Dette dreier seg ikke om Doug Cotton. Hans "forskning" blir hudflettet i øverste tråd hos Tallbloke nå. Det dreier seg om at Watts har tillatt hudfletting av de som nå hudfletter Cotton.

Det dreier seg også om at Watts ikke lenger tillater kommentarer/diskusjoner om andre varmeoverføringsmekanismer enn de drivhusgassene står bak. Dette har satt seg så latterlig hardt i sjela hans, uvisst av hvilken grunn, at han nå har slettet hele tråden med kommentarer under innlegget jeg linket til i sta.
Det er ufint det Spencer gjør også. Han forsøker å putte alle i samme bås, men hopper elegant over de vriene spørsmålene og sakskompleksene han har flyktet fra tidligere. De han tidligere har karakterisert i harde ordelag har blant annet sagt noe lignende:
CO2 har ved enkelte tilfelle en effekt som bremser varmetapet, men dette fører ikke til målbare temperaturforskjeller fordi konveksjon tar seg overtidsbetalt og sørger for status quo. (Kun et eksempel.) Slike vanskelige spørsmål velger Spencer å overse, eller kanskje svare at han ikke kan dokumentere at vedkommende tar feil, for deretter å forsvinne før han klemmer i vei og generaliserer slik han gjorde i sitt siste bloginnlegg.
Selv vet jeg ikke hva jeg mener, men noe har jo gått fullstendig feil for "mainstream". Dermed er det liten grunn for de til å slå på noen stortromme.
Og ja, det er en god ting at det kan komme litt uenighet til uttrykk her på forumet, og at det kan diskuteres. Anthony Watts er en lukevarmer!