Klimahype og eugenikk - intet er nytt under solen

Startet av Bebben, november 15, 2011, 23:44:16 PM

« forrige - neste »

stjakobs

I følge websiden deres, er partiprogrammet slik:

Norgespartiet står for en helt ny politikk

Norgespartiet vil —

Bygge nye veier.
Gi helsevesenet det som trengs for å gi det norske folk den helsemessige hjelp de har krav på.
Fornye jernbanen dramatisk med høyhastighetstog og realisere Nord-Norge banen.
Støtte bygging av bybaner.
Definitivt og absolutt fjerne alle bomstasjoner.
Bruke de 60 milliardene som staten tar inn via 15 avgifter på bilismen til utbygging av samferdselen. I dag går kun 2-3 milliarder av dette beløpet til vei.
Sette mennesket i sentrum og gi de fattigste bedre økonomi og kjøpekraft.
Føre en aktiv miljøpolitikk og sette ned prisen på miljøvennlige biler.
Støtte en mer saklig rettferdig og troverdig klimapolitikk.
Reetablere et forsvar som klarer å forsvare mer enn en bydel i Oslo. Det har nå kommet fram at vårt totalforsvar ikke makter mer enn dette. Forsvaret vårt i dag er altså en nasjonal katastrofe.
Sette skolene i stand til å gi elevene den beste opplæring som kan gis.
Støtte etablering av private skoler som en selvfølge i det demokratiske Norge.
Vi vil senke skatter og avgifter til et realistisk nivå. På linje med tankegangenbak reduseringen av passavgiften.
Vi vil verne om Norges tusenårige kulturarv.
Vi vil restaurere alle Norges gamle offentlige bygninger.
Fjerne arveavgiften og formuesskatten.
Gi kommunene større økonomisk handlefrihet. Det betyr styrking avlokaldemokratiet.
Gi bøndene og fiskerne bedre muligheter og større egen frihet over sitt yrke.
Støtte industrien slik at den ikke flytter ut av landet.
Bedre vilkår for små og mellomstore bedrifter.



--------------------------------------

Men om alle som vil skal delta i politikken, ser jeg for meg at det kan være vanskelig å få gjennomført programmet på alle punkter!

"IPCC is a four letter word."

Amatør1

Det kunne vært interessant å høre nærmere om hva de legger i "Støtte en mer saklig rettferdig og troverdig klimapolitikk."

Det må konkretiseres mer, for dette kan tolkes i mange retninger. Jeg skal prøve å få fram en uttalelse fra partiet.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Tidligere i denne tråden ble Kari Norgaard nevnt en del, og at hennes side var fjernet fra Oregon-universitetets sider. Nå er hun tilbake:

Kari Norgaard

De ville vel bare la stormen legge seg, og at hun skulle bli glemt for en stund ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Gloføken

Sitat fra: seoto på mars 04, 2013, 16:56:33 PM
De ville vel bare la stormen legge seg, og at hun skulle bli glemt for en stund ;)

Hvordan kan man glemme noa sånt da, seoto :o  Ho har brent seg fast på harddisken og begge netthinnene ???
It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

stjakobs

Tror ikke dere skal overdrive det som denne gale dama har utgydd. Enkelte akademikere har litt for lite selvinsikt/selvkritikk. Jeg tror ikke hun er karakteristisk for noe flertall av forskerstanden innenfor slike fagområder. Men hun prøver å ri på en bølge (av forskningsmidler).
"IPCC is a four letter word."

ebye

Enig stajakobs, hun rir/surfer antakelig på "middelbølgen".

Det er jo andre ting å finne på om det skulle glippe. Hun kan begynne å skrive fabler, det er undervurdert, også i klimakampen, som her hos'a Ellen

http://blogg.klif.no/Ellens-blogg/2013/En-fabel-om-klodens-klima-og-miljo/

eller rett inn i klimafabelstuen

http://blogg.klif.no/Ellens-blogg/2013/En-fabel-om-klodens-klima-og-miljo/#comment1215

Glitrende og virkelig underholdene tekst, Jakobsen.    ;D     ;D     ;D     8)

Jostemikk

#141
Dette hadde det tyske propagandaministeriet fullstendig rett i. De sto ikke alene om å begå grusomme handlinger mot uskyldige mennesker.

http://no.wikipedia.org/wiki/Fil:Wir_stehen_nicht_allein.png



De samme kolossale kreftene som startet "Folkehelse"instituttet i Norge, hadde enorm innflytelse også i andre land. Rockefeller Foundation og andre mektige aktører støttet ikke bare tyskernes finansielle institusjoner i forbindelse med oppbyggingen av Det tredje riket, de støttet ikke bare selve krigsindustrien i for eksempel arbeidsleire der fangene ble tvunget til å arbeide for et visst firma, de støttet også oppbyggingen av Hitlers rasehygieniske program. Dette bør være noe å tenke grundig på for alle. Ikke minst den stadige "rasehygieniske" terroren her i Norge helt fram til 1976 i regi "Folkehelsa".

Er det ikke litt snodig at familien Stoltenberg er så tett sammenknyttet til Rockefeller Foundation og eugenikk/genetikk? Man skulle tro at folk av jødisk blod ville ta sterkest mulig avstand fra alt som kan minne om eugenikk. Allikevel har familien Stoltenberg enten utdannet seg på stipend fra Rockefeller Foundation, arbeidet og ledet (leder) FHI gjennom Camilla Stoltenberg som er utdannet innen genetikk og arvelige skavanker, og det samme gjaldt hennes og Jens Stoltenbergs mor Karin Heiberg Stoltenberg, som var utdannet genetiker. Verden er virkelig snudd på hodet, og det jeg tidligere har skrevet om at det som er sant er løgn, mens det som tilsynelatende er løgn er sant, blir mer og mer allmenngyldig.

Jeg tok første gang opp diverse norske adelslekters stamtre i tråden Hambros blogg og Klif, og viste da fram noen av de mest kjente medlemmene av Heibergslekta. Jeg nevner dette nå, fordi det har skjedd nok en oppsiktsvekkende historieforfalskning/bokbrenning på Wikipedia. Da jeg begynte å skrive om Karin Heiberg Stoltenberg i dette innlegget, søkte jeg opp Heiberg på Wikipedia igjen.

Hva tror dere har skjedd siden jeg forrige gang tok opp den fullstendige innavlen innen det norske makthierarkiet? Under temaet kjente medlemmer av Heibergslekta sto disse navnene som jeg listet rett fra Wikipediaartikkelen. Dette er rett og slett et sitat, og eneste forandring er at jeg denne gang fører opp noen av navnene i halvfet utheving. Dere vil snart forstå hvorfor.

Sitat
SitatHeiberg er en opprinnelig dansk slekt. Heibergslekten slo seg ned i Norge på 1700-tallet og er i dag vidt utgrenet. Forfatteren Johan Sebastian Welhaven, samt statsminister Jens Stoltenberg, er blant mange kjente etterkommere av Heibergslekta.

Slektstreet


  • Anne-Lise Kullmann (1927–). Politiker
  • Kaci Kullmann Five (1951–). Politiker
  • Axel Heiberg (1848–1932), konsul, gift med dattera til Thorvald Meyer
  • Fabian Stang (1955–) ordfører i Oslo
  • Karin Stoltenberg (1931–2012) genetiker, gift med Thorvald Stoltenberg, diplomat (1931–)
  • Camilla Stoltenberg (1958–) lege og forsker (Folkehelseinstituttet, min kommentar)
  • Jens Stoltenberg (1959–) statsminister, gift med Ingrid Schulerud
  • Marianne Heiberg (1945–2004) forsker, gift med Johan Jørgen Holst (1937–94), politiker
  • Axel Heiberg (1875–1952), høyesterettsadvokat
  • Axel Heiberg (1908–88), høyesterettsdommer
  • Axel Heiberg (1940-), høyesterettsadvokat
  • Axel Heiberg (1848–1932), konsul, gift med dattera til Thorvald Meyer
  • Alexander Cappelen (1969–), professor i økonomi
  • Marie Simonsen (1962–), journalist
  • Gerhard Heiberg (f. 1939), norsk representant i IOC og industri- og idrettsleder
  • Anton Vilhelm Heiberg (1831–85), h.r.advokat.
  • Elisabeth Welhaven (1815–1901), forfatter

Denne lista er mye lenger, men jeg tror jeg har fått fram poenget nå. Innavlen og kameraderiet som har bygget opp det norske makthierarkiet er problematisk. Det er pekt på at vi er så få. Landet er jo så lite. Dette er ikke noen fyldestgjørende forklaring på det som har skjedd, og problematikken er tatt noen få ganger av seriøse organer. Jeg orker ikke ta med det ambulerende styrelederteamet vi har i vårt land i dette innlegget, men de som tar seg bryderiet å undersøke dette vil få seg litt av et sjokk.

Alle de jeg uthevet i halvfet er nå slettet fra Wikipedia som kjente medlemmer av Heibergslekten! For å gjøre det klinkende klart hvem disse menneskene er som har fått slettet sine navn fra ei tydelig plagsom liste på Wikipedia:

Anne-Lise Kullmann (1927–). Politiker
Kaci Kullmann Five (1951–). Politiker
Fabian Stang (1955–) ordfører i Oslo
Karin Stoltenberg (1931–2012) genetiker, gift med Thorvald Stoltenberg, diplomat (1931–)
Camilla Stoltenberg (1958–) lege og forsker (Folkehelseinstituttet, min kommentar)
Jens Stoltenberg (1959–) statsminister, gift med Ingrid Schulerud
Marianne Heiberg (1945–2004) forsker, gift med Johan Jørgen Holst (1937–94), politiker
Axel Heiberg (1875–1952), høyesterettsadvokat
Axel Heiberg (1908–88), høyesterettsdommer
Axel Heiberg (1940-), høyesterettsadvokat
Marie Simonsen (1962–), journalist

Her har dere den ny-redigerte lista fra Wikipedia slik den ser ut i dag der disse maktmenneskene er slettet fra den synlige delen av slektstreet:

http://no.wikipedia.org/wiki/Heiberg

[attachimg=1]

Bortsett fra at denne adelslekten i generasjoner, og sammen med et par andre tilsvarende slekter har dominert det norske makthierarkiet, er det viktigste poenget for meg akkurat nå hvorfor mennesker av denne slekta har så nære forbindelser til Rockefeller Foundation, genetikk/eugenikk og diverse "vaksine"programmer som har lammet mengder av uskyldige barn i Afrika? Misforstå ikke. Det er minst like viktig å fokusere på slektens dominans på andre deler av det offentlige Norge, men spørsmålet stiller jeg nok en gang: Når begynte slike mennesker å bevisst samarbeide med oligarker som har havnet i søkelyset for alt annet enn human oppførsel mot samfunnets svakerestilte?

Jeg tror jeg begynner forstå bedre og bedre hva tyskerne mente med Wir stehen nicht allein, og det er egentlig ganske skremmende.

War is peace
Freedom is slavery
Ignorance is strength
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Obelix

Et meget interessant innlegg av Jostemikk. Det er ikke for ingenting at Norge ved Jens Stoltenberg støtter alskens prosjekter som vaksineringsprosjekter og frø-lagring.

Videre, så ser vi at slettingen av innhold i Wikipedia-artikkelen viser at vi er ikke alene på dette forumet. Våres "fiender" er blant oss, og får med seg hva vi skriver. Dette viser at vi treffer blink, ellers så hadde de ikke giddet å bry seg, dersom vi var "tulleruskete".
No fear for the real men! No hope for the scared!

Jostemikk

Sitat fra: Obelix på juni 09, 2013, 19:18:10 PM
Et meget interessant innlegg av Jostemikk. Det er ikke for ingenting at Norge ved Jens Stoltenberg støtter alskens prosjekter som vaksineringsprosjekter og frø-lagring.

Videre, så ser vi at slettingen av innhold i Wikipedia-artikkelen viser at vi er ikke alene på dette forumet. Våres "fiender" er blant oss, og får med seg hva vi skriver. Dette viser at vi treffer blink, ellers så hadde de ikke giddet å bry seg, dersom vi var "tulleruskete".

Her tror jeg du har fullstendig rett, Obelix. Den gang jeg laget et omfattende innlegg om Gro Harlem Brundtland og hennes medlemskap i Council of Forreign Relations og dokumenterte det ved å linke til Det Norske Arbeiderpartis egen hjemmeside, tok det ikke lange tiden før de slettet alt om dette. Akkurat når det gjelder Gro Harlem Brundtland har jeg flere ganger oppfordret å kopiere det dere finner om henne på Internett og dere synes er interessant. Hun er den personen som opplysninger om forsvinner oftest her til lands. Blant annet er hun vel nå den eneste personen i vårt land uten stamtre...

Ettersom Gudmund Harlem var en av de "heldige" som fikset utdannelsen ved hjelp av Rockefeller-stipend, tenkte jeg det kunne vært interessant å se hvem som sørget for datterens stipend til utdannelse i USA. Etter titalls timer med søken etter hvem som sto bak hennes stipend har jeg rett og slett gitt opp. Denne opplysningen må være lagret i et arkiv stemplet Statshemmeligheter. Jeg støtter meg tross dette til noe Gro Harlem Brundtland selv var så vennlig å opplyse oss om, og dette er ikke minst relevant til mitt forrige innlegg. Alt henger sammen med alt.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Lakseoppdretter og fiskeriminister Lisbeth B Hansen har til tider vært utsatt for massiv kritikk for samrøret mellom hennes oppdrettsfirma og stillingen som fiskerminister.

https://no.wikipedia.org/wiki/SinkabergHansen

SitatSinkabergHansen AS er et norsk sjømatselskap, etablert i sin nåværende form i 1996.

Finn Sinkaberg startet sin oppdrettsvirksomhet i Nærøy i Nord-Trøndelag i 1977. Selskapet har datterselskapene Bindalslaks AS og Bindalssmolt AS i Bindal, som ble innfusjonert da Finn Sinkabergs ble utvidet med videreforedling i 1990-årene. Familieeide Sinkaberg Invest AS er største enkeltaksjonær og majoritetseier, mens Lisbeth Berg-Hansen kontrollerer storparten av aksjene i familieselskapet JMJ Invest AS, som også er medeier.

SinkabergHansen AS har til sammen 185 ansatte og hovedkontor på Marøya i Nærøy kommune. Konsernsjef er Finn Sinkaberg.

Jeg kunne skrevet ei bok om skandalene hun har vært involvert i, og heldigvis har også vårt lands MSM satt kritisk søkelys på mye av det som har skjedd. Til tross for massiv kritikk og avdekking av korrupsjon, har statsminister Jens Stoltenberg holdt knallhardt fast i sin spesialutplukkede minister.

TV2.no - Kreftfremkallende tungmetall i krabber ved fiskeriministerens oppdrettsanlegg

SitatPer Allan Auve satte teiner i nærheten av fiskeriministerens oppdrettsanlegg og fikk krabber fulle av svart innhold.

Urovekkende funn

Kadmium er et giftig tungmetall som hoper seg opp i kroppen. Spiser man for mye kadmium kan det gi nyreskader, beinskjørhet og økt risiko for å få kreft.

Labanalyser Auve har fått utført ved PreBio, avdekker at brunmaten i krabber tatt nær oppdrettsanlegget inneholder 7,8 milligram kadmium per kilo.

– På det nivået der er det klart at du ikke kan spise mer enn rundt ett måltid i uken på ca 50 gram, fastslår forskningssjef Amund Måge ved Nasjonalt institutt for ernærings- og sjømatforskning (Nifes).

Måge bekrefter at fôret som brukes i oppdrettsanlegg inneholder kadmium, men at dette er strengt regulert av grenseverdier.

Man bruker arsen og kvikksølv i laksefôr, og dette hoper seg opp i både oppdrettslaks og omgivelsene rundt oppdrettsanleggene. Som han sa eugenikeren, for å holde folket i ro må vi få puttet i dem nok kvikksølv.

Dagens Aftenposten.

SitatForskere advarer mot å spise oppdrettslaks

Kvinner, barn og ungdom bør unngå å spise oppdrettslaks. Det mener både flere norske leger og internasjonale eksperter. Årsaken er at laksefôret inneholder skadelige miljøgifter.


- Jeg anbefaler ikke gravide, barn eller unge til å spise oppdrettslaks. Det er for usikkert både hvor mye giftstoffer laksen inneholder, og hvordan disse stoffene påvirker barn, unge og gravide, sier spesiallege Anne-Lise Bjørke Monsen ved klinisk institutt på Haukeland universitetssjukehus til VG.

Hun peker på at den typen miljøgifter som er påvist i oppdrettslaks, har en negativ effekt på hjerneutviklingen og er assosiert med autisme, AD/HD og redusert IQ.

Fantastisk. Som storeksportør av oppdrettlaks fortsetter Norge med sitt eugenikkprogam. Mentale forstyrrelser, lavere intelligens, dårligere sædkvalitet. Skulle nesten tro vår statsminister hadde interesser som gjorde at han godt kunne samarbeidet med Bill Gates og Rockefeller Foundation. Kanskje noen burde tipse statsministeren om dette?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Ewer Gladblakk.

Jeg er så glad i fiskemat, og har gitt etter for tilbudslaks på butikken noen ganger etter at jeg slutta å fiske laks skjøl.....men nå er det helt slutt.
Håper torsk, sei og makrell i tomat m/m (på tilbud) fortsatt er like sundt å spise.....og ikke minst funker like godt for mennesker, som det smaker.
God middag! :-\
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

seoto

Det er mange år siden jeg sist spiste oppdrettslaks. Det er fryktelig at vi forurenser så voldsomt. Men det er jo godt at noen kan ta det opp - for så husker folk det en dag eller to, og så er det glemt, helt til noen tar det opp igjen om et par år. Og ingenting har blitt bedre i mellomtiden, tvertimot :)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Spiren

EU tillader mer gift i laks :o

Pesticid endosulfan har negativ virkning på hormonsystemet. Især Norge har fordel av forøgelsen. >:(

Giften er skylden for hundredvis af misdannelser og sygdomme i sydvestlige Indien og siges at være også ansvarlig for den store fisk dræber i Rhinen. Endosulfan er ikke kun en toksisk virkning på insekter, pesticidet påvirkes også af forplantningsevne og udvikling af menneskelige fostre. Derfor er brugen af gift i 80 lande rundt om i verden forbudt. I 2011 er at pesticider på listen over Stockholm-konventionen. Således en verdensomspændende fremstilling og anvendelse forbud gradvist i kraft.

Ikke desto mindre tidoblet Kommissionen for nylig grænsen for endosulfan i opdrættede laks. 0,05 Mg i et kilogram fisk kan nu medtages i stedet for 0,005 milligram. Dette er først og fremmest af hensyn til Norge, som er verdens største eksportør af opdrættede laks.

http://derstandard.at/1371170467578/EU-erhoeht-Grenzwert-Zuchtlachs-darf-mehr-Gift-enthalten
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

seoto

Sitat fra: Jostemikk på mai 01, 2012, 22:25:01 PM
Den kommunetannlegen jeg hadde mens jeg var skoleelev arbeidet hele sin karriere for å få stoppet fluortilsetning i tannkrem, ConTrari.

Han ønsket i stedet å gi skoleelevene tilskudd som taremel og annet snacks, og to ganger i året ga han av egen lommebok myke tannbørster, tanntråd og taremel-tilskudd med mer til hver eneste gutt og jente i kommunen.

Da jeg gikk ut av ungdomsskolen var jeg elev nummer to i Østfold som ikke hadde hull i voksentennene mine. Nummer en gikk i samme klasse som meg, og han var først fordi han lå en plass foran i alfabetet. Det var selvfølgelig han som kom i avisene! Verden er urettferdig.

Kanskje denne tannlegen, som het Helge Myhre, var medforfatter av Dr. Strangelove? Eller hmm, det er ikke så helt enkelt å holde tunga rett mellom tenner uten hull. Som Sellers en gang sa, rett nok ikke i Dr. Strangelov, men i en av Pink Panter-filmene:

- It won't be easy, that is why I have always failed where others have succeeded. ;)

Skylder vel kanskje å legge til at denne tannlege Myhre var svært omstridt blant sine kollegaer, og at jeg selv var en slurv med tannbørsten, men den dag i dag kan kjenne smaken av taremel på tungespissen.

Og tannlege Myhre hadde nok helt rett i sin motstand mot fluor:

SitatForskning: For mye fluor reduserer barns IQ
En ny studie fra Harvard University antyder at store mengder fluor i drikkevannet gir signifikant reduksjon i barns IQ.

«Like farlig som bly og kvikksølv»
«Fluor ser ut til å være i samme gate som bly, kvikksølv og andre giftstoffer som kan føre til kjemisk skader i hjernen», skriver artikkelforfatter Philippe Grandjean, professor i miljø og helse ved Harvard University.

Synd at de fleste har lyttet så lite til alle våre kunnskapsrike varslere gjennom tidene - i stedet for ut utpeke dem som tullinger og konspirasjonsteoretikere.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Ewer Gladblakk.

SitatSynd at de fleste har lyttet så lite til alle våre kunnskapsrike varslere gjennom tidene - i stedet for ut utpeke dem som tullinger og konspirasjonsteoretikere.
Enig med deg igjen jeg Seoto. :)
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!