Watts knuser Gore

Startet av Jostemikk, oktober 19, 2011, 12:06:06 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Dette var en lang, men meget god start på dagen:

Replicating Al Gore's Climate 101 video experiment shows that his "high school physics" could never work as advertised.

Jeg er ganske forundret over hvordan disse folkene kan tro at løgner og manipulasjoner er gode virkemidler i AGW-saken. Har de ikke annet?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Morsom den du linket til om Gore-forsøket ;) Håper bare at flere snart kan se Gore slik han er - splitter naken - han er keiseren uten klær!

Det står mer morsomt på WUWT i dag.  ;D

Hvor godtroende kan folk egentlig bli? Finnes det grenser? Selv journalister er så godtroende i dag at det skremmer meg. Har den vestlige verden oppdratt en generasjon med godtroende fjols?

The Incredible Shrinking Frog
Posted on October 19, 2011 by Willis Eschenbach
Guest Post by Willis Eschenbach

Sitat"In the New York Times, there's an article on some research that suggest a slight shrinkage of plants and animals with warming." [...]

Så følger Reuters og Daily Telegraph, og går også rett i fellen.

Når får vi se tilsvarende i norske aviser?

Dette er verdt tiden det tar å lese, det er underholdning på høyeste plan, og et bevis på hvordan journalister arbeider. La aldri sannheten være en hindring for en sensasjonshistorie!
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Det har vært så mange som har kastet seg på alarmismen fordi det er penger der. De får seg til å si, skrive og gjøre nær sagt hva som helst. Folk er... hmm... rare?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Oi! Det er ikke bare froskene som blir mindre! Se her:


Bildet er fra sportsfiske.nu

Dette er sjokkerende nyheter! Legg spesielt merke til de tre øverste ørretene. Vi snakker om en naturkatastrofe av dimensjoner her. Hvis det ikke var for den menneskeskapte klimakrisa, ville alle ørretene vært på grammet like store som den digre i midten.

Jeg håper norske medier griper fatt i denne alvorlige saken. Nå er det sannelig på tide at alle midler blir tatt i bruk for å stoppe klimaskeptikerne en gang for alle!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på oktober 19, 2011, 12:06:06 PM
Dette var en lang, men meget god start på dagen:

Replicating Al Gore's Climate 101 video experiment shows that his "high school physics" could never work as advertised.

Jeg er ganske forundret over hvordan disse folkene kan tro at løgner og manipulasjoner er gode virkemidler i AGW-saken. Har de ikke annet?

Nå har jeg lest det innlegget, og sett videoene. Strålene arbeid av Watts! Så mye kan altså 1 Watts pr. kvadratmeter forårsake  8)

Til det siste har jeg bare ett svar: Kognitiv dissonnans. Det vil si, det er det minst konspiratoriske alternativet.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

zulusierragolf

I starten syntes jeg at Watts sin "CSI" virket ganske latterlig.
Men han gjør et rederlig forsøk på å replikere et ekspriment. Gore og Climate Reality er svar skyldig.

De må enten vise at eksprimentet de beskriver i sin video med rimelighet lar seg gjennomføre på noe i nærheten av videoens vis, eller forklare hva de eller Watts har gjort galt eller misforstått.

Jostemikk

Jeg setter pris på det forrige innlegget ditt, Zulu. Ikke minst fordi jeg var klar over at tittelen på denne tråden kan virke uhyre provoserende.

Jeg spurte AGW-tilhengerne på Aftenposten Debattsentral (som nå er nedlagt) noen spørsmål om Gore, Pauchauri, Mann med flere for kanskje et drøyt år siden. Det var hvorfor de brukte så mye tid og krefter på blindt å forsvare de frontfigurene som beviselig ødelegger for den saken de tror så sterkt på.

Den diskusjonen ble ikke av de vakre, for å si det sånn. Måten du reagerte på i denne tråden, og om denne saken spesifikt, viser at du er bedre enn dem, og derfor bedre enn jeg trodde. Jeg skylder deg en unnskyldning, og den er herved levert.

Kanskje du en gang klarer å få meg til å skrive noe tilsvarende om en sak? Det er vel verdt et forsøk, dette som et tips. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på oktober 19, 2011, 12:06:06 PM
Jeg er ganske forundret over hvordan disse folkene kan tro at løgner og manipulasjoner er gode virkemidler i AGW-saken. Har de ikke annet?

Niks.

yr.no  Krymper denne på grunn av klima?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Sitat fra: zulusierragolf på oktober 19, 2011, 22:15:06 PM
I starten syntes jeg at Watts sin "CSI" virket ganske latterlig.
Men han gjør et rederlig forsøk på å replikere et ekspriment. Gore og Climate Reality er svar skyldig.

De må enten vise at eksprimentet de beskriver i sin video med rimelighet lar seg gjennomføre på noe i nærheten av videoens vis, eller forklare hva de eller Watts har gjort galt eller misforstått.

Det Watts viser er at Gore sitt eksperiment ikke gir det resultatet han hevder. Watts har ikke "misforstått" noe, for det er ikke noe informasjon i Gore sin presentasjon å misforstå. Dessuten hevdes det fra Gore at eksperimentet er meget enkelt slik at hvem som helst kan gjenta det. Det er dette Watts har gjort, og han påviser at resultatet er stikk i strid med Gore sin påstand. Eksperimentet lar seg ikke gjenta med samme resultat, det er mao. falsifisert. Og som du har sett går Watts langt i å tolke Gore på en tolerant måte.

Det Watts også viser er at Gore sitt eksperiment ikke bare ikke gir det påståtte resultat, men at eksperimentet ble "gjennomført" med editering og regelrett juks (ref. de identiske termometrene for eksempel).

Kudos til deg for skikkelig svar her. Det skal bli interessant å se om det kommer oppfølging fra Gore.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Amatør1: Meteorologisk Institutt ble klima-kuppet for flere år siden. Bedrøvelig!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

#10
Sitat fra: Amatør1 på oktober 19, 2011, 22:45:14 PM
yr.no  Krymper denne på grunn av klima?

Jeg lurte på hvilken norsk nettavis som først ville falle for denne. Så det ble det yr  ;D

Denne har gått i flere utenlandske aviser i dag. Hadde et innlegg om det et annet sted på forumet. Tenk om de først kunne lese hva forskeren sa! Du verden hvor lette disse journalistene er å lure  ;D

Jeg fant alle linkene på WUWT.

OBS: Jeg fant innlegget mitt - noen innlegg ovenfor dette. Det begynte nemlig med frosker, og endte med isbjørner.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på oktober 19, 2011, 22:57:13 PM
Amatør1: Meteorologisk Institutt ble klima-kuppet for flere år siden. Bedrøvelig!

De lokket folk ut på klima-limpinnen, satte seg ned selv og nå har limet forlengst størknet. Det kommer til å gjøre vondt å frigjøre seg igjen.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Vi får hjelpe dem med å gjøre pinen så kortvarig og vond som mulig, Amatør1. ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på oktober 19, 2011, 23:32:09 PM
Vi får hjelpe dem med å gjøre pinen så kortvarig og vond som mulig, Amatør1. ;D

"så kortvarig og vond som mulig"?  ::)  Da vil jeg foreslå amputasjon. Skjær bort Klimaavdelingen.  :P
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Et meget godt forslag, Amatør1. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren