Dagens link om alt annet enn klima

Startet av seoto, august 24, 2011, 12:48:32 PM

« forrige - neste »

Amatør1

Sitat fra: seoto på oktober 20, 2012, 12:37:30 PM
Jan-Werner Müller holder forelesningen "Fear and Freedom: The Legacies of Mid-Twentieth-Century Liberalism" mandag 22. oktober kl 14.15 – 16
Sted: Auditorium 1, Eilert Sundts Hus (SV-blokka), Universitet i Oslo, Blindern

Demokratiet må temmes
De dårlige erfaringene med et uinnskrenket demokrati etter første verdenskrig var avgjørende for Europas utvikling etter andre verdenskrig. EU, som nå får fredsprisen, har et demokratisk underskudd som må ses i lys av ønsket om å kontrollere massedemokratiet.

Her får vi det svart på hvitt at det er sterkie antidemokratiske krefter ute og går. Det er essensen i klimadebatten.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Enn så lenge putter jeg linken til denne uttalelsen i denne tråden. Den starter på forhåndsbestemt tidspunkt. Etter å ha hørt hva denne amerikanske generalen sier, tenk så på 11. september 2001.

http://youtu.be/HP7L8bw5QF4?t=5m38s
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Ewer Gladblakk.

Det der er den første ræva jeg har sett, som er delt i tre! :)
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Jostemikk

Sitat fra: Ewer Gladblakk. på november 17, 2012, 00:13:01 AM
Det der er den første ræva jeg har sett, som er delt i tre! :)

En gang må være den første for alt, Ewer. ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Aftenposten har sluppet til en kronikk av Ali Lindstad, som jo ikke fikk kongens fortjenestemedalje etter en nær unison fordømmelse fra akademiske og redaksjonelle kretser. Men det er ikke akkurat denne saken jeg siterer fra, det er en av leserkommentarene. Vet ikke helt hva som skjedde da jeg leste den, men kombinasjonen munnen full av kaffe/akutt gapskratt var interessant...

Arve Henriksen

Mener ingenting om grunnlaget for å dele ut medaljen, er dårlig oppdatert på hva Ali Linstad har syslet med, men synes slottet burde stått for utmerkelsen. Men, er jo ikke de modigste sjeler på kloden som befolker de adelige kroppene her til lands, blir det krig så har vi jo sett hva dem gjør. Stikker utenlands og lager dårlig radio.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

#306
Like mye drept som de danske kongelige? ;) En bror blir værende i Danmark, tar avstand fra den tyske okkupasjonen, men fortsetter sine passiarer både til hest og fots i den danske hovedstaden. Den andre forsvinner nordover, deretter vestover, og ut av landet. Og ja, jeg kan litt om aprildagene. Naboen min har kulehull i taket etter tyske flymitraljøser, og nabolaget generelt så ikke ut. Et av krigens glemte steder.

Det snåle var at myndighetspersoner hjalp tyskerne med å få klargjort flyplasser i Norge i disse dramatiske tider. Motto: Jo mer man leser om vår krigshistorie, jo mer forvirret blir man. Så var det da også høyst forvirrende tider. Det eneste som synes helt klart, er at politikerne (makta) gjorde det samme den gang som nå. Etter krigen skjøv de ansvaret nedover i rekkene. Utfra dette kan man lese at alle lag i befolkningen gjorde seg fortjent til straff bortsett fra den politiske ledelsen. Kun de hadde sitt på det tørre. Kun de oppførte seg aldeles eksemplarisk. Imponerende.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Jeg synes Linstad-saken har vært en litt sår sak. Han skulle jo belønnes for sine gjerninger blant innvandrere, der han gjorde mye godt arbeid som egentlig burde ha blitt ivaretatt av staten som åpnet for innvandringsflommen. Mange av flyktningene vi fikk inn hadde en dramatisk bakgrunn, noen til og med som barnesoldater, men hvor var hjelpeapparatet som skulle føre til integrering? Hvor var tilbudet om psykologisk hjelp til de som trengte det? Det var nødt til å bli store problemer og motsetninger når det offentlige apparatet sviktet så sterkt.

Så har vi dette med ytringsfrihet. Det har utviklet utviklet seg i en merkelig retning, og blitt så mainstream (til retningen politikere og msm ønsker at vi ytrer oss fra). Vi skal alle være så like og tenke så likt, og vi skal ha full tillit til autoriteter, for de vet selvsagt til enhver tid hva som er best for oss. Det er ett område som er totalt tabu: å bruke ordet "jøde", i hvert fall dersom det skulle stille noen av dem i et dårlig lys. Det Linstad ytret, er et vi bør være oppmerksomme på jøders påvirkning i samfunnets toppstillinger, spesielt i USA. Tar han feil i det?

I 2003 var det en som tok seg arbeidet med å ta for seg nettopp dette under Bush-regjeringen. Jeg legger ved en link som viser sammenhengen. Hvordan det står til i Obama-regjeringen, har jeg ingen peiling på, og har ikke tenkt å undersøke det heller. Nå er jeg mer opptatt av klimaaktivister som Holdren i Obamas regjering.

Her er listen (noen få linker har nok gått ut på dato, eller endret adresse):

http://www.biblebelievers.org.au/bushlist.htm

Selv laster jeg ikke Kongen i det som har skjedd her, og tror han er svært lei seg, også på Linstads vegne. Jeg laster mer medienes ensidige bilde av de fleste ting som skjer, som vi også har sett innenfor klimasaken.

Så lenge vi kan snakke om muslimske grupper, men jeg at vi også kan snakke om jødiske grupper. Foreløpig er det ikke forbudt ved lov i Norge - ennå. Problemer blir ikke mindre av å verne én part.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Jeg sitter og hører/ser på Dagsnytt 18. Terje Tvedt har skrevet bøker om Nilen, et emne som engasjerer ham sterkt. For å fortelle hvor stor Nilen egentlig er, påsto han at dersom man snudde Nilen på hodet på kartet, ville den strekke seg lenger nord enn til Nordpolen. Mon tro hvor det kan være ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Haha! Det er lenger nord enn jeg noen gang har hørt om. ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: seoto på november 21, 2012, 18:50:18 PM
Jeg sitter og hører/ser på Dagsnytt 18. Terje Tvedt har skrevet bøker om Nilen, et emne som engasjerer ham sterkt. For å fortelle hvor stor Nilen egentlig er, påsto han at dersom man snudde Nilen på hodet på kartet, ville den strekke seg lenger nord enn til Nordpolen. Mon tro hvor det kan være ;)

Det er der du kommer når du drar nord og ned....
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Sitat fra: Amatør1 på november 21, 2012, 21:49:42 PM
Sitat fra: seoto på november 21, 2012, 18:50:18 PM
Jeg sitter og hører/ser på Dagsnytt 18. Terje Tvedt har skrevet bøker om Nilen, et emne som engasjerer ham sterkt. For å fortelle hvor stor Nilen egentlig er, påsto han at dersom man snudde Nilen på hodet på kartet, ville den strekke seg lenger nord enn til Nordpolen. Mon tro hvor det kan være ;)

Det er der du kommer når du drar nord og ned....

Ah, har aldri reflektert særlig over det uttrykket, men nå forstår jeg det  ;D
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

No More Secrets!




Interessant! Dette ville jo gjøre løgnen umulig ;)
Kanskje "my dream come true", for jeg har ofte tenkt: Tenk om mennesket manglet evnen til løgn? Og det er jo liten vits i å lyve dersom noen kan lese dine tanker?
Dersom dette hadde vært mulig, ville det blitt en grusom trussel mot de som har mest å skjult ;)

Michael Persinger på Wikipedia.
Michael A. Persinger (born June 26, 1945) is a cognitive neuroscience researcher and university professor with over 200 peer-reviewed publications. He has worked at Laurentian University, located in Sudbury, Ontario, since 1971. He is primarily notable for his experimental work in the field of neurotheology, work which has been increasingly criticized in recent years.

Men ville jeg forstå fremmede språk, eller er det språkløst?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

#313
Kom tilfeldig over et par artikler på forskning.no fra 2010 som tok for seg kritikk av WHO og norske helsemyndigheter i forbindelse med "pandemien" som skulle treffe verden i 2009, og alt hysteriet vi ble vitner til, og skadene har jo kommet kraftig fram i lyset i ettertid.

Begge artiklene ble lagt ut 15.06.10 av Arnfinn Christensen, som støttet seg til Helge Solbakks (professor i medisinsk etikk) undersøkelser i saken.

Det er jo en kjent sak at mange mektige mennesker utvikler en egen moral for seg selv. Siden de er "viktige" personer, mener de at det gjelder egne moralske regler for dem. Litt makt gir litt korrupsjon, stor makt gir stor korrupsjon, og absolutt makt gir absolutt korrupsjon, sies det jo. En av disse menneskene er i mine øyne Gro Harlem Brundtland, som synes å mene at hennes mål gir tillatelse til å bruke alle midler, uavhengig av moral. I den perioden der ukulturen i WHO fikk luft under vingene og utviklet seg, ja, så sannelig, da var nevnte GHB generaldirektør nettopp i WHO (1998-2003) (samrøret startet i 1999). Det kan også nevnes at til tross for all den sterke kritikken etter 2009, fikk det ikke noen som helst konsekvenser for Margaret Chan (2006-d.d.) som var generaldirektør under "pandemien" i 2009.

Sitat- Vaksine-troverdighet i grus

- En av de største medisinske forskningsskandalene i moderne tid, sier Jan Helge Solbakk, professor i medisinsk etikk. To nye rapporter knuser troverdigheten til norske helsemyndigheter og WHO etter svineinfluensa-pandemien som aldri kom, mener han.

Tvilsomme faglige vurderinger av WHO-eksperter betalt av farmasøytisk industri og skyhøy fortjeneste på tamiflu og svineinfluensa-vaksine er noe av det som avsløres i rapportene.

- WHOs troverdighet ligger i grus. Jeg var en av de skarpeste kritikerne av pandemi-beredskapen i fjor, men dette er mye verre enn jeg hadde fryktet, sier Jan Helge Solbakk til forskning.no.

[...]
- Den tidligere lederen for Europarådets helsekomité, Dr. Wolfgang Wodarg, sa at dette er "en av de største medisinskandaler i dette århundret"
[...]
Direktør Geir Stene-Larsen ved Folkehelseinstituttet er ikke enig i denne vurderingen av vaksinen.
[...]
Solbakk på sin side viser til at Polen suverent valgte å overse rådene om vaksinasjon fra WHO, men likevel hadde lavere dødsrater enn land som gjennomførte vaksinasjonen, som Storbritannia.
[...]
Ifølge Solbakk uttalte BMJs sjefsredaktør da at det som nå er avdekket, kan få så alvorlige konsekvenser for WHO at ledelsen må gå for at troverdigheten til institusjonen igjen kan bygges opp. [min uth.]
- Jeg mener at når BMJs sjefsredaktør uttaler dette, bør man i Norge kunne spørre om noen av de som stod i spissen for å gjennomføre disse hårreisende tiltakene mot svineinfluensaen i Norge, også bør stilles ansvarlige, sier Solbakk.

SitatTi år med samrøre

To nye rapporter hevder at samrøret mellom WHO og farmasøytisk industri rundt virusberedskap går ti år tilbake i tid. Her er et sammendrag av dokumentasjonen.

De to rapportene er artikkelen WHO and the pandemic flu "conspiracies", som ble publisert i tidsskriftet British Medical Journal 3. juni, og rapporten The handling of the H1N1 pandemic: more transparency needed. Den er skrevet av Paul Flynn, medlem av Europarådets parlamentarikerforsamling, og ble lagt fram 4. juni i Paris.

I følge rapportene begynte samrøret mellom industrien og WHO allerede i 1999. Da utarbeidet WHO en pandemiplan i oppstyret etter fugleinfluensaen i Hong Kong i 1997. Planen het Influenza Pandemic Plan: The Role of WHO and Guidelines for National and Regional Planning.

Ifølge BMJ ble denne planen utarbeidet i samarbeid med den såkalte European Scientific Working Group on Influenza (ESWI), men uten at plandokumentet sa noe om at ESWI er fullfinansiert av Roche og andre farmasiselskaper. [min uth.]

Industrien med hånden på rattet

ESWI har ifølge BMJ siden argumentert sterkt for forhåndslagring av vaksiner og antivirus-medikamenter.

Blant plandokumentets forfattere er dessuten René Snacken og Daniel Lavanchy, som ifølge BMJ deltok i arrangementer som var sponset av Roche året før.

- Dette viser at helt fra starten av, da WHO begynte å utvikle sine pandemiplaner, så har industrien sittet med hånden på rattet, sier Jan Helge Solbakk til forskning.no.

Er det betryggende at Geir Stene-Larsen, direktør ved Nasjonalt folkehelseinstitutt til 13.08.12, nå er utnevnt til ekspedisjonssjef i Folkehelseavdelingen i Helse- og omsorgsdepartementet? Han var jo selvsagt blant dem som forsvarte alt som skjedde den gangen. Camilla Stoltenberg overtok sjefsstolen etter Stene-Larsen.

(Rettet skrivefeil.)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Sabla godt innlegg, seoto!

Jeg skulle virkelig, og jeg understreker virkelig ønske at folk flest snart begynte å ta inn over seg hvordan dette korrupte systemet virker, og hvordan samfunnsledende figurer i Norge har mer enn en finger med i spillet. Gro Harlem Brundtland og familien Stoltenberg har mye å svare for.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren