Endgame?

Startet av Amatør1, september 07, 2011, 22:36:01 PM

« forrige - neste »

Amatør1

Mens jeg leser de tallrike kommentarene til Dessler-historien på WUWT, kommer jeg over denne observasjonen

wws says:

SitatIt's funny, it's struck me today more than ever – as Europe is collapsing, as the US markets are collapsing, as the economy is collapsing, as the entire concept of efficient government contol of anything worldwide is collapsing...

this entire argument is such an ingrown, overhyped screamfest of nonsense! Not that Anthony's doing anything wrong in opposing the lies, far from it! The lies must be opposed. But all in all, this issue is just kabuki theatre, full of sound and fury, Signifying Nothing.

It's like watching WOW players argue about which magical attribute is more powerful. To the wide world at large, the answer is; Who could possibly care anymore? These scientific journals? I expect almost all of them to be gone in 10 years, or less. None of this will even be remembered.

And for those who would argue that well, it's because of where government funding will go, that could be a point; except that we have now reached a state where there is going to be NO new government funding for anything, for any of us, for a very long time.

Endgame is Here, friends.

Tankevekkende? Nå skal jeg ikke forsøke å være dommedagsprofet, men det er definitivt endel "ugreie" med dagens maktstrukturer og økonomiske politikk. Klimadebatten står ikke utenfor dette, men er heller en dypt integrert del.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Jeg tror klima"krisa" er siste, desperate forsøk på å redde noe som ikke gikk helt som planlagt. Bare for å ha sagt det, så var jeg nå både høflig og upolitisk.

Jeg minner dog om "Den vidunderlige, nye Verdensordenen", selvsagt uten å nevne navn. Og at denne talen kan finnes på regjeringen.no. Og jeg nevner selvsagt ikke hvilke regjering.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

#2
SitatJeg minner dog om "Den vidunderlige, nye Verdensordenen", selvsagt uten å nevne navn. Og at denne talen kan finnes på regjeringen.no. Og jeg nevner selvsagt ikke hvilke regjering.

Du skal få slippe. Dette er sånt folk ikke tror, men det hjelper kanskje når de ser at linken går til regjeringen.no? Det finnes mer stoff der også, jeg mener at bl.a. Jonas har hatt en uttalelse.

Og linken er altså (og jeg skjuler den ikke):
http://www.regjeringen.no/nb/dep/ud/aktuelt/taler_artikler/utviklingsministeren/2010/ny_verden.html?id=593296

SitatDen historiske dommen over København må vente. Det som er klart er at møtet handlet om klima, ny økonomisk verdensorden og maktforholdene på kloden i det 21. århundre. Tre kolossale spørsmål i ett møte. Det er verd å bruke tid på å reflektere over det. Velkommen til et nytt tiår og til en ny vidunderlig verden.


PS: Men det humoristiske er at jeg tror neppe det vil være plass til en tåpe som Solheim i "den nye verdensorden". Han er bare en av de mange - man akk så nyttige - idiotene.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Denne trådens tittel, Endgame, er faktisk skremmende aktuell. Jeg orker rett og slett ikke å legge ut så mye om dette pr. gang. Jeg blir skremt.

Sitat(ABC Nyheter): - Hvis man tror at klimaforhandlingene ikke dreier seg like mye om makt og økonomi, som miljø, kommer man ingen vei.

Det slår miljø- og utviklingsminister Erik Solheim (SV) fast.

Ny verdensorden, nytt syn

Dagens pressekonferanse tyder på at den politiske ledelsen i Norge har snudd i synet på at noen få land bør forhandle fram FN-vedtak før alle medlemslandene får si sitt:

- Klimafohandlingene er den første store forhandlingsprosessen med ny verdensorden.
ABC-nyheter, Mandag 18.10.2010, kl. 16:08
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på september 07, 2011, 23:59:19 PM
Denne trådens tittel, Endgame, er faktisk skremmende aktuell. Jeg orker rett og slett ikke å legge ut så mye om dette pr. gang. Jeg blir skremt.

Sitat(ABC Nyheter): - Hvis man tror at klimaforhandlingene ikke dreier seg like mye om makt og økonomi, som miljø, kommer man ingen vei.

Det slår miljø- og utviklingsminister Erik Solheim (SV) fast.

Ny verdensorden, nytt syn

Dagens pressekonferanse tyder på at den politiske ledelsen i Norge har snudd i synet på at noen få land bør forhandle fram FN-vedtak før alle medlemslandene får si sitt:

- Klimafohandlingene er den første store forhandlingsprosessen med ny verdensorden.
ABC-nyheter, Mandag 18.10.2010, kl. 16:08

Takk for den ABC-lenken. Men frykt ei. Verden må få orden på visse saker og ting før det blir mer snakk om ny verdens -orden.

Slike fantasier er vanskelige å ta opp når gjeld og underskudd fyller horisonten.

Amatør1

#5
Siden vi er inne på Solheim... alle hans prosjekter faller som kjent totalt i fisk.

På Aftenpostens klimasider (eller skal vi si "klimasider"?) har det kommet en ny artikkel idag, der Solheim står i sentrum, men kanskje ikke helt slik han tror selv ...

SitatNorge fører an i Kyoto-arbeidet
Norge skal lede det internasjonale arbeidet med å videreføre Kyoto-avtalen.

[...]

– Vi er blitt bedt om å lede arbeidet for denne gruppen som består av Sverige, Sveits, Frankrike, Tyskland, Storbritannia, Australia og New Zealand, sier miljøvernminister Erik Solheim (SV) til NTB på telefon fra Pretoria i Sør-Afrika torsdag kveld.

– God stemning

– Det var god stemning på møtet. Alle disse landene ønsker å videreføre Kyoto-protokollen, men vi vil også ha et balansert resultat hvor store utslippsland som USA og Kina bidrar med sammenlignbare forpliktelser. Resultatet i Durban må være et skritt på veien mot en større avtale seinere, sier statsråden.

[...]

... for se hva danske Connie Hedegaard "European Commissioner for Climate Action" sier om samme sak

07/09/2011 - Connie Hedegaard: "Only interesting to keep Kyoto alive if somebody is following"

SitatCONNIE HEDEGAARD: "ONLY INTERESTING TO KEEP KYOTO ALIVE IF SOMEBODY IS FOLLOWING"

Asked by an Australian daily newspaper whether the EU will extend its Kyoto Protocol commitments during the Climate Conference at Durban (28 November - 9 December 2011), Connie Hedegaard has made the following statement: "What is the point of extending our commitments if none of the other big economies say that they are willing to follow, if not today, then at least at some time tomorrow?"

"If we are to keep the Kyoto Protocol alive, we must have some indications that you [the other big economies] are entering at some point. We are willing to keep that possibility open, but we need other countries - the U.S., emerging economies and others - to say when they are going to commit in a more binding form than we have seen hitherto."

"Some seem to think that if only Europe took a second commitment period, that would make Durban a big success. The world should not fool itself. It's only interesting to keep Kyoto alive if somebody is following. Europe represents only 11% of global emissions. What will the other 89% do?"

Med andre ord: De andre landene har avskrevet Kyoto forlengst, og anser Solheim som en selvskreven fiaskominister. Derfor får han oppdraget med å lede arbeidet som alle (untatt Solheim) vet ikke vil føre noe steds hen. Det blir en ny fiasko, selvsagt.

En annen observasjon er at Hedegaard (som jo sto helt sentralt i COP15-fiaskoen i København i 2009), nå altså åpent dolker Solheim i ryggen med å si at han lurer seg selv.

Enda mer signifikant er det at Hedegaard framstår som den komplette opportunist ved å hevde It's only interesting to keep Kyoto alive if somebody is following. Ville hun sagt dette hvis hun trodde noe på klimaskremslene om Tipping Point osv? Njet. Her har vi en politiker som snur kappen etter vinden. Det hele er var et politisk prosjekt.

Men nå er det endgame.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på september 07, 2011, 22:43:51 PM
Jeg tror klima"krisa" er siste, desperate forsøk på å redde noe som ikke gikk helt som planlagt. Bare for å ha sagt det, så var jeg nå både høflig og upolitisk.

Jeg minner dog om "Den vidunderlige, nye Verdensordenen", selvsagt uten å nevne navn. Og at denne talen kan finnes på regjeringen.no. Og jeg nevner selvsagt ikke hvilke regjering.

En kommentar relatert til dette temaet finner du på The Boiling Frog: The End?

"Panic and preparation for the blame game appears to be in full swing The end is clearly on the cards - it's all over, please get on with it. "
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Time to Mann up

SitatMy bet is this will be much, much worse than climategate.
Sep 21, 2011 at 11:19 PM |  hunter

Hmm.....
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Og her kommer jo Mann med en svært klar påstand:

Sitat"Mann further states that release of documents will damage the reputations of dozens of scientists around the world ..."

Når vil dette sirkuset ta slutt? Hvem vil vise seg å være mektigst? Jeg håper rettsvesenet ikke lar seg tvinge ned på knærne.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Sitat fra: seoto på september 22, 2011, 12:43:28 PM
Og her kommer jo Mann med en svært klar påstand:

Sitat"Mann further states that release of documents will damage the reputations of dozens of scientists around the world ..."

Her snakker Michael Mann om The Team og deres underdanige svettetørkere og undertøyvaskere.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Det er stadig fler som ser at enden nærmer seg med stormskritt:

Joanne Nova - Kyoto II is dead. EU bails out (as Australia tries to "save Earth")

The End Game of the Great Global Warming Myth draws closer

With impeccable timing the Australian Government is snatching defeat from the jaws of what could have been a glorious victory. Just as Gore,  activists and then Hansen admit they lost, the infighting among the big scare campaign begins, the EU pulls the pin on Kyoto, and UK news outlets are asking if a Little Ice Age is on the way...

No one in officialdom is admitting the science has changed, or that they got it wrong, but the world is behaving as though it no longer believes.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Det som skjer nå virker nesten utrolig! Det omhandles også her:
http://wattsupwiththat.com/2011/10/11/hansens-admission-skeptics-are-winning/

Jeg sitter her og holder pusten så jeg er nesten lilla i fjeset - og håper at det er sant! Hansen søker nå medlidenhet, og gir selvsagt skeptikerne skylda - og all den økonomiske støtten skeptikere har fått. Hallo! Har vi blitt rike?  :o Men det er sikkert godt å ha noe å skylde på - typisk alarmister å skylde på alle andre. Var han kommet til sin grense for justering av data?

I morgen blir det spennende å lese på forskjellige blogger.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Historien vil ikke fare vel med James Hansen og hans støttespillere. Godt å se at verden er i ferd med å ta til fornuft igjen. Kanskje vi kan begynne å verne litt natur igjen?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Her er et sitat fra avisartikkelen i The Independent

Global warning: climate sceptics are winning the battle
Climate sceptics are winning the argument with the public over global warming, the world's most celebrated climate scientist, James Hansen of NASA, said in London yesterday.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.