Grønn politikk er uetisk

Startet av Bebben, august 08, 2013, 19:48:51 PM

« forrige - neste »

Bebben


Strategien til rørsla er nå å angripe norsk olje- og gassvirksomhet, og press for å investere pensjonspengene våre i vindmøller og annen tynn luft - av ideologiske årsaker. Så må det selvfølgelig betales en del klimaavlat. Det har vi sikkert råd til, men er det ikke bedre å gi bort penger til fornuftige formål? For noen dager siden så jeg for eksempel at Norge skulle øke bidraget til bekjempelse av malaria - dette er jo et slikt fornuftig formål som et rikt land kan gjøre med god samvittighet.

Det har begynt å heve seg forsiktige røster rundt omkring mot det massive angrepet på den norske oljen og gassen fra rørsla, men neppe nok foreløpig - det er tydeligvis veldig hipt i pk-kretser å mene at norsk olje og gass er fy-fy. Klimaskeptikerne har kanskje sine beste allierte mot fornybar-galningene i naturvernkretser. Ikke alle synes det er like sjovt å rasere den norske naturen i "klimaets" navn, selv om de "pay lip service" til klima-et-eller annet. En ting å komme  tilbake til.

Denne propagandaen bærer frukter, se f.eks.: avisen Universitas, der oljebransjen sammenlignes med tobakksindustrien, og får støtte fra professor Gunnar Kvåle. Bakgrunnen er sponsoravtale med Statoil, noe som det sikkert kan stilles spørsmål ved, men poenget her er åpenbart at olje er "skadelig".
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ebye

Takk for inspirerende ord og tanker Tele.

Jeg er stadig innom tanken om å melde meg tilbake. Ditt innlegg ansporer i så måte. Men, det svaret Amatør1 ga på denne tråden (#28) frister absolutt ikke. Det oser av en holdning som jeg ikke synes noe om. Fordelene med forumet, er dog at dette kan meldes.

Inntil videre er jeg av den klare mening at mine bidrag på Nye meninger langt overgår innsatsen på dette forumet. Jeg er grunnleggende tilhenger av å bruke fullt navn. Dersom dette er et problem på norske arbeidsplasser, får man jaggu ha baller til å ta dette opp internt. Men, ingen behøver å komme og fortelle meg at det er enkelt å være "whistle blower". Men uten folk med baller, er det mange land som likner, og som vi ikke ønsker å sammenlikne oss med! Det må da gå en grense for underdanighet, akademisk nullisme? Her er en omtale av dette

http://www.webpsykologen.no/artikler/underdanighet-negative-leveregler/

Kommer jeg tilbake, kommer jeg med fullt navn. Da er i det minste den tullete diskusjonen slutt!

BorisA

#32
Sitat fra: ebye på desember 07, 2013, 01:16:58 AM
Takk for inspirerende ord og tanker Tele.

Jeg er stadig innom tanken om å melde meg tilbake. Ditt innlegg ansporer i så måte. Men, det svaret Amatør1 ga på denne tråden (#28) frister absolutt ikke. Det oser av en holdning som jeg ikke synes noe om. Fordelene med forumet, er dog at dette kan meldes.

Inntil videre er jeg av den klare mening at mine bidrag på Nye meninger langt overgår innsatsen på dette forumet. Jeg er grunnleggende tilhenger av å bruke fullt navn. Dersom dette er et problem på norske arbeidsplasser, får man jaggu ha baller til å ta dette opp internt. Men, ingen behøver å komme og fortelle meg at det er enkelt å være "whistle blower". Men uten folk med baller, er det mange land som likner, og som vi ikke ønsker å sammenlikne oss med! Det må da gå en grense for underdanighet, akademisk nullisme? Her er en omtale av dette

http://www.webpsykologen.no/artikler/underdanighet-negative-leveregler/

Kommer jeg tilbake, kommer jeg med fullt navn. Da er i det minste den tullete diskusjonen slutt!
Ønsker deg velkommen tilbake med eller uten nick, ebye.
Dine innlegg har vært savnet.
Jeg har også lagt merke til dine fine innlegg i Dagsavisens nye meninger.
Stå på!

NB! Etter min mening fungerer dette forumet både med medlemmer med og uten nick, bare så det er nevnt.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Amatør1

Sitat fra: ebye på desember 07, 2013, 01:16:58 AM
Takk for inspirerende ord og tanker Tele.

Jeg er stadig innom tanken om å melde meg tilbake. Ditt innlegg ansporer i så måte. Men, det svaret Amatør1 ga på denne tråden (#28) frister absolutt ikke. Det oser av en holdning som jeg ikke synes noe om. Fordelene med forumet, er dog at dette kan meldes.

Forklar deg. Hvilken holdning er det du har så store problemer med?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Spiren

SitatEtter min mening fungerer dette forumet både med medlemmer med og uten nick, bare så det er nevnt.

Tag livet let og tilværelsen alvorlig

SitatI dag rammer Bodil os med orkanstyrke. Den må til gengæld gerne blive rykket en klasse ned i kategorien over storme.
Jeg vil lige nævne Bodil Storm. Hun var for lidt siden i radioen, hvor hun fortalte, at hun i dag er træt af sit navn, for folk ringer og spørger, om hun kommer til København

Det er bestemt ikke nogen hemmelighed, at rigtig mange store stjerner har et kunstnernavn.
Mange kendte personer ændrer deres navn; når de får deres helt store gennembrud.

Bangkok er bare det navn vi kender. Det rigtige navn er Krung Thep, "Englenes by".

Frøken Hilton er minst like kjent for videoen som «kom på avveie» som for familienavnet sitt

Forældrene mine døbte meg ....... ......, men kaldte meg noe andet.
Ægtefellen min et tredje.
Barnet et fjerde.
Barnebarn et femte.
Dertil kommer alle navnene jeg fikk av venner, søskende og mange andre.

Den dag jeg er død og begravet, er det ingen som mindes meg pga. av navn,
men pga. hva jeg gjorde, hvem, hvad jeg var som menneske.

Med vennlig hilsen
Spiren

P.S  Hos myndigheterne fikk jeg et nr. .......
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

seoto

Sitat fra: Spiren på desember 07, 2013, 11:00:48 AM
SitatEtter min mening fungerer dette forumet både med medlemmer med og uten nick, bare så det er nevnt.

Tag livet let og tilværelsen alvorlig

SitatI dag rammer Bodil os med orkanstyrke. Den må til gengæld gerne blive rykket en klasse ned i kategorien over storme.
Jeg vil lige nævne Bodil Storm. Hun var for lidt siden i radioen, hvor hun fortalte, at hun i dag er træt af sit navn, for folk ringer og spørger, om hun kommer til København

Det er bestemt ikke nogen hemmelighed, at rigtig mange store stjerner har et kunstnernavn.
Mange kendte personer ændrer deres navn; når de får deres helt store gennembrud.

Bangkok er bare det navn vi kender. Det rigtige navn er Krung Thep, "Englenes by".

Frøken Hilton er minst like kjent for videoen som «kom på avveie» som for familienavnet sitt

Forældrene mine døbte meg ....... ......, men kaldte meg noe andet.
Ægtefellen min et tredje.
Barnet et fjerde.
Barnebarn et femte.
Dertil kommer alle navnene jeg fikk av venner, søskende og mange andre.

Den dag jeg er død og begravet, er det ingen som mindes meg pga. av navn,
men pga. hva jeg gjorde, hvem, hvad jeg var som menneske.

Med vennlig hilsen
Spiren

P.S  Hos myndigheterne fikk jeg et nr. .......

Takk Spiren :) Ja, la våre gjerninger stå for hvem vi er, hvilken stand vi har er uvesentlig. Vi er våre gjerninger, våre ord og vårt hjertelag.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: Spiren på desember 07, 2013, 11:00:48 AM
P.S  Hos myndigheterne fikk jeg et nr. .......

Gode poenger, Spiren! Det siste poenget (over) er jo egnet til ettertanke....

Jeg likte spesielt det med

"Den dag jeg er død og begravet, er det ingen som mindes meg pga. av navn,
men pga. hva jeg gjorde, hvem, hvad jeg var som menneske."


Virkelig sant!
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to