Klimahype og eugenikk - intet er nytt under solen

Startet av Bebben, november 15, 2011, 23:44:16 PM

« forrige - neste »

seoto

Sitat fra: jarlgeir på april 11, 2012, 23:18:34 PM
Nå er jeg ikke blant de som betviler at det er mye inspirasjon fra brunlig hold blant mange miljøvernbevegelser, men skal man påpeke slikt er det best med et visst minimum av saklighet.

Om Prins Bernhard er det kjent at han var medlem av SS, SA og NSDAP fra 22.april 1933 og til 1934 hvor han fikk en jobb i IG Farben. Her er forøvrg beviset, som ikke er helt i samsvar med prinsens påstand om at han aldri var medlem i NSDAP.
http://gatesofvienna.blogspot.com/2010/03/nazis-in-family-tree.html

Fra 1937 overførte han sin lojalitet til det Nederlandske kongehus, etter giftemålet. Det er ikke kjent at han på noe tidspunkt fra og med 1934 gav uttryk for støtte til nazismen, eller til naxistiske ideer eller ideologier. Fra og med 1940 etablerte Prins Bernhard seg som en ledende krigshelt ved sin aktive krigsinnsats mot Nazi-Tyskland."

Det jeg nevnte var "det brune innslaget allerede ved etableringen". Det er vel ekstremt få etter krigen som vil vedkjenne seg en nazi-ideologi annet enn i det skjulte (bortsett fra enkelte ekstremister, men det de framhever i dag er vel neppe den opprinnelige ideologien). Men ideologien (inkl. eugenikk) var uten tvil med på å prege oppstarten av WWF. Jeg ser på problemet som at ideologien bevisst kjører over vanlige folk på veien til å overta kontroll over naturen. Jeg har aldri beskyldt WWF fotfolk for å være brune, ikke annet enn som fleip om at fargene rødt pluss grønt gir brunt. Tvert i mot, jeg tror langt de fleste medlemmene virkelig ønsker det beste for verden, for både folk og natur. De ser for seg en drøm om å leve i pakt med naturen. Derimot burde det være av interesse for de som vil vite mer, å sjekke hvem som er topplederne i WWF, spesielt styremedlemmene, og hvilke posisjoner de har i samfunnet - og hvilke politiske krefter de støtter. Det er en organisasjon med enorm slagkraft!

Personlig sitter jeg med et inntrykk av at Bernhards lojalitet i det store og hele gjaldt ham selv og hans egne drømmer.

Angående I.G. Farben:

At the outbreak of war in 1939 VOWI employees were ordered into the Wehrmacht but in fact continued to perform the same work as when nominally under I.G. Farben. One of the more prominent of these Farben intelligence workers in N.W. 7 was Prince Bernhard of the Netherlands, who joined Farben in the early 1930s after completion of an 18-month period of service in the black-uniformed S.S.8

8Bernhard is today better known for his role as chairman of the secretive, so-called Bilderberger meetings. See U.S. Congress, House of Representatives, Special Committee on Un-American Activities, Investigation of Nazi Propaganda Activities and Investigation of Certain other Propaganda Activities. 73rd Congress, 2nd Session, Hearings No. 73-DC-4. (Washington: Government Printing Office, 1934), Volume VIII, p. 7525.

http://reformed-theology.org/html/books/wall_street/chapter_02.htm

Som Jostemikk nevnte ovenfor, var han altså stifter av Bilderberg-gruppen (der også Rockefeller var og er svært involvert).
http://no.wikipedia.org/wiki/Bilderberg-gruppen

Et lite stepp til siden: Eksisterer I.G. Farben i dag? Ja, ideene overlevde, om enn i nye klær. Her er et lite tilbakeblikk:
http://jonrappoport.wordpress.com/2012/04/12/nazis-nixon-rockefeller-and-watergate/
(Dersom jeg MÅTTE velge mellom Plan A og Plan B, ville jeg nok valgt Plan A.)

Ja, og så har vi jo Lockheed Martin-skandalen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_bribery_scandals#Netherlands

Prince Bernhard received a $1.1 million bribe from Lockheed to ensure the Lockheed F-104 would win out over the Mirage 5 for the purchase contract. He had served on more than 300 corporate boards or committees worldwide and had been praised in the Netherlands for his efforts to promote the economic well-being of the country.
Prime Minister Joop den Uyl ordered an inquiry into the affair, while Prince Bernhard refused to answer reporters' questions, stating: "I am above such things". The results of the inquiry lead to a constitutional crisis in which Queen Juliana threatened to resign if Bernhard was prosecuted. Bernhard was spared, but had to step down from several public positions and was forbidden to wear his military uniforms again.
Prince Bernhard always denied the charges, but after his death on December 1, 2004, interviews were published showing that he admitted taking the money. He said: "I have accepted that the word Lockheed will be carved on my tombstone."


I artikkelen linkes det til en artikkel i The Times UK, men den fører bare til forsiden. Imidlertid fant jeg artiklene, men det ser ut for at de ligger bak en betalingsmur.

[attach=1]

http://www.thetimes.co.uk/tto/public/sitesearch.do?querystring=lockheed+scandal+bernhard&p=tto&pf=all&bl=on

Prins Bernhard hadde uten tvil makt og var støttet av makt, men moralen var nok svært subjektiv. For å forstå mer av årsak og resultat, må man gå tilbake til utspringet. Personlig tror jeg ikke det var idealisme bestående av varme tanker for naturen i seg selv som var årsaken. Men kanskje jeg bare har blitt kynisk med årene?

Jeg gjentar gjerne: Det er ikke fotfolket i de største "grønne" organisasjonene jeg snakker om, det er folkene bak, deres ideologier og deres visjoner. Her er det ikke forskjell på høyre- eller venstrekrefter (tradisjonell politikk), her er det målet som teller.

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

jarlgeir

#91
Noen små kommentar til ditt siste gode innlegg:

Eugenikken var inntil 1945 allment akseptert, og det fantes svært få som tok avstand fraden - inntil Hitler demostrerte for all verden ved sine dødsleire eugenikkens logiske konsekvens. Før det kan man nesten si: Alle var eugenikere, det var helt naturlig.

Til og med Dagbadet: De hadde overskrifter fra et OL i mellomkrigstiden hvor temaet var at to mennesker løp om kapp med en neger!

Alle kan ta feil, og nesten alle gjorde det. Samme som Klimasaken idag, når klimatrollet har sprukket i MSM blir det hele en konkurranse i å distansere seg fra det på samme måte som med eugenikken etter 1945.

I.G Farben ble delt opp etter krigen, de heter nå BASF og diverse annet, husker ikke alle komponentene de ble til.

Wikipedia er en dårlig kilde, et medlemskap i Allgemeine SS er noe du blir tildelt som en æresbevisning, ofte uten å vite om det. Uniform må du evt kjøpe selv, og hverken militærtjeneste eller våpen er inkludert, det er som en litt mer unformert utgave av kongens fortjenestemedalje. Waffen SS er noe helt annet. Det vi har sett er et medlemskort i en SS/SA seilfly forening for studenter osv. Ikke helt det samme for å si det pent.
At din Wiki-kilde skriver om IG Farbens militærtjeneste i 1939, to år etter at Prinsen ble hollender og flyttet dit, sier bare at kilden din er helt på jordet. Som vanlig med Wikipedia. Beklageligvis henfaller jeg selv til å bruke den, fordi den er så lett tilgjengelig :p

Når det gjelder prinsen og Lockheed skandalen, sa prinsen at alt gikk til WWF, på den annen side hadde han noen døtre utenfor ekteskap som sikkert også trengte penger...
It's the sun, stupid!

jarlgeir

Contrari skriver så elegant her:

"Så la oss være varsomme med brunbaksten -det kan fort svi seg."

Jepp, det er riktig. Husk at de brune den gang var politikere og de brukte de samme metodene som andre politikere. Pengene de fikk fra storindustrien var politisk utpressing intet annet. De midlene kom i tillegg inn i den brune pengepotten så sent at de hadde liten betydning.

Storkapitalen alignet seg ikke med nazistene før i 1932 hvor valget var de brune eller de røde, førstnevnte som en del av en konservativ plan for et styre hvor de konservative utgjorde flertallet i en koalisjon med Hitler. Alternativet var en rødbrun allianse med en felles revolusjon mot de andre, hvor hæren hadde sagt klart fra at de ikke kunne garantere å hanskes med en slik revolusjon.

Hele den pengedebatten sammen med de brune fra 1933 er bare en avsporing for å skjule et veldig pinlig faktum for resten av venstesiden:

Nazistene greide å bygge seg opp som en organisasjon med appell til folk flest, med hovedvekt på arbeiderklassen og lavere del av borgerskapet. Deres sosiale program, fra temaer som ble diskutert på offentlige møter til SAs suppekjøkken utkonkurrerte totalt både kommunister og sosialdemokrater. Nazistene ble det største partiet, og hadde det vært valg i 1938 hadde de fått vesentlig mere enn 50% av stemmene. De andre partiampene skjønte simpelthen ikke hva som hadde skjedd før de satt i eksil eller i en oppbevaringsleir! For dem var det utenkelig at nazistene hadde størst appell til tyskere flest!

Dagens enkleste debatt-triks er å sørge for å assosiere motparten med Hitler og Co uten å nevne sistnevnte ved navn. Vi har en så god sak at det er totalt unødvendig å brunmale motparten. De sørger uansett for å brunmale seg selv.

Mht WWF og alle de andre tidlige grønne, de var drevet av konservative ildsjeler, men etter 1990 ble de konservative drevet ut og vannmelonene overtok.

La oss lære av Delingpole hvordan man linker de brune og de grønne i dagens virkelighet. Delingpole siterer de grønne og lar folk selv konkludere hvorvidt dette er grønt eller brunt. Og det har vært en kjempesuksess, ikke minst takket være Delingpoles svært underholdende skrivestil.
It's the sun, stupid!

Amatør1

Sitat fra: jarlgeir på april 12, 2012, 18:52:14 PM
La oss lære av Delingpole hvordan man linker de brune og de grønne i dagens virkelighet. Delingpole siterer de grønne og lar folk selv konkludere hvorvidt dette er grønt eller brunt. Og det har vært en kjempesuksess, ikke minst takket være Delingpoles svært underholdende skrivestil.

Delingpole om det tøffe livet som skeptiker finansiert av Big Oil, side 61:

[attachimg=1 width=500]

;)
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Som vanlig er i "klima"saken, tror du det knapt selv om du ser det. Fra Bishop Hill - Climate change cash pays for forced sterilisation:

SitatTens of millions of pounds of UK aid money have been spent on a programme that has forcibly sterilised Indian women and men, the Observer has learned...

Court documents filed in India earlier this month claim that many victims have been left in pain, with little or no aftercare. Across the country, there have been numerous reports of deaths and of pregnant women suffering miscarriages after being selected for sterilisation without being warned that they would lose their unborn babies...
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Jeg tror disse "menneskene" må være tilhengere av Usbekistans president Islam Karimovs metoder:

- Tvangssteriliserer kvinner

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

jarlgeir

Det er da ingen hemmelighet at diverse grønne fanatikere ser for seg at den idelle befolkning på jorden skal være et sted mellom 50 og 200 millioner.

Den delen av befolkningen som skal reduseres er selvsagt de som ikke er grønne, og de har vært merkelig tause om hvordan befolkningen skal reduseres.

Siden det er skattebetalerne i rike land som betaler disse fanatiske klovnenes lønn, så er det inntil videre ikke mulig å terminere skeptikere eller andre ikke-troende i rike land.

Men i U-land derimot kan man gjøre hva man vil. Det er bare å alliere seg med sittende diktator (jfr Solheims siste besøk i Zimbabwe). Eller gå løs på sårbare grupper, som f.eks de kasteløse på landsbygda i India.

Inntil disse økonazistene blir sperret inne, vil det bare bli værre og værre. De burde få dele celle med ABB på nærmeste asyl. Jo før, desto bedre.
It's the sun, stupid!

ConTrari

Sitat fra: jarlgeir på april 30, 2012, 21:26:53 PM
Det er da ingen hemmelighet at diverse grønne fanatikere ser for seg at den idelle befolkning på jorden skal være et sted mellom 50 og 200 millioner.

Den delen av befolkningen som skal reduseres er selvsagt de som ikke er grønne, og de har vært merkelig tause om hvordan befolkningen skal reduseres.

Siden det er skattebetalerne i rike land som betaler disse fanatiske klovnenes lønn, så er det inntil videre ikke mulig å terminere skeptikere eller andre ikke-troende i rike land.

Men i U-land derimot kan man gjøre hva man vil. Det er bare å alliere seg med sittende diktator (jfr Solheims siste besøk i Zimbabwe). Eller gå løs på sårbare grupper, som f.eks de kasteløse på landsbygda i India.

Inntil disse økonazistene blir sperret inne, vil det bare bli værre og værre. De burde få dele celle med ABB på nærmeste asyl. Jo før, desto bedre.

Mja, den herligste visjonen av et slikt utvalgt paradis må være "mineshaft gap"-scenen i  Dr. Strangelove.

Her er man riktignok også opptatt av å øke den utvalgte befolkningen, derfor må det være ca. ti kvinner per mann, kvinner som i størst mulig grad inspirerer til forplantning. Dette er en ide som får bred oppslutning i "The War Room".


http://www.youtube.com/watch?v=ybSzoLCCX-Y


Nyt denne!

Jostemikk

Takk for linken til årsmøtet til Real Climate, ConTrari. :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på mai 01, 2012, 21:01:50 PM
Takk for linken til årsmøtet til Real Climate, ConTrari. :D

Bare hyggelig, og må igjen anbefale HELE Dr. Strangelove på det globalt varmeste! Ikke minst den herlige parodien på kommunist-konspirasjon der den gale flyvåpengeneralen er overbevist om at fluor i drikkevannet er Sovjet-infiltrasjon (bokstavelig talt).

"You know when they startet fluorisation of our drinking water, Captain Mandrake? 1946. Same year as the Iron Curtain came down. Should give you something to think about, eh? And now they want to put it in ice cream too. Ice cream Mandrake! Little children's ice cream! That's your sly commie plot!" (fritt etter husken)

Jostemikk

#100
Den kommunetannlegen jeg hadde mens jeg var skoleelev arbeidet hele sin karriere for å få stoppet fluortilsetning i tannkrem, ConTrari.

Han ønsket i stedet å gi skoleelevene tilskudd som taremel og annet snacks, og to ganger i året ga han av egen lommebok myke tannbørster, tanntråd og taremel-tilskudd med mer til hver eneste gutt og jente i kommunen.

Da jeg gikk ut av ungdomsskolen var jeg elev nummer to i Østfold som ikke hadde hull i voksentennene mine. Nummer en gikk i samme klasse som meg, og han var først fordi han lå en plass foran i alfabetet. Det var selvfølgelig han som kom i avisene! Verden er urettferdig.

Kanskje denne tannlegen, som het Helge Myhre, var medforfatter av Dr. Strangelove? Eller hmm, det er ikke så helt enkelt å holde tunga rett mellom tenner uten hull. Som Sellers en gang sa, rett nok ikke i Dr. Strangelov, men i en av Pink Panter-filmene:

- It won't be easy, that is why I have always failed where others have succeeded. ;)

Skylder vel kanskje å legge til at denne tannlege Myhre var svært omstridt blant sine kollegaer, og at jeg selv var en slurv med tannbørsten, men den dag i dag kan kjenne smaken av taremel på tungespissen.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Sitat fra: jarlgeir på april 30, 2012, 21:26:53 PM
Den delen av befolkningen som skal reduseres er selvsagt de som ikke er grønne, og de har vært merkelig tause om hvordan befolkningen skal reduseres.

Hm, men ikke Paul Erlich, som her siteres av Bishop Hill:

http://bishophill.squarespace.com/blog/2012/4/30/climate-change-cash-pays-for-forced-sterilisation.html

Sitat[T]he first task is population control at home. How do we go about it? Many of my colleagues feel that some sort of compulsory birth regulation would be necessary to achieve such control. One plan often mentioned involves the addition of temporary sterilants to water supplies or staple food. Doses of the antidote would be carefully rationed by the government to produce the desired population size. Those of you who are appalled at such a suggestion can rest easy. The option isn't even open to us, since no such substance exists.

If the choice now is either such additives or catastrophe, we shall have catastrophe. It might be possible to develop such population control tools, although the task would not be simple. Either the additive would have to operate equally well and with minimum side effects against both sexes, or some way would have to be found to direct it only to one sex and shield the other."

Erlich, Holdren, Schneider, Club of Rome, for ikke å glemme Maurice Strong (var det ikke slik at Strong var en sentral inspirator for Gro Harlem Brundtland?), visse navn ser ut til å dukke opp nokså konsekvent når man begynner å rote litt i historien om AGW. Med unntak av Schneider var de vel heller ikke klimaforskere. Alarmen kom først, så fulgte forskningen lydig etter.

Eksempelet med (tvangs)steriliseringen viser tydelig hvilket menneskefiendtlig og reaksjonært grunnsyn som preger klimarørslas gener. Men hvorfor nymalthusianismen ser ut til å vinne slik gjenklang hos så mange presumptivt oppegående mennesker, aner jeg ikke. En slags zeitgeist? - men som klimaet har tidene alltid forandrer seg.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på mai 01, 2012, 22:25:01 PM
Den kommunetannlegen jeg hadde mens jeg var skoleelev arbeidet hele sin karriere for å få stoppet fluortilsetning i tannkrem, ConTrari.

Han ønsket i stedet å gi skoleelevene tilskudd som taremel og annet snacks, og to ganger i året ga han av egen lommebok myke tannbørster, tanntråd og taremel-tilskudd med mer til hver eneste gutt og jente i kommunen.

Da jeg gikk ut av ungdomsskolen var jeg elev nummer to i Østfold som ikke hadde hull i voksentennene mine. Nummer en gikk i samme klasse som meg, og han var først fordi han lå en plass foran i alfabetet. Det var selvfølgelig han som kom i avisene! Verden er urettferdig.

Kanskje denne tannlegen, som het Helge Myhre, var medforfatter av Dr. Strangelove? Eller hmm, det er ikke så helt enkelt å holde tunga rett mellom tenner uten hull. Som Sellers en gang sa, rett nok ikke i Dr. Strangelov, men i en av Pink Panter-filmene:

- It won't be easy, that is why I have always failed where others have succeeded. ;)

Skylder vel kanskje å legge til at denne tannlege Myhre var svært omstridt blant sine kollegaer, og at jeg selv var en slurv med tannbørsten, men den dag i dag kan kjenne smaken av taremel på tungespissen.

Han gir iallfall inntrykk av å være en ildsjel, og det er flott. Taremel høres jo ut som japansk tannhygiene  8).

Mitt møte med skoletannlegen var mer problematisk. Han sa spytt ut, men jeg hadde alltid hørt hjemme at det er stygt å spytte, så jeg protesterte. Joda, bare spytt rett ut! Så jeg spyttet rett på ham.


ConTrari

Sitat fra: Bebben på mai 01, 2012, 22:46:37 PM
Sitat fra: jarlgeir på april 30, 2012, 21:26:53 PM
Den delen av befolkningen som skal reduseres er selvsagt de som ikke er grønne, og de har vært merkelig tause om hvordan befolkningen skal reduseres.

Hm, men ikke Paul Erlich, som her siteres av Bishop Hill:

http://bishophill.squarespace.com/blog/2012/4/30/climate-change-cash-pays-for-forced-sterilisation.html

Sitat[T]he first task is population control at home. How do we go about it? Many of my colleagues feel that some sort of compulsory birth regulation would be necessary to achieve such control. One plan often mentioned involves the addition of temporary sterilants to water supplies or staple food. Doses of the antidote would be carefully rationed by the government to produce the desired population size. Those of you who are appalled at such a suggestion can rest easy. The option isn't even open to us, since no such substance exists.

If the choice now is either such additives or catastrophe, we shall have catastrophe. It might be possible to develop such population control tools, although the task would not be simple. Either the additive would have to operate equally well and with minimum side effects against both sexes, or some way would have to be found to direct it only to one sex and shield the other."

Erlich, Holdren, Schneider, Club of Rome, for ikke å glemme Maurice Strong (var det ikke slik at Strong var en sentral inspirator for Gro Harlem Brundtland?), visse navn ser ut til å dukke opp nokså konsekvent når man begynner å rote litt i historien om AGW. Med unntak av Schneider var de vel heller ikke klimaforskere. Alarmen kom først, så fulgte forskningen lydig etter.

Eksempelet med (tvangs)steriliseringen viser tydelig hvilket menneskefiendtlig og reaksjonært grunnsyn som preger klimarørslas gener. Men hvorfor nymalthusianismen ser ut til å vinne slik gjenklang hos så mange presumptivt oppegående mennesker, aner jeg ikke. En slags zeitgeist? - men som klimaet har tidene alltid forandrer seg.

Er nok litt zeitgeist ja, og en slags famling etter ny krise, nå som klimakrisa er litt oppbrukt. Men ny-malthusisme blir litt oppgulp, og er nok ikke tilstrekkelig til å mobilisere de helt store forskningsmidlene.

Jostemikk

Nå fikk du meg til å skrattle, ConTrari. En god historie!

Bebben, det var et tankevekkende innlegg, og det fikk meg til å tenke på dagens fertilitetsproblematikk. Angående de forskjellige epokers ismer tror jeg ikke det er så nøye hva de kaller seg. Det ser virkelig ut til å være samme grunnleggende tankegang bak svært mye av det.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren