NASA-Hansen stadig mer paranoid dess mer han marginaliseres

Startet av Telehiv, april 10, 2012, 14:42:33 PM

« forrige - neste »

ConTrari

Sitat fra: Antineo på mai 03, 2012, 21:48:03 PM
Sitat
Hei igjen Antineo, og takk for mye interessant materiale i linkene. Jeg bare lurer på om du mener at tempelgavler generelt har noen forbindelse med frimurere, og i så fall hvorfor?

Bare hyggelig, ConTrari.
Ja, jeg mener helt klart at tempelgavler har en direkte forbindelse til masonic societys.
Buddhister mediterer, og skal i følge mystikken mene at tempelet man skal gjøre seg verdig i for å bli "opplyst", er kroppens/sinnets eget "tempel." D.v.s. at man ikke skal be til et gudebilde, eller trenge noe som helst, for å oppnå en spirituell tilstand.
"They" derimot er dypt religiøse, og mener det rake motsatte. Veldig enkelt sagt.
Jeg får opprette en egen tråd om dette etter hvert, i en mer passende kategori. Jeg har beklageligvis avsporet fullstendig.


Men når startet frimurerne sin virksomhet? For flere tusen år siden? Og hvilken praktisk betydning har det dersom det faktisk er slike motiver rundt om i arkitekturen?

Idag ser vi f.eks. omtrent ingen bruk av tempelgavl-motovet i ny arkitektur. Betyr det at frimurernes innflytelse er svekket?

Antineo

Jeg forsøker å finne ut av når frimurerne startet sin virksomhet. For å finne svar på dette, må man muligvis gå tilbake til den sumeriske sivilisasjonen. Sumer; det gamle navnet på Mesopotamia. Tidsramme 3300 f.Kr. -1200 f-Kr (omtrentlig). Det skal ha vært der de semittiske språk oppsto. I de klassiske historie- bøker "er det uklart" når sumererne var innvandrere i Mesopotamia, og når de evt. kom, og hvor de kom fra.

Mesopotamia var ikke den eneste store elvedalen der en stor sivilisasjon ble født, men Egypt var det eneste tidlige eksempelet som kunne måle seg med den i alder og varig virkning. Gjennom de årtusener som har gått etter at den første sivilisasjonen i Nildalen døde, har de fysiske levningene av den fascinert menneskene og pirret deres fantasi. Selv grekerne følte seg usikre overfor mytene og den okkulte visdommen til et land der gudene var halvt mennesker, halvt dyr. Fordi den sumeriske sivilisasjonen kom først, kunne Egypt ha nytte av dens erfaring og eksempel. Man har sett det mesopotamiske bidraget i motivene vi finner i tidlig egyptisk kunst, i forekomsten av sylindersegl på de tidligere egyptiske tekstene, og i likheter i den teknikken som ble brukt ved bygning av monumenter i murstein. Det foreligger liten tvil om at det har vært viktige og fruktbringende kontakter mellom det gamle Egypt og Sumer, men hvordan de første møtene mellom folkene ved Nilen og Sumer fant sted, er det store mysteriet. I frimurer- bevegelsen finnes det eksepsjonelt mye symbolikk og ritualer som stammer fra det egyptiske riket.

Utfordringen min blir riktignok å komme med et adekvat svar på ditt spørsmål, fordi jeg har ingen. Kun vage antakelser. Det skal ha vært det mektige Rothcild dynastiet (bankier familien) som skapte Illuminati (1776) og familiens opprinnelse sies å stamme fra 740 e.kr. Deres opprinnelse sies å være fra Khazaria. Rothschild dynastiets gener sies å stamme fra både mongolske og jødiske gener. Det er dette dynastiet som beviselig har skapt den noe mørkere sionismen, og hjertet i deres makt befinner seg etter det jeg vet i: Israel -Jerusalem: Zion. Den praktiske betydningen av  frimurernes ornamenter er jeg noe usikker på. Det kan være å vise deres makt. Det er helt riktig at tempelgavl- ornamenter ikke lenger brukes i nyere bygninger. Jeg aner ikke hvorfor, fordi det fremdeles bygges for fote. Det er også blitt bygget mange templer i Norge. Ett eksempel er "Sjømennenes minnehall" i Stavern:
http://minnehallen.no/
Tegnet av arkitekt Andreas Bjercke. Det sies at han står bak langt flere prosjekter enn det du finner på wikipedia:
http://no.wikipedia.org/wiki/Andreas_Bjercke

De moderne bygninger heller mer i retning av skyskrapere, og andre monumentale moderne bygninger. Stormannsgalskapen er nå transparent. Agendaen likeså.

Gloføken

Antineo, velkommen.

Mye interessant lesning, men lag en ny tråd så vi finner det igjen.
It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

seoto

Sitat fra: Gloføken på mai 04, 2012, 13:17:23 PM
Antineo, velkommen.

Mye interessant lesning, men lag en ny tråd så vi finner det igjen.

Jeg har satt opp denne tråden for videre diskusjon om annet enn Hansen:

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,739.0.html
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

Sitat fra: Antineo på mai 04, 2012, 11:55:57 AM


De moderne bygninger heller mer i retning av skyskrapere, og andre monumentale moderne bygninger. Stormannsgalskapen er nå transparent. Agendaen likeså.


Da kan vi konkludere med at frimureriet er vesentlig svekket idag, siden deres arkitektur er svært lite utbredt? Men for all del moderator, flytt disse ikke-Hansen innlegg til et mer passende sted  8).

ConTrari

Hansen rir igjen, nå skriver han kategorisk at DET ER SLUTT FOR KLIMAET dersom Kanada utvikler sine oljesandfelt:

"GLOBAL warming isn't a prediction. It is happening. That is why I was so troubled to read a recent interview with President Obama in Rolling Stone in which he said that Canada would exploit the oil in its vast tar sands reserves "regardless of what we do." If Canada proceeds, and we do nothing, it will be game over for the climate. "

Hva "slutt for klimaet" betyr er litt vanskelig å se, antagelig vil det finnes et klima selv etter klimakatastrofen, men han mener vel 4-6 grader oppvarming eller deromkring.

http://www.nytimes.com/2012/05/10/opinion/game-over-for-the-climate.html?_r=1

"That is the long-term outlook. But near-term, things will be bad enough. Over the next several decades, the Western United States and the semi-arid region from North Dakota to Texas will develop semi-permanent drought, with rain, when it does come, occurring in extreme events with heavy flooding. Economic losses would be incalculable. More and more of the Midwest would be a dust bowl. California's Central Valley could no longer be irrigated. Food prices would rise to unprecedented levels. "


Fælt hva disse kanadierne steller i stand.  8)

Hansen kjører full pakke her, dommedag incorporated, men han er nøye med å unngå noen konkret tidsramme for både "kortids" og "langtids" katastrofen. Jeg må si jeg synes synd på barnebarna til James Hansen, som lett kan bli brukt som illustrasjon på en fraværende katastrofe når bestefar selv forlengst er vandret til det siste klimakutt.

Jostemikk

Sitat fra: ConTrari på mai 10, 2012, 17:36:54 PMJeg må si jeg synes synd på barnebarna til James Hansen, som lett kan bli brukt som illustrasjon på en fraværende katastrofe når bestefar selv forlengst er vandret til det siste klimakutt.

Jeg har tenkt litt på kraftkilden til krematoriet han vil slippe ut sine siste klimagasser fra. Får håpe det ikke er kraft fra et kull- eller gasskraftverk, for da er jeg stygt redd for at han nekter å ta fyr.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på mai 10, 2012, 17:45:15 PM
Sitat fra: ConTrari på mai 10, 2012, 17:36:54 PMJeg må si jeg synes synd på barnebarna til James Hansen, som lett kan bli brukt som illustrasjon på en fraværende katastrofe når bestefar selv forlengst er vandret til det siste klimakutt.

Jeg har tenkt litt på kraftkilden til krematoriet han vil slippe ut sine siste klimagasser fra. Får håpe det ikke er kraft fra et kull- eller gasskraftverk, for da er jeg stygt redd for at han nekter å ta fyr.

Han må iallfall kjøpe klimakvoter for sine siste utslipp  8).

ConTrari

I et åpent brev til James Hansen, beskriver også Bob Tisdale forholdet mellom RC og WUWT:

"I can understand Rasmus Benestad's doubts when a website skeptical of manmade global warming,  WattsUpWithThat, has gained visitors since 2008 while RealClimate is floundering. The web information company Alexa shows that WattUpWithThat's daily reach began to surpass RealClimate's in May 2008. And for the last 6 months, Alexa could no longer rank RealClimatebecause its percentage dropped too low. On the other hand, the daily reach of WattsUpWthThat increased greatly and WattsUpWthThat has become the world's most-viewed website on global warming and climate change."

Vi ser da også sjelden henvisninger til RC  lenger fra alarmistene, nå er det SS og denslags som er inspirasjonen.

http://wattsupwiththat.com/2012/05/12/tisdale-an-unsent-memo-to-james-hansen/#more-63407

Og ellers har han vektige argumenter mot Hansen og alt hans vesen  8).

Jostemikk

Du slo meg med et minutt med denne, ConTrari, så jeg sletta innlegget jeg skrev om nøyaktig det samme. ;D

Ja denne fra Bob Tisdale må bare leses. Han er så slagferdig, full av sarkasme og annen herlighet, at jeg humret meg gjennom den.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på mai 12, 2012, 18:23:43 PM
Du slo meg med et minutt med denne, ConTrari, så jeg sletta innlegget jeg skrev om nøyaktig det samme. ;D

Ja denne fra Bob Tisdale må bare leses. Han er så slagferdig, full av sarkasme og annen herlighet, at jeg humret meg gjennom den.

Slagferdig er ordet  8). Og det slo meg under lesningen at dette er en litt ny holdning fra folk som Tisdale, det gir inntrykk av en utålmodighet med dette tøyset som ikke lar seg skjule lenger. Legg merke til hvordan han bruker uttrykket "independant researchers".

"Climate scientists have to stop treating ENSO as noise, James. " 8)

Jostemikk

Da tolket vi Tisdale på samme måte, ConTrari. Han virker drittlei den "forskningen" IPCC og deres medløpere har presentert. Regner med at han er like interessert i å få sendt disse falske profetene ut i den evige skams mørke som jeg selv er, og det er viktig, for han når ut til svært mange.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på mai 12, 2012, 20:01:41 PM
Da tolket vi Tisdale på samme måte, ConTrari. Han virker drittlei den "forskningen" IPCC og deres medløpere har presentert. Regner med at han er like interessert i å få sendt disse falske profetene ut i den evige skams mørke som jeg selv er, og det er viktig, for han når ut til svært mange.

Tipping point. Når det nødvendige kritiske antall forskere og politikere innser at det ikke lenger er farlig for stemmer og bevilgninger å uttrykke sin skepsis. Jeg tolker Tisdale som et forvarsel om dette.

Amatør1

Sitat fra: ConTrari på mai 12, 2012, 20:08:45 PM
Tipping point. Når det nødvendige kritiske antall forskere og politikere innser at det ikke lenger er farlig for stemmer og bevilgninger å uttrykke sin skepsis. Jeg tolker Tisdale som et forvarsel om dette.

Håper dere har rett. Det er i tilfelle på høy tid. Dette må ta slutt snart.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Bebben

Mht RealClimate så er det påtakelig hvor mange skeptikere som har en fortid der de har lest RealClimate. Meg selv inkludert.

Det er ikke nødvendigvis alt som står der er som ikke er verdt å lese, jeg husker f.eks. at jeg var fornøyd med at Gavin Smith var skeptisk (!) til geo-engineering og dessuten til at "metantrusselen" fra tinende tundre ikke var noe stort problem, pga kort levetid i atmosfæren. Men så er det denne "spinningen" fra "Mike", "Gavin" og "Eric" da, hver gang det dukker opp noe som ligner på saklig kritikk. Da snus ting opp ned og bak fram og erten flyttes under fingerbølet så fort at man kan bli svimmel - og sitter igjen med følelse av at det var det som var meningen. I tillegg er alt liksom hele tiden knyttet til denne ovenfra-og-ned tonen.

Men man får vel rose RealClimate for alle skeptikerne de har skapt. :)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!