Noen sitater og litt til når det faller seg slik

Startet av Jostemikk, mai 30, 2012, 20:00:45 PM

« forrige - neste »

Spiren

The World's Resources Aren't Running Out

Ecologists worry that the world's resources come in fixed amounts that will run out, but we have broken through such limits again and again

http://online.wsj.com/news/articles/SB10001424052702304279904579517862612287156?mg=reno64-wsj

"Steinalderen opphørte ikke på grunn av mangel på stein" ;)
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Jostemikk

Sitat fra: Jostemikk på april 09, 2014, 21:46:08 PM
SitatAv Sveinung Gihle Raddum

Historieforsking er en sammensatt og omfattende aktivitet der forskjellige fag bør inngå. Stor påvirkning på historieforskingen har politiske forhold i det samfunn historikerne lever. Det ser vi og når det gjelder forståelsen av Norges eldste historie. Rammen for Ottadalens historie,som dette skal handle om, kan avledes av Norges og Europas historie.

Historieforskningen tok for alvor til etter at Universitetet i Oslo ble etablert i 1811. En føring for forskningen ble lagt i 1832 da Samfunnet for det norske folks sprog og historie sendte ut et opprop der det het at det var; nødvendig å gjøre alt gjeldende som betrygger vår natonalitet og som iandre folks øyne betegner oss som et av Europas eldste og historisk-berømte folk. Dette anga retningen og hadde betydning for historikernes forståelse av vår historie. I dag ser vi oss derfor som etterkommere etter de som kom da isen smeltet. Siden har vi bodd her, først som fiskere, jegere og samlere. I bronsealderen ble bondesamfunnets første frø sådd. I jernalderen organiserte vi jernproduksjonen og smidde redskaper og våpen.Vi utviklet vår egen norrøne mytologi med Odin som bærebjelke og øverste gud. Rune-alfabetet ble oppfunnet i Norden, med det kunne vi lage og lagre små budskap. Dette er videnskapelig funderte elementer i den norske historiske modell. De første som kom stengte døra, senere slapp ingen inn. Nye elementer sees som resultat av intern utvikling og tilpasses denne modellen som er en trygg havn for forskerne. Videnskapen har gitt den nye staten det den trengte, et eget gammelt og berømte folk. Et annet bilde av historien får vi hvis vi tar hensyn til den teknologiske, økonomiske og politiske situasjon i verden rundt oss i gammel tid. Slik påvirkning er i dag fjern i vår bevissthet.

Jeg minner om denne igjen fordi det Sveinung Gihle Raddum skriver er så viktig, og fordi det gir en overgang til det han videre skrev i artikkelen i Jutulen 2011, Årsskrift frå Vågå Historielag PDF

Legger ut sitater fra deler av stoffet, og advarer alle som ønsker opprettholde troen på den nasjonalromantiske historien dere lærte på skolen, eventuelt under videre utdanning. Her kommer en interessant og godt sammensydd hypotese.

SitatProdusert kvantum jern. På Valbjør produserer Jostein Espelund jernlupper i en ovn med diameter ca. 25 cm.. Ovnen gir ca. 30 – 35 gram jern pr. cm2 ovnsareal i døgnet. En ovn med diameter på 100 cm. som kjører flytende råjern i en indirekte prosess vil gi mer jern pr. cm2 ovnstverrsnitt enn Josteins luppeovn. Vi har ikke hatt økonomi til å utføre slike forsøk på Valbjør og har ikke egne tall for dette. Men i Kina der prosessen ble utviklet og driftet fra år 300 f.Kr. har en ovn med diameter 130 cm produsert 610 kg råjern i døgnet fra myrmalm. Det blir 46 gram jern pr cm2 ovnsareal pr døgn. Bruker vi dette for vår tenkte ovn i Vågå har den produsert 360 kg råjern i døgnet.

...

Slike anlegg var bygget for lang og kontinuerlig produksjon. På Dokkfløy i Gausdal kunne en produsere fra begynnelsen av Mai til midten av November. Antar vi for Vågå en maks. produksjonstid på 120 døgn pr år har en slik ovn kunnet produsere i størrelsesorden 43200 kg. råjern årlig.

...

Malm og kull. I den kinesiske ovnen utgjorde vekten av råjernet man fikk ut ca. 30 % av malmvekten inn i ovnen. Resten av jernet i malmen går over i den flytende slaggen mens surstoffet i malmen forsvinner ut av ovnen som CO- og CO2-gass. Hvis råjernet utgjør 30 % av malmvekten måtte det graves frem og røstes 115 tonn malm årlig for å drifte vår tenkte ovn... For å redusere 115 tonn malm trengs det da ca. 138 tonn kull, som betyr at det måtte hugges ca. 690 tonn, eller ca. 575 kubikkmeter ved. Vi aner et bemanningsbehov som øker ytterligere når vi tenker på transport samt at flere ovner kan ha vært i drift samtidig for å ha sikkerhet i leveranser. Har tre slike ovner vært i drift samtidig i Vågå har de produsert ca. 100 tonn stål i året. Dette har hatt konsekvenser for bosettingen i bygda på denne tiden.

Arkeologene må vurdere hvor mange ovner som ble driftet samtidig i Vågå og i Østlandsområdet i perioden år 200 – 400. Antar vi som eksempel at 50 ovner med diameter 100 cm produserte samtidig på Østlandet har de gitt et årlig utbytte i størrelsesorden 2160 tonn råjern eller 1728 tonn stål. Organisering av all transport og produksjon for slike kvanta stiller krav til driveren som sto bak og samfunnene der denne produksjonen foregikk.

Hvem har stått bak jernutvinningen?
Romerriket
var på denne tiden den europeiske makt som hadde de sosiale og politiske institusjoner som trengtes for å stå for logistikken og som kunne skaffe tilveie teknologien for fremstilling av råjern, gjennomføre flyttingen av større folkegrupper som slaver, samt sørge for nødvendige matforsyninger og det som ellers trengtes for oppbygging av en slik produksjon i Norge.

...

Romerrikets årlige behov for jern ved år 200 er anslått til 82500 tonn. Relaterer vi en norsk produksjon til et slikt behov er noen tusen tonn herfra pr år både tenkelig og ønskelig.

Romerske behov i England ble ved år 100 i hovedsak dekket fra The Weald i Kent. Litt jern kom og fra Forest of Dean og the Jurassic Ridge. Også Gallia fikk jern fra England. Det siste kinesiske jern kjøpte romerne fra India ca. år 180. Allerede før denne tid kan denne kvaliteten ha blitt levert fra Norge. År 250 stanset romerne jernproduksjonen øst i the Weald som var drevet av classis Britannica, romerrikets britiske flåte. Da er den indirekte prosess for jern og stål fra myrmalm forlengst innkjørt på Østlandet og et omfattende produksjons- og logistikk-apparat er bygd opp. I England og Gallia brøt man malm fra berg, en produksjon som var langt mer tungdreven enn produksjon fra myrmalm.

...

Vi ser en produksjon i Norge som starter nesten fra intet ved år 0 og antar store dimensjoner på kort tid. Fra år 450 stanser produksjonen i Norge. (utheving av Jostemikk) År 600 produseres jern i mindre anlegg. Produksjonen av jern og stål i Norge i romertiden gir inntrykk av en industri med en kapasitet som er direkte knyttet til romerske myndigheters behov. De kan ha stått bak driften på Østlandet og hentet inn datidens fremste eksperter på utvinning av jern og stål fra myrmalm samtidig som de sendte inn de slavene som trengtes.

Prosesskunnskapen kom med Æser og Vaner. Æsene behersket den kinesiske prosess for produksjon av jern fra myrmalm. De hadde deltatt i utviklingen av denne prosessen i Kina og vandret år 162 f.Kr. vestover. Noen av dem bosatte seg ca. år 135 f.Kr. blant vanene i Bactria. Vanene/ Yavanas var folk av gresk opprinnelse som var blitt værende i Bactria og India etter Alexander den stores hærtog dit. Vaner fra Bactria inngikk en avtale med keiser Trajan år 117. Sammen med æser fikk de overta Skandinavia mot å levere det seriske stål romerne tidligere hadde hentet i India fra skandinaviske jernverk. Siste del av vandringen til Skandinavia ble ledet av Odin, en romersk offiser født i Bactria. Han var ættet fra kong Asatru/Åsator og den indogreske konge Menander/Mennon som nedstammet fra en av Alexander den stores generaler. Etter ankomsten til Skandinavia ca. år 120 startet æsene jernutvinning på Østlandet fra myrmalm.

Jeg vil ikke sitere mer enn dette, men føler meg sikker på at de som er interessert i dette stoffet klikker på linken over for å lese det i PDF-dokumentet til Vågå Historielag fra side 56. Det er masse interessant, blant annet om språk vi ser ut til å ha felles med folk fra et helt annet sted enn dalstroka innafor i Norge.

Mainstream historieskrivere ser ut til å mislike denne hypotesen.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på april 28, 2014, 20:04:50 PM
Jeg minner om denne igjen fordi det Sveinung Gihle Raddum skriver er så viktig, og fordi det gir en overgang til det han videre skrev i artikkelen i Jutulen 2011, Årsskrift frå Vågå Historielag PDF

Sjeldent fascinernede historie! Det virker jo meget overbevisende, innkludert språkeksemplene.

Anbefalt lesning!
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Sitat fra: Amatør1 på april 28, 2014, 23:06:56 PM
Sitat fra: Jostemikk på april 28, 2014, 20:04:50 PM
Jeg minner om denne igjen fordi det Sveinung Gihle Raddum skriver er så viktig, og fordi det gir en overgang til det han videre skrev i artikkelen i Jutulen 2011, Årsskrift frå Vågå Historielag PDF

Sjeldent fascinernede historie! Det virker jo meget overbevisende, innkludert språkeksemplene.

Anbefalt lesning!

Flott at du fant det interessant! Jeg reagerte på samme måte, og selv om jeg har samlet en del stoff som omhandler deler av dette tidligere, hadde jeg aldri sett det satt i slik sammenheng.

Ettersom jeg har tenkt på denne historien har den endt opp som noe godt for meg. Det er noe nesten betryggende i den tanken at vi (nordmenn) er resultatet av alt som var tilgjengelig. Vakrere grunnlag for en nasjon kan jeg vanskelig tenke meg.

Navneargumentene er interessante. Det samme er dateringen av jernproduksjonen i Gudbrandsdalen. Fullt trykk noen hundre år, deretter slutter det brått samtidig med at Romerriket gikk tøflene av seg.

Når det gjelder det østlige folket, han nevner jo blant annet Kina, synes jeg godt det må være lov å ha kinesiske templer i tankene neste gang en studerer ei norsk stavkirke...
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på april 29, 2014, 00:05:41 AM
Når det gjelder det østlige folket, han nevner jo blant annet Kina, synes jeg godt det må være lov å ha kinesiske templer i tankene neste gang en studerer ei norsk stavkirke...

De som har sett Thailandske buddhist-templer (wat) eller relaterte bygg på nært hold, kan ikke unngå å se at arkitekturen og ornamenteringene kan minne om stavkirker - eller omvendt. Jeg skal være forsiktig med å overtolke, men det har slått meg.

Fra Borgund Stavkirke


Fra Ubon Ratchathani, Thailand
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Spiren

Bankers killing bankers for the insurance money and another look at 9/11

Two big, macabre stories came out of Wall Street recently: the rash of banker deaths by apparent murder and/or suicide, and speculation that bank CEOs themselves are behind the trend to cash in on the insurance.

Should we be surprised by this banker-on-banker death scam? After all, wasn't this what 9/11 was all about?

http://rt.com/op-edge/158988-bankers-killing-suicide-fraud/
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

seoto

Dette leste jeg om et annet sted for et par dager siden, Spiren. Fint at du legger det ut! :)
Det er grotesk hva penger gjør med folk. Menneskelighet og medmenneskelighet ser ut for å forsvinne parallelt med økning av rikdom.
Kanskje på tide med et penge- og gjeldsfritt samfunn der folk jobber for felles beste uten disse udyrene? En gang i tiden var det slik, men det begynner å bli fryktelig lenge siden. Da penge- og lånesystemene ble skapt, ble også spiren til uendelig grådighet og ondskap lagt. Det er uhyggelig å tenke på hva jakten på penger og makt har ført med seg av lidelser for menneskeheten, og til fordeler for bare noen utvalgte få.

Noen har til og med prøvd å fortelle oss at krig er lønnsomt. Ja, det er det - for noen ytterst få. Kom over denne artikkelen som tar for seg myten om at krig er lønnsomt:

SitatDebunking the Widespread Economic Myth that War Is Good for the Economy

Repairing the "Broken Window" Fallacy

Extremely influential economists like Paul Krugman and Martin Feldstein promote the myth that war is good for the economy.

Talking heads like senior Washington Post political columnist David Broder parrot this idea.

Their ideas are based on the main economic myth encouraging war ... the "broken window" fallacy.

Economist Art Carden demolishes the myth: [...]
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

I dag har jeg behov for å vise et par videoer om 11. September. De gir informasjon på en utpreget saklig systematisk måte, informasjon som kanskje ikke alle har sett tidligere, eller satt i den relevante sammenhengen. Videre knytter opplysningene seg til aktuelle hendelser. Se videoene og vurder sammenhengene selv:

James Corbett presents to the 9/11 Revisited: Seeking the Truth




Inside 9/11 - Who controlled the planes?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Fra følgende nettside har jeg lagt ut noen linker om psyops, eller psykologisk krigføring. Klikk tekstbildet for å komme til siden:



Alle linkene under unntatt den første og siste er PDF-dokumenter. Under linkene legger jeg ut noen sitater, og det dette først og fremst handler om er hvordan USA bruker voldsomme ressurser på å hjernevaske innbyggerne jorda rundt ved hjelp av mainstream media. Dette betyr i klartekst at det ikke finnes en eneste grunn til å tro noe som helst av det dere leser i MSM om de siste tiårs konflikter.

Psychological Operations Interview with the the former Deputy Commander of NATO's Information Campaign in Bosnia, Infocon Magazine Issue One, October 2003

Joint Publication 3-53 - Doctrine for Joint Psychological Operations, [1 MB], Joint Chiefs of Staff, 5 September 2003

Report of the Defense Science Board Task Force on the Creation and Dissemination of All Forms of Information in Support of Psychological Operations (PSYOP) in Time of Military Conflict [ 900k], May 2000

OPNAVINST 3434.1 Psychological Operations [565K] by the Chief of Naval Operations 1999

Air Force Doctrine Document 2-5.4 - Public Affairs Operations, [1.22M], October 1999

US Air Force Doctrine 2-5.3: Psychological Operations [710K] published in August 1999

(old) US JP 3-53: Doctrine for Joint Psychological Operations [447K] published in July 1996

Psychological Operations Factsheet

Civil Affairs - The activities of a commander that establish, maintain, influence, or exploit relations between military forces and civil authorities, both governmental and nongovernmental, and the civilian populace in a friendly, neutral, or hostile area of operations in order to facilitate military operations and consolidate operational objectives. Civil affairs may include performance by military forces of activities and functions normally the responsibility of local government. These activities may occur prior to, during, or subsequent to other military actions. They may also occur, if directed, in the absence of other military operations. (Joint Pub 1-02)

Consolidation Psychological Operations - Psychological operations conducted in foreign areas inhabited by an enemy or potentially hostile populace and occupied by United States forces, or in which United States forces are based, designed to produce behaviors by the foreign populace that support United States objectives in the area. (Joint Pub 1-02)

Overt Peacetime Psychological Operations Programs - Those programs developed by combatant commands, in coordination with the chiefs of US diplomatic missions, that plan, support, and provide for the conduct, during military operations other than war, of psychological operations in support of US regional objectives, policies, interests, and theater military missions. Also called OP3. (Approved for inclusion in next edition of Joint Pub 1-02)

Propaganda - Any form of communication in support of national objectives designed to influence the opinions, emotions, attitudes, or behavior of any group in order to benefit the sponsor, either directly or indirectly. (Joint Pub 1-02)

Psychological Operations - Planned operations to convey selected information and indicators to foreign audiences to influence their emotions, motives, objective reasoning, and ultimately the behavior of foreign governments, organizations, groups, and individuals. The purpose of psychological operations is to induce or reinforce foreign attitudes and behavior favorable to the originator's objectives. Also called PSYOP. (Joint Pub 1-02)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Litt om hva Balfour Declaration innebærer for industrialisert folkemord - bygde en nasjon på stjålet land ved hjelp av krig og svik

Det nærmer seg slutten for alle mine innlegg der jeg trygt kan avslutte med at alt er stikk motsatt av det folk tror. Ikke at folk egentlig tror så mye, for de har rett og slett ikke kunnskap om noe særlig. I hvert fall ikke viktige saker. Ikke har de lyst til å lære noe heller. De tør ikke. Dette innlegget er til dere som har lyst til å undersøke på egenhånd om det er slik mainstream "historikere" og politikere og alle andre har fortalt dere at det er. Til dere som har nok mot.

Sitat fra: Jostemikk på juni 25, 2014, 23:15:50 PMSamme årsak ligger dermed bak mine utallige henvisninger til den forbaskede Balfour Declaration. Jeg forsøkte forsiktig å motivere leserne til å la tankene spille rundt de motiver og muligheter som kan finnes bakover og framover i tid i forhold til 1917. Jeg tenkte at hvis bare et av medlemmene tok agnet og startet studier av dette stoffet, ville det kanskje kunne bli to som på en forsiktig måte kunne hjelpe og avlaste hverandre de gangene relatert stoff var på sin plass å presentere i forhold til klimapolitikken.

Ingen tok agnet. Skal jeg få fisk må jeg tydeligvis bruke dynamitt.

Tyskland tilbød fred i 1916, til stor panikk for de sionistiske oligarkene

Ikke bare tilbød de fred, de tilbød en avtale om å avstå alle okkuperte områder slik at status quo skulle gjenopprettes slik det var før 1. verdenskrig brøt ut.

[attachimg=1]

Sionistiske oligarker ville ikke høre snakk om noen fred. Det var ikke derfor de startet 1. verdenskrig. Så for å slå to fluer i en smekk, tjene uhyggelig mye penger på å holde krigsindustrien i gang, samt klare gjennomføre selve hovedplanen om å stjele store landområder i Palestina, sørget de for å forsikre den Britiske regjeringen m.fl at de ikke måtte godta fredstilbudet. De kunne nemlig knuse Tyskland. De garanterte at de ville få USA med i krigen på alliert side under forutsetning av at den britiske regjeringen garanterte sionistene de palestinske landområdene. Det gjorde den britiske regjeringen, ført i pennen av utenriksminister Balfour, mottakeren var Lord Rothschild v/sionistene:

[attachimg=2]

Benjamin H. Freedman forteller om mye av dette i denne korte snutten:

http://www.youtube.com/v/Y44lS_sOtaY

Hvor mange titalls millioner mennesker tror dere disse psykopatene tok livet av? Midt oppe i det hele klarte de å starte revolusjon i Russland, en revolusjon som skulle koste flere mennesker livet enn 2. verdenskrig gjorde. Så satt de i gang økonomiske depresjoner, 2. verdenskrig, Koreakrigen, Vietnamkrigen osv.

Disse grusomme handlingene har stort sett blitt blindt og lydig støttet av norske politikere de siste 100 årene. Jeg oppfordrer på det sterkeste alle å sette seg inn i årsaken til dette. Dere vil få sjokk, men det får dere tåle. Har jeg ikke lenge advart mot at alt dere har lært er stikk motsatt av sannheten?

Husk også at dette til syvende og sist ikke er mennesker som har noen som helst etnisk historie i tilknytning til landområdene i Palestina. Resultatet av opprettelsen av staten Israel var en forbrytelse mot menneskeheten, og det startet tiår med ren terror og apartheid-politikk mot semittene som allerede bodde der. I all hovedsak muslimer, og kristne, men også noen få som anså seg som tilhengere av den jødiske troen.

Vi snakker om de største forbryterne verden noen gang har sett. Hvorfor støtter norske politikere disse psykopatene? Og nei, jeg snakker ikke om khazar-hvermannsen, jeg snakker om oligarkene som bygget opp sionismen.

Det finnes ingen jøder, de er en oppfinnelse. Et eventyr. En illusjon. De er heller ikke semitter, de er khazarer, og kaller seg selv askenasier. Begynn med dette innlegget for å lære mer:

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,1618.msg35782.html#msg35782

For å gå grundigere inn i stoffet, følger dere de to neste linkene:

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,1485.msg33507.html#msg33507
http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,1485.msg33510.html#msg33510



http://trove.nla.gov.au/ndp/del/printArticlePdf/5544246/3?print=n
http://en.wikipedia.org/wiki/Balfour_Declaration
http://en.wikipedia.org/wiki/Benjamin_H._Freedman
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Takk for et flott innlegg! Dessverre vil nok mange av de som leser det få et akutt anfall av kognitiv dissonans, et anfall som det vil bli vanskelig å komme ut av annet enn gjennom fortrengning ;)

Jeg har tenkt mye gjennom disse tingene, og jeg lurer så fryktelig på hva det er i veien med folk som stammer fra den opprinnelige europeiske rasen, den vi gjerne kaller den hvite rasen. Hva er det som har gjort oss så dumme? Hvorfor er vi så redde for å stille spørsmål? Hvorfor er vi så forbasket lydige overfor "våre eiere" og mestere? (Å nei, Massa! Jeg mente ikke å si deg imot!) Hva er det med oss? Er det sant, som noen påstår, at vi er født med et slave-gen? Er det bare hos noen få det slave-genet har feilet? Eller er det bare at vi er så forbasket kunnskapsløse? Det hjelper lite med lang utdannelse når alt man lærer er det som er ønsket at man skal lære for å være en god og lønnsom slave.

James Corbett har laget en virkelig flott video, og lagt den ut i dag.

Century of Enslavement: The History of The Federal Reserve

Linken går til hans nettside, der han også har ytt ypperlig service ved å legge inn en full utskrift fra videoen. Etter å ha sett/lyttet til denne videoen bør ingen være i tvil om hvordan banksystemene er bygd opp. Fortsatt finnes det altfor mange som tror at den norske sentralbanken er en selvstendig norsk bank. Også her kommer de omtalte khazarene inn i bildet, for Rotschild og hans viktigste hjelpere var jo alle sionistkhazarer, selv om Corbett ikke tar sjansen på å nevne dette i videoen.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Sitat fra: seoto på juli 06, 2014, 20:56:22 PMJeg har tenkt mye gjennom disse tingene, og jeg lurer så fryktelig på hva det er i veien med folk som stammer fra den opprinnelige europeiske rasen, den vi gjerne kaller den hvite rasen. Hva er det som har gjort oss så dumme? Hvorfor er vi så redde for å stille spørsmål? Hvorfor er vi så forbasket lydige overfor "våre eiere" og mestere? (Å nei, Massa! Jeg mente ikke å si deg imot!) Hva er det med oss? Er det sant, som noen påstår, at vi er født med et slave-gen? Er det bare hos noen få det slave-genet har feilet? Eller er det bare at vi er så forbasket kunnskapsløse? Det hjelper lite med lang utdannelse når alt man lærer er det som er ønsket at man skal lære for å være en god og lønnsom slave.

Det med muligheten for slave-gen er noe jeg oppfordrer de interesserte til å undersøke på egenhånd. Kanskje venter en overraskelse eller to...

I Norge er vi knuget under autoriteter de siste 1000 år. Alt ble forsterket gjennom utdanningssystemet, og da MSM etter hvert ble allemannseie, noe alle kunne lese/se på/høre på, var Kari og Ola flest helt sjanseløse, noe forskningen på 60-tallet om hvilke nasjons innbyggere som var mest avhengige av flertallsmeningen ble publisert viste. Deretter bygget vi landet og fikk det "godt", egentlig kun fordi vi kunne høste el-kraft av naturen ved vasskraftutbygginger og klokelig bygget opp industrien. Vi ble en produserende nasjon. Så kom oljeeventyret, og vel, selvgode og selvtilfredse Kari og Olaer må være noe av det styggeste menneskeheten har å vise fram.

Nå gjenstår bare å se hvor lange Kari og Ola blir i trynet når monopolpengene på bok forsvinner, kommunene er bankerott, industrien er rasert en gang for alle, og sionistene på Stortinget har fått banket igjennom at vi skal bli CO2"nøytrale", med en hovedstad stappfull av stakkarer som er ei tikkende bombe etter å ha kommet fra områder av jorda der de har opplevd alt annet enn vakre ting. Innvandringen er iscenesatt av de samme jeg har rettet fokus mot siden vi startet forumet og deres rå gjennomføring av den bør snart få folk til å stille seg selv spørsmål om hvordan det har gått i andre nasjoner der dette har skjedd. Spør for eksempel indianerne i USA. Det pussige er at de som står bak støtter en nasjon som nekter innvandring av annet folk enn sine egne. Apartheid-landet Israel, med ei rasistregjering mye verre enn noe vi så i Sør-Afrika. Og de som gidder sette seg litt inn i hvem som raskt kuppet både finanser og gull- og diamant-bransjen og alt annet det er penger og makt i i Sør-Afrika, vel, de vil finne det samme som alltid. Det er skrevet bøker om dette.

Det blir fokus på noen av de politikerne vi er belemret med i neste innlegg. De støtter forbrytelser mot menneskeheten, og har gjort det lenge. Det interessante er for så vidt ikke at de gjør dette, for det er kjent og allment tilgjengelig kunnskap. Spørsmålene alle må stille seg er som tidligere. Hvorfor gjør de det? Hvem er de?

Takk for videotips. Skal sees senere.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

#357
Frp-sympatisører ser i likhet med AP-sympatisører ut til å mislike koblingen til askenasier med dobbelt statsborgerskap USA/Israel i forbindelse med 9/11-forbrytelsen

Ikke bare misliker de at det blir fortalt om dette, de blir til dels pottesure. Dette er tral en blir belemret med i "debatten". Gruppe- eller partitilhørighet blir slept med inn i enhver debatt, og det blir dermed som regel en "debatt".

SitatIsraels venner er en gruppe med stortingsrepresentanter som støtter Israel i midtøsten-konflikten. Gruppen startet på 1960-tallet som en uformell gruppering på stortinget. Hovedarbeidet til gruppa er å holde foredrag og komme med uttalelser.

Fra 1974 ble det ført medlemslister og valgt styre. Initiativtaker var Paul Thyness fra Høyre. Også Odd Lien og Paul Engstad var aktive.

På 1970- og 1980-tallet var gruppen i flertall på Stortinget. I stortingsperioden 1973-1977 var 86 av 150 representanter medlemmer noe som var et flertall. I perioden 1981-1985 var over 100 av 155 representanter medlemmer. I perioden 2001-2005 var 36 representanter medlemmer. I perioden 2005-09 var 27 representanter medlemmer, hvorav Fremskrittspartiet hadde 16 medlemmer, Kristelig Folkeparti hadde 10, og Høyre én. I perioden 2009-13 har de 26 medlemmer. Tre fra Høyre, samtlige av KrFs ti stortingsrepresentanter er med og tretten fra Frp.

I stortingsperioden 2009-2013 er Hans Olav Syversen (KrF) leder for gruppen de to første årene, før Jørund Rytman (FrP) overtar for resten av perioden.

[attachimg=1]

Hvem er disse menneskene, og hvorfor denne fanatisk blinde støtten til sionismen? Jeg kunne gitt dere svaret, men nå er det vel på tide at noen tar på seg en del av den drittjobben det er å avsløre disse menneskene?

Så langflatt for sionismen og USA har Frp-sympatisørene lagt seg at de er fullstendig blinde for fakta. AP-sympatisører er ikke det spor bedre, og her minner jeg bare om denne:

[attachimg=2]

Av det konglomerat som finnes av organisasjoner som støtter sionismen kan man lett gå i surr, og jeg antar dette var en av årsakene til at det ble satt mer i system gjennom dannelsen av Felleskomiteen for Israel.

SitatFelleskomiteen for Israel (FKI) er et nettverk av norske organisasjoner som på ulikt vis arbeider for Israel og det jødiske folk. Nettverket ble stiftet i 1988 på bakgrunn av at flere pro-Israelske organisasjonene mente det var behov for en samlet opptreden av Israel-vennlige krefter i Norge. 12 organisasjoner stod bak dannelsen. Leif A. Wellerop var den første formannen. Andre sentrale personer som var med på å stifte organisasjonen var professor Kristoffer Gjøtterud, stortingsrepresentant Kjell Furnes (KrF), skuespilleren Knut M. Hansson og trygdesjef Ole Bernhard Sørbøe.

Skuespilleren nevnt var faren til hele klimasvindelens og WWF-skandalenes Rasmus Hansson. Dette er to av flere khazarer som er nevnt til nå i dette innlegget. Minst like ille er at hvert eneste navn som er sitert er mennesker som støttet/støtter en gigantisk svindel som har kostet kanskje så mange som 250 millioner mennesker livet. Snakker vi om dårskap? Livsfarlig fanatisme? Kald beregning? Mest sannsynlig alle disse tre, og flere med dem.

Til alle dere kristenfundamentalistiske sionister her i landet har jeg en ting å si. Dere har hjulpet til å sende en gjeng psykopater og svindlere som ikke er av Adams blod til "Det hellige landet", og gjennom disse katastrofale valgene har dere utsatt de stakkars semittene i Palestina for et rent Apartheid-regime. De menneskene dere har støttet er ikke semitter. Jeg gjentar: De er ikke semitter.

Her er noen organisasjoner fra lista:

Den Norske Israelsmisjon
Det mosaiske trossamfund
Internasjonale Kristne Ambassade Jerusalem
Jødisk Nasjonal Fond
Med Israel for fred
Norge-Israel foreningen i Hordaland
Ordet og Israel
Pinsebevegelsen



http://no.wikipedia.org/wiki/Israels_venner
http://no.wikipedia.org/wiki/Felleskomiteen_for_Israel
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Jeg har skrevet en del om dette tidligere i tråden. Det er stoff som MSM ikke rører med ildtang før de blir tvunget til det grunnet spredd allmennkunnskap blant befolkningen, så som i Saville-saken. Så får godtfolk gjøre seg sine egne tanker om hvorfor akkurat den saken ble dysset ned i flere tiår. Hvilke krefter sto bak?

Pedofili og rumperytteri, ofte i kombinasjon, er det en forutsetning for å bli president, statsminister, hertug og annet fælt?

[attachimg=1]
Jimmy Saville, et av
BBCs sjarmtroll


[attachimg=2]
Bush og Blair, brothers in arms, men
i hvem sine armer?


[attachimg=3]
Tony Blair with his good friend, serial child molester
Jimmy Saville. The sheep are scared.


Kongelige, politikere, MSM-ansatte - mange ser ut til å ha mye til felles

Hva de har til felles? At de ikke er i stand til å ha normal sex. Her er et eksempel, og dere må klikke på bildet for full størrelse:

[attach=4]

SitatToday, after more than a million dead and several millions exiled, as the "too extreme for al-Qaeda" ISIL is grabbing more and more of Iraq, the question once again arises:

Why did George Bush and Tony Blair drag us into the Iraq quagmire?
They told us it was about Saddam's WMD. But that was a preposterous lie. Bush even camped it up about looking for WMD under his desk. He thought it was fabulously hilarious that anyone had ever believed in Iraqi WMD.

So what was the real reason for the Iraq war?

Some say oil. But that seems dubious, since big oil lobbied hard against the Iraq invasion, fearing it would destabilize their business.
Others say=http://crimesofzion.blogspot.com/p/war-for-israel.html Israel. That makes more sense; the Zionist lobby was the main force pushing for war in Iraq. But how can a sh*tty little country like Israel force a superpower to do its bidding?

One way is by blackmailing politicians. And in Bush and Blair, they had plenty of opportunity.
As Sherman Skolnick reported years ago in Bush Bisexuality Asserted In Scorching New Book:

SitatIt relates to George W. Bush's homosexual relationship, since about puberty, with Victor Ashe, long-time Mayor of Knoxvillle. When some in Congress began inquiries in the fall of 2003, Ashe in December, 2003, gave up being Knoxville Mayor and was appointed by George W. Bush, the occupant and resident of the White House, as the U.S. Ambassador to Poland.

Another story about Bush Jr. is that his dad invaded Panama because Noriega was trying to blackmail the Bush family into giving him a bigger cut of the CIA's cocaine profits. Apparently Noriega was in possession of photos of W.  taken at a Caribbean brothel that caters to pedophiles. This is not just a rumor; I have heard it verified by a well-placed intelligence community source.

And let's not forget Jeff Gannon. During Bush Jr.'s presidency, the fake journalist and homosexual prostitute Gannon regularly spent nights at the White House, apparently entertaining the President.

But Gannon wasn't W's only gay entertainment.

Wayne Madsen Reports revealed on Nov. 18, 2005:

SitatThere is good reason for the embarrassment of the Pentagon in the (Abu Ghraib) affair. The orders to take the sexually-oriented photos and videos, some of which involve teenage Iraqi boys and girls and sodomization by their guards, came directly from a pedophile and closeted male homosexual ring operating in the White House, according to the intelligence sources. Copies of the tapes and photos were sent directly to the White House for the entertainment of senior members of the Bush White House, including officials in the Vice President's office and the Executive Office of the President.

None of this is surprising to anyone who follows the seamy underbelly of American politics. The Bush family is notorious for its sexual degeneracy. For example, George H.W. Bush attended parties serviced by child prostitutes, according to sworn testimony from the children themselves. For details read The Franklin Scandal and The Franklin Cover-Up and check out the video Conspiracy of Silence.

And the Mossad is very good at getting hold of blackmail material. During J. Edgar Hoover's tenure at the FBI, Hoover had pornographic blackmail photos of just about everybody who mattered – which made Hoover the USA's unelected dictator. But the real ruler, the éminence grise behind Hoover, was Mossadnik crime kingpin Meyer Lansky. It seems likely that Lansky's heirs in Tel Aviv have an extensive collection of child pornography featuring "adult actor" George W. Bush.

And as for Tony Blair, he too appears to be a blackmailed pedophile.

Despite the strict libel laws in the UK, a British researcher has reported some, shall we say, "ugly rumours":

Sitat'In the autumn of 1983, a young well-dressed man presented himself to Bow St Magistrates' Court on a morals charge. He was given a conditional discharge and bound over to keep the peace. The young man gave his name as Charles Lynton. He is now among the highest in the land.'

Blair's middle names are Charles and Lynton. I have asked for the records of the period (the Court no longer exists) but failed to trace any mention there of the 'case' – if indeed it ever existed. Although I found the general attitude of information suppliers to be obstructive, there wasn't any strong feeling of hiding stuff; frankly, I'd be amazed anyway if something incriminating about Tony Blair hadn't been removed by now. Another source wrote to us as follows:

'He was caught importuning in a Westminster toilet. It was all covered up.'

Two things are, however, relevant. Gossip did abound about Blair's sexuality during his time in the rock band Ugly Rumours at Oxford. And while nobody has ever stood them up, it is widely accepted that Derry Irvine (Blair's boss in Chambers) regularly referred to him as "the star closest to Uranus".

While the Bush White House was jerking off to live feeds of Abu Ghrayb torture, Tony Blair's government was cavorting with child prostitutes:

SitatIn 1999 an international investigation into child porn by Britain's National Criminal Intelligence Service codenamed Operation Ore, resulted in 7,250 suspects being identified in the United Kingdom alone. Some 1850 people were criminally charged in the case and there were 1451 convictions. Almost 500 people were interviewed "under caution" by police, meaning they were suspects. Some 900 individuals remain under investigation.  In early 2003, British police began to close in on some top suspects in the Operation Ore investigation, including senior members of Blair's government, allegedly Chris Smith, Peter Mandelson and Gay Gordon.

... (les resten ved å klikke linken til Veterans Today under)

Hvem er hvem i britisk pedofili-ringer monarki og politikk?

SitatNow other people have also brought out that Lord Louis Mountbatten is a paedophile.

Now Lord Louis Mountbatten introduced the well-known paedophile Jimmy Savile to Prince Charles. They used to spend quite a bit of time together and go to parties together.  A lot of it was under the guise of charity events.  On Jimmy Savile's 80th birthday, Prince Charles sent Jimmy Savile a pair of gold cufflinks, a box of cigars, and a note saying "No one will ever know what you've done for this country".
 
There's now just a phenomenal amount of children that Jimmy Savile's abused.

And it appears that Prince Charles was definitely not the father of Prince William and is not the father of Prince Harry, and it was Princess Diana who ensured this, possibly on the knowledge that she knew 'A' definitely that Prince Charles was having a long standing affair with Camilla Parker Bowles, and that Prince Charles may have been a paedophile.
 
And that may be why the current Laws of Succession are completely bypassing Prince Charles.

Prince Philip and Lord Louis Mountbatten also had sexual relations. Prince Philip was also known for getting drunk on Royal Navy Ships and then falling over on the stomach so that he could be sodomized. And some of the sailors who sodomised him told co-researchers of mine that "Oh yeah, I had Prince Philip!" So he was quite into sodomy, and into children, and now on Sandringham Estate in Norfolk they're finding lots of bodies of children and women buried around in the yards.

[attachimg=5]

Lord Louis Mountbatten introduced
the well-known paedophile
Jimmy Savile to Prince Charles.
Jimmy Savile organised children
for paedophilia for Royals & Elite –
Fake Royals, one and all.


[attachimg=6]





http://www.veteranstoday.com/2014/06/21/bushnblair/
http://www.hallettreport.com/No6.html#.U8KP5_l_vCs
http://www.theworldoftruth.net/No6.html#.U8KbAfl_vCs
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

#359
For to innlegg siden pirket jeg så vidt borti den enorme lobbyen som arbeider for å opprettholde svindelen og forbrytelsen mot menneskeheten som folk feilaktig kaller jøder/Israel.

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,797.msg36059.html#msg36059

Forbryterne har økt tempoet i overgrepene, og de fanatiske og forbryterske tilhengerne av jævelskapen, deriblant Frp, har satt i gang en frenetisk, nærmest manisk kampanje for å fordømme alle som forsøker peke på virkeligheten.

Her har dere en av dem, Frp-politikeren som også er leder av MIFK - Med Israel for krig.

Conrad Myrland (Frp) - Med Israel for krig (og etnisk rensing)

Galskapen er også representert med en Trynebok-adresse.

https://www.facebook.com/medisraelforkrig

ICEI - et propagandamaskineri som ønsker eskalere forbrytelsen og knuse all sannhet

ICEI, International Christian Embassy Israel, har nå produsert et åpent brev til NRK, og jeg håper alle samfunnsinteresserte mennesker allerede vet hva galskapen handler om etter de siste dagers mediestorm. Kort fortalt dreier det seg om fundamentalistenes paniske redsel for at noe som er i nærheten av å vise verden sannheten om forbrytelsen Israel skal komme ut.

http://icej.no/content/%C3%A5pent-brev-til-nrk

Sitat...

Nå hevder et samlet Vesten, med både EU og USA, at Hamas er en terrororganisasjon. I deres charter er målsetningen utslettelse av staten Israel. De står bak terror med sprengte busser og tusener av raketter mot Israel. Når Odd Karsten Tveit hevder at det er Israels manglende anerkjennelse av Hamas og kontakt med dem som er årsaken til den pågående konflikten, beskriver det et ytterliggående ståsted som ikke burde komme fra sentrale stemmer i NRKs Midtøsten dekning.

Den påfølgende dagen avsluttet NRKs Midtøsten korrespondent Sidsel Wold sin reportasje fra Gaza i Dagsnytt kl.07.30 med følgende påstand: «Men palestinerne her i Gaza vet godt at deres liv er ingenting verd for den israelske hæren» Dette er en grovt injurierende påstand fra Wold.

I sterk kontrast til NRKs påstander sier oberst Richard Kemp, tidligere øverstkommanderende for de britiske styrkene i Afghanistan, at det ikke er noen annen arme som går så langt for å beskytte fiendens sivilbefolkning i krig som Israel.

I mai 2012 publiserte Holocaust senteret rapporten «Antisemittisme i Norge». Her kom det frem at 38% av befolkningen mener at  «Israel behandler palestinerne like ille som jødene ble behandlet under andre verdenskrig». Dette er utrykk for en graverende historieløs virkelighetsoppfatning.

...

Hvem er det som er historieløse? Utrykk for en graverende historieløs virkelighetsoppfatning? Joggu sa jeg smør. Som de selv skriver, er det ikke særlig trykk i det de skriver. U-trykk.

Det er dere som er de historieløse tullingene. Farlige fanatikere som støtter dere til en ren svindel som har underkuet menneskeheten de siste 1500 år. Det finnes ingen jøder. De er en oppfinnelse, en svindel. Det finnes derimot en gjeng khazarer som har svindlet alt og alle, og disse svindlerne har en ting til felles, de eier ikke en dråpe semittisk blod. De er ikke av Abrahams blod. De er en gjeng forbrytere av halvmongolsk avstamming. Det har heller aldri vært noen utdriving av "folket" fra de palestinske områdene. Derimot dro en gjeng fariseere helt frivillig til Babylon for å lære enda mer om Babylonsk magi og annen jævelskap, og utfra disse illusjonisters triks og fanteri skjedde en konvertering hos khazarene da lederen deres forsto at her var det mye svindel å lære. Mye faenskap å hente. Ei hel bok med ABC-lurendreieri og barbarisme som kunne gi dem fordeler.

ICEIs åpne brev til NRK er underskrevet av disse gale menneskene:

SitatUnderskrivere:

Dag Øyvind Juliussen, nasjonal direktør Internasjonale Kristne Ambassade Jerusalem

Rolf Gunnar Heitmann, generalsekretær Den Norske Israelsmisjon

Conrad Myrland, daglig leder Med Israel For Fred / Styreleder Felleskomiteen for Israel

Margit Apelthun, Norge-Israel foreningen i Hordaland

Thure Andre Eriksen, daglig leder Stiftelsen TX-Vikings

Erik Furnes, generalsekretær Indremisjonsforbundet

Hans Aage Gravaas, generalsekretær Stefanusalliansen

Øyvind Haraldseid, generalsekretær Misjonsforbundet

Halvard Hasseløy, daglig leder Open Heart Ministries

Leiv Holstad, generalsekretær Maritastiftelsen

Sigmund T. Kristoffersen, leder i Pinsebevegelsens lederråd

Anne Bergitte Langmoen Kvelland, generalsekretær Normisjon

Arnfinn Løyning, synodeformann Den Evangelisk Lutherske Frikirke

Gunnstein Nes, formann Ordet og Israel

Jostein Nielsen, major / kommunikasjonssjef Frelsesarmeen

Andreas Nordli, daglig leder Ungdom i Oppdrag

Anne Sender

Sten Sørensen, pastor

Haldor Aasebø, De Frie Evangeliske Forsamlinger

Øyvind Åsland, generalsekretær Norsk Luthersk Misjonssamband

Der dukket sannelig Anne Sender opp nok en gang. Er det noe sted for svindel og undertrykkelse av fakta hun ikke representerer? Svartemagi og kabbalisme er det eneste hun representerer, blant annet som ny leder av det profesjonelle faktaforvrenings-nettstedet Vepsen.no. Hun er som en Færseth, bare med innovertiss.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren