, drap, kidnapping er blant punktene.

En ting som slo meg da jeg leste lista over tiltalte er at to av dem har abdisert de siste ukene. Er det noen med et snev av juridisk utdannelse som kan forklare dette? Finnes tidsfrister, og er de overholdt? Hva dreier saken seg om?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Gloføken

Hmm...  og hvem er denne Adnan Sakli?
It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

Jostemikk

Sitat fra: Gloføken på februar 13, 2013, 01:29:13 AM
Hmm...  og hvem er denne Adnan Sakli?

Godt spørsmål, men særdeles vrient å svare på. Han må jo eksistere, ettersom han er godkjent av domstolen i Orlando som saksøker. Det et i hvertfall ei meget interessant liste med saksøkte. Det er slett ikke så lite klimasvindelmakt bak den gruppen.

Snåle greier. Får grave litt i morgen.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Gloføken

Meget interessant, her må det søkes.
It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

Spiren

SitatEn ting som slo meg da jeg leste lista over tiltalte er at to av dem har abdisert de siste ukene.

Pave Benedict XVI tilbagetræden. Kan det have at gøre med den økonomiske kriminalitet i Vatikanet.

Vatikanet er blevet et arnested for korruption og hvidvaskning af penge - måske mere end nogensinde før. Alarmerende: Vatikan banken har ikke haft nogen chef på over otte måneder. I maj 2012 måtte Ettore Gotti Tedeschi gå, efter at han blev genstand for efterforskere af korruptionsbekæmpelse .
http://deutsche-wirtschafts-nachrichten.de/2013/02/12/wirtschaftskrimi-im-vatikan-papst-hat-offenbar-machtkampf-verloren/
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Jostemikk

Takk, Spiren! Ser ut til at det er en abdiserings-pandemi dette her. Problemet synes å være at bankene er - ja beint fram - bankerott.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Bra Spiren.... pavens butler gikk jo også ifjor.

Hvem blir den neste? Kongen av Spania?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Ewer Gladblakk.

Jeg abdiserer jeg også....av Poppa-caddyen, rullestolen, barkrakken og det som ellers er....jeg liksom bare velter av krakken...
Jeg er kort sagt fryktelig sliten, og gammal, så derfor går jeg av! ;)
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Jostemikk

Ei voldsom gnist slo ut av taket på Vatikanet da paven abdiserte. Håper det ikke befant seg fugler, fly eller engler i luftrommet over. Lurer på hvor høyt den gnista slo?

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren