Anbefales - Historier som minner om Hockeykøllesvindelen

Startet av ufaufa, oktober 04, 2011, 23:18:26 PM

« forrige - neste »

ufaufa

Dr. Burzynskis kamp mot FDA. Alternativ kreftbehandling som har reddet "mange" liv.

Dokumentaren anbefales på det varmeste. Likhetene til klimasvindelen er påfallende.


http://www.youtube.com/watch?v=H0ibsoqjPac



seoto

Verden er full av urett og urettferdighet. Denne videoen så jeg tidligere i sommer, og den gjør inntrykk!
Jeg abonnerer på et nyhetsbrev, og det er virkelig mye rart som foregår i Unaiten nå for tida. Folk begynner å bli sinte - av mange grunner. Vi kan jo se på den langvarige aksjonen på Wall Street, som mediene unngår å omtale. Den ble faktisk omtalt på NRK nylig.
Han som driver naturalnews er en ekstremt aktiv texaner, og jeg er i utgangspunktet litt skeptisk til noe av det han driver med. Men det er allikevel en fin nyhetskilde for å se hva som sjelden vises i MSM.

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ufaufa

Morsomt at du har fått med deg denne dokumentaren:)

Har du sett dokumentaren "Under our skin"?

Den er også et godt eksempel på maktmisbruk. Selv om syndebukken anføres å være forsikringsbransjen og legemiddelindustrien, så er det jo blant annet FDA som skal overvåke at ting går riktig for seg.

Det skal også være sluppet en dokumentar som har tittelen; "Under the eightball" - men den er ennå ikke mulig å få lastet ned ... Denne dokumentaren fokuserer på amerikanske myndigheters forskning på biologisk krigføring mv. på Plum Island, som ligger rett utenfor - Lyme.

seoto

Nei, jeg har ikke sett "Under our skin". Men ut fra tittelen, antar jeg at det kan ha med helsemyndigheter og sykehistorien til folk å gjøre (vaksiner). Vi lever jo i en svært teknisk tid, og vi har bare sett begynnelsen.

FDA er - etter mitt syn - på farlige veier, innen mange områder. En gang var dette en institusjon som folk hadde respekt for, men det endrer seg for hver dag. Lobbyvirksomheten har fått for stor makt. Et lite eksempel:

Michael R. Taylor
http://en.wikipedia.org/wiki/Michael_R._Taylor

Det ble en del strid rundt hans siste ansettelse FDA, siden han hadde vært en av toppfigurene i Monsanto. Motstandere av GMO og nyansettelsen av Taylor måtte bare se sin sak tapt i sin kamp for å stoppe ansettelsen (eller er det utnevnelse?). Det virker som om motstanden mot GMO øker både i USA og Canada. I Europa har motstanden vært større, og enkelte land har totalforbud (bl.a. Norge og Ungarn, og jeg tror Tyskland). Vi har strenge grenser på andel GMO i matprodukter, men tillater noe mer til fiskefôr.

Dette var GMO, men det er også flere områder der folk protesterer, og som også har med FDA å gjøre.

Europa og USA har gått sammen om en avtale, akkurat nå kommer jeg ikke på hva den heter, men den innebærer ekstremt strenge regler for urter og alternativ medisin, på grensen til et totalforbud. Dette har også skapt stor irritasjon blant folk. Det er vel liten tvil om at legemiddelindustrien har store utgifter til lobbyvirksomhet ;)

Disse tingene opptar meg en del, for jeg tror det er dårlig med "fair play". Men samtidig lar jeg det ikke oppta for mye tid, for i likhet med klimasaken, er interessen blant folk flest svært liten. Som regel protesterer ikke folk før det er for sent.

Vi har en norsk idealist når det gjelder motstand mot GMO, og han har sin egen side - morsomt navn han valgte! ;)

http://monsanto.no

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Ufaufa

Fikk akkurat en e-post om Steve Jobs død. Han døde av kreftbehandling.

Det fikk meg til å tenke på startinnlegget ditt, og derfor legger jeg det ut.

Dette er fryktelig vanskelige områder å diskutere, så såre for mange, og jeg har selv mistet min mor og annen nær familie til kreft, men jeg mener at det allikevel er riktig å være åpne.

Du kan lese mer her:
http://www.naturalnews.com/033793_Steve_Jobs_chemotherapy.html

Jeg går ikke god for alt som måtte stå på siden, har bare lest litt av den så langt. Men det er en del viktige ting å ta stilling til.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Sitat fra: ufaufa på oktober 06, 2011, 13:45:55 PM
Det skal også være sluppet en dokumentar som har tittelen; "Under the eightball" - men den er ennå ikke mulig å få lastet ned ... Denne dokumentaren fokuserer på amerikanske myndigheters forskning på biologisk krigføring mv. på Plum Island, som ligger rett utenfor - Lyme.

Lyme disease is the Northern Hemisphere's most common tick-borne infection and is, arguably, set to increase with climate change. (Min uthevelse.)

Ja, det er ingen grenser for hva klimaendringer kan få skylda for ;)

Det blir lett mange spekulasjoner rundt en del plutselige tilfeller av sykdom. Med større generell åpenhet kunne nok mange av spekulasjonene som rir verden ha vært færre. Men dersom spekulasjonene er sanne, kunne selvsagt ingen være åpne om hva som skjedde.  Svært mange vanskelige tilfeller! Folk forventer åpenhet og ærlighet fra sine myndigheter, og når det svikter, kommer spekulasjonene.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.