Snøvær rammer østkysten av USA

Startet av Jostemikk, oktober 29, 2011, 23:39:39 PM

« forrige - neste »

Amatør1

Sitat fra: zulusierragolf på oktober 30, 2011, 23:26:06 PM
OK - men det har jo blitt varmere - det er vi enig om ikke sant?

Ja, det er vi enig i.

Men, hvorfor stiger temperaturen?

Det aner vi ikke, det overlater vi til vitenskapen!!

Men, den er jo korrupt??[/i]

En behagelig vitenskapsfilosofi - det må jeg si. Jeg gir opp - stilt overfor magiske nullhypoteser er det faktisk ikke mulig å komme noen vei.
All ære til den som kan slå seg til ro med naturlig variasjoner som går litt opp og ned av seg selv og som ikke lurer på hvorfor.
Men ja - også med slikt sofavitenskapelig standpunkt kan man komme med kritikk. Det er lov det.

Hvem har sagt at vitenskapen er korrupt? Vitenskapen er objektiv.

Vi sier at enkelte forskere har falt for fristelsen til å fikse på sine forskningsresultater, det er juks. Slik har hent før, og det vil skje igjen. Men vitenskapen vinner alltid fram til slutt, det tar bare litt lengre tid når du har med folk som "The Team" å gjøre, som har en politisk agenda og finansiell backing så det holder.

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på oktober 29, 2011, 23:39:39 PM
Jeg kan ikke noe for det. Skadefryd er en fin medisin:

Historic Northeast Snowstorm: What's Happening Now - Accuweather

De snakker om rekordtidlig snø. Muligens det tidligste snøfallet i New York siden borgerkrigen. Håper James Hansen passer på lårhalsene på holka.

Ser ut som det har slått til, ja

New Yorks snørekord fra 1879 er slått
2,7 millioner er uten strøm i USA.

Millions Still Waiting for Power


It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to