Dagens link om alt annet enn klima

Startet av seoto, august 24, 2011, 12:48:32 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Dagbladet:

SitatPeres ber Jagland stanse resolusjon om omskjæring

Israels president Shimon Peres ber at resolusjonen blir omgjort.


...I brevet fra den israelske presidenten, henvender Peres seg til Jagland ved å bruke hans fornavn. Det viser det nære vennskapet mellom de to, skriver avisa Dagen.

I brevet understreker Peres hvor viktig omskjæring er i jødisk og muslimsk religiøs tradisjon.

Han påpeker at omskjæring av gutter har vært praktisert av jødiske samfunn i tusenvis av år som en grunnleggende regel og forpliktelse innen jødedommen.

Av en eller annen grunn har Dagbladet og andre norske aviser rent glemt å legge ved illustrasjonsfotografier av den "forpliktende regelen innen jødedommen". La meg være behjelpelig.

[attachimg=1]

Her ser vi en rabbiner suge blodet av den blødende penisen til spedbarnet.

I New York har man også ønsket få en slutt på dette perverse barbariet, noe som ikke har gått upåaktet hen i det jødisk-lobbyistiske miljøet:

http://www.thejewishweek.com/news/new-york-news/city-council-bill-would-prevent-regulation-circumcision-0

SitatCity Council Bill Would Prevent Regulation Of Circumcision

Councilman Greenfield calls Board of Health interference 'outrageous.'


Citing freedom of religion, Councilman David Greenfield has introduced legislation prohibiting the Department of Health and Mental Hygiene and the Board of Health from taking any formal action against the controversial practice of metzitzah b'peh.

The legislation, introduced at the Sept. 12 City Council meeting, has since been referred to committee for hearings. It addresses the Board of Health's requirement last year that mohels obtain written consent from parents before performing the oral suction practice, which has been linked to dangerous infection and two deaths.

"This is one of the most outrageous examples of government intruding into the ability of residents to freely practice their religion without restrictions based on questionable findings," said Greenfield, a Democrat, in his remarks, which were forwarded to the press.

Greenfield, an Orthodox Jew, represents parts of Borough Park and Flatbush in Brooklyn.

At helsemyndighetene i New York har pekt på alvorligheten i flere tilfeller der guttebarnene har dødd av infeksjoner i forbindelse med denne blodsugingen av deres peniser, og atter andre har fått alvorlige infeksjonssykdommer i "gave", synes ikke å ha særlig betydning for den ortodokse Greenfield.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Det offentlige USA har blitt stengt. Dette var nyheter i Norge i 5 timer, og etterpå er det som om det er lagt et tvunget lokk på saken.

Mer og mer bisarre hendelser skjer foran sjokkerte innbyggere. Folk blir arrestert og truet av bevæpnede grupper påstått å representere regjeringen.

Enkleste vei inn i dette er å lese dette stoffet:

http://www.prisonplanet.com/armed-rangers-sent-to-shutdown-businesses-feds-order-arrests-247-patrols-in-national-parks.html

Turister blir arrestert i tvangsstengte nasjonalparker. Hotelleiere har blitt bedt om å stenge driften. De som har nektet, har fått væpnede soldater fra private firmaer på døra og har blitt truet til å stenge.

Myndighetene påstår at nasjonalparkene er stengt fordi det ikke finnes penger til lønn til de vanlige vaktene som guider og rettleder turister. Men dette henger ikke på greip i det hele tatt, for det finnes tydeligvis penger til å lønne mange ganger så mange for å true vanlige mennesker.

Det virker nå som om de har satt i gang en prosess, og stemmer dette, er det ikke bare innbyggerne i USA som bør være oppmerksomme. Mens vi venter på hva enn det er som skjer, anbefaler jeg en titt på dette:

http://www.obamasrealfather.com/

Etterpå er denne talen fra forfatteren på National Press Club, Washington DC, juli 2012 svært interessant.

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Det ser ikke ut for at president Obama er særlig nærmere en løsning. Økonomiprofessor Michel Chossudovsky fra Kanada har en artikkel der han spinner litt rundt hva som skjer, og hva som muligens kan skje. En artikkel som er vel verdt å lese for de som er interessert i hva som skjer i USA, noe som selvsagt vil påvirke resten av verden også. (Jeg holder forresten på med å lese hans bok "The Globalization of Poverty and The New World Order". Det er absolutt ikke anbefalt som sengelektyre, for det ville gitt i hvert fall meg mareritt, så jeg leser det i små porsjoner.)

The Shutdown of the U.S. Government and "Debt Default": A Dress Rehearsal for the Privatization of the Federal State System?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

I mitt forrige innlegg i denne tråden la jeg ut denne linken til et transkript av en tale i  National Press Club i Washington. Der finnes et bilde av en bronseplakett på veggen i den muligens en gang ærverdige klubben.

[attachimg=1]

Jeg siterer kort fra talen:

SitatSo today, here at the National Press Club, a great American
Institution, I would like to recall the Journalist's Creed. The
Journalist's Creed is a code of ethics for the profession of
Journalism. It is posted on the wall in the lobby of this
building in bronze. It was written by Walter Williams in
1906, when he founded the Missouri School of Journalism.
The Journalist's Creed stipulates:

Her er de fem bud fra The Journalist's Creed:

1) That journalists must be public trustees with the
full measure of responsibility to the public

2) That accuracy and fairness are fundamental to
good journalism

3) That a single standard of truth must prevail for all

4) That suppression of the news is indefensible

5) And that journalism must be independent,
unbiased by personal opinion, and always
unafraid.


Nå kan dere se nøye på disse journalistbudene og veie dem opp mot det vi ser fra MSM i dag, det være seg klimadekningen, den politiske dekningen, eller omtrent alt som finnes av det de skriver og det de snakker om på TV.

Nå er det på tide å begynne stille spørsmål. Still dem til dere selv. Hvorfor følges ikke et eneste av disse punktene? Hva er årsaken til at de i dag kun er en illusjon om noe som muligens fantes en gang?

Hvordan kunne journalister falle så dypt at de i dag er på nivå med mainstream historikere og karrierejagende politikere?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

SitatFinland advarer mot årets influensavaksine

Finske helsemyndigheter fraråder å gi årets influensavaksine til personer under 65 år, mens samme vaksine blir anbefalt i Norge og Sverige.

Årets influensavaksine heter Fluarix. Pasienter under 65 år anbefales i Finland å benytte en annen vaksine kalt Vaxigrip i stedet. Fluarix gir nemlig økt risiko for å utvikle narkolepsisymptomer hvis man tar Fluarix etter å ha tatt Pandemrix, argumenterer finnene.

Folkehelseinstituttet ser ingen grunn til å endre på anbefalingen om å vaksinere også folk under 65 år i Norge med Fluarix.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Telehiv

#935
Aftenposten (av alle! "Tanta i Akersgata" har gått i metning?) har i dag fortjenstfullt orientert oss om at vi ligger dårlig an med å holde skjult alle våre hemmelige elskere/elskerinner og frittenkende politiske svirebrødre dersom vi vil inn i mainstream-varmen:

I føljetongen "NSA avlytter oss alle" er det nå nye slipp fra Snowden (som dere ser av teksten nedenfor er også jeg - ved å bruke navnet "Snowden" nå garantert å bli registrert med alle mine nettvenner og nettverk - hadde jeg kombinert "Snowden" og "climate fraud" hadde vel NSA-maskinene trengt mer kjølevann  8) ):

Vel, personlig har jeg ikke mer å skjule enn de tanker jeg notorisk legger ut her (men de er kanskje ille nok for dem som vil overta verden gjennom klimamakt?), men de som er yngre og vil ha stillinger i maninstream maktapparat bør helst følge avlytternes spillerregler, vil jeg tro?


"NSA stjeler kontaktlister fra epostbrukere i hele verden"

Amerikansk etterretning samler rutinemessig inn kontaktlister fra flere hundre millioner mail- og chattekontoer. Slik kartlegger de hvem som kjenner hvem.
Det bekrefter etterretningskilder overfor The Washington Post. Påstanden støttes av dokumenter lagt frem av varsleren Edward Snowden, som tidligere jobbet for USAs e-tjeneste National Security Agency (NSA).

Tidligere er det kjent at NSA blant annet snoker i folks eposter. I dag avslører den amerikanske avisen at NSA også kartlegger det personlige og profesjonelle nettverk til brukere av e-post og chat, ved å hente ned kontaktlistene deres. Disse listene inneholder ofte langt mer enn bare navn og epost-adresse. Der ligger gjerne kontaktens gateadresse, telefonnummer, arbeidsgiver og kanskje familiemedlemmer.

Store tall

Programmet som samler kontaktlistene, presenteres i en hemmeligstemplet Power point-presentasjon som nå er lekket til The Washington Post. Programmets navn er ikke kjent, men virkemåten beskrives slik: Spionprogrammet er koblet til store knutepunkter for nettkommunikasjon, dit kontaktlistene lastes opp når brukeren logger seg inn eller synkroniserer en mobil.

Omfanget er enormt. I løpet av én dag i fjor samlet NSA inn 444.743 kontaktlister fra Yahoo, 105.068 fra Hotmail, 82.857 fra Facebook, 33.697 fra Gmail og 22.881 fra andre tjenester.

I tillegg kommer en daglig innsamling av 500.000 kontaktlister fra live-chat-tjenester.

- Terroristjakt

Datainnsamlingen skjer i henhold til hemmelige avtaler med telekommunikasjonsselskaper eller med andre lands etterretning, altså tjenester som har tilgang til nettets tekniske «hovedveier», skriver The Washington Post.

Shawn Turner, en talsmann for myndigheten som fører tilsyn med NSA, sier hensikten med den massive kartleggingen er å skaffe informasjon om terrorister, menneske- og narkosmuglere.


http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/NSA-stjeler-kontaktlister-fra-epostbrukere-i-hele-verden-7340138.html#.Ul0OJik4WUk
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

seoto

Sitat fra: Telehiv på oktober 15, 2013, 11:52:57 AM

- Terroristjakt

Datainnsamlingen skjer i henhold til hemmelige avtaler med telekommunikasjonsselskaper eller med andre lands etterretning, altså tjenester som har tilgang til nettets tekniske «hovedveier», skriver The Washington Post.

Det er vel neppe grunn til å tvile på at norske telekommunikasjonsselskaper står til USAs fulle tjeneste - i stil med hva vi alltid gjør i Norge.

Det er skremmende det som skjer, men samtidig føler jeg at jeg nærmest blir lammet, for det er så sørgelig lite jeg egentlig kan gjøre, uten å gå til ekstremt store anstrengelser. Dessuten er det sikker mange som er langt farligere for paranoide myndigheter enn hva jeg noen gang vil bli. Så da er håpet at noen med makt skulle være interesserte i å stoppe det paranoide USAs tilgang til personopplysninger. Det kan være et lite håp i sikte i løpet av 2014. Blant annet Brasils president, Dilma Rousseff, har gått sammen med flere land om å sette opp et nytt Internett, uavhengig av USA. Hun er nemlig rasende etter at det ble kjent at USA spionerte på hennes aktiviteter på Internett, noe som endte med at hun avlyste sin Washington-reise.

Brazil's controversial plan to extricate the internet from US control

Brazil to host global internet summit in ongoing fight against NSA surveillance

At UN debate, Brazilian President urges protection of Internet users

Brazil will host Internet summit after criticizing NSA spying

For de som har fulgt med på Internett noen år, er det ikke noe nytt i denne overvåkningen, bortsett fra at den er enda verre enn hva de fleste hadde forestilt seg. Men folk som nevnte slike ting før Snowden-saken, ble selvsagt kalt for konspirasjonsteoretikere ;) Så en stor takk til Snowden! :)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Hjelpsomme folk fortsetter heldigvis å tipse meg om interessante saker. :D

Federal Reserve Refuses Gold Audit Tells Germany to Come Back in 2020

Nasjon etter nasjon begynner å stille stadig krassere spørsmål til de som har hatt ansvaret for deres innbyggeres gull de siste tiårene. Husk også at gullet forsvant fra Norge, uten at Norges Bank er villige til å svare på hvor det ble av. Dette gjelder brorparten av Norges gullbeholdning som forsvant noen år før den såkalt store gulltransporten, som ble med på panikk-lasset da vårt lands ledere flyktet hals over hode for å redde eget skinn til innbyggernes beste.

Noen påstår å ha innsideinformasjon om at store deler av verdens gullbeholdning rett og slett er stjålet, og at Kina er den nye destinasjonen for både gullet og mafiaoligarkene som har styrt gullhandelen de siste hundreårene.

Andre eksperter mener at store deler av gullet er lånt ut på lik linje med hvordan penger lånes bort til ågerrenter, og at disse utlånsavtalene er multidekadale. Ergo kan ikke eierne få gullet tilbake før nye tiår med rå inntjening har nådd kontraktenes ende.

Hva som enn er årsaken er denne saken så oppsiktsvekkende og rått sjokkerende at det i en normal tid ville vært noe MSM ville kastet seg over. Problemet er bare at MSM er eid av de samme kreftene som kontrollerer gullreservene, og da er det vel lite håp om å få servert de kriminelles hoder på gullfat den nærmeste fremtiden.

En alternativ løsning på dette kan jo være at lederne hos både Federal Reserve og Fort Knox har mistet både nøkler og kombinasjonen til dørene på brukene sine. Det skyldes i så fall ikke kriminalitet at ingen får tilbake gullet sitt, det skyldes rett og slett en voldsom uflaks som har ført til at de ikke klarer låse opp dørene sine.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Takk for alle linkene, Amatør1.

Ja, det er helt klart at noe skjer, og det har skjedd lenge. Det var dette jeg forsøkte å komme fram til gjennom forsiktige spørsmål, og med et håp om at disse skulle få folk til å bli så interesserte i det kriminelle finanssystemet og de som kontrollerer all gullhandel, at de anså det som god medisin å bidra i tråden.

Dette er alvorlig stoff, og det involverer oss alle, dessverre i nær framtid. Derfor er det enda viktigere enn noen gang at folk selv begynner undersøke det som skjer. Takket være dine linker tør jeg ha et ørlite håp om at noen faktisk gjør det.

Når det gjelder det jeg nevnte i forrige innlegg om Norges gullbeholdning, og at fokuset på Den store gulltransporten virker å være lite annet enn en avledningsmanøver, siterer jeg fra Wikipedia:

SitatForhistorie

Mesteparten av Norges gullbeholdning var sikret i Storbritannia og USA allerede i perioden 1936–1938. Den gjenværende delen (seddeldekningsreserven) utgjorde 48,8 tonn.

Takket være nok et tips, har jeg blitt klar over at det er dannet en forening i Finland som krever syn for sagn, og ønsker det finske statsgullet tilbake til fedrelandet:

http://www.gata.org/node/13013

En tilsvarende kampanje har startet i Polen:

Give Our Gold Back' campaign launched in Poland
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Sitat fra: Amatør1 på mars 06, 2013, 00:55:14 AMKomet ISON seinere i år kan komme til å bli meget spektakulær (men slikt er alltid usikkert). November 2013 til januar 2014. Muligens synlig på dagtid til og med.

Er det noen nyheter om ISON som er verdt å nevne? Jeg har lett litt rundt, primært hos hovedkilden NASA. Mange av bildene og en del av stoffet deres har forsvunnet. Kanskje de sliter med ettervirkningene av den økonomiske kutten som varte et par uker?

Her er litt gammelt stoff fra NASA, og en kan klikke på bildet for å se videoen:

[attachimg=1]

Her er et annet bilde laget for å illustrere hvor spektakulært dette vil bli. Dette bildet påstås ha opphavsrett NASA, men jeg klarer ikke finne det på siden deres nå, så link får komme senere når de har oppdatert siden sin:

[attachimg=2]

Når vil det spektakulære synet først dukke opp på nattehimmelen? Kommer jorda til å passere gjennom etterslepet til ISON, slik at kometstøv og større objekter vil gi oss en fantastisk skur av stjerneskudd?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Slike spekulative bilder er ... eh... spekulative. Kometer er notorisk vanskelige å forutsi. Komet ISON når perihel (det punktet i banen som er nærmest Sola) 28. November 2013. Før den tid vil den antagelig vokse i lysstyrke, foreløpig er den ikke helt neglisjerbar, men langt ifra noe som kan sees med det blotte øyet.

Comet ISON: A Viewing Guide from Now to Perihelion

Det øverste bildet er tatt av en relativt avansert amatørastronom, som bruker et 16-tommers teleskop (dvs. diameter på teleskopåpningen, 16 tommer = 40cm). At stjernene i bildet er avlange betyr at han har en motorisert montering som følger kometen mens den beveger seg relativt til stjernene over 15 minutter, mens CCD kameraet eksponerer. Så foreløpig er dette på høyde med andre kometer som nesten alltid er å se på himmelen.

Mens kometen nærmer seg sola, vil den bli stadig vanskeligere å se på grunn av den digre, lysende greia innerst i solsystemet....  ::)

Her er en video som viser kometens bane i forhold til jorda og de andre planetene. 1 AU = 1 Astronomical Unit = avstanden Jorda-Sola. Den mørkeblå delen av banen viser når kometen befinner seg sør for ekliptikken, dvs. sør for jordens baneplan. Som det framgår er banen for det meste lyseblå, kometen vil bevege seg høyt opp på nord-himmelen etter perihel-passering seint i November.
http://www.youtube.com/v/07gtLKEXAQw?hl=en_US&version=3

Det er umulig å vite sikkert hvordan den vil se ut på det tidspunktet, men hvis den blir spektakulær, har vi gode muligheter for å se den fra Norge. På det nærmeste vil avstanden til ISON være ca 0.43 AU ca 26 Desember, så juleferien kan bli fin om vi er heldige.

Det er verd å merke seg at dette er en "sungrazing comet", den passerer svært nær sola ved perihel (0.07 AU), og overflatetemperaturen kan da bli flere tusen grader....! I tillegg passerer kommeten innenfor Roche-grensen, noe som skulle tilsi at den vil bli revet i fillebiter. Så det er ikke lett å spå om dette.

Det er bare å følge med på himmelen.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Sitat fra: Amatør1 på oktober 22, 2013, 20:42:37 PM
Slike spekulative bilder er ... eh... spekulative. Kometer er notorisk vanskelige å forutsi.

Først må jeg få takke for et flott svar! Så til det jeg siterte. Ja, jeg har lest litt og kometer de siste ukene, og er det noe som går igjen, er det at forskerne forstår seg like godt på kometer som norske politikere forstår klimaforskning. En hard karakteristikk dette, men jeg kan pynte litt på det med å legge til at astronomene i det minste innrømmer å forstå mindre og mindre jo flere kometer de forsker på. Selv NASA-forskerne har jo uttalt at tidligere kometer har gjort uhørte ting i forhold til hva forskerne trodde var mulig.

Vi får håpe den blir et vakkert skue på nattehimmelen i jula. Da skal jeg stille meg under åpen himmel og synge Alf Prøysens Julekveldvisa og mimre over barndommens manglende forståelse av både julestjerner og hvorfor det kom tre visemenn (tre vise menn) til krybba. Jeg trodde de sang for jesusbarnet da de endelig fant fram etter "flere dar", og lurte på om de lignet på Lars Klevestrand.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Spiren

Her er de nyeste og bedste billeder af ISON fra de sidste par dage.

http://www.cometisonnews.com/da/
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Jostemikk

Dette er uhørt, men dessverre ikke overraskende.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10127660

SitatJustisministeren taus om overvåkning

Justisminister Anders Anundsen ønsker ikke å svare på hvordan regeringen følger opp overvåkningsskandalen som nå ryster Europa.


...

- Ikke naturlig å kommentere

Nå nekter både justisminister Anders Anundsen og utenriksminister Børge Brende å svare på hvordan regjeringen vil følge opp de nye påstandene om amerikansk overvåking av allierte statsledere.

- Dette er sak mellom Tyskland og USA og derfor ikke naturlig for norske myndigheter å kommentere, skriver kommunikasjonsrådgiver Andreas Skjøld-Lorange i Justisdepartementet i en epost til VG.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren