Klimahype og eugenikk - intet er nytt under solen

Startet av Bebben, november 15, 2011, 23:44:16 PM

« forrige - neste »

Bebben

For å vende tilbake til trådens tema - klimahype og eugenikk, skrev også Michael Crichton om denne parallellen. Jeg anbefaler varmt å lese det i sin helhet.

SitatImagine that there is a new scientific theory that warns of an impending crisis, and points to a way out.

This theory quickly draws support from leading scientists, politicians and celebrities around the world. Research is funded by distinguished philanthropies, and carried out at prestigious universities. The crisis is reported frequently in the media. The science is taught in college and high school classrooms.

I don't mean global warming. I'm talking about another theory, which rose to prominence a century ago.

Jeg forstår det slik at dette er etterordet til Chrichtons thriller "State of Fear". Det ligger på hans offisielle webside, men linken er ikke så lett å finne, hva det nå kan komme av.

SitatThese efforts [eugenics] had the support of the National Academy of Sciences, the American Medical Association, and the National Research Council. It was said that if Jesus were alive, he would have supported this effort.

SitatBut as Alston Chase put it, "when the search for truth is confused with political advocacy, the pursuit of knowledge is reduced to the quest for power."

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Gloføken

#106
Jeg husker det taremelet, Jostemikk ???  Men jeg tror  tannlege Myre husker det bitemerket han fikk  i venstre pekefinger også ::)
It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

ConTrari

Sitat fra: Bebben på mai 02, 2012, 00:24:46 AM
For å vende tilbake til trådens tema - klimahype og eugenikk, skrev også Michael Crichton om denne parallellen. Jeg anbefaler varmt å lese det i sin helhet.

SitatImagine that there is a new scientific theory that warns of an impending crisis, and points to a way out.

This theory quickly draws support from leading scientists, politicians and celebrities around the world. Research is funded by distinguished philanthropies, and carried out at prestigious universities. The crisis is reported frequently in the media. The science is taught in college and high school classrooms.

I don't mean global warming. I'm talking about another theory, which rose to prominence a century ago.

Jeg forstår det slik at dette er etterordet til Chrichtons thriller "State of Fear". Det ligger på hans offisielle webside, men linken er ikke så lett å finne, hva det nå kan komme av.

SitatThese efforts [eugenics] had the support of the National Academy of Sciences, the American Medical Association, and the National Research Council. It was said that if Jesus were alive, he would have supported this effort.

SitatBut as Alston Chase put it, "when the search for truth is confused with political advocacy, the pursuit of knowledge is reduced to the quest for power."

Takk for denne linken, Bebben. Vanskelig å kommentere Crighton egentlig, for denne teksten sier ALT.

ConTrari

Sitat fra: Gloføken på mai 02, 2012, 00:45:29 AM
Jeg husker det taremelet, Jostemikk ???  Men jeg tror  tannlege Myre husker det bitemerke han fikk  i venstre pekefinger også::)

Nei, nå tror jeg dere driver og "jangler på vollane"  8)

seoto

Sitat fra: Bebben på mai 02, 2012, 00:24:46 AM
For å vende tilbake til trådens tema - klimahype og eugenikk, skrev også Michael Crichton om denne parallellen. Jeg anbefaler varmt å lese det i sin helhet.
...

Takk for en viktig link, Bebben :)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Dette får meg til å tenke på et stadig økende problem. Det store fertilitetsproblemet som er tatt opp flere ganger i norsk MSM de siste tiårene. Representanter for myndighetene har nesten uten unntak forsøkt å legge skylden på folk selv, og deres elendige holdninger til livsstil og matvaner. Genialt. Legg skylden på folket, kom med nye avgifter for å "redde" dem, og voila...

Real Science - 1969 : Holdren's Buddy Wanted To Poison The Water Supply



Eugenikk? Vel, ikke direkte, men dette er forsøk på å bestemme hvem som skal få føre slekta videre, er det ikke? Og allerede på 60-tallet løp biologene rundt som representanter og pådrivere for de som ville desimere verdensbefolkningen. Jeg lurer fælt på en ting. Hvorfor begynner ikke disse menneskene med å ta livet av seg selv og sine?

Finnes andre metoder for å påvirke mennesker? Noe som kan forandre arvestoff med mer?

Atter en gang fra Real Science. 1954 : US Scientists Intentionally Irradiated The Pacific Ocean



Tør jeg minne folket på at det er samme type mennesker bak svært mye av det som skjer i våre dager? Intet er forandret bortsett fra metodene. Målet synes å være stort sett det samme. Noen synes å ville sette seg til doms over vanlige mennesker. De vil bestemme hvem som er verdige og ikke-verdige.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Professor vil tukle med skaperverket for å gjøre barna våre mer egnet for fremtiden.

No Tricks Zone - Insane NYU Professor Proposes Medical Experiments On Children To Make Humans Suitable For The Planet

Disse menneske skremmer meg, og linjen kan følges fra begynnelsen av forrige årundre, fram mot og gjennom 2. verdenskrig, og nå videre hele veien fram gjennom klimasaken og annen galskap.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Akkurat som om vi ikke allerede putter altfor mange skadelige ting i ungene!

Jeg foreslår at Liao får noen skikkelig doser med Ritalin, siden det virker som om det er et stoff han setter pris på ;)
Og kanskje det kan får ham til å roe ned?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Nå har jeg lest hele denne tråden på nytt! Og den er verdt tiden det tar. Startinnlegget, av Bebben, er langt, men så viktig at hvert ord bør leses. Og så kommer gode innlegg som perler på en snor. Her er det mye fôr til hjernen.

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Bebben

Takk for hyggelige ord Seoto!

Mht til "den gale forskeren" så er han (det er vel stort sette en hann) en slags arketyp i litteraturen og ikke minst i populærkultur som film og tegneserier osv.

Når får vi se en Hollywood-film der en hemmelig gruppe klimaforskere konspirerer for å skyte opp en gigantisk rullgardin som skal "beskytte" Jorden mot solskinnet og for å genmanipulere menneskeheten og/eller gjøre den steril i all hemmelighet, samtidig som de har hemmelige møter for å manipulere dataene som skal begrunne galskapen - i Sakens tjeneste?

Den kommer nok... en gang.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Du er mer pessimistisk med tanke på tidsaspektet, Bebben. Du snakker alltid om en gang når barnebarna er voksne eller lignende. Jeg er rimelig opptatt av at vi må få stoppet disse menneskene før det går så langt Jeg er allikevel ikke fremmed for at din pessimisme er realisme. Håper du tar feil, for slipper vi dem så langt inn i fremtiden tror jeg vi har tapt. Med vi mener jeg de som lever da. :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Sitat fra: Bebben på oktober 24, 2012, 00:04:19 AM
Takk for hyggelige ord Seoto!

Mht til "den gale forskeren" så er han (det er vel stort sette en hann) en slags arketyp i litteraturen og ikke minst i populærkultur som film og tegneserier osv.

Når får vi se en Hollywood-film der en hemmelig gruppe klimaforskere konspirerer for å skyte opp en gigantisk rullgardin som skal "beskytte" Jorden mot solskinnet og for å genmanipulere menneskeheten og/eller gjøre den steril i all hemmelighet, samtidig som de har hemmelige møter for å manipulere dataene som skal begrunne galskapen - i Sakens tjeneste?

Den kommer nok... en gang.

Interessant! Foreløpig har jo Hollywood vært mer interesserte i skrekkscenarier om hva som vil skje dersom klimaalarmistene har rett. De kan lage minst like skrekkfylte filmer, men med et håp i slutten, dersom de tar for seg hva som kan skje med kloden gjennom menneskelig geoingeneering, der hele klimasystemet kollapser og vi stuper raskere inn i en istid enn noen kan forestille seg. Der folk forsøker å komme seg til varmere strøk, men kun har egne føtter og robåter til transport. Og avslutningen må selvsagt inneholde bilder av de ansvarlige forskere og politikere der de ligger omsluttet av is og stirret tomt ut i intet (behovet for hevn). Og selvsagt må de største heltene, de som fremdeles er unge og sterke nok til reisen, men aldri nådde fram med sine advarsler, nå befinne seg i ekvotariale områder, der de gjennom sine erfaringer og kunnskaper kan starte arbeidet med å bygge opp en ny sivilisasjon. De har lært mye om den menneskelige psyke, og etter hvert lager de en livslærebok, der kommende generasjoner skal lære hvordan de skal leve sine liv etter regler som sørger for at de ikke skal komme i en liknende situasjon igjen, regler som skal svekke det naturlige begjæret etter makt som kan misbrukes av egoisme - altså en ny bibel, men uten delene om øye for øye, hat, hevn og drap, der disse negative egenskapene er erstattet med kjærlighet og omsorg for hverandre ;)

Men har det ikke allerede vært lagd en film og at is utrydder folk? Jeg har noen bilder i hodet, men kan ikke komme på hvilken film dette kan ha vært.

Det hender innimellom at enkelte TV-serier ymter frampå om både spennende tekniske muligheter og den mer usynlige delen av samfunnet. Men det kan være langt mellom hvert gullkorn. Mange mennesker sitter med kunnskap, men få vil lytte. Vi er jo oppdratt til å stole på politikere og ikke minst msm. ;)

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Wikipedia - eugenikk

SitatThe Rockefeller Foundation helped develop and fund various German eugenics programs, including the one that Josef Mengele worked in before he went to Auschwitz.

Upon returning from Germany in 1934, where more than 5,000 people per month were being forcibly sterilized, the California eugenics leader C. M. Goethe bragged to a colleague:

"You will be interested to know that your work has played a powerful part in shaping the opinions of the group of intellectuals who are behind Hitler in this epoch-making program. Everywhere I sensed that their opinions have been tremendously stimulated by American thought . . . I want you, my dear friend, to carry this thought with you for the rest of your life, that you have really jolted into action a great government of 60 million people."

Alle bør ta med i betraktning at Rockefeller finansierte Folkehelseinstituttet.

[attachimg=1]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

De har videreført Den rene rase fra finansieringen av eugenikk i Tyskland i mellomkrigsårene, til noe som nå best må kunne kalles klimaeugenikk. Professor Kari Nordgaard ble verdenskjent på et blunk da hun i en publikasjon krevde behandling av de som ikke tror på IPCC. Alex Jones liker dette like lite som jeg gjør:

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

#119
Aldous Huxley var ikke bare forfatter, blant annet av den dystre futuristiske boka Brave New World, han var bror og sønn av kjente forskere innen eugenikk.

Ikke så lenge før han ble syk og døde i 1963, holdt han en tale ved Berkeley-universitetet i California. Takket være dyktige folk som graver i dette, og like mye det fantastiske redskapet Wayback Machine, kan jeg nå legge et kort sitat fra en utskrift av talen.

http://archive.org/details/AldousHuxley-TheUltimateRevolution

The prophetic Aldous Huxley, author of Brave New World, speaks to an audience at University of California, Berkeley, surrounding the use of terrorism and pharmaceuticals to create willing slaves out of the population.

SitatAnd it seems to me perfectly in the cards that there will be within the next generation or so a pharmacological method of making people love their servitude, and producing â a kind of painless concentration camp for entire societies, so that people will in fact have their liberties taken away from them but will rather enjoy it, because they will be distracted from any desire to rebel by propaganda, brainwashing, or brainwashing enhanced by pharmacological methods.

Aldous Huxley
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren