Dr. Stephan Lewandowsky - nok en løgner fra mainstream forskning

Startet av Jostemikk, september 01, 2012, 13:28:11 PM

« forrige - neste »

seoto

Sitat fra: Amatør1 på mars 30, 2014, 10:59:14 AM
Enkelt sagt er den såkalt menneskeskapte klimakrisa en form for bensin i geléform. Det gjør at den kleber seg til for eksempel et menneskesinn og fortsetter å brenne etter at den er antent, og er omtrent umulig å slokke.

Det var en veldig bra sammenlikning, Amatør1  ;D
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: seoto på mars 30, 2014, 11:33:33 AM
Sitat fra: Amatør1 på mars 30, 2014, 10:59:14 AM
Enkelt sagt er den såkalt menneskeskapte klimakrisa en form for bensin i geléform. Det gjør at den kleber seg til for eksempel et menneskesinn og fortsetter å brenne etter at den er antent, og er omtrent umulig å slokke.

Det var en veldig bra sammenlikning, Amatør1  ;D

På samme måte som B52-flyene teppebombet Vietnam med napalm fram til påsken 1975, teppebomber de samme kreftene nå MSM, internett og hvert enkelt menneskes hjerne med den nye formen for napalm: Påstanden om den menneskeskapte klimakrisen. Bombeflypilotene er de korrupte journalistene og betalte astroturfere,  bakmennene og formålet er nøyaktig det samme: Drep fienden.

Vietnam-krigen var den første TV-overførte krigen. Den gjorde folk flest oppmerksom på hva som skjedde. Dette lært eliten mye av. I alle krigene etterpå har "journalistene" vært "embedded" iblant angripernes styrker. Slikt blir det objektivitet av.

Midlene og målene denne gangen er mer subtile, og derfor farligere. Istedet for å brenne kroppene ihjel med kjemisk napalm, brennes sinnene ihjel med Malthus-napalm, der målet er å gradvis, skritt for skritt, eliminere tilgangen på energi for de av oss som ikke tilhører eliten. Taktikken er bygget på prinsippet om the boiling frog, der offeret ikke forstår hva som skjer. Praktisk politikk må sees igjennom disse brillene,  da får det meningsløse en ubehagelig men logisk mening.

Husk dog hvem som vant til slutt, påsken 1975.

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Takk for svar #31, Amatør1 - fenomenalt skrevet! Her skaper du bilder hos leseren, og det sies at et "bilde" kan si mer enn tusen ord. Dessverre er det sant det du sier. Det store spørsmålet må bli: Hvorfor er noen hjerner i stand til å komme seg etter forurensningen, mens de fleste aldri makter det?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: seoto på mars 30, 2014, 12:57:35 PM
Det store spørsmålet må bli: Hvorfor er noen hjerner i stand til å komme seg etter forurensningen, mens de fleste aldri makter det?

Jeg kan bare gi et 100% subjektivt svar, slik jeg selv ser det. Kanskje finnes det flere uavhengige og like riktige svar.

Noen mennesker går skjematisk igjennom livet, de opplever det gjennomsnittlige. Ingen dyptgripende hendelser tvinger dem til å ta stilling til hvem de er eller hva verden rundt dem representerer. En slik tilværelse medfører gjerne at man tar det man observerer 'at face value' som man sier i den angloamerikanske verden. Handlinger og hendelser oppleves å være slik de er beskrevet av andre, de færreste gjør førstehånds observasjoner.

Noen mennesker møter motstand underveis og går til grunne. De har kanskje ikke kapasitet til å forstå hva som skjer rundt dem av familiekonflikter eller andre problemer, langt mindre global maktpolitikk. Eller de har kapasitet, men tilfeldighetenes spill har gjort det slik at oppveksten var en eneste lang opptur, slik at når motbøren engang kommer så står man forsvarsløs.

Jeg kan huske fra min egen oppvekst ulike hendelser som opplevdes som eksistensielle trusler. Etter hver slik hendelse (det var flere) ble jeg etter hvert mer og mer bevisst på å forsøke å forstå hva som hadde skjedd. Det ga meg innsikt jeg ellers ikke hadde hatt. Nylig har jeg gjennomgått en viktig erfaring der jeg har fått personlig innsikt i deler av det offentlige styringssystemet vi har i Norge, en innsikt jeg ikke hadde tidligere. Dette er førstehåndserfaring. Erfaringen er noe av det mest pinefulle jeg har opplevd, men mitt hode har blitt klarere gjennom dette.

Et annet aspekt er et minimum av vitenskapelig tilnærming. Det er en fordel å kunne forstå forskjellen mellom en påstand og en observasjon, og forstå hva som er en hypotese og hva som er fakta. En slik tilnærming er viktig også for å tolke ens egne opplevelser.

Det jeg prøver å si er at den som har førstehånds trening i å hanskes med løgn og falskneri uten å bli for mye revet med selv, står vesentlig bedre rustet til å gjenkjenne løgn og falskneri gjennom annenhånds beskrivelser, enn det de som aldri eller skjelden har måttet forsvare seg selv og den de er.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Amatør1, det var mange viktige betraktninger. Skal jeg forsøke meg med en konklusjon angående årsaken til at nordmenn ser ut til å være det folket som er minst i stand til å tenke selv, (Which Nations Conform Most?) kan det kanskje skyldes at de har det for "godt", og at selvgodhet og selvtilfredshet i bunn og grunn ender opp som en storprodusent av pinglefitter?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Lewandowsky har forsket på det han påstår konspiratoriske tendenser blandt skeptikere, bla.
Recursive fury: Conspiracist ideation in the blogosphere in response to research on conspiracist ideation

Følgende er jo da en artig kommentar fra Climate Nuremberg:
Sitat
http://climatenuremberg.com/2014/03/31/lewandowsky-safety-update/

Ten days ago, UWA Professor Carmen Lawrence confirmed the fears of many in the climate community: psychologist Stephan Lewandowsky was still being hounded. He'd relocated his family from Australia to England; he'd agreed to take down a paper that characterised his critics as paranoid conspiracists, although he knew it was true; but they weren't giving up.

The situation hasn't got any better, according to an email I received today. Steve "is still being pursued by climate deniers."

He hasn't been able to get a good look at his pursuers, who switch cars every day.

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

He-he  8) Da antar jeg at neste trinn er: "They're Coming to Take Me Away, Ha-Haaa!"
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Det er ikke så ofte vi har bumpet tråder/innlegg her på forumet, men noen ganger opplever man at et bidrag ikke bare er godt ved første gangs gjennomlesning, men at det i tillegg vokser og vokser i etterkant.

Sitat fra: Amatør1 på mars 30, 2014, 12:02:05 PM

På samme måte som B52-flyene teppebombet Vietnam med napalm fram til påsken 1975, teppebomber de samme kreftene nå MSM, internett og hvert enkelt menneskes hjerne med den nye formen for napalm: Påstanden om den menneskeskapte klimakrisen. Bombeflypilotene er de korrupte journalistene og betalte astroturfere,  bakmennene og formålet er nøyaktig det samme: Drep fienden.

Vietnam-krigen var den første TV-overførte krigen. Den gjorde folk flest oppmerksom på hva som skjedde. Dette lært eliten mye av. I alle krigene etterpå har "journalistene" vært "embedded" iblant angripernes styrker. Slikt blir det objektivitet av.

Midlene og målene denne gangen er mer subtile, og derfor farligere. Istedet for å brenne kroppene ihjel med kjemisk napalm, brennes sinnene ihjel med Malthus-napalm, der målet er å gradvis, skritt for skritt, eliminere tilgangen på energi for de av oss som ikke tilhører eliten. Taktikken er bygget på prinsippet om the boiling frog, der offeret ikke forstår hva som skjer. Praktisk politikk må sees igjennom disse brillene,  da får det meningsløse en ubehagelig men logisk mening.

Husk dog hvem som vant til slutt, påsken 1975.


Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Ewer Gladblakk.

Dette er nok et av de vondenste bildene som jeg noengang har sett.
Ett napalmbrendt barn som løper for livet, mens vi, de andre menneskene, bare sitter å ser på......

Har lest litt om jenteungen, og hvordan det gikk med henne i ettertid....og det er helt utrolig....hun overlevde, og var/er klokere enn de fleste av oss er!
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Jostemikk

Sitat fra: Ewer Gladblakk. på april 10, 2014, 19:58:39 PMHar lest litt om jenteungen, og hvordan det gikk med henne i ettertid....og det er helt utrolig....hun overlevde, og var/er klokere enn de fleste av oss er!

Det tror jeg hun er også. Fælt å tenke på at den krigen og alle andre er lite annet enn grusomme unødvendigheter for alle andre enn oligarkene som starter dem.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Ewer Gladblakk.

På bildet ser vi jo fotografene i bakgrunnen som filmer, og tar bilder av henne bakfra....og på de bildene som de tok sees det helt klart at den stakkars lille jenta er forbrent så til de grader at det er utrulig at hun overlevde...
Et gripende bilde, ja....og det finnes en historie bak som får det til å knyte seg så til de grader jævlig at hele greia med oss mennesker nesten gir seg opp i meg. 
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Jostemikk

Sitat fra: Ewer Gladblakk. på april 10, 2014, 23:07:30 PMog det finnes en historie bak som får det til å knyte seg så til de grader jævlig at hele greia med oss mennesker nesten gir seg opp i meg.

Det er ikke oss, Ewer. Kjenner ingen som har gjort slikt, jeg. Men jeg kan navnet på en del ansvarlige, og kan godt legge ut bilde av dem. Skal vi begynne med dem som har hatt og har tilhold på Løvebakken?

I det store og hele gjør jeg alt jeg kan for å fortelle de som vil lese hvem som står bak alle disse krigsforbrytelsene. Særlig hell har jeg ikke hatt så langt, for alle ser ut til å enten skylde på seg selv, altså oss mennesker (generelt), eller så pekes det på en eller annen diffus araber ingen vet hvor henter posten sin, en stuttvokst tysk korporal, en eller annen sullik med ei gammal børse som skyter feil person, eller en mystisk kraft som ingen helt vet hva er, og derfor verken kan navngi eller legge ut bilde av.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren