Obama - rasende branner, lammende tørker og kraftigere stormer

Startet av Amatør1, januar 22, 2013, 08:42:15 AM

« forrige - neste »

Amatør1

Obama er gjeninsatt for 4 nye år. Jeg har aldri hatt illusjoner om amerikanske presidenter, men så langt som Obama har falt i min anseelse de siste 4 år, setter han ny rekord. Og dette sier jeg med George Bush i friskt minne, mannen bak 911, krigene i Afghanistan og Irak.

http://www.dagbladet.no/2013/01/21/nyheter/utenriks/usa/politikk/barack_obama/25372949/

- Vi vil svare på klimatrusselen, vel vitende om at ikke å gjøre det ville vært et svik mot våre barn og framtidige generasjoner. Det finnes fortsatt noen som benekter vitenskapens overveldende dom, men ingen kan unngå de ødelegge virkningene av rasende branner, lammende tørker og kraftigere stormer, sa presidenten.


Obama er vår tids Hallesby - ref.  Helvetestalen.

- Hvordan kan du som er uomvendt legge deg rolig og sove om kvelden, du som ikke vet om du våkner i din seng om morgenen eller i helvete?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Jeg hørte litt atspredt på hans gjeninnsettelsestale - helt til han uttalte disse ordene. Der mistet hans tale all interesse for meg. Men det var ikke bare når det gjaldt klima han kom med svada!

I ettertid tror jeg at jeg vil ha lettere for å tilgi Bush enn Obama. Bush var bare en uintelligent "Puppet on a String", men Obama har vist tegn på intelligens, og er derfor langt mer ansvarlig for hva han gjør. Dessverre har jeg mistet absolutt all tillit til amerikansk politikk. De tingene politikerne kan ta kontroll over er svært begrenset. Jeg kan lett forstå hvorfor flere og flere innbyggere i USA gir uttrykk for misnøye med myndighetene. Myndighetenes støtte er størst blant zombiene som lever i byene.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Sitat fra: seoto på januar 22, 2013, 10:57:33 AM
Jeg hørte litt atspredt på hans gjeninnsettelsestale - helt til han uttalte disse ordene. Der mistet hans tale all interesse for meg. Men det var ikke bare når det gjaldt klima han kom med svada!

I ettertid tror jeg at jeg vil ha lettere for å tilgi Bush enn Obama. Bush var bare en uintelligent "Puppet on a String", men Obama har vist tegn på intelligens, og er derfor langt mer ansvarlig for hva han gjør. Dessverre har jeg mistet absolutt all tillit til amerikansk politikk. De tingene politikerne kan ta kontroll over er svært begrenset. Jeg kan lett forstå hvorfor flere og flere innbyggere i USA gir uttrykk for misnøye med myndighetene. Myndighetenes støtte er størst blant zombiene som lever i byene.

Det sies han er djerv. Øker presidentskapets makt. Tar makten tilbake til politikerne (folket), og blablabla. Men tør han røre roten til problemet?

Goldstockbull.com - The Federal Reserve Kills the Trilion Dollar Coin and Reminds Barack Obama Who's the Boss

SitatBarack Obama has greatly expanded the powers of the presidency during his time in the White House, but there is one institution that he simply will not mess with. There is one organization that is considered to be so sacred in Washington D.C. that Obama will not dare utter a single negative word against it. That organization is the Federal Reserve. Even though he has shown that he is unafraid to pick a fight with just about everyone else in Washington, Obama flat out refuses to criticize the Fed and he even reappointed Ben Bernanke for another term as Fed Chairman even though Bernanke has a track record of failure that would make the Chicago Cubs look good. Perhaps Obama is aware of what has happened to other presidents that have chosen to tangle with the Fed.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Men brukte Obama ordet "menneskeskapt" om disse klimatruslene i sin tale?

seoto

Sitat fra: ConTrari på januar 22, 2013, 11:19:08 AM
Men brukte Obama ordet "menneskeskapt" om disse klimatruslene i sin tale?

Det er mulig han ikke gjorde det. Så da mente han kanskje at vi bør jobbe for å endre vår infrastruktur, slik at vi kan bli tryggere de gangene naturen peker nese til oss? Slik som å sikre demninger, la være å bygge på flom- og rasutsatte områder, bygge store nok kornlagre til å tåle en tørkesommer eller en sommer der avlingene drukner (slik folk gjorde tidligere i Norge, helt til Stoltenberg fjernet disse lagrene), igjen å bygge hus som tåler en storm, osv. Men kanskje jeg bare er forutinntatt? Når man først blir skeptisk, skjønner man etter hvert at det er mer enn klimapolitikk man bør være skeptisk til ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

Obama er en dyktig retoriker. Hvor mye dette er et kjøttbein til klimarørsla som ikke nettopp har hatt gode tider under Obama 1, og hvor mye det er et signal om reelle politiske klimagrep, gjenstår å se. Men vedtak må godkjennes av Kongressen....

Uansett kan Obama skryte av reduserte co2-utslipp i USA! Selv Mathismoen ser ut til å ha omfavnet skifergass, det er sannelig ikke verst! Men den store testen vil nok være om USA nå vedtar noen internasjonale forpliktelser.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Obama-vil-satse-pa-klimaet-i-darlig-politisk-samarbeidsklima-7098259.html


Amatør1

Sitat fra: ConTrari på januar 22, 2013, 13:09:08 PM
Obama er en dyktig retoriker.

Jeg tror fomega64 er nærmere i å beskrive Obama og situasjonen generelt:

Sitatfomega64 says:   
January 21, 2013 at 11:20 am   

It is scary that Obama and his state run news media can't process accurate scientific data. Is the President a moron? Is the President corrupt? Is the mainstream news media uneducated peanut heads? Is the mainstream news media corrupt? This is scary. I think I live in China. The leaders say whatever they want no matter how stupid and the news media supports what they say no matter how stupid. Journalism 101 must be a brain removal.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ConTrari

Jeg synes det er bedre å vente til vi ser de eventuelt radikale kuttene Obama kommer med. Inntil det skjer, blir det bare mye skrik og lite ull av denne evinnelige utskjellingen.

ConTrari

KOmmentar i DN om Obama og klima, avisens skribent er ikke helt overbevist om at det blir noen endringer i hans 2. periode:

"Den virkelige klimatesten for Obama er om han får gjennom tiltak som reduserer forbruk av fossil energi i USA, og om han bidrar til at det kommer på plass en ny internasjonal klimaavtale i 2015. Ikke om han stopper et oljerør fra Canada. "

http://www.dn.no/forsiden/kommentarer/article2547633.ece


ConTrari

WUWT følger opp saken, og minner om at Hansen sa at Obama hadde fire år på seg til å redde verden -det var i 2009  8):

"Legislating the issue is even more difficult than finding a public consensus. With Democrats now in the minority in the House and with a smaller Senate majority, it's hard to see how [climate] legislation would pass now, without being significantly scaled back or without some pressing new impetus. Even in the aftermath of Hurricane Sandy, there wasn't a concerted push on climate change. And given all the more time-sensitive issues on the table right now, it's unlikely climate change will become a real priority any time soon. –Aaron Blake, The Washington Post, 21 January 2013"

http://wattsupwiththat.com/2013/01/22/newsbytes-the-4-year-doom-cycle-gets-rebooted/#more-78036

"Barack Obama has only four years to save the world. That is the stark assessment of Nasa scientist and leading climate expert Jim Hansen who last week warned only urgent action by the new president could halt the devastating climate change that now threatens Earth. Crucially, that action will have to be taken within Obama's first administration, he added. –Robin McKie, The Observer, Sunday 18 January 2009"