Jørgen Randers og Club of Rome

Startet av Jostemikk, mai 08, 2012, 23:06:37 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Jørgen Randers fremstår for meg som en av de største aktivistene som lever i dag. Han har i flere tiår arbeidet hardt for maktelitens ønsker om en fullstendig omlegging fra dagens demokrati til et verdenstyrt diktatur.

I en link jeg fant tidligere i dag, dukket denne artikkelen fra TU opp, skrevet 26. mai 2008:

Jørgen Randers: Klimakrisen verre enn folk tror

Professor Jørgen Randers er redd han vil dø som en frustrert mann. Frustrert over at folk ikke tar klimakrisens alvor inn over seg.


- Hvor stor er egentlig klimakrisen?

- Mye større enn du tror. Den er skrekkelig alvorlig. Grunnen er at de matematiske modeller som brukes for å beregne framtidig klima fortsatt mangler en del viktige komponenter, for eksempel en del selvforstekende mekanismer i grensesnittet mellom økosystemet og atmosfæren. Det vi ser nå er sannsynligvis et underestimat. Det er flere selvforsterkende mekanismer...


Klimakrisen er skrekkelig alvorlig. Tenk det, dere. Skrekkelig fæle greier, altså. Vi går videre, og jeg plukker ut to utsagn:

- Bekymrer vi oss for lite?

- Det håpløse er at Ola og Kari synes at oppvarmingen er strålende. Sommeren blir varmere, de slipper å måke snø...


Jeg hadde som vanlig ikke noe valg. Her var det bare å sjekke hva Meteorologisk Institutt har å fortelle om sommertemperaturen og snødybden. Jeg valgte Blindern i Oslo, dette fordi det er i nærheten av Jørgen Randers skrekkscenario-sted, Nordmarka, der norske skiguder ikke lenger ville få snø under langrennsskiene. Snødybdedataene grafen viser er fra hele serien til Blindern. Sommertemperaturene er fra juni, juli og august-dataene til Rimfrost.no. Skiføret først:

[attachimg=1]

Her er to ting verdt å merke seg, og jeg brister nesten ut i krampelatter her jeg sitter! De tre vintrene etter at denne artikkelen kom på trykk i TU, har vært svært snørike. Det andre er at gjennomsnittlig snødybde på Blindern har minket med ca. 1,8 cm på 75 år, og cherrypicker jeg, og starter grafen i 1941, ja da er den nærmest flat!

Jørgen Randers bom nummer en er et faktum. Hva så med sommertemperaturen som han nevnte som årsak til at nordmenn flest, altså Kari og Ola, bare var glade til for den klimakrisa som skremmer urinen ut av Randers blære:

[attachimg=2]

De siste 143 år menneskeheten har måttet lidd seg i gjennom grunnet personer som Jørgen Randers, har sommertemperaturen på Blindern vært svakt synkende i sine svingende sykluser.

Jørgen Randers bom nummer to er et faktum. Husk at det med sommertemperaturen ikke var noe han brukte for å true med i et fremtidig scenario. Han brukte det som en forklaring på hvorfor Kari og Ola i 2008 var så glade over den økte sommertemperaturen at de ga blaffen i hele klimasaken.

Er det vanlig at professorer kan fortsette sine akademiske karrierer etter å ha begått slike brølere? Vi vet jo at dette attpå til er bevisste brølere, verdige en god alarmist.

Professor Jørgen Randers er redd han vil dø som en frustrert mann.

Jada, Randers. Du vil dø som en skuffet og bitter mann, men vil etterlate deg en god arv. Haugevis av mennesker som vil le hver gang du blir nevnt.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Han fikk svar i TU, men det ble det aldri noe mer svar på:

Nordmenn forstår ikke klimaproblemet!

http://www.climometrics.org/08turand.jpg    8)

Jostemikk

Sitat fra: ebye på september 27, 2012, 19:58:02 PM
Han fikk svar i TU, men det ble det aldri noe mer svar på:

Nordmenn forstår ikke klimaproblemet!

http://www.climometrics.org/08turand.jpg    8)

Ha! Se der fikk han svar på tiltale! ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Og det er jo fristende å linke til noe av den siste debatten vi har hatt om Randers, hentet fra Morgenbladet

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,871.msg15675.html#msg15675

I den tråden er det mange debattinnlegg fra Morgenbladet, som er linket.

Så klart har vel ikke grunnsynet til Randers kommet frem tidligere?    ;)     8)

Amatør1

Randers' innflytelse begrenser seg ikke til Norge, husk det.

Fra dagens WUWT:

http://wattsupwiththat.com/2012/09/26/yet-another-survey-conducted-by-john-cook-of-skeptical-science-watch-what-happens-to-requests-for-the-questions/#comment-1090173

Sitat"Believe it or not I am dealing now with school districts implementing K-12 practices based on the Club of Rome's notorious Limits to Growth from 1976. Even CoR repudiated the book but its use in the classroom creates desired future attitudes, beliefs, values, and behaviors so in it comes anyway.

http://www.invisibleserfscollar.com/we-need-a-radical-change-in-our-mode-of-consciousness-even-a-new-sense-of-being-human/ is a good summary of this unified science approach in K-12 to gut Western science as traditionally understood, redesign the economy to reject fossil fuels, and control human behavior. All going on right now all over the world through K-12 mandates emanating from the UN ultimately."
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Jeg tror at det fremdeles er fryktelig mange mennesker som ikke har forstått hvilken påvirkning Club of Rome, og derigjennom Jørgen Randers, har hatt på den politiske utviklingen klima"krisa".
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Sitat fra: seoto på september 27, 2012, 22:33:31 PM
Jeg tror at det fremdeles er fryktelig mange mennesker som ikke har forstått hvilken påvirkning Club of Rome, og derigjennom Jørgen Randers, har hatt på den politiske utviklingen klima"krisa".

Dette var du selv svært tidlig ute med, blant annet i tråden Hvem kontrollerer mediene i dag? allerede i august i fjor. Da jeg selv la ut fra søster-club Club de Madrid, førte det til ørlite irritasjon, og et av våre medlemmer forsvant dessverre. Det skulle ikke skrives negativt om Gro Harlem Brundtland og Det norske Arbeiderpartiet. Det hjalp lite å forsikre om at jeg var upolitisk, og at dette dreide seg om å granske bakover i tid for å finne begynnelsen på klimasvindelen. Her er et skjermbilde jeg tok den gangen:



Jeg regner med at folk som så på disse clubs som gale menneskers ville konspirasjonsteorier, at de ikke fantes, har begynt å få et annet forhold til dem nå i dag.

Klimakrisa ble skapt gjennom disse tunge lobbysamfunnene, og Gro Harlem Brundtland var allerede klar som et egg til å styrte om nasjonalstatene og styre verdens nasjoner inn i en ny verdensorden. Hun startet derfor både CICERO og Unep Arendal iløpet av noen travle uker midtvinters, da alle stortingsrepresentanter hadde jule- og nyttårsferie.

Det hele dreier seg om svært få mennesker. Les den personlige teksten som står under alle mine innlegg, sitatet fra Kennedy. Disse menneskene må fram i lyset, og samme hvor lite lyst den enkelte har til å ta inn over seg noe så utrivelig som sannheten bak noen av våre "ledere", er dette en jobb som krever nettopp dette. Alle må hjelpe til, hvis ikke skyver vi bare problemet foran oss, og klimakrisa er kun et av skalkeskjulene til disse menneskene.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på september 27, 2012, 22:59:33 PM
Disse menneskene må fram i lyset, og samme hvor lite lyst den enkelte har til å ta inn over seg noe så utrivelig som sannheten bak noen av våre "ledere", er dette en jobb som krever nettopp dette. Alle må hjelpe til, hvis ikke skyver vi bare problemet foran oss, og klimakrisa er kun et av skalkeskjulene til disse menneskene.

Dette er viktig. Klima"krisen" er et middel disse folkene har konstruert og systematisk bruker for å oppnå et radikalt politisk mål, et mål som ikke er mindre radikalt enn Pol Pots teorier og handlinger på 1970-tallet (jeg har lest en diger bok om Pol Pot), bare litt annerledes og mye, mye større.

Hvorfor lyttes det ikke til saklige argumenter i klimadebatten? Hvorfor trolles det i samtlige MSM-fora? Hvorfor slettes innlegg på forskning.no hvis man nærmer seg det sentrale temaet? Jo, menigmann skal holdes uvitende om den egentlige politiske agendaen, og har å konsentrere seg om stråmannen som "klimakrisen" er.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

#23
Ingen skal komme å si at de har gått stille i dørene heller. Saken er vel den at de hele tiden har vært så radikale at folk flest ikke har trodd at dette har dreid seg om maktmennesker. Så feil kan man i så fall ta.

"In searching for a new enemy to unite us, we came up with the idea that pollution, the threat of global warming, water shortages, famine and the like would fit the bill. All these dangers are caused by human intervention, and it is only through changed attitudes and behavior that they can be overcome. The real enemy then, is humanity itself."

"The old democracies have functioned reasonably well over the last 200 years, but they appear now to be in a phase of complacent stagnation with little evidence of real leadership and innovation"

"Democracy is not a panacea. It cannot organize everything and it is unaware of its own limits. These facts must be faced squarely. Sacrilegious though this may sound, democracy is no longer well suited for the tasks ahead. The complexity and the technical nature of many of today's problems do not always allow elected representatives to make competent decisions at the right time."


En av tingene dette dreier seg om, er å få jorda befolkning ned i godt under en milliard mennesker iløpet av kortest mulig tid. Har noen tenkt på hvordan de har tenkt å gjennomføre dette? Som Bill Gates sa. Ikke noe er viktigere for å få ned fødselstallet på jorda enn mitt vaksineprogram.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

#24
Det er kanskje ikke så rart at vi føler oss umenneskelig behandlet, og kanskje sliter litt med å forstå grunnlaget for handlemønsteret til AGW-tilhengerne? La meg presentere dere for The Cause:

So, what exactly is the Club of Rome and who are its members? Founded in 1968 at David Rockefeller's estate in Bellagio, Italy

The Club of Rome subsequently founded two sibling organizations, the Club of Budapest and the Club of Madrid. The former is focused on social and cultural aspects of their agenda, while the latter concentrates on the political aspects. All three of these 'Clubs' share many common members and hold joint meetings and conferences. As explained in other articles on this website it is abundantly clear that these are three heads of the same beast...

...The United Nations Foundation was created by prominent CoR member Ted Turner. He donated one billion dollars to support the environmental activites of the UN. A significant proportion of this money was designated for "programmes specifically addressing climate change" and funding the IPCC. The Foundation has also recently created the Global Security Institute to "propose far-reaching reforms of the international system." As would be expected the Foundation's Board is full of the same old names including: Ted Turner, Timothy Wirth, Kofi Annan, Gro Harlem Brundtland, Emma Rothschild, and Muhammad Yunus...

recyclewashington.wordpress.com

UN Foundation er en organisasjon som går igjen i både medlemslister og krasse uttalelser mot menneskeverdet. seoto la ut dette i tråden Klimafilmer - en nødvendig tråd

Jens og Gro liker også å omgås verdenstoppene:



In this photo released by Insider Images for UN Foundation, from left to right, Norwegian Prime Minister, Jens Stoltenberg, speaks with Hisashi Owada, president of the International Court of Justice, Yuan Ming, director of the Institute of International Relations for Peking University, Gro Harlem Brundtland, Director-General Emeritus World Health Organization and former Prime Minister of Norway, and Emma Rothschild, director of the Centre for History and Economics - Kings College, University of Cambridge and Harvard University, before meeting at the Prime Minister's residence in Oslo, Norway, Wednesday, June 22, 2011


We've got to ride this global warming issue. Even if the theory of global warming is wrong, we will be doing the right thing in terms of economic and environmental policy.
Timothy Wirth, President i UN Foundation og medlem av Club of Rome.

The concept of national sovereignty has been an immutable, indeed sacred, principle of international relations. It is a principle which will yield only slowly and reluctantly to the new imperatives of global environmental cooperation. It is simply not feasible for sovereignty to be exercised unilaterally by individual nation states, however powerful. The global community must be assured of environmental security.
Maurice Strong, UNEP-direktør og styremedlem i Club of Rome.

The threat of environmental crisis will be the 'international disaster key' that will unlock the New World Order.
Mikhail Gorbachov, tidligere president i Sovjet, og medlem av Club of Rome.

We are on the verge of a global transformation. All we need is the right major crisis and the nations will accept the New World Order.
David Rockefeller, styremedlem iClub of Rome, tidligere styreformann i Chase Manhattan Bank, grunnlegger av The Trilateral Commission, og han ga bort eiendommen til FN der FN-bygningen står i New York. Sitatet over er fra en tale han holdt i FNs forretningskonferanse , 14. september 1994.

We are grateful to The Washington Post, The New York Times, Time Magazine and other great publications whose directors have attended our meetings and respected their promises of discretion for almost forty years. It would have been impossible for us to develop our plan for the world if we had been subject to the bright lights of publicity during those years. But, the world is now much more sophisticated and prepared to march towards a world government. The supranational sovereignty of an intellectual elite and world bankers is surely preferable to the national auto-determination practiced in past centuries.
David Rockefeller,  fra en tale i et møte i The Trilateral Commission, i juni 1991.

The Earth has cancer and the cancer is Man.
Club of Rome, Mankind at the Turning Point, 1974

... the resultant ideal sustainable population is hence more than 500 million but less than one billion.
Club of Rome, Goals for Mankind, 1976.

A cancer is an uncontrolled multiplication of cells; the population explosion is an uncontrolled multiplication of people.... We must shift our efforts from the treatment of the symptoms to the cutting out of the cancer. The operation will demand many apparently brutal and heartless decisions.
Paul Ehrlich i "The Population Bomb". Paul Ehrlich er medlem av Club of Rome.

We humans have become a disease, the Humanpox.
Dave Foreman, Co-founder av Earth First! og medlem av Club of Rome.

World population needs to be decreased by fifty percent.
Henry Kissinger, tidligere rådgiver for National Security, tidligere statssekretær og formann i Kissinger Associates, medlem av Club of Rome.

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Donna Donna Laframboises siste innlegg har noen meget interessante poenger.

SitatA while back I pointed out that a 1976 book authored by the Club of Rome spoke approvingly of political machinations within the scientific community.  Page 133 of the Signet paperback edition of RIO: Reshaping the International Order (Chapter 7, Section 5) includes the following quote:

In many branches of science there are radical movements. Increasingly, both in the rich and poor worlds, scientists are involved in active advocacy which they see as an intellectual and ethical duty. [bold added]

What this means is that, for the past four decades, a question mark has hovered above the remarks of all scientists. The public has had no way of knowing whether the expert currently being interviewed is a dispassionate investigator – or whether we're being fed active advocacy by someone who considers themselves a member of a radical movement.

It's astonishing to me that scientific bodies have chosen to ignore the immense damage this inflicts on all scientific endeavour.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Ewer Gladblakk.

SitatDet er kanskje ikke så rart at vi føler oss umenneskelig behandlet, og kanskje sliter litt med å forstå grunnlaget for handlemønsteret til AGW-tilhengerne?
Nei det er ikke det, Joste....kansje tvært imot...?

Det jeg sliter mest med personlig, er de virkelige bissnissene, for eller imot, og ikke mer eller mindre lokale globale poppulitikere (med oss mindre) som har "bola" seg og andre så stappfulle av bissnissedop i den synkemyra som poppulitikerhengemyra liksom bare blir bestående av....kansje mest på grunn av en vitenskap som snur og vender seg brutalt i alle brødfødende himmelretninger...?

Sorry, men jeg begynner å bli ganske desperat i jakta på å virkelig forstå, før jeg drukner i alt det stigende saltvannet....her på Hamarkaupangen (et par hundre meter over havnivå.)

Ps:
Vil høyst muligens stemme AP ved neste valg også.....jeg veit vel ikke om bedre fra morspuppen av, og uten å ha andre helter enn mor, far og mye øvrig slekt! :)
 
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Jostemikk

Sitat fra: Ewer Gladblakk. på september 28, 2012, 18:06:52 PM....kansje mest på grunn av en vitenskap som snur og vender seg brutalt i alle brødfødende himmelretninger...?

Ps:
Vil høyst muligens stemme AP ved neste valg også.....jeg veit vel ikke om bedre fra morspuppen av, og uten å ha andre helter enn mor, far og mye øvrig slekt! :)

Det med brødforskning er sannelig et godt poeng, Ewer! Ellers får alle stemme hva de føler for. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Ewer Gladblakk.

Det går nok ad-dundass uansett, Joste.....det trur jeg ivertfall at vi kan stole på! :)
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Jostemikk

A total population of 250-300 million people, a 95% decline from present levels, would be ideal.
Ted Turner, grunnlegger av CNN og stor økonomisk bidragsyter til FN, medlem av Club of Rome.

In order to stabilize world population, we must eliminate 350,000 people per day. It is a horrible thing to say, but it is just as bad not to say it.
Jacques Cousteau, fransk marineoffiser og eventyrer. Medlem av Club of Rome.

Mitt spørsmål blir igjen: Kommer de til å la seg og sine familier gå foran som et godt eksempel?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren