Kommentar om den absolutte stillstand

Startet av Jostemikk, mai 22, 2014, 16:52:48 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Sukk hjerte, men brist ikke

Nå har Watts utestengt nok en person med kritisk syn for den atmosfærefysikken IPCC legger til grunn, og resultatet er at han har fått det som han vil. Det er snart bare warmist-troll igjen i debatten. Utviklingen er like skremmende som den har vært rask.

Jeg var så vidt jeg vet den første, ikke bare i Norge, men i den skeptiske bloggosfæren, som forsøkte rette søkelyset mot Watts forvandlingsnummer for drøye 2 år siden. Jeg fikk ingen støtte her på forumet den gang, og dere kan ta dere f..n på at jeg ikke vil få det nå. Jeg får jo ikke respons på noe som helst, så hvorfor skulle jeg få det når jeg banner i skeptikerkjerka og forteller om nok en ting ingen vil høre om, at Watts er en AGWer, og at han tjener mer på å holde klimasvindelen i gang enn han gjør på å hjelpe til med å få en slutt på elendigheten?

For hvert klimatrollhode vi kapper av, vokser tre nye ut og får næring fra MSM og politikerne - hvorfor skjer dette?

Skal klimafakta noen gang kunne bli lagt å bordet til offentlig beskuing, er et av de viktigste poengene vi kan arbeide med, å gjøre folk oppmerksomme på de mest åpenbare uhumskhetene, og der scorer WUWT skyhøyt! Skal dette kunne skje, sier det seg selv at jeg ikke kan fortsette å være alene om denne og lignende saker.

Folk flest MÅ ha fått med seg utviklingen på WUWT, for hvis ikke, gir jeg opp hele saken. Er folk så kortsluttet mellom ørene, har ingen noe mer å tilføre skeptikersiden. Og har de fått dette med seg, la det for guds skyld være sant, så MÅ folk tørre stille seg selv og andre spørsmålet hvorfor det er slik.

Det har i mange år kommet så mange gode, og for AGW-saken knusende klimaanalyser, og misforstå meg ikke, dette har vært en forutsetning for at vi (jeg) i det hele tatt kunne lære og forstå at dette dreide seg om alt annet enn vitenskap. Det er dog slik, og enhver som nekter for dette er uærlig mot både seg selv og omverdenen, at skeptikersiden ikke bare har stått på stedet hvil hva gjelder offentlig framgang, det har gått feil vei. Jo flere skandaler vi avdekker, jo flere vitenskapelige blemmer vi gjør andre oppmerksomme på, jo mer skrur politikerne og pengemakta opp alle kraner, og gir MSM-redaksjonene klar beskjed om å trappe opp innsatsen for å bedrive hjernevasking og ren CAGW-propaganda.

Skal vi få stoppet dette, MÅ vi rette fokuset også mot annet enn den vitenskapelige delen av klimasaken. Vi er helt og holdent avhengige av å stille spørsmål om årsakene til at det ikke spiller noen rolle hvor mange ganger vi avslører dem med hele hånda i kakeglasuren. Hvorfor er det tverrpolitisk enighet utad om at "menneskeskapte klimaendringer" (gjort om fra menneskeskapt, global oppvarming) er vår tids største trussel og utfordring? Hvorfor er media, i særdeleshet MSM i Norge, fullstendig ensidige?

Jeg har, med god støtte fra et par andre medlemmer her på forumet, gjort alt jeg kan i snart 3 år for å avsløre de mest sannsynlige årsakene. Så og si med null respons. Null støtte. Det eneste jeg har opplevd de siste månedene er at tausheten, den fullstendige blokaden, blir avløst av en eller to som tar to setninger blant mange avsnitt, finner noe å sette fingeren på, og serverer det som best kan karakteriseres som surmaget kritikk. De samme har ikke bidratt med noe som helst annet i tilsvarende periode, i bestefall i svært begrenset grad.

Hvis klimaskeptikerne i Norge ikke er i stand til å forsøke sette seg inn i og forstå hva Agenda 21 og den forferdelige Bruntlandkommisjonen betyr, er det kroken på døra. Slåen for. Sistemann under bordet skrur av lyset og tar med seg flaska. Agenda 21 en en forutsetning for å forstå noe som helst annet som har med klimapolitiske beslutninger å gjøre. Naiviteten, uvitenheten, til og med den direkte motviljen til å tørre stille kritiske spørsmål rettet oppover i samfunnshierarkiet gjør meg livredd.

Når det gjelder forskning og MSM er det noe folk snarest må ta inn over seg. Klimasaken er bare en fjert i orkan i forhold til alt det andre som finnes av direkte forskningssvindel med politisk slagside, og MSM er i den vestlige verden eid av noen svært få. Selv telegrambyråene er både opprinnelig og fortsatt dominert av de samme krefter. Hvis ikke flere bretter opp ermene og tar fatt for å hjelpe til med den forferdelige drittjobben det er å avsløre denne grove kriminaliteten, tør jeg garantere at all den enestående og fantastiske innsatsen til IPCC-skeptikere både her til lands og i resten av verden vil ende opp fullstendig verdiløs. Akkurat det er en så vond tanke at den nesten ikke er til å holde ut.

Alle må begynne undersøke flere "vitenskaper" og mesteparten av den historien som har blitt skrevet for oss, ikke gjengitt. Jeg garanterer at dere til å begynne med, når faktagrunnlaget har økt, vil bli nærmest vettskremte, kanskje forferdelig sinte. Denne prosessen må alle gjennom. Annen måte finnes ikke. Verken redselen eller sinnet vil noen gang slippe helt taket, men for egen del har ønsket om å avsløre disse motbydelige menneskene vokst seg større enn frykten for det jeg finner, og redselen for hvordan folk vil reagere på det jeg selv vil karakterisere som forsiktige rettledinger og påpeking av mulige spor og sammenhenger. Kverulanter og troll er usårlige på Internett. Folk som skriver fra hjertet og virkelig tror på det de presenterer, rett eller galt, legger samtidig hjertet og sjela ut for alle å se, og nakken på blokka. Intet svir da mer enn respektløse kommentarer.

Noen ganger har jeg uttrykt meg i overkant bastant for å forsøke fremprovosere i det minste en negativ kommentar eller to. Dere vet, en neglisjert unge gjør hva som helst for å synliggjøre seg selv. Negativ oppmerksomhet kan i et øyeblikks frustrasjon synes bedre enn ingen oppmerksomhet i det hele tatt. Å knuse ei rute kan i et lite veloverveid øyeblikk synes som en god idé.

Hvis noen lurer på hvorfor jeg har satt så mange hvorfor som halvfete hvorfor, så er det fordi det for en god stund siden ble meg fortalt at foredragsholdere blir oppfordret til ikke å bruke ordet hvorfor, fordi det er det mest negativt ladede ordet som kan brukes overfor Kari og Ola Nordmann. Så kan dere jo stille dere selv spørsmålet hvorfor hvorfor blir betraktet som svartedauen av Kari og Ola? Det er noe fullstendig galt med oss, er det ikke? Tør dere stille dere selv spørsmålet hvorfor det er noe galt med oss?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

bøvelen

#1
Takk til Jostemikk. Jeg setter pris på dine innlegg, og har lest nesten alt av det du har skrevet.
Jeg aner flere sammenhenger nå enn tidligere, og det har bl a Jostemikks skriverier bidratt til.
Keep up the good work!

Jostemikk

Sitat fra: bøvelen på mai 23, 2014, 06:26:55 AM
Takk til Jostemikk. Jeg setter pris på dine innlegg, og har lest nesten alt av det du har skrevet.
jeg aner flere sammenhenger nå en tidligere, og det har bl a Josemikks skriverier bidratt til.
Keep up the good work!

Takk skal du ha, bøvelen! Noen få hyggelige ord fra tid til annen har samme virkning som å finne den rosinpakka du hadde glemt du hadde når du ligger to mil inne på vidda, fullstendig tom for energi.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

#3
Her kommer et eksempel på fullstendig lammelse når det gjelder både vitenskap og menneskebehandling. Vi snakker om rasisme ut av en annen verden, og en sak som må ha gjort alle eugenikere stolte, det være seg om de arbeidet i Folkehelseinstituttet eller var forbundet med bankoligarkene på andre måter.

Takk til Steve Goddard.

Biologen Paul Ehrlich har holdt på med klimaskremsler i tiår, men er aller mest kjent som talsmann for å reduser den globale befolkningen dramatisk, oftest i kraft av diverse ublue oligarkorganisasjoner, så som Sierra Club.

Her blir dere servert skremsler om begge deler, og legg merke til at det den gang på 70-tallet var skremsler om ei ny istid som skulle gjøre oss lydige.

Meget vel verdt å legge merke til i den forbindelse er hans medsammensvorne John Holdren. Han er i dag klimarådgiver for Barach Obama. Vi snakker rett og slett om en politisk-aktivistisk standhaftighet av dimensjoner.

[attachimg=1]

[attachimg=2]

Vitenskapelig bryr ikke slike mennesker seg det minste om å holde seg til fakta. Vi snakker om politisk aktivisme. Ren politisk aktivisme krydret med solid bakgrunnstøtte fra styrtrike bank- og finansoligarker. De samme oligarkene som har dominert oppveksten og livet til to generasjoner Stoltenberg og Harlem.

Hvis vitenskapelig redelighet ikke spiller noen som helst rolle for å få en slutt på svineriet, hvordan har slike mennesker kunnet holde på akkurat som de vil i 45 år? Skal vi få stoppet klimasvindelen må kreftene bak avsløres og brettes ut i all sin skam i all offentlighet. Dette inkluderer flere kjente norske personligheter som har hjulpet oligarkene med å skumme fløten av vårt land i generasjoner.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

P. Tuvnes

Jeg er svært takknemlig for de synspunkter du har fremført i denne tråden.
Taushet samtykker.
Jeg er ikke så aktiv her, men følger med, og har hatt ubeskrivelig, uvurderlig nytte av forumet.
Har selv fremført de synspunkter du har her på Dagsavisen Nye Meninger "Demoniseringen av livets gass CO2"  2014-02-15, og andre innlegg.
http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/cat1003/subcat1012/thread296953/#post_296953
Stå på, det du har gjort viser at det nytter.
mvh Petter

Ewer Gladblakk.

Sitat fra: Jostemikk på mai 28, 2014, 18:26:42 PM
Her kommer et eksempel på fullstendig lammelse når det gjelder både vitenskap og menneskebehandling. Vi snakker om rasisme ut av en annen verden, og en sak som må ha gjort alle eugenikere stolte, det være seg om de arbeidet i Folkehelseinstituttet eller var forbundet med bankoligarkene på andre måter.

Takk til Steve Goddard.

Biologen Paul Ehrlich har holdt på med klimaskremsler i tiår, men er aller mest kjent som talsmann for å reduser den globale befolkningen dramatisk, oftest i kraft av diverse ublue oligarkorganisasjoner, så som Sierra Club.

Her blir dere servert skremsler om begge deler, og legg merke til at det den gang på 70-tallet var skremsler om ei ny istid som skulle gjøre oss lydige.

Meget vel verdt å legge merke til i den forbindelse er hans medsammensvorne John Holdren. Han er i dag klimarådgiver for Barach Obama. Vi snakker rett og slett om en politisk-aktivistisk standhaftighet av dimensjoner.

[attachimg=1]

[attachimg=2]

Vitenskapelig bryr ikke slike mennesker seg det minste om å holde seg til fakta. Vi snakker om politisk aktivisme. Ren politisk aktivisme krydret med solid bakgrunnstøtte fra styrtrike bank- og finansoligarker. De samme oligarkene som har dominert oppveksten og livet til to generasjoner Stoltenberg og Harlem.

Hvis vitenskapelig redelighet ikke spiller noen som helst rolle for å få en slutt på svineriet, hvordan har slike mennesker kunnet holde på akkurat som de vil i 45 år? Skal vi få stoppet klimasvindelen må kreftene bak avsløres og brettes ut i all sin skam i all offentlighet. Dette inkluderer flere kjente norske personligheter som har hjulpet oligarkene med å skumme fløten av vårt land i generasjoner.
Trur ikke at slike mennesker bryr seg så mye av sitt eget slag......ikke har dem tia, ikke bryr dem seg i mer enn ett sekund, og ikke finnes det så mye som littegrann av tid, i demses hverdag...til noen andre. :(
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Jostemikk

Takk, og selv takk, Tuvnes. Dette med demoniseringen av CO2 på en så bevisst og så hjernevaskende måte i flere år er direkte stygt. Stygt og dumt. Like dumt som å kalle oksygen for gift, og like dumt som å påstå at vann er en styggedom. Det hender jeg forhører meg litt om den generelle kunnskapen blant ungdommer når det gjelder klimasaken. Det vokser virkelig opp en generasjon unge mennesker som tror at CO2 er forurensning. Den eneste farlige CO2 jeg selv vet om, er den som kommer ut av munnen til de som styrer klimagalskapen. Jeg ser helst at denne stopper opp øyeblikkelig. For godt.

Når det gjelder den fulle bredden bak apparatet som styrer klimakjøret får vi alle stå på som best vi kan med de sakene vi har kunnskap om for å bekjempe elendigheten. Alle jobber best med ting de har greie på, for ofte henger dette direkte sammen med interesser en har hatt i mange år. Ikke til forkleinelse for de som jobber i kloakkbransjen.

Forteller jeg i et vågalt øyeblikk folk som ikke er så bevandret i klimasaken at vi ikke har opplevd noen global oppvarming i dette årtusenet, og at det for store deler av Norge har vært helt flat temperaturutvikling i 25 år, ser jeg dessverre en negativ og umiddelbar reaksjon hos de fleste. De blir fjerne i blikket. Pakker seg inn i en tjukk isolasjon der gale mennesker som meg ikke lenger kan nå inn med forstyrrende og opprivende stoff. Den andre og mindre andelen av dem blir direkte sinte.

Den direkte årsaken til dette? At makta rår, og at folk ikke tror på noe som helst hvis det ikke står i MSM. Andre steder enn gjennom statlig propaganda servilt gitt innbyggerne i Norge gjennom MSM vet ikke folk å hente kunnskap fra.

Klimaskeptikere flest er dessverre ikke særlig mye bedre. De går rundt og tror at klimasaken er det eneste MSM dekker 100 % ensidig og uærlig, og at resten av handlingene karrierepolitikerne står bak skiller seg vesentlig fra galskapen klimapolitikken representerer. De tror også at klimavitenskapen er den eneste vitenskap fullstendig ute av kurs. Dette har skuffet meg ikke så rent lite, for jeg trodde at de som hadde så selvstendige tanker at de før eller siden fant svært kritikkverdige forhold i klimaforskningen, mye lettere ville forstå de større sammenhengene, og at klimavitenskapen og politikken bak den bare er et eksempel av svært mange. Årsaken til at jeg stadig oftere nevner dette er ikke for annet enn at det vil være helt umulig å stoppe klimaaktivismen uten at folk flest tør å ta dette på alvor.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Sitat fra: Ewer Gladblakk. på mai 28, 2014, 22:08:37 PM
Trur ikke at slike mennesker bryr seg så mye av sitt eget slag......ikke har dem tia, ikke bryr dem seg i mer enn ett sekund, og ikke finnes det så mye som littegrann av tid, i demses hverdag...til noen andre. :(

Dette er dessverre helt sant, Ewer. Å ta fra folk tid er en av maktas største genistreker. Det er en grunn til uttrykket lediggang er roten til alt ondt. Det er en hersketeknikk ment å peke på at det beste (for oligarkene og politikerne) er at folk ikke har tid til å bruke eget hode. Dette henger sammen med hele den institusjonelle hjernevaskingen som forlengst har ødelagt hoveddelen av den norske befolkningen. Hva var det en av sjefsoligarkene sa igjen? Mener i farta det var noe lignende folket styres fullstendig av våre formende hender.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Ewer Gladblakk.

SitatDette er dessverre helt sant, Ewer. Å ta fra folk tid er en av maktas største genistreker.
Det kommer jo helt ann på folk og hvordan vi og andre menneskegrupper ønsker å ville blande oss med alle "de andre i det samma lauget" detta.....flaut å tenke på egentlig...
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!