Skremselspropaganda i Norge

Startet av Telehiv, oktober 31, 2011, 10:00:12 AM

« forrige - neste »

seoto

Det bildet der fant jeg ikke, så de må ha fjernet både bilde og artikkel. Wayback-maskinen er ikke så flink til å ta vare på bilder.

Men jeg fant et litt artig bilde, og lurer veldig på hva Solheim driver med her:
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

Sitat fra: seoto på november 15, 2012, 21:05:52 PM
Det bildet der fant jeg ikke, så de må ha fjernet både bilde og artikkel. Wayback-maskinen er ikke så flink til å ta vare på bilder.

Men jeg fant et litt artig bilde, og lurer veldig på hva Solheim driver med her:

Dette er Solheim som klimasvovelpredikant.
Han snakker om våre klimasynder som vil føre til bibelske plager som tørke, flom, ørkenspredning. malaria og svekket håndskrift i befolkningen.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

BorisA

#827
Sitat fra: ebye på november 15, 2012, 15:41:22 PM
Sitat fra: Telehiv på november 15, 2012, 15:08:06 PM
Og selv om vi kan etterlyse ansvaret hos klimaforskerne, kan ikke Klif fraskrive seg det faglige ansvaret for de råd de gir befolkningen. Og, Klif kan ikke sitte passive til alle de kritiske spørsmålene som blir stilt i vitenskapelige tidsskrifte nå.

Men, hvordan knekke denne koden: Politikerne og fagbyråkratene har indoktrinerte og villedende rådgivere  (les: klimaforskere). Hvordan skal man kunne slå sprekker i den tilliten klimaforskerne nyter og lever godt av som rådgivere? Er det behov for et nytt "hjernevask"?    ;)     8)
Dette er 1000-kr spørsmålet.
Jeg har på en følelsen av at dagens CAGW-klimaforskere fra Cicero og Bjerknessenteret er dagens utgave av presteskapet. Ja, jeg kommer stadig tilbake sammenligningen mellom dagens klimareligion og kristendommen i gamle dager.
Dagens klimaforskere kan si hva de vil, blir aldri konfrontert med gamle utsagn som viser seg å være feil, og kommer unna med de villeste bortforklaringer uten å bli satt til veggs.
Hvilken annen yrkesgruppe er til de grader fredet?
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ebye

Det var i Maridalen, i det herrens år 2009, under Jonsok, på besøk hos Pinsevennene?

Jeg mener han trakk paralleller til det gamle testamentet, og at den globale klimakrisen var et "budskap"fra de testamentariske skrifter. Han var i en klasse for seg, når det gjaldt lignelser og billedlig anskueliggjøring.    ::)     8).

Bebben

Sitat fra: ebye på november 15, 2012, 21:39:17 PM
Det var i Maridalen, i det herrens år 2009, under Jonsok, på besøk hos Pinsevennene?

Jeg mener han trakk paralleller til det gamle testamentet, og at den globale klimakrisen var et "budskap"fra de testamentariske skrifter. Han var i en klasse for seg, når det gjaldt lignelser og billedlig anskueliggjøring.    ::)     8).

Ser ut som Solheim driver med healing her. Planetredding er jo en ny gren innen det som før het NewAge, og nå heter klimabevissthet, er det ikke så?

Vi får håpe at det ikke er Petroleumsfondet han "helbreder".  ::)

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Sitat fra: BorisA på november 19, 2012, 15:49:51 PM
INGEN slipper unna klimaendringene iflg Kofi Annan:

http://www.siste.no/Innenriks/article6351418.ece

Han kan nok ha rett i dette, siden alt tyder på at vi går kaldere tider i møte. Så lenge vi holdt en stabil og god global temperatur var verden i vekst, men nå, etter at redselen for en liten økning i global temperatur har tatt knekken på økonomiene, og vi nå sannsynligvis går inn i kjøligere globale tider, ja, da kan det bli tøft å være menneske. Matproduksjonen vil også lide av det. Tipper disse gale folka vil angre på at de ikke omfavnet den lille perioden vi hadde med behagelig temperatur mens de ennå kunne. Men Kofi Annan har kanskje blitt for gammel til at han bryr seg? Han henger tydeligvis igjen i fortiden. Han og Gro bør gå over i et stille hjørne og mimre over velmaktsdager ;)

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Her er det fullt mulig å kommentere. Et nytt sted!     :)     8)

seoto

Ja, her prøver vi å respektere ytringsfriheten ;) Uenighet står ikke i motsetning til ytringsfrihet - heldigvis :)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Sitat fra: Reparatøren på november 19, 2012, 22:59:56 PM
Hei Ebye og dere andre. Nå må jeg vel si at den skræmsels propagandaen som nå foregår i Norge, går inn ene øret, og ut gjenom det andre. Det er skjeldent, utenom fra meg selv, at jeg hører det kommer ut av munnen på noen, i allfal voksent folk. Propagandamaskineriets makt har tapt sin virkning, fordi så mange katastrofe meldinge er utbasunerte, mens ingen har slått til.

Ja, Reparatøren, la oss håpe det er slik. Da har vi muligens oppnådd noe av det vi ønsker, å ufarliggjøre skremmerne. Og jeg tror det er viktig å holde trøkket oppe, skremslene må imøtegås der det er mulig.

Nå er det nye oppslag i Aftenposten, om rapporten fra Verdensbanken

Dette vil skje i en 4 grader varmere verden

http://www.aftenposten.no/klima/Dette-vil-skje-i-en-4-grader-varmere-verden-7048347.html

og

Ny rapport: Inngåtte klimaavtaler vil ikke være nok

http://www.aftenposten.no/klima/Ny-rapport-Inngatte-klimaavtaler-vil-ikke-vare-nok-7047916.html

Jeg har ikke sett rapporten fra Verdensbanken, men den forutsetter at det blir 4 grader høyere temperatur. Og dette skal visstnok skyldes utslipp av fossilt CO2. Til tross for at den faktiske globale temperaturendringen er justert ned til det halve, ca 0.5 grader, bygger Verdensbanken på 0.8 grader. Og konsekvensene er modelløvelser.

Men, Verdensbanken har vært ute før, da var det vel Stern som var hovedaktør? Den rapporten ble vel slaktet tidligere i år, så dette er nok bare begynnelsen på skremslene og mer inngående analyser.    ;D    8)     

Amatør1

Forsåvidt interessant, men etter min vurdering for passivt og for lite konkret om hva partiet har tenk å gjøre med at de ikke deler WWF sine synspunkt, hvordan de har tenkt å belyse IPCC sin manglende troverdighet, samt hvilke feilaktige påstander partiet mener IPCC har kommet med. Hvilke forskermiljøer er det som ifølge partiet hauser opp "saka" med økonomisk motiv?

Når og hvor vil de neste gang markere offentlig sin kritikk mot dommedagsprofetene? Vil partiet gå inn for å avvikle "klimaforliket" ?

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Takk for oppdatering, Reppen!

Jeg må si at jeg ikke tror særlig mye på denne FRP-representanten. Jeg tviler ikke på at han/hun er kritiske til IPCC og klimahysteriet, men Siv Jenssen har visselig sagt rett ut at hun og FRP tar klimatrusselen på alvor. På TV.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

#838
TV2 med nytt klimaskremselsinnslag i kveldsnyhetene.

Den globale temperaturen kom til å stige med 4-6 grader i løpet av de neste 88 årene ifølge innslaget.
Vår kjære klimaalarmist og miljøvernminister Solhjell støttet opp under disse rabiate klimaspådommene.

Det er observert toppen 0,8 graders temperaturstigning i løpet av de siste 160 årene, dvs 0,05 grader pr tiår.
Og så skal liksom temperaturen stige minst 4 grader de neste 88 årene!
Dvs 0,45 grader pr tiår, nærmere en tidobbling av temperaturøkningshastigheten sammenlignet med de siste 160 årene!

Temperaturen begynner å få hastverk dersom disse profetiene skal oppfylles, særlig med tanke på den miserable innsatsen de siste 15 årene, med så og si null stigning.

Når skal egentlig temperaturstigningen begynne å ta av?
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Sitat fra: BorisA på november 21, 2012, 19:13:18 PM
Når skal egentlig temperaturstigningen begynne å ta av?

Den dagen nåtidens alarmist"forskere" blir sendt med hodet først inn i kremasjonsovnene. Max Planck sa Science advances one funeral at a time. Det samme gjelder forhåpentlig politikere, til tross for deres broilerproduksjon.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren