Forskere og forskningsmagasiner - de eier ikke skam

Startet av Jostemikk, februar 20, 2012, 21:15:06 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Dette minner meg om en sak presentert på forskning.no for et drøyt år siden eller deromkring. Jeg tror hele saken ble slettet, for det ble spetakkel da jeg pekte på at temperaturen i det gjeldende fjellområde ikke hadde steget de siste 100 år. Nå har det skjedd igjen, selv om det ikke kan legges forskning.no til last å ha presentert galskapen denne gang.

Først en takk til Steven Goddard som gjorde meg oppmerksom på denne "forskningen"!

Science - Yosemite's Alpine Chipmunks Take Genetic Hit from Climate Change

SitatScienceDaily (Feb. 19, 2012) — Global warming has forced alpine chipmunks in Yosemite to higher ground, prompting a startling decline in the species' genetic diversity, according to a new study by researchers at the University of California, Berkeley.

Her mener forskerne at den globale oppvarmingen fører til genetisk utarming hos arter, i dette tilfellet det stakkars jordekornet som holder til i Yosemite.

Men kan en global oppvarming påvirke en art lokalt? Selvfølgelig ikke. Vi får tro at forskerne har sjekket den lokale temperaturutviklingen i Yosemite. Hvis ikke blir jo deres forskning kun alarmistisk propaganda. Jeg er fristet å kalle det ren svindel. Men de har sikkert slik på det tørre angående temperaturen, tror dere ikke? La oss ta en titt.



Jeg beklager den sterke sarkasmen i det jeg skrev rett over temperaturgrafen for Yosemite, men dette er jo aldeles håpløst. Hvordan kan "global oppvarming" føre til problemer i et område som har opplevd en gradvis nedkjøling de siste 117 år? Noen må stoppe disse "forskningsmagasinene", og noen må sannelig sende disse "forskerne" rett ut i skam og sosialkø.

Litt mer om fjellområdene i Californa

Wattsupwiththat - Christy on Sierra Snowfall over the last 130 years – no trend, no effect from CO2

Dette er den ny forskningen til John Christy, og den viser at det ikke finnes noen trend hva gjelder snødybde i Sierra Nevada. Ta bare en titt på grafen fra publikasjonen:

[attachimg=1]

Det viser seg at Sierra Nevada og Yosemite har en lik utvikling. Det blir ikke varmere der, det blir kaldere, og da er det kanskje ikke så rart at det er like mye snø i Sierra Nevada? Her er en graf fra en annen publikasjon av John Spencer og William B. Norris - IRRIGATION-INDUCED WARMING IN CENTRAL CALIFORNIA?:

[attachimg=2]

Legg merke til at dette er T-min, og at grafen stopper i år 2000. Den viser at i California Walley, som har opplevd stor utbygging, der har nattemperaturen steget, mens det oppover i lia, og inn og opp på fjellene, der har T-min sunket.

Jeg avslutter med en kommentar fra Roy Spencer, som forteller om de problemene hans sjef hadde med å få publisert forskningen om den flate snøtrenden i Sierra Nevada, og dere vil knapt tro det er mulig det han forteller.

SitatRoy Spencer says:
February 18, 2012 at 3:18 am

Side note: It took a long time for John to get this paper published because of one reviewer who didn't even understand how snow depth is measured...but who was obviously convinced Christy must be wrong because the results did not fit the AGW narrative. Journal editors MUST start becoming a little more discerning about whether a reviewer's comments are justified based upon the content of a paper. Of course, that would require an editor to read and understand a paper, and I agree that's a lot of work for someone who has volunteered their time to become a journal editor.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Det er ufattelig. Helt enkelt ufattelig. Dogmatisme på autopilot. Ingen reagerer sålenge den sentrale myten ikke rokkes. Hvordan skulle de kunne føle skam? De som hevder at jomfrufødsel er sant, føler heller ingen skam. Tanken må underkastes troen, for hos disse personene oppfyller troen sterkere behov enn hva tanken kan oppnå. Flokken må gå foran individet. Målet kan ikke besudles av tvil. Vi har rett, fordi vi vet vi har rett.

Bebben

Det er bra jobba, Joste, du blir mer og mer av en grepa klimagransker!

Det er vel ikke annet å slutte av dette her enn at "klima" er melkekua for forskere og wannabe-forskere. Sørg for å produsere noe som passer inn den vedtatte klimaideologien, så fårru penger til papers og kan notere deg for (nok) en publisert artikkel. Kanskje du til og med skyter gullfuglen og blir sitert i en propagandablekke fra WWF Klimapanel-rapport. Da har du gjort Karriere, må vite.

... og slipper som oss andre dødelige å sitte å vente på sjekken fra Heartland eller Exxon som aldri kommer....

... men samtidig, jo flere slike artikler, jo flere skuldertrekk får de nok fra allmennheten, altså den som de håper skal bli menigheten.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ConTrari

Sitat fra: Bebben på februar 20, 2012, 22:04:19 PM
Det er bra jobba, Joste, du blir mer og mer av en grepa klimagransker!

Det er vel ikke annet å slutte av dette her enn at "klima" er melkekua for forskere og wannabe-forskere. Sørg for å produsere noe som passer inn den vedtatte klimaideologien, så fårru penger til papers og kan notere deg for (nok) en publisert artikkel. Kanskje du til og med skyter gullfuglen og blir sitert i en propagandablekke fra WWF Klimapanel-rapport. Da har du gjort Karriere, må vite.

... og slipper som oss andre dødelige å sitte å vente på sjekken fra Heartland eller Exxon som aldri kommer....

... men samtidig, jo flere slike artikler, jo flere skuldertrekk får de nok fra allmennheten, altså den som de håper skal bli menigheten.

Men hvordan ser karrieren ut om 10-15 år? Kan dagens klimaforskere fungere andre steder enn innen sin egen lukkede verden? Vil andre forskningsmiljøer ha dem, dersom klimaforskningen går skrinnere tider imøte? Eller blir de en pariakaste som seriøs vitenskap ikke vil bli assosiert med?

Lurer på om noen klimaforskere i Norge gjør seg slike tanker? Ikke med samme negative fortegn, selvsagt, men om de ser for seg en mulig karriere innen andre fag?

Jostemikk

Jeg har forsøkt å advare dem om dette, og at det er store muligheter for at enkelte vil henge på dem som klegger for å rive fra hverandre alt de kommer med av ikke-klimarelatert forskning når den store klimaskandalen er til ende. De vil rett og slett ikke ha noen fremtid innen forskningen, for til det er det altfor mange skeptikere med god hukommelse. Det hele har gått for langt.

Har fått liten respons, bortsett fra å få et par slike innlegg slettet på diverse warmist-steder.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Vel... kommer an på hvor godt skolerte de er i Tricks og hockyekøller.

De beste hockeykøllepusherne kan få jobb i finansmiljøet og selge himmelstigende spareprodukter til trønderne.

Andre kan selge timeshare-leiligheter i Tyrkia, og de som ikke duger til annet, kan selge boken til Pål Steigan.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Dæven, Bebben. Nå er du i form! Ler så jeg nesten bommer på tastene! ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye


ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på februar 20, 2012, 22:47:10 PM
Jeg har forsøkt å advare dem om dette, og at det er store muligheter for at enkelte vil henge på dem som klegger for å rive fra hverandre alt de kommer med av ikke-klimarelatert forskning når den store klimaskandalen er til ende. De vil rett og slett ikke ha noen fremtid innen forskningen, for til det er det altfor mange skeptikere med god hukommelse. Det hele har gått for langt.

Har fått liten respons, bortsett fra å få et par slike innlegg slettet på diverse warmist-steder.

De kommer til å reke gatelangs og tigge om bidrag til publisering av NGCCs (non-governmental climate committee) 18. rapport, bøsseskranglende, hulkinnet med fanatisk stirrende seer-øyne ("Pachauri-blikket"), hvileløst traskende rundt sine forjettede gamle gressganger på Blindern og Met.inst, urokkelig i troen på den endelige nedsmelting ved Mannnes tilbakekomst.

Jostemikk

Takk for billedlig språk. En god ting å se for seg, ConTrari! :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på februar 20, 2012, 23:44:49 PM
Takk for billedlig språk. En god ting å se for seg, ConTrari! :D

Neste gang prøver vi tungetale!

Bebben

Sitat fra: ConTrari på februar 20, 2012, 23:46:58 PM
Sitat fra: Jostemikk på februar 20, 2012, 23:44:49 PM
Takk for billedlig språk. En god ting å se for seg, ConTrari! :D

Neste gang prøver vi tungetale!


Klimatgloble varmboblet køllehokke! Tuuuuuusen ååååårrr verra enn! Halllejuul a NASA GISSA!
Seia klimapappapanela!

Kanadianektar hikka oppattaopptattaoppatt at errto værrara enn insigniffffffikkkkanta! Ikka santa ikke santa ikka santa waaaal aaamaaann! Ammaaaan a waaaaala! Halleklima! Hoseannnaklima!

Kokandesinna rasmuspresta klimakakla klaka kakkkla! No vera bittesmå bittere bitra bittara klimadrops datta nera ka innina nettbaluba - Olja olja ahaha! Olja Olja ahha!

Hoseanna Hansssen! Golballa vraming! Seia hott hott hottentott! Seia hottare hottare hottantott! Seia sexxxy sexxxy Alfsen skatttar! Massa massa Alfasen sessy sesssy ååååh seisa skattar! Ayaaaa gåra fyyre meg nooo!

Globalla varminga varmara varmara varmara varmare varmara vARmara VARMARA AAAaahhhhh je je je meira varming meira meira aaaaahhhh...... 

PENGA! BELLONA! HALLELUJA!




... god natt folkens...
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!