Cecilie Mauritzen - den nye kosten på CICERO

Startet av ebye, mai 26, 2012, 09:21:31 AM

« forrige - neste »

Amatør1

Strålende, Jarlgeir!
Du tok tyren ved hornene, og røsket skikkelig. Han lurer kanskje fortsatt på hva som skjedde.

Men inntekten hans er avhengig av at han ikke forstår hva du mener, så regn ikke med forståelse  8)
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Enig med de øvrige, dette var kruttsterkt, jarlgeir.

Det kan være en bærekraftig strategi - å plassere en slik mine i hvert AGW-innlegg. I tillegg til Nye meninger og ABCNyheter har også CICERO et kommentar/diskusjonsforum

Klimakommentaren

http://klimakommentaren.origo.no/-/sandbox/show?ref=mst

Denne er nok lite kjent og ubsøkt! Her legges det ut artikler fra KLIMA, til debatt. Artikkelen til Pål Prestrud kan jo være et mulig svar-item

Misforstått polarisering av klimadebatten

http://klimakommentaren.origo.no/-/bulletin/show/728389_misforstaatt-polarisering-av-klimadebatten?ref=mst

Noe av dette er berørt her

En ubalansert klimadebatt

http://www.abcnyheter.no/meninger/borger/2012/05/20/en-ubalansert-klimadebatt    8)


ebye

I dag (1. juni 2012) var det intervju med Pål Prestrud i Nyhetsmorgen, nrk p2, ca kl. 06.45, i forbindelse med at han går av som direktør.

Jeg fikk ikke med meg intervjuet, det er ikke lagt på nett ennå, men komer muligens i morgen.

I følge en huskilde, var han meget nedlatende overfor skeptikerne, "de hadde til og med organisert seg", de var visstnok gamle, meget konservative, og de i Norge hadde nok motiver og hensikter hentet fra konservative miljøer i USA.

Det er jo også en mulighet for at det blir referert på CICEROs hjemmeside, eller at noen legger link til intervjuet ut hos Klimarealistene.

Jeg legger saken her, hos a'Cecilie. Vi er jo i en overgangstid, en form for tipping point, og det er jo et lite spørsmål: hva gjør Prestrud nå. Seniorrådgiver hos CICERO, opplæringskonsulent, kompetanseoverfører? Det er jo ikke sikkert han blir helt borte fra mediebildet.   8)

ebye

#93
Sitat fra: jarlgeir på mai 31, 2012, 22:30:36 PM
Hr Bjørnes trengte et svar, selv om det neppe er mange som leser Nye Meninger i denne menighetsavisen. Jeg gjengir det her, siden det sikkert blir slettet med det første:

Klimasjarlatanene slår til igjen!
Kommentar #1
Publisert For et øyeblikk siden Kommentar #1

Jeg har sjelden hatt så lyst til å spy som da jeg leste innlegget til Christian Bjørnes, sist gang jeg satt med samme vemmelige følelse i kroppen var da jeg 22 juni ifjor leste manifestet til ABB.

Vi øverøses med kvalmende svada, små hvite løgner, religiøse argumenter og astrologi i en skjønn forening, helt uavhengig av følgende klimafakta:

1) at den globale oppvarmingen stanset opp etter 1995 ifølge Klimapanelets egen forsker (Jfr Dr Phil Jones intervju med BBC her: http://news.bbc.co.uk/2/hi/8511670.stm) "from 1995 to the present there has been no statistically-significant global warming"

2) at det ikke er funnet fnugg av bevis for noen vesentlig sammenheng mellom CO2 i atmosfæren og temperatur i atmosfæren. (Jfr Nobelprisvinner i Fysikk Ivar Giæver).

Den ubehagelige sannheten er at enkelte individer ved CICERO er villig til å si absolutt hva som helst, helt uavhengig av fakta, bare for å bevare pengeflommen fra statskassen og ned i eget institutt. Den fortsatte eksistensen av Hr Bjørnes jobb avhenger av at han kan true oss til taushet med den kommende klimadommedag, helt uavhengig av hva som egentlig skjer med klimaet.

Demoniseringen av karbondioksyd må nå ta slutt! Denne knapt eksisterende gassen er mat for jordens sultende planteliv, og en økning av utslippene har en enorm positiv betydning både for tilveksten i skog og for jordens avlinger av mat. At vi nå slipper en mikroskopisk mengde av denne harmløse gassen tilbake til atmosfæren den engang kom fra har ingen målbare effekt på vårt klima, til tross for snart 30 års forskning! Dette vet selvsagt Hr Bjørnes siden temperaturen i snart 15 år har stått stille mens CO2-utslippene har økt jevnt og trutt - at hans innlegg er totalt blottet for tall, observasjoner eller andre former for bevis er nok en bekreftelse på dette forhold.

Skal det være grunnlag for en fruktbar dialog i et demokrati, så forutsetter det at man debatterer klimavitenskap på grunnlag av den vitenskapelige metode, og ikke på grunnlag av astrologi, demagogi og dommedagstrusler, samt avholder seg fra andre former for demonisering av de som baserer sitt klimaståsted på ekte vitenskap.

Rett før klimamøtet i København avdekket Climategate-skandalen at en større forskergruppe underlagt klimapanelet ikke fulgte den vitenskapelige metode (i tillegg til mye annet uetisk svineri), og CICERO's Prestrud var raskt ute i pressen med påstanden om at de som kom med denne kritikken var folk som trodde jorden var flat. Dermed etablerte Prestrud seg selv og CICERO på et ståsted fjernt fra vitenskapen, og som en del av det Prof Ragnvaldur Hanneson i E24 karakteriserte som "en arme av sjarlataner", og vi ser i Hr Bjørnes innlegg at CICERO fremdeles står på samme sted.

I Tyskland har Bystaten Hamburgs tidligere miljøvernminister, sosialdemokraten Prof Fritz Vahrenholt tatt bladet fra munnen etter å ha oppdaget at Klimapanelet har ført ham bak lyset i en årrekke med sine uvitenskapelige og usanne påstander om den kommende klimakatastrofen.

For de som er lei av alt pølsevevet fra de statslønnede astrologene fra CICERO og vil vite den egentlige sannheten om klimaet, vil jeg oppfordre til oppmøte på Prof Vahrenholts foredrag om klimaet i Oslo:

Universitetet i Oslo, Urbygningen, Gamle festsal, KarlJohans Gate.

Fredag 1.juni kl 12.00

Hr Bjørnes oppfordres også til å komme siden klimatrollet hans har sprukket i sollyset, men det er kanskje for ubeleilig å utsette seg for en ekte vitenskapsmann som forteller oss om hva som skjer med klimaet vårt?

Ja, det ble da liv i kommentarfeltet, jarlgeir, etter den innlagte salven under:

Den ubehagelige sannheten

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,247.msg13852.html#msg13852

Svarene er jo så forutsigbare!

Men en ting går igjen og igjen. Global oppvarming og global temperaturstigning blandes sammen. Det er fullt mulig å ha global oppvarming uten temperaturstigning. Den globale oppvarmingen vurderes sammenliknet med f. eks 1850. Men, etter år 2000 er temperaturen stabil, men det er fortsatt global oppvarming. Jeg tror dette er et retorisk knep som AGW-erne benytter seg av. Da jeg konfronterte Rasmus Benestad med dette synet, ble han såret og lei seg. Mulig traff jeg noe ja.

Se på graf 4 i dette oppslaget til stjacobs, der er dette illustrert skjematisk

http://stjakobs.dyndns.org/klima/stoppen.htm

Takk for den grafen stjakobs, den er gull verdt for oppklaring av oppvarming uten temperaturendring.   ;D   8)

seoto

For at nye lesere skal slippe å lete etter linken til debatten på Nye Meninger, er den her:

http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/post247296.zrm

Morsom kommentar i Geir Aaslids svar nr. 2:
Hvis du virkelig tror at ovenstående betyr at oppvarmingen ikke har stanset opp, så har jeg et fantastisk tilbud til deg som jeg nylig fikk fra en enke i Nigeria.

Kan Morten Holm Slettebø ha problemer med å forstå hva han leser?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

jarlgeir

Jeg får se hva jeg orker å svare på i kveld, mulig jeg lar meg inspirere av et lite glass rødvin. Skal ikke utelukke at det er noe der som fortjener å bli klimabalsamert med mere fakta.

PÅ den annen side er livet for kort til å tilbringe særlig mange timer i samme fantasiverden som disse sjarlatanene.

It's the sun, stupid!

ebye

Helt og fullstendig enig i det siste, jarlgeir. Det er en balansegang mellom å la tøvetrollene få det siste ordet, der de bruker tøvesprøyta i fri dressur, eller å finne "den siste kule". Det er jo åpenbart at trollenes strategi er å få det siste ordet. Men noen ganger kan vi være så heldige at de biter på en rusten krok.

Eksempel på et levende trollete kommentarfelt er det som ramler og går etter Ellestads artikkel, svar til James Hansen om Oljesand

Oljesand og klima

http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/cat1002/subcat1024/thread246834/

Han er en tålmodig mann han Ellestad, men alt har jo sin ende. Når kommentarene fra trollene er kun sjikane og utskjelling, ja da presser nok det øvrige livet seg på.   8)


ebye

Sitat fra: ebye på juni 01, 2012, 09:05:05 AM
Jeg legger saken her, hos a'Cecilie. Vi er jo i en overgangstid, en form for tipping point, og det er jo et lite spørsmål: hva gjør Prestrud nå. Seniorrådgiver hos CICERO, opplæringskonsulent, kompetanseoverfører? Det er jo ikke sikkert han blir helt borte fra mediebildet.   8)

Hold dere fast folkens, Prestrud har, etter eget forgodtbefinnende blitt klimaskeptiker

Klimaforsker blir klimaskeptiker

http://www.aftenbladet.no/energi/klima/Klimaforsker-blir-klimaskeptiker-2982123.html#.T8ieyo5uKx0

Gjett om han er misunnelig på "betegnelsen"?  ;)

Nå er det lettere å skjønne hvorfor han gang på gang har snakket om "de selvoppnevnte skeptikerne". Han skulle oppnevne seg selv, rundt neste sving.

Og, som jeg antydet i sitatet, han fortsetter i CICERO. Syvende far i huset, som piper fra hornet på veggen!

Skal bli interessant å følge denne utviklingen, med PP litt mer tilbaketrukket.   8)

Jostemikk

Oppsiktsvekkende, men for sent. Dessuten en bløff. WWF-aksjonisten og alarmisten Pål Prestrud må begynne med å gi hele lønna si fra direktørperioden til Frelsesarmeen, samt skrive ei bok der han ber det norske folk om unnskyldning, samt navngir klimasvindlere og legger ved dokumentasjon. Da kanskje jeg gidder høre på vrøvlet hans.

Hvorfor blir han karakterisert som klimaforsker? Er ikke Prestrud skabbforsker? Kan strekke meg til klimaskabbforsker.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Artig dette:

"Nå, på vei ut av sjefsstolen, sier Pål Prestrud at klimaforskerne ikke har vært flinke nok til å få fram de faglige usikkerhetene og svakhetene i klimakunnskapen. Og kaller seg selv en klimaskeptiker i intervjuet med Aftenbladet."

Med andre ord er Prestrud en selvutnevnt klimaskeptiker.

Videre:

"- De selvutnevnte klimaskeptikerne framstiller det som om det ikke finnes noen kritisk debatt rundt klimaforskningen, bortsett fra den de selv står for. Dette stemmer ikke."

Riktig det, Prestrud. "Klimavitenskapen" har aldri representert "settled science" , selv om dere aldri så mye har hevdet dette, og samtidig har dundret neven i bordet og sagt "debatten er over".

Patetisk padling, Prestrud. Du er ingen klimaforsker, og heller ingen klimaskeptiker. Kun en kunnskapsløs aktivist og opportunist.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ConTrari

I avisen er det også et annet klimainnlegg, bl.a. med rosenrøde vyer fra Solheim, som virker en smule desperate:

"Solheim viser også til flere positive ting som har skjedd de siste ti åra: Klimautfordringen er akseptert som et reelt problem av alle politiske partier over nær sagt hele verden, med unntak av det republikanske partiet i USA. Mange land gjør alt mye. For eksempel har Brasil redusert avskogingen kraftig. Viktige internasjonale koalisjoner gjør noe , uten å vente på Saudi-Arabia og USA. Mange stater er mye bedre forberedt på å takle ekstremvær og flommer. Og selv om verden både har lyktes og feilet når det gjelder en global klimaavtale, er utslippene mindre enn de ville ha vært om ikke noe ble gjort, sa Solheim."

Kan det kokes tynnere suppe på klimaspiker?

http://www.aftenbladet.no/energi/klima/Vil-vekke-klimaoptimisten-med-globalisering-2983249.html#.T8zG2sX4Log

Jostemikk

Dyp vantro og sjokk preger den nye klimatåkeleggingsdirektøren på Cicero. Klikk på bildet for å lese hele kronikken.

[attachimg=1]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

He-he!

– Jeg må ha misforstått, konkluderer hun.

Er dette første gangen hun er ute i den virkelige verden og møter verden slik den er? Det blir nok ingen spøk når hun kommer fra et sterkt beskyttet miljø ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Ewer Gladblakk.

SitatDyp vantro og sjokk preger den nye klimatåkeleggingsdirektøren på Cicero.
Jøss..?..sånt burde kansje ikke ha overrasket en slik etterfølger spesielt mye, uten at det fortsatt er en del landsdekkende teatervirksomhet ute å går der også? :-\
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Telehiv

Skål, Ewer!

"landsdekkende teatervirksomhet" er helgens mest suverene diagnose!
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten