AR5 til nedlasting

Startet av Jostemikk, desember 07, 2011, 22:05:57 PM

« forrige - neste »

seoto

Megaupload ble ikke likt av myndighetene i USA! Se på siden nå:

http://www.megaupload.com/
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Myndighetene i USA ser ikke ut til å bygge nasjonen videre på åpenhet og frihet. Kanskje de har kommet til at regimet i Nord-Korea tross alt har vært inne på noe?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Sitat fra: Jostemikk på januar 31, 2012, 16:54:14 PM
Myndighetene i USA ser ikke ut til å bygge nasjonen videre på åpenhet og frihet. Kanskje de har kommet til at regimet i Nord-Korea tross alt har vært inne på noe?

Jeg prøver å forstrekke hjernen, men kommer ikke langt nok bakover. En eller annen gang rundt 2000 grep amerikanske myndigheter inn og stoppet en foskningsrapport. Det ble slått opp i Aftenposten og jeg mener at Svein Sjøberg reagerte på slik ensretting. De må ha det i seg disse maktmenneskene, en mobil "delete-knapp", når de støter på noe og tenker slik: det liker jeg ikke!  ;)

Men å komme nærmere den saken er plent umulig.  :(

seoto

Amerikanske myndigheter stopper mer og mer av det som ikke passer inn i "systemet". Det er ingen god utvikling. De store selskapene får mer og mer makt, de får inn sine egne folk i de viktigste posisjonene, og det ser ut for å bli verre og verre. Og som alltid: det er vanlige folk som får lide i tillegg til at de får regningen. Korrupsjonen må vel være på topp, men hvordan skal noe som helst få stoppet det?

Jeg får en nyhetsoppdatering daglig. Vanligvis titter jeg som snarest på den, men innimellom kan den være interessant. I dag mottok jeg en av de interessante. Den var godt og engasjerende skrevet, og jeg har lest hele! ;)

Det er ikke lett å skulle være en forsker som forsøker å varsle innenfor et system som f.eks. FDA.

http://www.naturalnews.com/034824_FDA_scientists_hacking_whistleblowers.html

Er dette en spådom om hva som kan skje med medløperne?

SitatI can only wonder what these six scientists who worked for the FDA have now come to realize. Before all this, they probably grinned and laughed at the world, knowing they were "part of the system" of power that dominated the U.S. economy. They were agents of the FDA, after all, and therefore practically untouchable!

But this is the great deception of the police state: All that runaway power and control that you helped put into place will eventually be used against YOU! ...

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Interessant, seoto, men skremmende. Det finnes vel ingen varsler-organisasjon her på bjerget. Men Reiss-Andersen og han i Simens kunne nok ha hatt nytte av et støtteapparat. Alt "over there" kommer hit, det er bare et spørsmål om lengen på forsinkelsen.  ;)

seoto

SitatAlt "over there" kommer hit, det er bare et spørsmål om lengen på forsinkelsen.

Ja, det er jo bare slik det er - vi små har de store som våre idealer ;)
Og vi ser jo flere signaler - vi har byråkratene i EU hengende over oss.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Bebben

Ser ut som dette dreier seg først og fremst om opphavsrettslige spørsmål vedrørende filmer og andre åndsverk. Se f.eks. her:

http://latimesblogs.latimes.com/entertainmentnewsbuzz/2012/01/file-sharing-megaupload-shut-down-for-piracy-by-feds.html

For meg ser det ut til at nettstedet kanskje er brukt som et praktisk redskap for dem som lekket ZOD-filene. Men det kan jo godt være at nettopp dette ble utløsende for at noen trakk i noen tråder. Eller timingen kan være tilfeldig. Hvem vet.

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

Megaupload ble nok presset til å fjerne AR5-filene tidligere. De ga da beskjed på siden om at de filene var ulovlige å ha på serveren, og hadde derfor fjernet dem. Men de kan helt sikkert ha hatt mye rart på dette stedet, jeg undersøkte det aldri.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.