Alt har sin ende - forumet stenges

Startet av Jostemikk, juni 23, 2014, 20:35:26 PM

« forrige - neste »

P. Tuvnes

Hei Jostemikk.
Det er beklagelig at forumet legges ned.  Takk for din enorme innsats.
Du har gjort en fantastisk god jobb for folkeopplysningen om klima og makten bak denne historiens største "vitenskapelige" skandale.  Har selv forsøkt å skrive litt om det på DNM.  Jeg har lært utrolig mye på forumet og fått konstruktive tilbakemeldinger på mine få innspill. Makt korrumperer og det er den samme typen maktmennesker som albuer seg frem enten det er i politikk, religion eller handel og næringsliv.  Maktbegjæret dominerer.
Igjen takk, men synd at forumet legges ned.

Jostemikk

Sitat fra: Telehiv på juni 24, 2014, 22:59:15 PMMen dette er ikke  konfliktfritt: Jeg kommenterte nylig at det er vanskelig å skulle turnere flere vesensforskjellige maktforhold og bli korrekt forstått samtidig, jfr. at min mening er at alt som f.eks. på en eller annen måte kan tas til inntekt for "etniske" overtramp av våre meningsmotstandere - uansett hvor tynt grunnlaget er - vil bli plukket fram, forvrengt og misbrukt til det ugjenkjennelige. Derfor vil jeg for min del ikke drøfte sånne forhold på et offentlig forum, fordi dette da straks tar diskusjonsfokuset vekk fra min hovedinteresse: Verdens mest velfinansierte og notorisk uvitenskapelige forskningssvindel: AGW/CO2-hypotesen.

Så her er vi trolig uenige i strategiske/prioriterte temaveivalg for forumet.

Tele hvis du har lest svaret jeg ga Amatør1, ser du at jeg har gitt deg helt rett. Dermed er også min beste forklaring gitt på hvorfor det nå snart er slutt. Jeg orker rett og slett ikke bruke mer tid og krefter på å forsøke nå fram med kunnskap som forteller leserne at verden er akkurat så syk som din konklusjon gir inntrykk av. Det skulle vært motsatt. Alt du trekker fram som eksempler på hva som vanskeliggjør å bli tatt "seriøst" skulle vært et krav for å i det hele tatt kunnet begrunne en hensikt med "klimadebatt". At jeg ikke er i stand til å nå fram med argumenter om hvor snudd på hodet samfunnsdebatten har blitt, er en god nok begrunnelse i seg selv til å skru av lyset. Selv har du vært en lysbærer fra ende til annen (et av Gamle-Eriks navn, så pass deg), men det finnes for mange eksempler blant medlemmene her på forumet på reelle forsøk på bokbrenning og lyseslukking.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lucifer (lysbæreren, den som deler kunnskap, alt er motsatt av hva folk tror)

Årsaken til at det er uhørt og virker mot sin hensikt å avsløre historien og hvem som besitter reell makt, er nøyaktig årsaken til klimasvindelen og at den kunne utvikle seg til det monsteret vi ser i dag. Den er kun et symptom på den kreftsykdommen som tærer resten av samfunnet i slintrer, men den er allikevel et monster grunnet sine abnorme proporsjoner som griper inn i samfunnet helt ned på detaljnivå, blant annet gjennom Agenda 21.

Tele, kjære venn, jeg avslutter med sitat etter fri og mulig dårlig hukommelse fra to tidlige innlegg på forumet. Disse viser hvor galt det er å forsøke sette en agenda utfra politiske ønsker eller politisk "korrekthet". Jeg klarer ikke finne disse innleggene, og jeg antar at han som svarte meg ikke lenger er medlem. Jeg hadde så vidt begynt å ta opp Gro Harlem Brundtlands rolle i klimasaken, og husker jeg ikke helt galt, nevnte jeg så vidt litt om en eller flere Clubs. Jeg fikk da til svar, og dette kan sammenlignes direkte med det du har skrevet og som jeg siterer i dette innlegget, at det ikke ville være så smart strategi å støte fra seg AP-medlemmer som var klimaskeptiske, for de var det flere av enn man kanskje skulle kunne tro.

Samme hvor rett han hadde i dette, og samme hvor rett du har, hvordan skal det kunne være mulig for meg å grave i dypet etter fakta når alle "strategiske" hensyn tilsier at jeg ikke skal lete etter noe som helst som kan "såre" folk, eller gjøre dem "urolige" (kognitiv dissonans), og således støte dem bort fra forumet?

Jeg er spilt utover sidelinja, og kan ikke en gang komme inn på banen igjen for å delta i videre spill, for ingen vil ta innkastet som behøves for å få dette til. Denne problematikken tok jeg grundig opp allerede i den tråden som ble startet om hva som kunne debatteres her på forumet etter at ConTrari gikk fra sans og samling fordi jeg fortalte folk ting de ikke visste om hvem som eier bankene i Norge, og hva som skjedde med gullbeholdningen. Både den "store gulltransporten" som egentlig var den lille, og den hemmelige, som jeg er rimelig sikker på ingen hadde hørt om, som i realiteten var hovedmengden av det "statseide" gullet. Akademikeres kommentarer i forbindelse med dette var så skremmende at jeg mange ganger har angret på at jeg ikke bare stengte forumet den gang, uten en eneste kommentar.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Sitat fra: P. Tuvnes på juni 25, 2014, 08:38:56 AM
Hei Jostemikk.
Det er beklagelig at forumet legges ned.  Takk for din enorme innsats.
Du har gjort en fantastisk god jobb for folkeopplysningen om klima og makten bak denne historiens største "vitenskapelige" skandale.  Har selv forsøkt å skrive litt om det på DNM.  Jeg har lært utrolig mye på forumet og fått konstruktive tilbakemeldinger på mine få innspill. Makt korrumperer og det er den samme typen maktmennesker som albuer seg frem enten det er i politikk, religion eller handel og næringsliv.  Maktbegjæret dominerer.
Igjen takk, men synd at forumet legges ned.

Takk for trivelige og gode ord, Tuvnes. Det du skrev der er en glimrende oppsummering av mye av det jeg har forsøkt få fram, og kunne muligens blitt akseptert av "folk flest" hvis det ikke var for en uhørt handling. Jeg begynte å sette navn på personene bak.

Ja, det er litt trist å si takk for seg. Så trist at jeg midt oppe i alt annet styr som dominerer tilværelsen min for tiden, våknet klokka 5 i dag tidlig fordi jeg ikke en gang i søvne klarte kvitte meg med tankene om hvor bedrøvelig det hele er.

Det flotte akkurat med deg, er at du er en ressursperson som ikke vil ha problemer med å nå fram med dine synspunkter annet steds. Dette er særs viktig, for du er en av sørgelig få som produserer egne tankerekker i sammenfatninger lagt ut for debatt.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Sitat fra: hetda på juni 24, 2014, 23:23:16 PM
Sitat fra: Amatør1 på juni 24, 2014, 22:02:24 PM
Jeg foreslår at forumet forblir åpent for dem som vil bidra.

Ja, tenk om det kunne!
Hos oss har vi gått rundt å vært bedrøvet i hele dag. Klimaforskning.com har vært stedet jeg har søkt til når jeg ikke orker mer av hva vi ellers får høre hvorenn vi vender oss.
Tenk om det kunne fortsette om så bare på "på lavbluss"?

Det er dumt at det blir leit for deg og andre, hetda, men det finnes alternativer til dette forumet også her i Norge, både når det gjelder klimasaken og annet stoff som er presentert her på forumet. Det blir kanskje ikke så enkelt å finne et sted som forsøker forklare hva det betyr å synge en stein, men jeg antar folk flest vil se på akkurat det som positivt. ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Telehiv

Sitat fra: Jostemikk på juni 25, 2014, 09:08:17 AM
Tele hvis du har lest svaret jeg ga Amatør1, ser du at jeg har gitt deg helt rett. Dermed er også min beste forklaring gitt på hvorfor det nå snart er slutt. Jeg orker rett og slett ikke bruke mer tid og krefter på å forsøke nå fram med kunnskap som forteller leserne at verden er akkurat så syk som din konklusjon gir inntrykk av. Det skulle vært motsatt. Alt du trekker fram som eksempler på hva som vanskeliggjør å bli tatt "seriøst" skulle vært et krav for å i det hele tatt kunnet begrunne en hensikt med "klimadebatt". At jeg ikke er i stand til å nå fram med argumenter om hvor snudd på hodet samfunnsdebatten har blitt, er en god nok begrunnelse i seg selv til å skru av lyset. Selv har du vært en lysbærer fra ende til annen (et av Gamle-Eriks navn, så pass deg), men det finnes for mange eksempler blant medlemmene her på forumet på reelle forsøk på bokbrenning og lyseslukking.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lucifer (lysbæreren, den som deler kunnskap, alt er motsatt av hva folk tror)

Årsaken til at det er uhørt og virker mot sin hensikt å avsløre historien og hvem som besitter reell makt, er nøyaktig årsaken til klimasvindelen og at den kunne utvikle seg til det monsteret vi ser i dag. Den er kun et symptom på den kreftsykdommen som tærer resten av samfunnet i slintrer, men den er allikevel et monster grunnet sine abnorme proporsjoner som griper inn i samfunnet helt ned på detaljnivå, blant annet gjennom Agenda 21.

Tele, kjære venn, jeg avslutter med sitat etter fri og mulig dårlig hukommelse fra to tidlige innlegg på forumet. Disse viser hvor galt det er å forsøke sette en agenda utfra politiske ønsker eller politisk "korrekthet". Jeg klarer ikke finne disse innleggene, og jeg antar at han som svarte meg ikke lenger er medlem. Jeg hadde så vidt begynt å ta opp Gro Harlem Brundtlands rolle i klimasaken, og husker jeg ikke helt galt, nevnte jeg så vidt litt om en eller flere Clubs. Jeg fikk da til svar, og dette kan sammenlignes direkte med det du har skrevet og som jeg siterer i dette innlegget, at det ikke ville være så smart strategi å støte fra seg AP-medlemmer som var klimaskeptiske, for de var det flere av enn man kanskje skulle kunne tro.

Samme hvor rett han hadde i dette, og samme hvor rett du har, hvordan skal det kunne være mulig for meg å grave i dypet etter fakta når alle "strategiske" hensyn tilsier at jeg ikke skal lete etter noe som helst som kan "såre" folk, eller gjøre dem "urolige" (kognitiv dissonans), og således støte dem bort fra forumet?

Joste,

først takk for at du ser ut til å forstå meg i beste mening, slik det var tenkt.
Samtidig, det er leit at du synes å tro at du ikke har nådd fram med noe, og at dette forumet ikke har betydd noe når alt kommer til alt, for her er hva vi andre tenker:

a) du har selv, med en rekke klimafaglige bidrag på dine sterkeste fagområder, vært med og løftet fram helt sentrale debatter her på forumet
b) du har åpnet for at en rekke andre har fått lov å utvikle sine syn og sine debattevner innenfor en fri og raus ramme
c) du har drevet et forum som en rekke ganger har blitt anerkjent for å rette fokus mot viktige saker

I seg selv er dette en stor bragd som fortjener honnør.

Når du utvider din "klimaanalyse" til å omfatte de konkrete maktforhold og -personer bak de ulike store, globale svindelkonstellasjonene vi aldri får tak i - selv om vi vet hva de heter ned til fetter og kusine - og du føler at få eller ingen følger deg opp, så betyr ikke det at du ikke har nådd fram eller at der ikke er andre som tenker i lignende baner med stor kunnskap i tillegg, det betyr bare at kloke folk som er opplyste nok til å forstå klimasvindelen også velger tid, sted og anledning for hvordan dette skal diskuteres. Mange har sentrale sosiale posisjoner som risikeres om de står fram med hva de vet på ulike plan. Vi har sett hva som skjer når folk som kan skremme systemet står fram med fullt navn: Hekseprosesser iverksettes umiddelbart. Vi småfolkene stenges bare ute fra duste-fora, men de som har store navn og ære å tape, kjøres ned for alt det er verdt med omfattende skittenkampanjer, omskrivninger i nettleksika, osv. Alt for å skjule svindelen og redde "the cause" så lenge det er mulig.

Jeg håper derfor at du forstår hvor mye dette forumets arbeid har betydd, og betyr, og at forumet betyr en stor, kritisk og viktig røst selv om vi ikke nevner Gro Harlem Brundtland og hennes kumpaner ute og hjemme med ett ord  8)

Det er nok at man fortsetter å grave i klimasaker per se, der er så mye skittentøy i seg selv at vaskemiddelprodusentene blir en framtidsnæring....     
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Okular

#20
Hei, Joste.

Jeg slutter meg til de andre som skriver her. Det er synd å høre at forumet skal legges ned. Selv om jeg ikke har vært spesielt aktiv selv de siste par årene, så har jeg fulgt med, og har funnet mye interessant på veien, ikke minst fra deg ... Så jeg vil takke deg for engasjementet ditt, og for at du (dere) startet dette forumet i utgangspunktet og holdt det oppe og gående (sikkert mer omfattende arbeid enn jeg og mange andre innser) fram til nå.

Jeg har skjønt at det har tært på kreftene. Du har nevnt at du har sett min lunte bli kortere ettersom tida har skredet fram. Det har du kanskje rett i. Men jeg har sett ditt lune bli mer og mer tynnslitt på ditt eget forum også. Og jeg kan bare beklage at det har blitt sånn. Jeg har stor forståelse for den frustrasjonen som vokser fram som følge av at noe man selv brenner så sterkt for, et budskap man ønsker å formidle til folk, et ønske om oppvåkning, i så liten grad finner klangbunn, som snarere faller på steingrunn, endog blir motarbeidet og forsøkt hysjet ned av folk man i utgangspunktet trodde man 'spilte på lag med'.

Jeg kan bare snakke for meg selv, Joste. Jeg ser og hører det du sier. Og jeg skjønner at dette er noe du har satt deg særdeles grundig inn i og har tilegnet deg enorm kunnskap om. Og selv om jeg er en notorisk universalskeptiker ('nullius in verba'), så er mye av dokumentasjonen du har lagt fram temmelig oppsiktsvekkende og overbevisende. Og det ville strengt tatt ikke overraske meg det minste om du har rett. Problemet oppstår idet du ytrer ønske om at 'vi' skal gå på leit selv, for å finne de samme 'bakenforliggende' årsakssammenhengene som du selv har sett og avdekket. Da fordrer du en iboende egenmotivasjon hos dine tilhørere som nok mangler hos de fleste. Motivasjon. Interesse. Det er rett og slett det det skorter på. Jeg kan ikke forvente at folk skal interessere seg for hvordan ENSO styrer jordas klima på samme måte som jeg selv gjør. Det hadde vært strålende (for meg) om vi var en ti-tjue stykker, alle like glødende opptatt og nysgjerrige, som hele tida kunne komme til hverandre med nye oppdagelser, nye innspill, nye sammenhenger, datastudier og innfallsvinkler, drevet forståelsen og oppvåkningen fram i lag, en samlet styrke. Men det skjer ikke. Det er og blir et snevert interesseområde. Det er mitt nerde-alibi. Så jeg forventer heller ikke at det skjer. Men jeg brenner fortsatt for temaet. Og kjenner fortsatt formidlertrangen gløde. Jeg har på følelsen at i hele verden så er det Bob Tisdale, du og jeg som faktisk, oppriktig interesserer oss for hvordan det som skjer i Stillehavet (og ved polene) påvirker (kontrollerer) hva som skjer med klimaet globalt. Og det er trist. Men sånn er det bare. Man kan bli frustrert når ingen andre ser (vil se) det du ser. Men det er vanskelig å tvinge fram motivasjon hos andre som ikke er der av seg selv.

Ibsen sa det fortsatt best: "Tar De livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske, så tar De lykken fra ham med det samme."

Det er dessverre sannheten. Folk flest vil bare leve sine liv i fred. De ønsker ikke å være den som står fremst, oppe på barrikadene, den revolusjonære, kanonføde, skyteskive, den som faller først. De hører (blir fortalt) om, ser kanskje til og med noen av de forferdelige ting som skjer omkring oss, i det åpne eller skjulte. Og så rister de på hodet. Tsk, tsk. Og så vender de seg bort. Legger det til side. Tilbake til livet. Livsløgnen. Ja, ja, sånn er det. Fæle greier. Verden er tøff. Mye ondskap der ute, gitt. Livet er hardt. Men så har man bare ett liv. Sitt liv å leve. Og det vil man bruke 'best' mulig. På seg og sine nærmeste. Venner. Familie. Et 'godt liv'. En lavmælt arv til etterkommende slekter. Man vil ikke bruke (kaste bort) sin dyrebare tid her på jorda til å gjøre fåfengt opprør mot en skjult makt.

Jeg kjenner på meg selv, jeg har ikke det genet. Det opprørske genet. Jeg skjønner at verden er et råttent sted. At det kun dreier seg om makt og profitt. Psykopatenes tumleplass. Når alt kommer til alt. Jeg er helt klart åpen for slike opplysninger du bl.a. kommer med. Men jeg føler meg for liten. Hva kan jeg gjøre med det? Og ikke minst, jeg lever et godt liv som det er, jeg er fornøyd. Hvorfor endre på det? Det (systemet) er allikevel allerede altfor etablert. Lille meg har ingenting jeg skulle ha sagt. Jeg kan skrike så høyt jeg bare vil. Ingen vil høre meg allikevel. Og ingen vil i hvert fall gjøre noe. Annet enn å stemple meg som sinnslidende. Det er sånn man tenker ...

Av frykt. Dessverre. Frykt tilhører menneskets dypeste og mest livsstyrende følelser. Like opprinnelig og dyrisk som seksualdriften. Det er snakk om ren evolusjon. Overlevelse.

Og derfor vinner de. Og derfor vil de bare kunne fortsette. Fordi vi 'alle' er sauer. Ledet av en ulveflokk. Synd, men sant ...

Jeg håper ikke du gir opp, Joste. Jeg vil gjerne lese mer av det du har funnet og finner. Jeg tror det hjelper å bare 'vite'. Man trenger et kynisk, ja, ironisk, blikk på livet og verden. Men jeg har ikke motivasjon nok til selv å være den som finner ... Dessverre. Jeg kan til tider ønske at jeg hadde det. Ligger det ikke nok motivasjon i bare det å ville avdekke hva og hvem som egentlig styrer verden, og hva de gjør mot oss? kan man spørre. Nei. Det gjør ikke det. Det er faktisk ikke så enkelt. Noen brenner for det ene. Noen brenner for det andre. Og alle vil til syvende og sist klamre seg til livsløgnen, i den tro og det håp at den vil gjøre en lykkelig ...

BorisA

Får bare henge meg på og si at jeg synes det er nitrist at dette forumet legges ned. Jostemikk har gjort en formidabel innsats. Jeg har hatt STOR glede av å ha hatt det tilgjengelig. Mye av det som har vært formidlet her har gått langt over hodet på en klimaamatør som meg, men likevel har det vært givende.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Ventura

Hei

Jeg er sikkert den som har vært minst aktiv på dette forum i form av innlegg. Har hatt glede av forumet ved at det er tidlig ute til å plukke opp det som skjer i den internasjonale bloggosfæren.
Har også respekt for det arbeid som Jostemikk og andre hjelpere har lagt ned.

Siden jeg ikke er klimaskeptiker, men derimot tror at om man om 50 til 100 år vil se tilbake på den aktiviteten som klimaskeptikere representerer med stor interesse fra en psykologisk/sosiologisk vinkel (1-3 generasjoner voksne mennesker stakk hode i sanden på en organisert måte) - er jeg ikke lei meg for at forumet stenges.
Som sagt vil jeg ikke vise disrespekt for innsatsen - jeg har bare ingen tro på - eller sympati for forumets sak.
Men forumet har en enorm (fremtidig) verdi som samtids/sanntids studier.

En stor global klimakonspirasjon er ikke det eneste som mer enn antydes på dette forum. Stedet er blitt en vandrende katalog over forskjellige konspirasjonsteorier (9/11, NWO, osv) - på den måten bekrefter forumet Stephan Lewandowsky sine påstander: tror du på en konspirasjonsteori - så faller du lett for dem alle (i det minste flere).

I den siste tiden synes jeg å ha sett innlegg som går i retning av antisemittisme og kanskje også Holocaust-skepsis. Jeg vet ikke om det er riktig tolket fra min side. Men har min tolkning belegg - så stenges ikke forumet et sekund for tidlig.

Jostemikk

Okular, du skal ha stor takk for det du skrev i innlegget ditt. Du treffer spikeren så presist på hodet at det nesten er nifst. Jeg har lyst til å gi en forklaring på noe du tok opp. Også her har du rett, men jeg ønsker å fortelle litt om hvorfor jeg har gjort som jeg har gjort.

Sitat fra: Okular på juni 25, 2014, 14:47:10 PMJeg kan bare snakke for meg selv, Joste. Jeg ser og hører det du sier. Og jeg skjønner at dette er noe du har satt deg særdeles grundig inn i og har tilegnet deg enorm kunnskap om. Og selv om jeg er en notorisk universalskeptiker ('nullius in verba'), så er mye av dokumentasjonen du har lagt fram temmelig oppsiktsvekkende og overbevisende. Og det ville strengt tatt ikke overraske meg det minste om du har rett. Problemet oppstår idet du ytrer ønske om at 'vi' skal gå på leit selv, for å finne de samme 'bakenforliggende' årsakssammenhengene som du selv har sett og avdekket. Da fordrer du en iboende egenmotivasjon hos dine tilhørere som nok mangler hos de fleste. Motivasjon. Interesse. Det er rett og slett det det skorter på.

Årsaken til at jeg har henvist leserne til å studere stoffet selv skyldes ene og alene at jeg har gruet meg like mye hver eneste gang når jeg har lagt ut innlegg om disse hypersensitive sakene. Dette har jeg også nevnt en del ganger. Det har blitt meg fortalt at jeg muligens ikke har rett til å påføre folk den kunnskapen jeg har om dette stoffet. Det spiller dermed ikke noen rolle om jeg har rett i det jeg skriver eller ikke, det dreier seg om det er rett å påføre folk dette sett opp mot den særdeles lille muligheten jeg har til at det jeg skriver noen sinne vil spille noen rolle. Det har ingen hensikt å rokke ved menneskers private verdensbilde hvis det ikke fører noe godt med seg. Dette har vært vanskelig.

Samme årsak ligger dermed bak mine utallige henvisninger til den forbaskede Balfour Declaration. Jeg forsøkte forsiktig å motivere leserne til å la tankene spille rundt de motiver og muligheter som kan finnes bakover og framover i tid i forhold til 1917. Jeg tenkte at hvis bare et av medlemmene tok agnet og startet studier av dette stoffet, ville det kanskje kunne bli to som på en forsiktig måte kunne hjelpe og avlaste hverandre de gangene relatert stoff var på sin plass å presentere i forhold til klimapolitikken. En føler seg ikke alene når man er to.

Så er det det fortærende som har ligget i bakhodet og gnagd og gnagd hele tiden, og det er det Tele har nevnt i denne tråden, og som jeg har gitt ham rett i. Alt i alt har jeg hele tiden vært klar over at jeg var nødt til å tape dette forsøket. Det har gjort meg rimelig sensitiv både når det gjelder respons og ikke-respons. Forbannelsen er og har hele tiden vært at jeg ikke har sett noen hensikt å bedrive klimadebatt uten å følge reven helt til hiet. Det betyr ikke at jeg ikke har sett stor nytte i alt som har kommet på forumet som har vært direkte relatert til selve vitenskapen bak klimaelendigheten. Jeg må sågar innrømme at jeg har funnet stor glede i å lære, og noe har vært beint fram fascinerende. Det er vel nesten slik at jeg vil være i stand til å holde en interessant samtale i gang med en meteorolog om dennes faginteresser, og hadde noen fortalt meg dette for 3-4 år siden, ville jeg gitt vedkommende et bekymret blikk. Jeg tror de fleste har hatt muligheten til å lære mye av alle de fantastiske innleggene medlemmene på forumet har presentert de siste 3 årene. Du vet dessuten at jeg har satt umåtelig stor pris på dine bidrag.

Sitat fra: Okular på juni 25, 2014, 14:47:10 PM
Jeg kjenner på meg selv, jeg har ikke det genet. Det opprørske genet. Jeg skjønner at verden er et råttent sted. At det kun dreier seg om makt og profitt. Psykopatenes tumleplass. Når alt kommer til alt. Jeg er helt klart åpen for slike opplysninger du bl.a. kommer med. Men jeg føler meg for liten. Hva kan jeg gjøre med det? Og ikke minst, jeg lever et godt liv som det er, jeg er fornøyd. Hvorfor endre på det? Det (systemet) er allikevel allerede altfor etablert. Lille meg har ingenting jeg skulle ha sagt. Jeg kan skrike så høyt jeg bare vil. Ingen vil høre meg allikevel. Og ingen vil i hvert fall gjøre noe. Annet enn å stemple meg som sinnslidende. Det er sånn man tenker ...

Av frykt. Dessverre. Frykt tilhører menneskets dypeste og mest livsstyrende følelser. Like opprinnelig og dyrisk som seksualdriften. Det er snakk om ren evolusjon. Overlevelse.

Og derfor vinner de. Og derfor vil de bare kunne fortsette. Fordi vi 'alle' er sauer. Ledet av en ulveflokk. Synd, men sant ...

Jeg vet ikke om jeg har det genet jeg heller, Okular, eller om det finnes noe slikt. Jeg vet imidlertid at jeg nektet å slippe taket i troen på at det skulle være mulig til å få folk til å se enkle sammenhenger slik at det skulle bli mulig å få bort psykopatene som styrer verden, og som i vårt land finnes overrepresentert på Løvebakken. Men jeg slipper tak i det nå, i hvert fall når det gjelder dette forumet. Det fortærende er at mye av det jeg har presentert er enkelt tilgjengelig. Det ligger helt opp i overflaten, og en trenger bare skrape ørlite i denne for å avdekke styggedommen. Den positive tingen med psykopatene er at de er overraskende få. Det negative er at de gjennom sin Babylonske pengemagi har en uhyggelig makt over menneskeheten.

Sitat fra: Okular på juni 25, 2014, 14:47:10 PMJeg tror det hjelper å bare 'vite'. Man trenger et kynisk, ja, ironisk, blikk på livet og verden. Men jeg har ikke motivasjon nok til selv å være den som finner ... Dessverre. Jeg kan til tider ønske at jeg hadde det.

Her undervurderer du deg selv, Okular. Vel har du et sjeldent velfungerende hode, men selv du må ha brukt formidabelt med tid i forbindelse med din formidling av ENSO- og atmosfærefysisk stoff. Du har en voldsom driv, og det er denne som teller. Ønsket om å lære mest mulig om en sak, forbundet med et likte sterkt ønske om å klare formidle det på en god måte. Man ser at noe er råttent i landet Danmark, (Bacon) og ønsker rette på det. Akkurat det med driv er det noe du deler med en annen IPCC-skeptiker i dette landet, og han heter Tele.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Sitat fra: BorisA på juni 25, 2014, 15:42:55 PM
Får bare henge meg på og si at jeg synes det er nitrist at dette forumet legges ned. Jostemikk har gjort en formidabel innsats. Jeg har hatt STOR glede av å ha hatt det tilgjengelig. Mye av det som har vært formidlet her har gått langt over hodet på en klimaamatør som meg, men likevel har det vært givende.

Mye av det jeg har presentert her har gått høyt over hodet på meg også, BorisA. ;) Takk for innsatsen! Jeg kommer til å savne dine jevnlige bidrag med å presentere blant annet Mathismoens ørlite overdrevne klimaskremsler. Kanskje treffes vi på et skøytemesterskap en gang. Du vil kjenne meg igjen, for det er jeg som klapper høyt i hendene bak ryggen på starteren når det står en hollender på startstreken. Jeg har en plan om å bli båret ut av hallen mens jeg skriker høye protester mot deres overlegne teknikk, psyke og fysikk. ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Zevdo Nym

#25
Det føles litt som å bli dumpa. Jeg føler jeg ikke kan leve uten forumet, men må likevel akseptere at forumet vil forlate meg. Erfaringsmessig går slike ting over etter en stund, men dette var synd.

Jeg har ikke skrevet så mange innlegg her, men dere skal vite at jeg har lest ca. 99 % av alt som er skrevet her så lenge jeg har vært medlem. Selv om jeg alltid har ment at hysteriet rundt klimaet er kun et hysteri, var mine første innlegg av det kritiske slaget. Jeg fikk kyndig veiledning og havnet på et godt spor ganske tidlig. Jeg har satt stor pris på alle som har svart meg, og de fleste andre innleggene her. I tilfeller må enkelte innlegg være resultat av dagevis, ja kanskje UKEVIS med jobbing. Takk!

Mitt problem FØR jeg fant dette forumet var at jeg bare VISSTE at IPCC måtte ha feil. Nå har jeg skolten full av bevis.

Tusen takk til alle! Selv om alle her på forumet har bidratt, har jeg lyst til å trekke fram Jostemikk for sin massive innsats, Okular for sin ekstreme kompetanse og Telehiv for sine gode formidlingsevner.

At forumet ebber ut er en ting, men at selve community-en her kastes ut i ingenmannsland er langt verre. Se egen tråd om dette her:
http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,1626.0.html
Akk, så lett det er å bryte fysikkens lover for egen vinnings skyld når det ikke er straffbart.

Jostemikk

Sitat fra: Pål Elnan på juni 26, 2014, 11:17:50 AM
Det føles litt som å bli dumpa. Jeg føler jeg ikke kan leve uten forumet, men må likevel akseptere at forumet vil forlate meg. Erfaringsmessig går slike ting over etter en stund, men dette var synd.

Jeg har ikke skrevet så mange innlegg her, men dere skal vite at jeg har lest ca. 99 % av alt som er skrevet her så lenge jeg har vært medlem. Selv om jeg alltid har ment at hysteriet rundt klimaet er kun et hysteri, var mine første innlegg var av det kritiske slaget. Jeg fikk kyndig veiledning og havnet på et godt spor ganske tidlig. Jeg har satt stor pris på alle som har svart meg, og de fleste andre innleggene her. I tilfeller må enkelte innlegg være resultat av dagevis, ja kanskje UKEVIS med jobbing. Takk!

Mitt problem FØR jeg fant dette forumet var at jeg bare VISSTE at IPCC måtte ha feil. Nå har jeg skolten full av bevis.

Tusen takk til alle! Selv om alle her på forumet har bidratt, har jeg lyst til å trekke fram Jostemikk for sin massive innsats, Okular for sin ekstreme kompetanse og Telehiv for sine gode formidlingsevner.

At forumet ebber ut er en ting, men at selve community-en her kastes ut i ingenmannsland er langt verre. Se egen tråd om dette her:
http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,1626.0.html

Det er et par ting jeg føler for å nevne i forbindelse med det du skrev, Pål. Jeg skulle ønske alle forumets lesere og bidragsytere virkelig forsto betydningen av det arbeidet seoto har lagt ned i dette forumet og hjemmesiden vår. Hun har også tatt på seg det økonomiske og administrative ansvaret for å holde det i gang. Det er mye som må klaffe for å få til noe slikt som dette forumet, det tror jeg de fleste som har forsøkt starte en blogg eller to ha erfart. Det er slik at uten henne ville dette forumet aldri sett dagens lys. Når det gjelder mange av de innleggene hun har skrevet har jeg bare en ting å si. Les og lær. Det er det jeg har gjort. I et helt liv. Det er fra henne jeg har hentet grunnlaget for å i det hele tatt kunne resonnere og studere med kritisk blikk det mainstream forsøker dupere oss med.

Så til det andre. Du nevnte litt om tidsbruken bak enkelte av innleggene her på Klimaforskning. Den er som du antyder formidabel. For meg personlig ble det ikke bedre av det spørsmålet du stilte meg angående funn av rester etter aper i historisk perspektiv. Den antropologiske avdelingen i tenkeboksen gikk på høygir i flere uker etterpå, og selv om det nå ender slik at jeg aldri vil rekke lage et eget innlegg om saken, har jeg en oppgave til Darwinistene her på forumet.

Bevis for dere selv at apene ikke stammer fra mennesket.

Der kan du se hvilken galskap ditt enkle spørsmål førte til, Pål. ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Zevdo Nym

Sitat fra: Jostemikk på juni 26, 2014, 11:51:34 AM
Sitat fra: Pål Elnan på juni 26, 2014, 11:17:50 AM
Det føles litt som å bli dumpa. Jeg føler jeg ikke kan leve uten forumet, men må likevel akseptere at forumet vil forlate meg. Erfaringsmessig går slike ting over etter en stund, men dette var synd.

Jeg har ikke skrevet så mange innlegg her, men dere skal vite at jeg har lest ca. 99 % av alt som er skrevet her så lenge jeg har vært medlem. Selv om jeg alltid har ment at hysteriet rundt klimaet er kun et hysteri, var mine første innlegg var av det kritiske slaget. Jeg fikk kyndig veiledning og havnet på et godt spor ganske tidlig. Jeg har satt stor pris på alle som har svart meg, og de fleste andre innleggene her. I tilfeller må enkelte innlegg være resultat av dagevis, ja kanskje UKEVIS med jobbing. Takk!

Mitt problem FØR jeg fant dette forumet var at jeg bare VISSTE at IPCC måtte ha feil. Nå har jeg skolten full av bevis.

Tusen takk til alle! Selv om alle her på forumet har bidratt, har jeg lyst til å trekke fram Jostemikk for sin massive innsats, Okular for sin ekstreme kompetanse og Telehiv for sine gode formidlingsevner.

At forumet ebber ut er en ting, men at selve community-en her kastes ut i ingenmannsland er langt verre. Se egen tråd om dette her:
http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,1626.0.html

Det er et par ting jeg føler for å nevne i forbindelse med det du skrev, Pål. Jeg skulle ønske alle forumets lesere og bidragsytere virkelig forsto betydningen av det arbeidet seoto har lagt ned i dette forumet og hjemmesiden vår. Hun har også tatt på seg det økonomiske og administrative ansvaret for å holde det i gang. Det er mye som må klaffe for å få til noe slikt som dette forumet, det tror jeg de fleste som har forsøkt starte en blogg eller to ha erfart. Det er slik at uten henne ville dette forumet aldri sett dagens lys. Når det gjelder mange av de innleggene hun har skrevet har jeg bare en ting å si. Les og lær. Det er det jeg har gjort. I et helt liv. Det er fra henne jeg har hentet grunnlaget for å i det hele tatt kunne resonnere og studere med kritisk blikk det mainstream forsøker dupere oss med.

Så til det andre. Du nevnte litt om tidsbruken bak enkelte av innleggene her på Klimaforskning. Den er som du antyder formidabel. For meg personlig ble det ikke bedre av det spørsmålet du stilte meg angående funn av rester etter aper i historisk perspektiv. Den antropologiske avdelingen i tenkeboksen gikk på høygir i flere uker etterpå, og selv om det nå ender slik at jeg aldri vil rekke lage et eget innlegg om saken, har jeg en oppgave til Darwinistene her på forumet.

Bevis for dere selv at apene ikke stammer fra mennesket.

Der kan du se hvilken galskap ditt enkle spørsmål førte til, Pål. ;D

Ja, jeg har satt stor pris på seoto også. Det understrekes fra min side at de tre jeg har trukket fram på ingen måte stiller de andre i skyggen, men det var de tre navnene som kom fram i hodet mitt akkurat da jeg skrev innlegget.

Jeg visste forresten ikke før nå at seoto er kvinne (det står på profilen, men jeg er sjelden inne på profilene til brukerne), men det er vel egentlig bare positivt å se i praksis at kjønn ikke spiller noen rolle når det gjelder intellekt?
Akk, så lett det er å bryte fysikkens lover for egen vinnings skyld når det ikke er straffbart.

Jostemikk

Sitat fra: Pål Elnan på juni 26, 2014, 12:08:15 PM
Jeg visste forresten ikke før nå at seoto er kvinne (det står på profilen, men jeg er sjelden inne på profilene til brukerne), men det er vel egentlig bare positivt å se i praksis at kjønn ikke spiller noen rolle når det gjelder intellekt?

Kjønn eller "rase", Pål, det spiller ingen rolle. Vi er alle en gjeng snålinger. :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Zevdo Nym

Sitat fra: Jostemikk på juni 26, 2014, 12:43:08 PM
Sitat fra: Pål Elnan på juni 26, 2014, 12:08:15 PM
Jeg visste forresten ikke før nå at seoto er kvinne (det står på profilen, men jeg er sjelden inne på profilene til brukerne), men det er vel egentlig bare positivt å se i praksis at kjønn ikke spiller noen rolle når det gjelder intellekt?

Kjønn eller "rase", Pål, det spiller ingen rolle. Vi er alle en gjeng snålinger. :D
Oh yes.
Akk, så lett det er å bryte fysikkens lover for egen vinnings skyld når det ikke er straffbart.