Foredrag av Murry Salby

Startet av Bebben, juni 11, 2013, 00:44:49 AM

« forrige - neste »

Jostemikk

#15
Sitat fra: Josik på juli 10, 2013, 13:25:44 PM
Hva skal man si?



http://www.climatedepot.com/2013/07/10/nasa-scientist-jan-perlwitz-publicly-threatens-skeptics-i-shoot-you-dead/

Det er ikke annet å si enn at vi snakker om en totalitær politisk aktivist, som i likhet med James Hansen er villig til å gjøre hva som helst for å oppnå sine politiske mål. Her har dere mannen:

http://www.giss.nasa.gov/staff/jperlwitz.html

Jeg har noen ganger oppfordret folk til selv å undersøke hvem som finansierte den russiske revolusjonen, hvorfor de gjorde det, og at de samme totalitære oligark-kreftene også finansierte begge sider av for eksempel Vietnamkrigen. Jeg kan ikke gjøre annet enn å atter en gang oppfordre dere å gjøre dette. Forteller jeg alle detaljene rundt dette blir det bare irritasjon. Les dere opp selv.

Alle husker vel hvordan James Hansen skrøt av Kinas politikk da han var på besøk der borte? Denne meldingen ble ganske raskt slettet fra NASAs nettsider, men noen rakk selvfølgelig å kopiere den.

Her er en kommentar fra WUWT i Salby-tråden:

Sitatfour-of-them says:
July 9, 2013 at 2:02 am

If I wanted to describe Australian science in 2013, I would write something like this :

"the state provided scientists with funds, resources, and great public prestige. In turn, the scientific community gives the state expertise and legitimacy in industry, agriculture, and medicine. Each develop various tactics to deal with its partner. The state establishes strict administrative control over institutional structures, scientific personnel, research directions, and scholarly communications. For their part, the scientists cultivate patrons among the highest bureaucrats and skilfully play upon their constantly changing policies and objectives".

But wait ...it's not Australia, that's Russia in the 1930′s and those are the words of Nikolai Krementsov (from the University of Toronto, http://individual.utoronto.ca/krementsov) describing Stalinist Science under Russian Communism.

Oh well........ Here we go again.
Go Comrades!
Welcome to Soviet Australia.

En generell kommentar

Jeg forsikrer om at verden er svært logisk og enkelt skrudd sammen. Det eneste man trenger gjøre for å forstå den geniale enkelheten er å snu alt bak fram. Alt dere har lært og stadig blir fortalt er løgn. Alt dere blir fortalt er løgn er sant. Eksperimenter med dette selv. Gi det ei uke.

Hvem var det som startet Norsk Lysenkoisme-senter CICERO? Begynner noen snart å bli i stand til å skrive navnet på denne personen? Et menneske som i tiår og som ren arv har samarbeidet med oligarkene?

Til tross for at mange nå er fullstendig klar over dette, antar jeg at selvsamme mennesker uten blygsel vil stemme på partiet denne personen representerer ved kommende stortingsvalg. Et parti som er ledet av en representant for en familie som har samme politiske arv, samarbeidende med nøyaktig de samme oligarkene som personen som startet CICERO og "FN-organet" Grid Arendal. Sammen er de medlem av og representanter for omtrent hver eneste totalitære tenketank disse oligarkene har startet.

Er dere som stemmer på disse menneskene og det partiet de representerer helt sikre på at dere ønsker en slutt på klimagalskapen?

Glem ikke at disse oligarkene også støttet Nazistene og oppbyggingen av det tyske krigsmaskineriet både på 30-tallet og under krigen. Naive/maktesløse mennesker har gitt disse folkene mulighet til å hele tiden kunne satse på begge bokserne i en kamp. Til 100 i odds på begge.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Brattbakkallen

Amatør1 i # 13 :

SitatJeg blir fra tid til annen kritisert for å indikere at folk vil måtte stå rettslig ansvarlig for det de gjør ifbm. "klimasaken", det være seg politikere som misbruker samfunnets ressurser på en korrupt måte, eller akademiske institusjoner som misbruker sin posisjon til å presentere et forfalsket bilde av vitenskapen samtidig som de eksplisitt undertrykker annerledes tenkende med alle midler og dermed hindrer dem i å utrykke sine synspunkter i offentligheten.

Se på det jeg har understreket! Huff. Det er greit etter min mening å være kavhakkandes uenige i klimarelaterte spørsmål, men når man begynner å hindre enkelte synspunkter å i det hele tatt å kunne komme fram, da har man gått for langt. Noe sier meg at da har man gått tom for reelle argumenter.
Jeg kan ikke for det, men blir i dårlig humør av slikt.
:(

BBK
Salige er uvirksomhedens timer.
Thi da arbeider vaar sjel.

Amatør1

Sitat fra: Brattbakkallen på juli 10, 2013, 14:59:03 PM
Amatør1 i # 13 :

SitatJeg blir fra tid til annen kritisert for å indikere at folk vil måtte stå rettslig ansvarlig for det de gjør ifbm. "klimasaken", det være seg politikere som misbruker samfunnets ressurser på en korrupt måte, eller akademiske institusjoner som misbruker sin posisjon til å presentere et forfalsket bilde av vitenskapen samtidig som de eksplisitt undertrykker annerledes tenkende med alle midler og dermed hindrer dem i å utrykke sine synspunkter i offentligheten.

Se på det jeg har understreket! Huff. Det er greit etter min mening å være kavhakkandes uenige i klimarelaterte spørsmål, men når man begynner å hindre enkelte synspunkter å i det hele tatt å kunne komme fram, da har man gått for langt. Noe sier meg at da har man gått tom for reelle argumenter.
Jeg kan ikke for det, men blir i dårlig humør av slikt.
:(

BBK

Helt riktig, vitenskapelig uenighet er ikke bare ønskelig, men helt nødvendig. Til dette trengs åpenhet i kommunikasjonen, det er helt fundamentalt.

Det Salby utsettes for (med mindre vi har blitt fortalt skrøner, men mindre og mindre tyder på det), er ren og skjær undertrykkelse. Hans utstyr og vitenskapelige arbeid er konfiskert, arbeidskontrakten han hadde er forduftet, og da han reiste på rundtur i Europa og foreleste ble hans ikke-returnerbare billett kansellert uten at han visste det, og kredittkortet han hadde fra universitetet ble samtidig ugyldiggjort slik at han ikke kunne kjøpe ny returbillett til Australia der han jo bor og arbeider.

Han ble rett og slett dumpet på et annet kontinent.



The opposite of diversity is...... university.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Spiren

Swedish scientist replicates Dr. Murry Salby's work, finding man-made CO2 does not drive climate change

http://hockeyschtick.blogspot.co.uk/2013/07/swedish-scientist-replicates-dr-murry.html
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Jostemikk

Joanne Nova har en ny sak om oppsigelsen av Murry Salby. Murry Salby responds to the attacks on his record. Hun har fått hele hans uttalelse om beskyldningene mot ham, og de kan leses i denne PDFen.

Jeg har ikke hatt tid til å lese gjennom uttalelsen, men er det andre som rekker det utover dagen, ville det vært fint med noen kommentarer.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren