Klimabrølerne

Startet av Bebben, juli 17, 2013, 00:11:40 AM

« forrige - neste »

Bebben

Inspirert av Stanics link til "klimabrølet" la jeg inn denne på VGD, tillater meg å kryssposte den her. Og jo det er humor! Selv om jeg ikke er sikker på om det er min, men humor er en alvorlig sak, som kjent.  8)


SitatI disse agurktider er det litt dødt her, men godt mot, det finnes tegn i tiden som gir håp om mer klimabaluba.

"Klimavalg 2013 har samlet en bred allianse av organisasjoner og samfunnsaktører med et tydelig felleskrav om en mer ansvarlig norsk klimapolitikk. Vi vil fram til valget i høst skape mest mulig oppmerksomhet om saken, og i den forbindelse vil vi gjerne be om deres engasjement – og deres brøl. "

"Vi vil gjerne publisere vellykkede brøl på nettet. Klimabrølet kan ta mange former, et regelrett brøl, en lyd, en dans, men vi tenker oss at det utføres av mange mennesker og kan relateres til parolen "Hev stemmen!". For eksempel kan det være et brøl der "stemmen heves" fra lavt til høyt, som publikumsbølgen og der artistene lede an. Vi har mange forslag og vil gjerne diskutere ideer."

"I tillegg til festivalbrøl ønsker vi å få alle barnehagene i landet med på en aktiv holdning til klima gjennom lek og bidrag. Vi vil  at at alle barn skal delta i et klimabrøl med store og små dyr og sine fantasidyr."

"Det beste er kanskje det ungene finner på i fellesskap og hvordan de skal finne lydene til koret som en del av klimabrølet. Dette må øves på frem til 24 august som er en lørdag, men man kan brøle på en fredag også, så flere barn får være med."

Jeg synes dette er et interessant tiltak, men savner begrunnelse. Har det ikke vært brølt om "klima" nå i en 25 års tid eller så, herunder fra FN med sin hockeykøllestatistikk, de sju landeplager + dårlig skiføre osv.? Og hva kan egentlig barnehagene gjøre for klimaet, utover å lide med såre stumper fra utvaskede tøybleier?

Sant å si synes jeg ideen er litt umusikalsk - har de vurdert å synge i stedet, slik de gjør i vanlige kirker? De kan jo bare ta noen salmer og sanger vi alle er glad i og fikse litt på teksten, si f.eks. "Jeg er dum og deilig, klima klimaaa". Synger for planeten, dum og deilig "klima klimaaa" osv.

Men OK, så velger man altså å brøle. Er det tenkt som et slags primalskrik over en tapt gullalder, tiden i Moder Jords mørke, varme (unnskyld) skjød?

Et eller annet sier meg at det ikke er frustrasjon over at verden ikke blir varmere og at klimamodellene er på bærtur. Det er vel snarere et uttrykk for en zeitgeist, der mennesker finner en eller annen grad av tilfredsstillelse av et mer eller mindre bevisst ønske om å bety noe gjennom å "gjøre noe" for verden, eller skal vi si "klimaet", eller "planeten" eller hva det nå er.

Og dette engasjementet er jo positivt - tenk bare om det hadde vært brukt til noe fornuftig, i stedet for til et argumentfritt brøl ut i tynn luft og på grunn av tynn luft.

Og dessverre - jeg må nesten ta til orde for å beskytte uskyldige småbarn mot disse velmenende brølapene. Det har vel aldri vært meningen at barnehagene skal fungere som indoktrineringssentraler for dommedagssekter?

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Amatør1

Sitat fra: Bebben på juli 17, 2013, 00:11:40 AM
Inspirert av Stanics link til "klimabrølet" la jeg inn denne på VGD, tillater meg å kryssposte den her. Og jo det er humor! Selv om jeg ikke er sikker på om det er min, men humor er en alvorlig sak, som kjent.  8)

Hehe .... den var tatt på kornet!  8) Du verden som trollene brøler og fekter med armene på VGD, tror du er inne på noe!  :P 
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

#2
Det du beskriver er ren skjær galskap, Bebben.

Sitat fra: Bebben på juli 17, 2013, 00:11:40 AMDet har vel aldri vært meningen at barnehagene skal fungere som indoktrineringssentraler for dommedagssekter?

Jo det har vært meningen hele tiden, selv om jeg nok ville byttet ut dommedagssekter med bankeiere og deres representanter i de forskjellige lands parlamenter.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Jo mer jeg tenker over dette, desto verre synes jeg det er. Dette må da grense til misbruk av barn? Hva mener egentlig barneombudet om å bruke barn på en slik måte? Det må da være laveste form for direkte indoktrinering av barn? Hva i all verden er det for slags mennesker som uten betenkelighet støtter slik aksjoner?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

bøvelen

Skrik på Norway cup
Lise Wulff som snakket om issmelting, utslipp og sånn, mange barn ble intervjuet, men ingen av dem visste hva de skulle være med på
Det var på TV2 nå i kveld
Noe slikt:


http://dittoslo.no/nordstrands-blad/sport-nordstrands-blad/hedrer-munch-med-menneskeskrik-fra-sletta-1.7972040

Saken er ikke lagt ut på nett ennå, dette er en animasjon på forhånd

Spiren

Report offers field guide to the climate change denial industry

Greenpeace report documents the who, what, when and how of a long-running campaign to block action on climate change

http://www.theguardian.com/environment/planet-oz/2013/sep/12/greenpeace-climate-change-denial-dealing-doubt-report
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Telehiv

#6
Vet egentlig ikke helt hva "klimabrølerne" er for noe, men det er helg og vi må få opp humøret:

På TV2s nyheter for en liten stund siden ble jeg sittende og gape:

Bjerknessenterets Kikki Kleiven satt og kjørte uhindret på med klimakriser som er empirisk falsifiserte for mange år siden, der i gården var jorda fremdeles i sterk oppvarming, alt smeltet, havet steg i økende fart, og i det hele tatt....

Altså all udokumentert alarmisme som hennes mentor IPCC har måttet krype til korset om for lengst, ....

Men vi ser altså at den særnorske globale krisen lever fortsatt sitt eget liv i Cicero og Bjerknes og blant våre mest ignorante joournalister  ;)

Så hvis ikke Kikkis lørdagsunderholdning i dag var en skikkelig "klimabrøler", så vet ikke jeg?!

Nå går jeg og min kjære til et overdådig skalldyrbord med perlende hvitvin og miljøvennlig majones (basert på fett kokt på dyr som aldri skal få fise ut sin dødelige metangass en gang til!)

Skål, og god helg!
 
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

seoto

Da var det nok en mening bak at jeg fullstendig glemte bort TV2-nyhetene ;) Bedre for blodtrykket.

Skål for nydelig mat og drikke og miljø-/klimavennlig majones  ;D
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: seoto på september 21, 2013, 18:48:54 PM
Da var det nok en mening bak at jeg fullstendig glemte bort TV2-nyhetene ;) Bedre for blodtrykket.

Skål for nydelig mat og drikke og miljø-/klimavennlig majones  ;D

Skål for det. TV2-nyhetene er gjemt bak betalingsmur på web også? Kanskje like greit.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to