Professor Robert G. Brown

Startet av Jostemikk, januar 11, 2012, 13:33:07 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

I en annen tråd skrev Bebben blant annet:

Sitat fra: Bebben på januar 03, 2012, 23:08:45 PMEllers synes jeg at debatten hos Roy Spencer er atskillig bedre, blant annet fordi det ikke er så mange irrelevante/håpløse innlegg. Med noen unntak, som et par av Robert Brown som er tatt inn som gjesteposter hos Tallbloke (må leses!).

Det må så absolutt leses! Brown har skrevet mye mer etter dette, og jeg velger å linke til hans siste innlegg først, et innlegg som var skrevet i debatten på WUWT, men som A. Watts anså som så velformulert og viktig at han laget en egen sak av det. Men først ørlite om Brown.

Duke Physics - Robert G Brown:

SitatSpecialties:
Theoretical condensed matter physics
Atomic, molecular, and optical physics

Research Categories: Theretical Condensed Matter Physics

Current projects: GPL Gtk flashcard viewer and XML flashcard language, "Dieharder", a random number tester integrated with the Gnu Scientific Library random number generators, wulfware, a set of software packages for supporting cluster computing, xmlbenchd, a benchmark daemon to support autotuning software algorithms, Engineering a Beowulf-style Compute Cluster (online book), Introductory Physics I (online book)

Bak den første linken skjuler seg et innlegg som må være et av de mest lesverdige som noen sinne har kommet ut av klimasaken. Han følger opp med flere meget gode debattinnlegg i diskusjonstråden:

WUWT - No new strange attractors: strong evidence against both positive feedback and catastrophe

Så vidt jeg har forstått, begynte det hele da Brown kom med dette innlegget i debatten hos WUWT - Feedback about feedbacks and suchlike fooleries.

Tallbloke så denne debattkommentaren fra Brown, og laget en egen tråd på The Talkshop - Robert Brown: What we don't know about energy flow.

Så kom denne, The Talkshop - Robert Brown: Beer, Boiling and Bypassing the Greenhouse

Jeg anbefaler alle å lese dette, og husk diskusjonene, der Brown og andre har mange gode og interessante kommentarer. Jeg tror disse linkene burde sendes til Drange, Benestad, Jansen, Johannessen og alle politisk-vitenskapelige rådgivere her i landet.

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Takk for linksamlingen, Joste - praktisk!

Han har noen gode poenger, blant annet om hvorfor temperaturdifferanser øker kjølehastigheten (SB-lov - "t i fjerde") og hvorfor konveksjon og vanndamp må være "negativ feedback". Og jammen om han ikke er enig med meg i at effekten av CO2 burde studeres i tørre områder ørkener....
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!