Ny regjering - nytt klimaregime?

Startet av Telehiv, september 30, 2013, 10:01:56 AM

« forrige - neste »

BorisA

Etter at den nye miljøvernministeren har sittet 6 dager i den nye jobben, har MSM allerede startet høstjakta:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10127347

Det har nok vært tungt å svelge at den nye ministeren (i alle fall ikke så langt) ikke har kommet med de sedvanlige klimaalarmistiske utsagn, samt at hun skjøv ut Nikolai Astrup, som står høyt i kurs hos klimafokuserte miljøvernorganisasjoner.
I tillegg har hun faktisk våget å skru igjen pengekranen til en lite troverdig miljøorganisasjon.
Kanskje vi endelig har fått en miljøvernminister som stiller visse krav, og som er litt kritisk til hva hun bevilger midler til.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

BorisA

Sitat fra: BorisA på oktober 23, 2013, 09:26:12 AM
Etter at den nye miljøvernministeren har sittet 6 dager i den nye jobben, har MSM allerede startet høstjakta:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10127347

Det har nok vært tungt å svelge at den nye ministeren (i alle fall ikke så langt) ikke har kommet med de sedvanlige klimaalarmistiske utsagn, samt at hun skjøv ut Nikolai Astrup, som står høyt i kurs hos klimafokuserte miljøvernorganisasjoner.
I tillegg har hun faktisk våget å skru igjen pengekranen til en lite troverdig miljøorganisasjon.
Kanskje vi endelig har fått en miljøvernminister som stiller visse krav, og som er litt kritisk til hva hun bevilger midler til.
I dette intervjuet i Si'D jatter vår nye miljøvernminister med klimaindoktrinert ungdom:
http://www.aftenposten.no/meninger/sid/Ministeren-som-bestemmer-over-fremtiden-7373344.html

Utdrag:
Hvorfor er klima og miljø viktig for deg?
Konsekvensene vi ser er så brutale. Jeg tenker mye på om vi har tatt nok hensyn i utformingen av politikken. Jeg vil at mine barn skal få oppleve den samme naturen som meg, og at det ikke skal være noen begrensinger for dem.

Kan du forklare hvordan statsbudsjettet er miljøvennlig?
For det første er det begrenset hvor mange endringer man får gjort på bare noen uker, men vi har klart å vri budsjettet mer mot en grønnere økonomi. Vi har selvfølgelig fortsatt en lang vei å gå. Nå bevilger vi mer penger til forskning på hvordan vi for eksempel kan lagre CO2, dessuten satser vi mer på kollektivtransport med jernbane og flere busser i storbyene. Jeg tror også satsingen vår på kunnskap er viktig. Å styrke realfagene kan bidra til flere kloke hoder som kanskje kan komme opp med geniale klimaløsninger i fremtiden.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

bøvelen

Å styrke realfagene er sikkert lurt, kanskje noen kan se og forstå hva som virkelig foregår?

jan-ove

Nei, dessverre klamrer de seg fast i IPCC

BorisA

Jens Stoltenberg hadde alltid klima med som et tema i sine nyttårstaler.
Og spørsmålet nå er om Erna Solberg vil følge denne tradisjonen eller ikke.

Jeg lurer også på hva hun EGENTLIG tenker om klimaspørsmålet. Jeg vet at hun på direkte spørsmål lirer av seg de vanlige AGW-frasene, men er det av plikt eller tror hun faktisk på det selv.

Det KAN godt være at hun er en vanlig AGW'er, men toner ned klimaspørsmålet i sin politikk.
Vrakingen av klimaalarmist Nikolai Astrup til fordel for Sundtoft som miljøvernminister, kan tyde på at hun ikke vil fronte klimasaken på samme måte som sin forgjenger.

Hvis jeg skal tippe, så tror jeg nok at hun ikke vil ta sjansen på å utelate klima, til det er sjansen for grov politisk kjeft fra sine politiske motstandere, og også fra KRF og Venstre, for store.

Men HVIS hun våger å utelate klima, ja da blir hun min helt.
Mer skal det ikke til i dagens politiske Norge.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Amatør1

Sitat fra: BorisA på desember 27, 2013, 10:21:41 AM
Men HVIS hun våger å utelate klima, ja da blir hun min helt.
Mer skal det ikke til i dagens politiske Norge.

Etter mitt syn skal det mer til, selv om det vil være et skritt i riktig retning å unnlate å framstå som logrebikkje for bakmennene bak IPCC.

Det som skal til for min del er det jeg har hevdet de siste 5 år: Det trengs et åpent og utvetydig oppgjør med CAGW-religionen og svindelen bak klimaskremsene. Intet mindre. Det er heller ikke så mye, for det dreier seg kun om at jeg krever sannhetens ord fra politikere.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Sitat fra: Amatør1 på desember 27, 2013, 11:47:43 AM
Det er heller ikke så mye, for det dreier seg kun om at jeg krever sannhetens ord fra politikere.

Det var da sannelig ikke et lite ønske!  ;D
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

Sitat fra: Amatør1 på desember 27, 2013, 11:47:43 AM
Sitat fra: BorisA på desember 27, 2013, 10:21:41 AM
Men HVIS hun våger å utelate klima, ja da blir hun min helt.
Mer skal det ikke til i dagens politiske Norge.

Etter mitt syn skal det mer til, selv om det vil være et skritt i riktig retning å unnlate å framstå som logrebikkje for bakmennene bak IPCC.

Det som skal til for min del er det jeg har hevdet de siste 5 år: Det trengs et åpent og utvetydig oppgjør med CAGW-religionen og svindelen bak klimaskremsene. Intet mindre. Det er heller ikke så mye, for det dreier seg kun om at jeg krever sannhetens ord fra politikere.
Ja, jeg er ikke så kravstor, jeg blir fornøyd bare hun UNNLATER å nevne klima i nyttårstalen.
Men jeg tror det ikke føre jeg får se(høre) det.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Amatør1

Sitat fra: seoto på desember 27, 2013, 12:14:55 PM
Sitat fra: Amatør1 på desember 27, 2013, 11:47:43 AM
Det er heller ikke så mye, for det dreier seg kun om at jeg krever sannhetens ord fra politikere.

Det var da sannelig ikke et lite ønske!  ;D

Dessverre har du rett. Som Orwell sa det:



Vi opplever nettopp "universal deceit" for tiden, ikke noe beskriver CAGW bedre.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Spiren

Frps miljøtalsmann tviler på menneskeskapte klimaendringer

Frps miljøpolitiske talsmann vil ha mer forskning før han tror på menneskeskapt klimaendring.

http://www.nrk.no/nyheter/1.11521380
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

seoto

Sitat fra: Spiren på februar 05, 2014, 12:50:25 PM
Frps miljøtalsmann tviler på menneskeskapte klimaendringer

Frps miljøpolitiske talsmann vil ha mer forskning før han tror på menneskeskapt klimaendring.

http://www.nrk.no/nyheter/1.11521380

Takk for linken, Spiren :) Det er vel forståelig hvorfor NRK ikke har åpnet for kommentarer i denne artikkelen ;)

Fredriksen stiller enkle og selvfølgelige krav, men han får neppe sine ønsker oppfylt. Politisert forskning er noe svineri!
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Det er flott at det finnes en politiker som har motet som kreves til å si dette. Håper det ikke blir hans politiske død.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

affen


Helt enig med hva som blir sagt over her.
Det er godt at noen tør  å gå imot strømmen.

Kanskje flere kan gjøre som jeg nettopp har gjort:
Jeg har sendt mail til jan-henrik.fredriksen@stortinget.no og "heiet" på ham i denne kampen.
Videre har jeg henvist både til denne siden og til klimarealistene.com
Jeg la også ved en del tekster som jeg har samlet på om klimasaken, IPCC etc.
Stortingsrepresentantene finnes her:    https://stortinget.no/no/Stottemeny/Kontakt/Partier-og-representanter/Representantenes-e-postadresser/

Kanskje det kan hjelpe litt å "heie" på de som tør å stå opp å si noe.
Det ville kanskje ikke skade om man ga noen tips til resten av "statsmakta".
Jeg har i alle fall begynt.

Amatør1

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Sitat fra: affen på februar 06, 2014, 11:51:21 AM

Helt enig med hva som blir sagt over her.
Det er godt at noen tør  å gå imot strømmen.

Kanskje flere kan gjøre som jeg nettopp har gjort:
Jeg har sendt mail til jan-henrik.fredriksen@stortinget.no og "heiet" på ham i denne kampen.
Videre har jeg henvist både til denne siden og til klimarealistene.com
Jeg la også ved en del tekster som jeg har samlet på om klimasaken, IPCC etc.
Stortingsrepresentantene finnes her:    https://stortinget.no/no/Stottemeny/Kontakt/Partier-og-representanter/Representantenes-e-postadresser/

Kanskje det kan hjelpe litt å "heie" på de som tør å stå opp å si noe.
Det ville kanskje ikke skade om man ga noen tips til resten av "statsmakta".
Jeg har i alle fall begynt.

Takk for dette forslaget, Affen! Nå har jeg sendt min støtte til Jan-Henrik Fredriksen, og jeg oppfordrer andre til å gjøre det samme!
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.