Boris Johnson - "Ser ut som en mini-istid"

Startet av Jostemikk, januar 21, 2013, 21:09:05 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Londons ordfører Boris Johnson er egentlig en litt snål skrue. Håret står til alle kanter, og han har kvikke kommentarer til det meste. Nå også om klimaet.



Her har vi en ordfører som tør tenke selv. Han innrømmer at han ikke har nødvendig ekspertise til å forstå alt, og han innrømmer at klimaforskere påstår at den iskalde vinteren på den nordlige halvkulen skyldes global oppvarming. Så kommer det flotte. Han er også smart nok til å ha fått med seg at det finnes like smarte forskere som sier at dette bare er tullprat, og at blant annet sola har en solid innvirkning på klimaet.

Boris Johnson ser ut til å mene at det å ha et åpent sinn ikke nødvendig er høl i huet. Jeg fant denne saken først hos Tallbloke, men jeg linker direkte til The Telegraph - It's snowing, and it really feels like the start of a mini ice age. Denne kronikken er vel verdt å lese. Han skriver godt, og det er jo oppsiktsvekkende at det finnes en toppolitiker der ute i den store verden som er i stand til å tenke selv.

Er Fabian Stang nestemann på lista? (Ja, dette er sarkasme.)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

#1
Man blir neppe borgermester i London uten å ha en aldri så liten feeling på hvilke tanker som rører seg blant folk flest.

Kan godt være at det er mer gjennomtenkt enn det ser ut til, eller kanskje han bare sender ut en liten "føler" for å se an reaksjonen?
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ebye

Dette er kommentert av JoNova

Tipping Point? Boris Johnson writes bravely "could it be the sun?"

http://joannenova.com.au/2013/01/tipping-point-boris-johnson-writes-bravely-maybe-its-the-sun/#more-26503

Noen fine kommentarer.

;)      8)

ConTrari

Johnson har også noen fine kommentarer:

" I am speaking only as a layman who observes that there is plenty of snow in our winters these days, and who wonders whether it might be time for government to start taking seriously the possibility — however remote — that Corbyn is right. If he is, that will have big implications for agriculture, tourism, transport, aviation policy and the economy as a whole. Of course it still seems a bit nuts to talk of the encroachment of a mini ice age.

But it doesn't seem as nuts as it did five years ago. I look at the snowy waste outside, and I have an open mind.
"

Ewer Gladblakk.

Fabian Stang ble jo borgermester i stor-oslo etter å ha blotta både slapp-sticken, nøttelitene og messingblåseren under et luftig bryggeparty, en gang.....trur til og med at det var et bilde av seansen i SE & Hør....
Kunne nok ha blitt ordfører hvor som helst jeg også, basert på ei slik opptaksprøve  ;D
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Jostemikk

Sitat fra: Ewer Gladblakk. på januar 21, 2013, 23:13:37 PM
Fabian Stang ble jo borgermester i stor-oslo etter å ha blotta både slapp-sticken, nøttelitene og messingblåseren under et luftig bryggeparty, en gang.....trur til og med at det var et bilde av seansen i SE & Hør....
Kunne nok ha blitt ordfører hvor som helst jeg også, basert på ei slik opptaksprøve  ;D

;D ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Sitat fra: Jostemikk på januar 21, 2013, 23:24:30 PM
Sitat fra: Ewer Gladblakk. på januar 21, 2013, 23:13:37 PM
Fabian Stang ble jo borgermester i stor-oslo etter å ha blotta både slapp-sticken, nøttelitene og messingblåseren under et luftig bryggeparty, en gang.....trur til og med at det var et bilde av seansen i SE & Hør....
Kunne nok ha blitt ordfører hvor som helst jeg også, basert på ei slik opptaksprøve  ;D

;D ;D

;D ;D ;D ;D ;D
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Amatør1

Sitat fra: Bebben på januar 22, 2013, 00:06:01 AM
Sitat fra: Jostemikk på januar 21, 2013, 23:24:30 PM
Sitat fra: Ewer Gladblakk. på januar 21, 2013, 23:13:37 PM
Fabian Stang ble jo borgermester i stor-oslo etter å ha blotta både slapp-sticken, nøttelitene og messingblåseren under et luftig bryggeparty, en gang.....trur til og med at det var et bilde av seansen i SE & Hør....
Kunne nok ha blitt ordfører hvor som helst jeg også, basert på ei slik opptaksprøve  ;D

;D ;D

;D ;D ;D ;D ;D

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to