Skremselspropaganda i utlandet

Startet av Amatør1, november 01, 2011, 19:59:21 PM

« forrige - neste »

BorisA

Sitat fra: Bebben på januar 03, 2012, 17:42:06 PM
OMG klimaendringene har skapt nye haier!

SitatVärldens första hajhybrider har upptäckts utanför Australiens östkust. Hybriderna kan vara en följd av klimatförändringarna, menar forskare vid ett universitet i Queensland



h/t  The Climate Scam

Det er ikke 1.april ennå !
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Dette er ingen nyhet. Det med at klimakrisa skaper hybrider, mener jeg. Har en kompis som har en Honda hybrid...
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: BorisA på januar 03, 2012, 19:41:02 PM


Det er ikke 1.april ennå !

Nei, ikke ennå, og når man leser pressemeldingen fra University of Queensland som startet hele oppstyret, finner man ingen påstander om at global oppvarming er årsaken til denne nye haihybriden:

http://www.uq.edu.au/news/index.html?article=24232

Så her har noen trukket sine egne konklusjoner uten fnugg av grunnlag.

Skremselspropaganda i utlandet!


ConTrari

Sitat fra: ConTrari på januar 04, 2012, 13:01:27 PM

Nei, ikke ennå, og når man leser pressemeldingen fra University of Queensland som startet hele oppstyret, finner man ingen påstander om at global oppvarming er årsaken til denne nye haihybriden:

http://www.uq.edu.au/news/index.html?article=24232

Så her har noen trukket sine egne konklusjoner uten fnugg av grunnlag.

Skremselspropaganda i utlandet!


Delingpole har trukket linjen helt ut, dette er nesten som en lineær fremskriving av varmebølgen på min barndoms do, da noen hadde glemt å skru av ovnen. Så galt kan det gå med oss:

   "End of 2012: Mako sharks breed with great whites. Result: Great White Hybrid that can swim so fast it can even get you if you're on a jet ski.

    End of 2013: Great White Hybrid breeds with Tiger shark. Result: More aggressive Great White which doesn't eat humans accidentally because it's mistaken them for seals any more but does so for pure pleasure.

    End of 2014: Great White Tiger Hybrid breeds with Bull shark. Result: Testosteronal, uber-thug Great White Tiger which will eat you in fresh water as well as in the sea, or if you're in a small boat which he'll happily sink, he's that hungry and voracious.

    End of 2015: Great White Tiger Bull Hybrid breeds with Saltwater Crocodile. Result: Entire population of Queensland eaten – but not instantly. First they're pulled under the water and stored under a ledge of rock. Then they're eaten.

    End of 2016: Great White Tiger Bull Salty Hybrid breeds with earth's deadliest land-predator the Polar Bear. Result: Bye bye Norway and Canada (whose destruction Green groups welcome because of its outrageous attempts at Durban last year to pull out of the Kyoto agreement).

    End of 2017: Great White Tiger Bull Salty Polar Bear Hybrid breeds with Pigeon. Result: everyone in cities dies.

    End of 2018: Great White Tiger Bull Salty Polar Bear Pigeon Hybrid breeds with ants. Result: everyone who hasn't been got already now gets eaten because that's the thing about ants, they're everywhere."


http://blogs.telegraph.co.uk/news/jamesdelingpole/100126796/could-climate-change-create-deadly-mutant-sharks-which-kill-us-all/

ConTrari

Sitat fra: ConTrari på januar 04, 2012, 13:01:27 PM

Nei, ikke ennå, og når man leser pressemeldingen fra University of Queensland som startet hele oppstyret, finner man ingen påstander om at global oppvarming er årsaken til denne nye haihybriden:

http://www.uq.edu.au/news/index.html?article=24232

Så her har noen trukket sine egne konklusjoner uten fnugg av grunnlag.

Skremselspropaganda i utlandet!

En leser på WUWT, Dennis Kuzura, spurte forskeren om det pressen skrev om at haihybriden er resultat av global oppvarming er korrekt.

"The world's first hybrid shark was discovered by scientists in waters off Australia's east coast on Tuesday, reports Amy Coopes of the AFP.  According to lead researcher Jess Morgan, the hybridization might be a sign that the animals are adapting to rising temperature levels as a result of climate change."

"The press release made no mention of "climate change" or "global warming". Is the quote in this news article that is attributed to Jess Morgan, (which I assume is Jessica Morgan) accurate?

Since sea surface temperatures have increased less than 0.45 degree C over the last 30 years, clarification of any known ties between shark interbreeding and climate change would be appreciated.

Thank you
Dennis Kuzara"


Og forsker Jess Morgan svarte:

"Quote not correct – I have now stated numerous times that it is extremely unlikely that climate change caused the hybridization event ....."

Altså ren fabrikasjon av et skremsel!


Jostemikk

Takk for oppdatering, ConTrari! Dette er da et godt eksempel på propagandaen bak klimahypen, er det ikke? Nå er rett nok denne hypen slått opp i flere land, men det er et eller annet som er riv ruskende galt i Australia for tiden.

Hvor ble det av Murray Salbys publikasjon om at temperaturen driver CO2-nivået, ikke motsatt? Han skulle jo publiseres i november.

Hvor ble det av Queensland-hydrolog, Chief Hydrologist/Robert Ellison? Jeg har svært mange henvisninger til hans forskning, men nå er alle tomme. Beskjeden man får er:

This Account Has Been Suspended

Nå er det selvsagt mulig at Ellison og Salby har forandret mening, og skammer seg over tidligere påstander/forskning. Men de er borgere i en nasjon som har valgt å kriminalisere deler av CO2-kritiske kommentarer koblet mot klimautviklingen. Angående Ellison forsvant han plutselig fra bloggen til Judith Curry, og rett etter dette forsvant hans mange PDF-er og andre klimabetraktninger under hans domene fra nettet.

Vet noen noe om dette, vil jeg sette pris på å få beskjed. :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Telehiv

Contrari, Jostemikk,

det mangler MYE i Australia etterhvert, her er ett eksempel som tyder på at myndighetene fjerner det de ikke liker:

http://joannenova.com.au/2011/12/inconvenient-energy-paper-vanishes-from-government-site/#more-19605

Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Jostemikk

Det er til å få frysninger på ryggen av, Tele. Crocodile Dundee-myten er i ferd med å slå sprekker.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Slik blir det når du lever sammen med krokodiller, og plutselig møter et sivilisert menneske.  ;)

Jostemikk

Så dukket heldigvis Chief Hydrologist opp på bloggen til Curry igjen, og det til mange "velcome back", så også fra Judith Curry selv. :D :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Godt å se at han er tilbake - og kanskje forteller han en dag hvor han ble av?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Takket være WUWT ble jeg satt på sporet av noen av skremslene i forbindelse med global oppvarming.

21. nov. 2006 var følgende å lese på MSNBC:
SitatAnalysis: Global warming killing some species
Up to 200 species, including penguins and polar bears, are in big trouble
- Animal and plant species have begun dying off or changing sooner than predicted because of global warming, a review of hundreds of research studies contends.

These fast-moving adaptations come as a surprise even to biologists and ecologists because they are occurring so rapidly.

"We are finally seeing species going extinct," said University of Texas biologist Camille Parmesan, author of the study. "Now we've got the evidence. It's here. It's real. This is not just biologists' intuition. It's what's happening."

Jeg bestemmer meg for å finne ut litt mer om denne alarmisten Camille Parmesan, og finner på climatecommunication.org:

SitatCamille has been active in the Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC) since 1997. In her capacity as a Lead Author, she shared in the award of the 2007 Nobel Peace Prize to IPCC.
[...] For these efforts she has received multiple awards from conservation groups, such as the National Wildlife Federation, as well as from international environmental agencies, such as UNEP (Min uth.).

(Denne siden har listet opp flere alarmister.)

I dag vet vi jo alle at isbjørnene har det bra, de er tallrike. At pingvinene døde, viste det seg jo å skyldes nettopp forskerne, pga at de merket dem på vingene (luffene/svømmeredskapene), slik at svømmedyktigheten ble dramatisk redusert.

Når det gjelder biene, har de oppdaget hva også det skyldes, og det er ikke klimaendringer som har skylden her heller!

Les mer på WUWT

Et lite PS:
John H. Matthews var en av Camille Parmesans elever, og er nå aktiv i WWF. Han hadde nok en god læremester ...

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

"We are finally seeing species going extinct," said University of Texas biologist Camille Parmesan, author of the study. "Now we've got the evidence...."

Finally!? Hun må ha ventet med lengsel og smerte på denne "utryddelsen". Ektefølt klimakriseglede!

Bebben

I år vil isen på Nordpolen smelte helt bort, ifølge forskere ved NASA, som var så forutseende at de spådde dette allerede i 2007 (muligens i anledning en konferanse på et sted som er hardt plaget av global oppvarming, og som derfor de fleste unngår, nemlig Bali):

SitatThis week [12. desember 2007], after reviewing his own new data, NASA climate scientist Jay Zwally said: "At this rate, the Arctic Ocean could be nearly ice-free at the end of summer by 2012, much faster than previous predictions."

H/T Steven Goddard

Noen som vet om Winther skal på padletur denne Sommer?
Jeg må tilstå at jeg ble veldig skuffet da padleturen til Nordpolen i fjor ble avlyst.

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ConTrari

Sitat fra: Bebben på januar 08, 2012, 01:14:44 AM


Noen som vet om Winther skal på padletur denne Sommer?
Jeg må tilstå at jeg ble veldig skuffet da padleturen til Nordpolen i fjor ble avlyst.

Det ble isbjørnene også, som hadde gledet seg til litt Bamsemums.  8)