Fritz Vahrenholt i Oslo i morgen fredag kl 1200

Startet av Gerten, mai 31, 2012, 20:36:44 PM

« forrige - neste »

Gerten

For dere som er i nærheten av Oslo er det av interesse å høre Fritz Vahrenholt kl 1200 i Universitetets gamle festsal fredag 1. juni (i morgen). Arrangør Klimarealistene, se hjemmesiden. Nærmere presentasjon er vel unødvendig for dere.
Morten Jødal følger opp etter Vahrenholts innledning.  Dette er vel litt i siste liten, men likevel......
It's the clouds!

ebye

Takk for påminnelsen, Gerten. Jeg håper mange har anledning til å høre på.

seoto

Takk for opplysningen, Gerten. Dessverre har jeg ikke muligheter i morgen, men er glad for at han kommer til Norge, og håper at mange kommer for å høre på ham og Morten Jødal.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

Sitat fra: seoto på mai 31, 2012, 21:28:35 PM
Takk for opplysningen, Gerten. Dessverre har jeg ikke muligheter i morgen, men er glad for at han kommer til Norge, og håper at mange kommer for å høre på ham og Morten Jødal.
Jeg har en jobb (ja jeg er en 8-16 slave) å gjøre, ellers så hadde jeg nok tatt meg en tur.
Satser på å få med meg det redigerte opptaket på NRK.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

jarlgeir

Joda, vi får prøve å komme oss dit. Det kan bli et temmelig interessant foredrag.

Vahrenholt har gitt temmelig saftige intervjuer til tysk presse  ;D
It's the sun, stupid!

Amatør1

Sitat fra: BorisA på mai 31, 2012, 21:35:11 PM
Jeg har en jobb (ja jeg er en 8-16 slave) å gjøre, ellers så hadde jeg nok tatt meg en tur.
Satser på å få med meg det redigerte opptaket på NRK.

Selv er jeg en 9-17 (working 9 to 5) slave, så den er utelukket. Er det ironisk ment det med opptaket på NRK?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

BorisA

Sitat fra: Amatør1 på mai 31, 2012, 21:44:17 PM
Sitat fra: BorisA på mai 31, 2012, 21:35:11 PM
Jeg har en jobb (ja jeg er en 8-16 slave) å gjøre, ellers så hadde jeg nok tatt meg en tur.
Satser på å få med meg det redigerte opptaket på NRK.

Selv er jeg en 9-17 (working 9 to 5) slave, så den er utelukket. Er det ironisk ment det med opptaket på NRK?
Ironisk? Jepp i andre.
Skulle det vise seg at NRK dekker dette, står ikke verden til en viss kristen høytid på vårparten.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ebye

NRK vet nok om det ja.   ;)

Men vi får håpe at Klimarealistene legger ut noe.

En tanke slår meg, tenk om det var i år UiO hadde hatt 100 års jubileum. Fritz Vahrenholt hadde vært en interessant joker å presse komiteen til å sette på prgrammet, i tillegg til Ivar Giæver. Da hadde de troende fått en fin melding fra skeptikerne.   8)

Slik var det ikke, så nå sitter arrangøren av Idé-Festivalen - Klima, med den ubehagelige følelsen av "mot bedre vitende". Ikke hel grei den nei!   8) 

Gerten

#8
Klimarealistene påstår at mediene er informert, nrk inkludert. Men ingen ting skjer uten dytt. Dersom dere har mulighet, prøv med en dytt!  Klassekampen har aldri nærmet seg denne debatten, heller ikke med ildtang. Nå har jeg sendt melding til redaktøren.
It's the clouds!

Amatør1

Tysk professor oppildnet Klimarealistene i Oslo:
- Uetisk å bruke milliarder mot klimautslipp!

- Temperaturen vil stige bare 1, ikke 3 grader. Det er uetisk å bruke pengene på klimatiltak i stedet for på verdens virkelige problemer: Matkrisen og den kommende vannkrisen.




Ser man det. Det vesentligste med dette er at media faktisk dekker saken, selv om ABC nyheter så lang ikke er av de største. Men den åpenheten de viser er lovende.

Dette sitatet er talende:

- Det vi ser i Tyskland er at markedt reduseres, mens statens innflytelse på energisektoren øker. Politikerne ser at du kan forme samfunnet som du vil når det er en så stor utfordring. Skritt for skritt går vi mot mer regulering i et regulert samfunn. Vi går mot et DDR light.


Det hele handler om de autoritæres politiske revansje, klimaet er bare et middel, og ikke selve saken.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ConTrari

Sitat fra: Amatør1 på juni 01, 2012, 20:48:15 PM
Tysk professor oppildnet Klimarealistene i Oslo:
- Uetisk å bruke milliarder mot klimautslipp!

- Temperaturen vil stige bare 1, ikke 3 grader. Det er uetisk å bruke pengene på klimatiltak i stedet for på verdens virkelige problemer: Matkrisen og den kommende vannkrisen.




Ser man det. Det vesentligste med dette er at media faktisk dekker saken, selv om ABC nyheter så lang ikke er av de største. Men den åpenheten de viser er lovende.

Dette sitatet er talende:

- Det vi ser i Tyskland er at markedt reduseres, mens statens innflytelse på energisektoren øker. Politikerne ser at du kan forme samfunnet som du vil når det er en så stor utfordring. Skritt for skritt går vi mot mer regulering i et regulert samfunn. Vi går mot et DDR light.


Det hele handler om de autoritæres politiske revansje, klimaet er bare et middel, og ikke selve saken.

He. He. He. ABC er liten, men ikke ubetydelig. En ny sprekk i demningen.  Og en ganske ryddig, om enn motvillig, journalist.

jarlgeir

Var der i dag. Det var ikke fullt hus dessverre, men et praktfullt foredrag fra Vahrenholt. En eneste journalist på jobb tilstede. Skal fortelle hvorfor i en egen tråd senere i kveld.

Etter foredraget var det et seminar (uformelt sådant, i den grad at en halvstudert røver som meg ble invitert med) hvor en rekke kjente størrelser innen norsk klimaforskning redegjorde for situasjonen i Norge, og hva slags klimaforskning de selv bedrev. Etter hvert innlegg var det spørsmål og svar, bl.a fra en meget aktiv Vahrenholt.

Vi ble bl.a fortalt at de i Tyskland ikke hadde noe skeptisk vitenskapelig nettverk a la klimarealistene, og at det ikke fantes forskningsinstitusjoner som foretok selvstendig klimaforskning. Alt gikk på IPCC-premisser i beste DDR-light stil.

En meget interessant opplysning var at våre hyperaktive norske solforskere har mere på gang, om 1-2 år kan vi forvente en forskningsrapport som påviser korrelasjon mellom havnivå og solflekker. Det samles fortsatt data, vi fikk servert en del detaljer, men forvent at det konkluderes med at havnivået kommer til å synke i takt med synkende antall solflekker. Jeg har ikke vært borti denne sammenhengen før, så dette gleder jeg meg virkelig til å lese når det kommer.

Tom Segalstad hadde et usedvanlig saftig innlegg på 20 minutter, hvor han rakk å senke klimapanelet med en rekke fulltreffende torpedoer. Hans mange gode poenger førte gjentatte ganger til høylytt latter. Høydepunktet kom da han sukket over CO2en våre politikere snakket om: 700 gigatonn Karbonekvivalenter i atmosfæren, sammenlignet med de 35000 gigatonn som finnes i verdenshavene. Han gjorde oppmerksom på at det finnes ytterligere 7000 Gigatonn i form av fossilt brensel (antatt å være alt som fins av olje, gass og kull). Svir vi av alt dette på en gang (vi skulle ha nok til ca 2000 års forbruk), så vil denne CO2en iht Henrys lov fordele seg mellom luft og hav i forholdet 1/50. Det betyr 134 GT ekstra til atmosfæren, med resten ned i havene. Det er en 20% økning i CO2 fra dagens nivå. Større økning i atmosfærens CO2-nivå er simpelthen ikke mulig! Case closed......

Eller ble klimaklovneriet rundt Vostok isprøvene beskrevet i detalj:
Her ble det ikke boret tradisjonelle hull, tvertimot smeltet man seg nedover, og her ble det fylt på med store mengder diesel. Siden dette forurenser isprøvene måtte man vaske vekk dieselen, og i den prosessen forsvant ca 90% av isprøven. Det var selvsagt ikke mulig å fjerne all dieselen, og kvaliteten på disse isprøvene trenger man ikke si så mye mere om. Vitenskap har det i hvert fall ikke noe med å gjøre.
Segalstad snakket også en del om hva som skjer med isen i isborekjerner som lagres i årevis før de analyseres til bruk i et eller annet klimaformål. Heller ikke spesielt betryggende, men man er jo etterhvert vant til litt av hvert fra disse klimasjarlatanene til IPCC.
It's the sun, stupid!

Jostemikk

Takk, jarlgeir! Skulle så gjerne hørt Segalstad. Det er fæle greier at alt går i kommunistisk ompa-klima-takt i Tyskland. Får håpe de klarer å organisere mottiltak mot galskapen der nede. Er vel ikke så enkelt med en globalist og unionist som statsleder. Hun er jo en av de verste AGW-fanatikerne som finnes i politikken.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

jarlgeir

Jostemikk,

Hun er kjemiker, så hun burde vite bedre.
På den annen side har hun gitt de grønne nok rep nå til at de greier å henge seg selv. Så får vi se hvor lang tid det tar før hun kvinner seg opp til å kommandere tyskerne til å marsjere i motsatt retning - til kamp mot klimahysterikernes diktatur.

Der nede burde de kunne det med å marsjere i takt, de er genetisk kodet med den egenskapen, det er ikke deres skyld at de har hatt litt for mange degenererte ledere i det siste.

Man kan trøste seg med at Tyskland ikke har penger å kaste bort på grønt pølsevev, siden euroen er på rask vei til helvete.

Men tilbake til Segalstad, han var ganske så klar på at CO2-hysteriet truer våre menneskerettigheter. Akkurat det er det liten tvil om.
It's the sun, stupid!