Wikipedia

Startet av Smiley, mars 29, 2014, 22:20:54 PM

« forrige - neste »

Smiley

I forbindelse med en diskusjon har jeg googlet en del i det siste. Ofte er noen av de første treffene Wikipedia. Når du søker på klimagasser kommer dette opp:

http://no.wikipedia.org/wiki/Klimagass

Der var et siste avsnitt om at co2 var årsaken til oppvarmingen fra 1900 og til dags dato noe som jeg redigerte bort!

En referanse til Wikipedia er jo derfor totalt ubrukelig da man kan endre innholdet til å passe diskusjonen og så legge inn linken etterpå.

Men jeg har merket meg at det er utrolig mye global oppvarming i alt det står om co2 , atmosfære og klima. Her burde det være mulig å redigere inn linker til forskning som ikke er enig med IPCC, svekke påstander som at det er definitivt til muligens og enighet til omstridt. Wikipedia har tydeligvis utrolig mange treff da det alltid er bla de første alternativene på søk. Da må det også være mulig å påvirke mange helt gratis ved å justere inntrykket om menneskapt co2 økning

Jostemikk

#1
Det går an å forsøke seg med redigering for å edrueliggjøre enkelte av klimasakene på Wikipedia, men det er sannsynlig vis fånyttes i lengden. Det står et helt nasjonalt og internasjonalt korps klare til å hive seg over enhver uønsket redigering. Den best kjente og navngitte er William Connolley.

Dette til tross står det en del interessant om klimarelatert stoff der, blant annet om termodynamikk. Har lest litt om konvektiv varmeoverføring der i dag etter å ha fulgt en debatt-tråd på WUWT der blant annet Okular har deltatt. Da ble jeg minnet om noe jeg en tid tilbake diskuterte med en fagmann innen termodynamikk, nemlig det aldeles gale navnet på radiatorer. Det skulle hett konvektor, noe wikipedia-artikkelen om konveksjon helt tydelig er enig i, selv om de kaller det en radiator.

Convective heat transfer


Papers lifted on rising convective air
current from warm radiator





Edit fra seoto: Rettet link til wikipedia.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på mars 30, 2014, 03:09:04 AM
Det går an å forsøke seg med redigering for å edrueliggjøre enkelte av klimasakene på Wikipedia, men det er sannsynlig vis fånyttes i lengden. Det står et helt nasjonalt og internasjonalt korps klare til å hive seg over enhver uønsket redigering. Den best kjente og navngitte er William Connolley.

Jeg må innrømme at det snek seg inn en smule skadefryd over Connolleys skjebne i dette blogginlegget av Pointman. Jeg har sjelden ledd så mye av en historie om en av "The Team":

SitatThe scorning of William Connolley.

I think we've all had that pleasant surprise when something totally unexpected just drops out of the sky and into your lap. That happened to me last weekend when a creature called William Connolley attempted to comment on a piece I'd written about the Bengtsson scandal. If you're unfamiliar with him, he's infamous for editing thousands of Wikipedia articles on climate and anyone significant in the area.

[...]

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to