Dagens link om alt annet enn klima

Startet av seoto, august 24, 2011, 12:48:32 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Har forresten noen tenkt på at USA virker vesentlig mer kommunistisk enn Russland nå for tiden?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Obelix

Sitat fra: Jostemikk på april 10, 2013, 00:38:35 AM
Har forresten noen tenkt på at USA virker vesentlig mer kommunistisk enn Russland nå for tiden?

Interessant tanke. - Jeg har ikke tenkt på ordet "kommunistisk" tidligere, men på ordet "byråkratisk"
Mitt inntrykk er at USA har blitt mye mer byråkratistisk, - og kommunistisk i den forstand som George Orwell beskrev. De har en liten elite, og en stor "proletar"-gruppe. Pengemakta, som eier mediene, bruker disse til å fargelegge "proletariatets" oppfatninger ved hjelp av 'ny-ord'.

Jeg kjenner en norsk kvinne som bor i USA og hun postlegger hele tiden saker og ting på facebook om livet for den jevne borger der borte. Hun er ikke en Obama-fan! Hennes synspunkter, om bl.a helsevesenet, inkludert Obama's helseplan, er noe som det norske MSM underslår for oss. Så Jostemikk's innlegg er noe å tenke over...
No fear for the real men! No hope for the scared!

Amatør1

Ideen med demokrati er forlatt i den vestlige verden. De vi har av politikere er bare et skalkeskjul for en elitistisk knippe med folk, med en ideologi som ikke hindrer dem ta ibruk ekstreme midler.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Sitat fra: Amatør1 på april 10, 2013, 18:25:37 PM
Ideen med demokrati er forlatt i den vestlige verden. De vi har av politikere er bare et skalkeskjul for en elitistisk knippe med folk, med en ideologi som ikke hindrer dem ta ibruk ekstreme midler.

Du har nok rett i det, Amatør1. Demokrati synes å være et fenomen som er limt fast i våre hjerner, uten rot i virkeligheten. Det er ikke nok å kunne gå til valg hvert 4. år, for vi har ingen reell påvirkning på hvem innen partiene som kommer til makt. En annen ting man kan spørre om, må være: Er demokrati egentlig levedyktig? Og om vi hadde hatt et levedyktig demokrati, ville vi i så fall hatt velgere som var kunnskapsrike nok til å gjøre kloke valg? Hva må gjøres for å få et levedyktig demokrati? Vi må i hvert fall få et helt annet utdanningssystem der de unge lærer mer om sitt samfunnsansvar, ikke bare å danse etter politikernes musikk.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Finnes det virkelig noen totalt nedsnødde individer som tror at amerikanske myndigheters desperate forsøk på å ta skytevåpen fra innbyggerne er grunnet i bekymring for antall dødsfall pr. år, og medlidenhet overfor befolkningen?


Kilde: Steven Goddard

Hvis det er død, sorg og lidelse myndighetene har på hjertet, må de begynne med å ta bilene fra egne innbyggere. Hele opplegget er absurd. Like idiotisk som forbudet mot narkotika. Akkurat som det har hindret narkotika i å bli smuglet inn i USA, (av CIA) eller produsert på egen jord, eller hindret narkomane i å bruke stoffet, bare fordi det er et lovforbud mot narkotika i USA?

Kanskje norske myndigheter har noe å lære her? Med all den ungdomsfylla man ser i dag, burde det kanskje komme en lov som forbyr mindreårige å kjøpe alkohol? Med all den knivstikkingen som skjer i Oslo, burde det kanskje komme en lov som forbyr folk å bære kniv på offentlig sted? Eller et forbud mot sex med mindreårige, en til som forbyr voldtekt, samt en tredje som forbyr kjøp av sex? Rart slike lover ikke finnes for lenge siden, for da ville jo problemene vært historie...

Det vi ser i eksplosiv framgang er at myndighetene verner seg selv mot folket, mens folket mister mer og mer av den beskyttelsen de skulle hatt mot myndighetenes overgrep og overvåking. MSM har sviktet som vakthund, og fremtiden ser lysere ut enn noen sinne.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Sitat fra: Jostemikk på april 11, 2013, 16:30:11 PM
Finnes det virkelig noen totalt nedsnødde individer som tror at amerikanske myndigheters desperate forsøk på å ta skytevåpen fra innbyggerne er grunnet i bekymring for antall dødsfall pr. år, og medlidenhet overfor befolkningen?

Hvis det er død, sorg og lidelse myndighetene har på hjertet, må de begynne med å ta bilene fra egne innbyggere. Hele opplegget er absurd. Like idiotisk som forbudet mot narkotika. Akkurat som det har hindret narkotika i å bli smuglet inn i USA, (av CIA) eller produsert på egen jord, eller hindret narkomane i å bruke stoffet, bare fordi det er et lovforbud mot narkotika i USA?

Kanskje norske myndigheter har noe å lære her? Med all den ungdomsfylla man ser i dag, burde det kanskje komme en lov som forbyr mindreårige å kjøpe alkohol? Med all den knivstikkingen som skjer i Oslo, burde det kanskje komme en lov som forbyr folk å bære kniv på offentlig sted? Eller et forbud mot sex med mindreårige, en til som forbyr voldtekt, samt en tredje som forbyr kjøp av sex? Rart slike lover ikke finnes for lenge siden, for da ville jo problemene vært historie...

Det vi ser i eksplosiv framgang er at myndighetene verner seg selv mot folket, mens folket mister mer og mer av den beskyttelsen de skulle hatt mot myndighetenes overgrep og overvåking. MSM har sviktet som vakthund, og fremtiden ser lysere ut enn noen sinne.

Jeg er så enig med deg, men er redd for at flertallet av folk ikke ser det på samme måte. Nye lover og nye regler har en stor effekt: De skaper stadig nye lov- og regelbrytere. Hvor mange kan eksistere i dag uten å bryte en eller annen lov eller regel de ikke engang visste eksisterte? Men det blir jo endel penger ut av alle bøtene ;) Lover endrer ikke holdninger. Innstramning av frihet og eget ansvar gir bare en underkuet befolkning som en dag eksploderer.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

#651
Eksplosjonen kommer ikke før de blindeste av de blinde innesnødde tryner ut i sin egen økonomiske kollaps. Et totalt sammenbrudd i middelklassen, med andre ord. Er middelklassen i ferd med å styrkes eller svekkes i USA? Står det bra til med økonomien der borte? Det som skjer i Europa nå er et skikkelig jordskjelv som har til gode å nå de høyeste, mest langvarige rystelsene. Det som skjer i USA vil føre til at de må omskrive Richters skala.

Første gang dette skjedde var det en viss gruppe menn som fikk kontrollen over Federal Reserve-systemet i USA. Den krisa ble skapt, og den ble ikke avløst av noe mindre enn 2. verdenskrig. Lurer på hva som skal avløse den krisa som så vidt har begynt putre på fatet nå?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

SitatBriter skal feire Thatchers død på Trafalgar Square

Ekspert: - Det vi er vitne til er spesielt.

Britisk politi forbereder seg på fest på Trafalgar Square i kveld. Tusenvis har varslet at de vil feire Margaret Thatchers bortgang.


Jernkvinnen splitter fortsatt det britiske folket. Så sinte er mange at etter hennes død mandag, har salget av sangen Ding Dong the Witch is Dead, fra Trollmannen fra Oz, tatt av, skriver CNN.

- I et vestlig demokrati er det svært uvanlig å feire en tidligere statsministers bortgang på denne måten, sier Jan Erik Mustad, Storbritannia-ekspert og førstelektor ved Universitetet i Agder til Aftenposten.

Likevel er han ikke overrasket over de sterke følelsene som nå blusser opp igjen.

Aftenposten
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Spiren

Favorisere kvindelige kandidater.

Vi oplever et farligt skred i disse år.

Hvor feminismen før handlede om at afskaffe kønsdiskrimination, har vi siden år 2000 fået en kamp for favorisme, som er skadelig. Nu vil elitefeministerne favorisere kvinder, fordi de ikke slår igennem som topdirektører, professorer mv.

»Men at sortere på køn bryder med vores demokrati, der bygger på, at du ikke må sortere mennesker efter køn, klasse eller etnicitet«.

Jeg råber vagt i gevær, nu hvor jeg kan se, at man er begyndt at gennemføre denne favoriseringstanke på universiteter, i statslige styrelser, på ministerposter, i erhvervslivet osv. Vi er ved at opbygge et privilegiesystem. I en lang række organisationer.

Hans Bonde er en mand, som råber sine pointer så højt, at man kan høre dem.

Du er vel ikke populær hos alle kvinder?

»Bestemt ikke, men mange giver mig også ret. De synes ikke, at det er sjovt at opleve ikke specielt meget mere talentfulde medsøstre ryge til tops på fribillet og på første klasse. Det er på ingen måde kvinderne, jeg kritiserer, men den elitære feminisme«.

http://politiken.dk/debat/debatindlaeg/ECE1943778/i-undertrykker-os--i-skulle-skamme-jer/
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Spiren

Vi har 1000 år til at flytte til en anden planet

Stephen Hawking ser ingen anden redning for menneskeheden end, at vi indenfor 1000 år koloniserer en anden planet.

Om 1000 år er det slut for menneskeheden. I hvert fald, hvis ikke vi inden da har fundet en ny planet at flygte til.

Sådan lød den opsigtsvækkende melding fra den verdenskendte britiske teoretiske fysiker Stephen Hawking, da han onsdag talte på Cedars-Sinai Medical Centre i Los Angeles.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-67134017:vi-har-1000-%C3%A5r-til-at-flytte-planet.html
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Jostemikk

Sitat fra: Spiren på april 14, 2013, 17:22:23 PM
Vi har 1000 år til at flytte til en anden planet

Stephen Hawking ser ingen anden redning for menneskeheden end, at vi indenfor 1000 år koloniserer en anden planet.

Om 1000 år er det slut for menneskeheden. I hvert fald, hvis ikke vi inden da har fundet en ny planet at flygte til.

Sådan lød den opsigtsvækkende melding fra den verdenskendte britiske teoretiske fysiker Stephen Hawking, da han onsdag talte på Cedars-Sinai Medical Centre i Los Angeles.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-67134017:vi-har-1000-%C3%A5r-til-at-flytte-planet.html

Kan han ha fått virus på programvaren som driver talemaskinen?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Gloføken

It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

Amateur2

Jeg synes dagens meningsytring i Aftenposten har mange interessante aspekter.
Professor Tor G. Syvertsen gir oss innblikk i hvilke valg han har hatt mulighet til å gjøre, hvorfor han har gjort dem og hvilke konsekvenser det (ikke) har hatt.

Vekk med timelister
Respect those who seek the truth, be wary of those who claim to have found it
[Mark Twain]

The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
[Richard P. Feynman]

Jostemikk

Sitat fra: Amateur2 på april 19, 2013, 21:29:38 PM
Jeg synes dagens meningsytring i Aftenposten har mange interessante aspekter.
Professor Tor G. Syvertsen gir oss innblikk i hvilke valg han har hatt mulighet til å gjøre, hvorfor han har gjort dem og hvilke konsekvenser det (ikke) har hatt.

Vekk med timelister

Denne var feiende flott:

SitatJeg gikk lei, og bestemte meg omkring 2003 for å slutte å delta i møter. Jeg leverer heller ikke rapporter eller andre byråkratiske forordninger.

Noen synes nok at dette virker drastisk, til det er det enkelt å si: det driter jeg i, for det har ingen betydning for noe som helst. Strategiplaner blir det gjerne kalt, men det er kun tilløp uten hopp; det vil si at man bruker veldig mye tid og energi på å planlegge, men idet man er fremme for å satse skjer det ingenting.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Amateur2 på april 19, 2013, 21:29:38 PM
Jeg synes dagens meningsytring i Aftenposten har mange interessante aspekter.
Professor Tor G. Syvertsen gir oss innblikk i hvilke valg han har hatt mulighet til å gjøre, hvorfor han har gjort dem og hvilke konsekvenser det (ikke) har hatt.

Vekk med timelister

Jeg har ikke hatt direkte med Tor G. Syvertsen å gjøre, men det har jo ikke latt seg gjøre å unngå hans navn han skriver
SitatI 1980 begynte jeg som forsker i SINTEF. En vesentlig årsak var nok at jeg da kunne samarbeide med en av de få personer jeg har stor respekt for: Kolbein Bell.

Det kan jeg underskrive på. Kolbein Bell har en stor del av æren for teknologisk utvikling i Norge de siste 30 åra. Jeg hadde med ham å gjøre tidlig på 80-tallet jeg også. Han er vel den eneste som har gitt ut en bok om teknisk databehandling i håndskrevet kaligrafi!

Det Tor G. skriver er befriende dogmefritt!
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to