Dagens vits og annen humor

Startet av seoto, juni 17, 2011, 19:44:17 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Jeg må ha reduserte åndsevner, for denne skjønner jeg ikke. Forklaring? :-[
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Etter litt assistanse falt tiøringen på plass. Som Gloføken skrev, tommelen opp for denne! ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Jeg skjønte den heller ikke med én gang - så tommelen opp for Gloføken, han var rask!
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Hø  :o ? Det må være en form for sort-hvit humor, eller noe....
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Bra du er observant, Reppen!

Her er en kort video av en meget spesiell fiskeopplevelse:

Disse to må nok skifte benklær ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Reparatøren på juli 12, 2012, 22:38:26 PM
Nei, det er en humor som gjelder like godt i farver som i S,V. Nå er jeg i den situasjon, at jeg har mere å se tilbake på, enn frem imot, også har jeg to øl innabords. Jeg ser etter jentene, men jeg husker ikke hvorfor. Hun her er en flott jente, jeg husker ikke hvorfor jeg syns det, men jeg har ikke gremt å telle ennå.

Åhhh... jeg trodde bare hun hadde fått tommelen opp og ut av ledd, jeg  :P
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Etter å ha sveivet igang http://debattsentralen.blogspot.no/ igjen, måtte jeg jo sjekke hva slags søkeord som folk brukte for å finne fram. Tja, hva skal man egentlig si....

[attachimg=1 width=600]

;D
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Var litt usikker på hvor denne passer inn, siden den jo har litt med klima å gjøre, men valgte "annen humor".

Jeg kom over Onar Åms blogg, og han har et innlegg som virkelig er fornøyelig! Det tar for seg romfolk, regnbuefolk, hippier og sosialister. Man behøver ikke være 100% enig med ham i alt for å finne mange humoristiske utsagn ;)

Han må jo en tur innom "de grønne miljøsosialistene" også:

SitatRomfolket er en torn i siden fordi de lever slik de grønne miljøsosialistene egentlig vil at vi alle skal leve. Deres materielle forbruk er svært lavt og de slipper ut meget lite CO2. Likevel synes nok de fleste norske bortskjemte sosialister at det er noe med denne supergrønne levemåten som ikke helt passer for dem, og når det kommer til stykket ser de fleste i praksis ut til å være mer opptatt av sanitære forhold (som jo krever et karbonintensivt kapitalistisk industrisamfunn) enn hvor utrolig bra Romfolkets levemåte er for isbjørnene og sjelden muggsopp i Alaska.

Hele innlegget kan leses her:
Romvesener og regnbuebarn

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Hehe! Jeg tror ikke vannmelonene ser humoren, for det setter deres noget ugjennomtenkte fabuleringer i et grelt lys. ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Ja, hva er egentlig politikk? Kanskje dette er et godt svar? ;)


Lille-Ole går bort til faren og spør:
-Hva er politikk?
-Vel, sønn, la meg si det slik:
Jeg er den som skaffer mat til huset, så la oss kalle meg kapitalismen.
Mor administrerer pengene, så vi kan kalle henne regjeringen.
Vi er her for å passe på deg og dine behov, så vi kaller deg folket.
Og barnevakten, vel, henne kaller vi arbeiderklassen.
Og lillebroren din kan vi kalle fremtiden.
Nå, gå og tenk over dette og se om du får noe ut av det.

Lille-Ole går til sengs og tenker over det faren har fortalt. Senere på kvelden hører han lillebroren gråte. Han løper inn på soverommet hans og ser at bleiene hans er mer enn klare for et skift. Først løper han til foreldrenes soverom. Men der ligger moren og sover, og da han ikke vil vekke henne, går han til barnevaktens rom. Døra er låst, og da han kikker gjennom nøkkelhullet ser han faren i seng med barnevakten. Han gir opp og går tilbake i seng.

Neste morgen går gutten til faren og sier:
- Far, jeg tror jeg forstår politikk nå.
- Bra sønn, fortell meg nå med dine egne ord hva politikk er.
- Vel, mens kapitalismen utnytter arbeiderklassen, sover regjeringa trygt og godt, folket blir fullstendig oversett og fremtiden er full av dritt ...


Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Gloføken

It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

Bebben

Seoto: Dritbra...  ;D

Min egen hjemmelagde versjon av noe jeg hørte på byn i kveld. 

En mann faller ned i en dyp bresprekk. En 15-20 meter ned blir sprekken så smal at han blir klemt fast og faller ikke videre, men lever fortsatt.

Han roper på hjelp. Etter en tid dukker det opp et hode der oppe, som roper: "Hi, I'm Al Gore. Are you all right down there?"

Mannen svarer: "Sure Al, can you help me out of here?"

Gore: "Just wait a couple of hours, or days, or weeks, or months, or maybe years, or maybe decades, and the ice will all be gone because of Global Warming! It's certain, because the science is settled! And BTW I count on your vote for World [and General Electric] President!". Og blir borte.

En stund senere dukker det opp et annet hode der oppe:

"Hei, det er Erik Solheim. Er du OK der nede?"

Mannen svarer: "Jada Erik, kan du hjelpe meg opp?"

Solheim: "Jada, bare vent litt, så snart jeg har brukt opp oljefondet, reddet verden og fått Nobels fredspris og blitt generalsekretær i FN, så vil dette ordne seg. Straks tilbake." Og blir borte.

Litt senere dukker enda et hode opp.

"Hei der nede, hold ut, vi er Røde Kors!".

Og mannen svarer:

"Takk, jeg har kjøpt lodd allerede, prøv neste sprekk!".
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

 ;D ;D Takker for to artige vitser!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.